Als ik bel, dan kan ik de persoon dermate slecht verstaan dat ik delen mis en het gesprek niet meer kan volgen. Er vallen milliseconden-stukjes weg van het gesprek en er treedt vervorming op. Heel soms valt het gesprek zelfs voor bijv. 3 of voor 6 seconden weg. Dat is helemaal absurd.
Ook ik ben voor de ander niet altijd goed verstaanbaar. Ik heb er echter meer last van dan mijn gesprekspartner. Dit komt voor bij goed bereik (4 streepjes), dus daar ligt het niet aan. Ik heb een IPhone XR. Ik heb hem al opgestuurd ter reparatie, maar dat heeft niet geholpen. Toen ik in de tussentijd mijn simkaart in mijn oude telefoon (IPhone 5S) heb gestopt, bleek dat het probleem er nog steeds was. Ook met mijn simkaart in een Samsung Galaxy S10 bleef ik dezelfde problemen houden. Het zit dus niet in het toestel.
Het komt voor als ik de telefoon op 4G zet, maar ook op 3G heb ik dezelfde problemen.
(Ik heb een unlimited belabonnement bij Tele2, maar heb ondertussen thuis vooral gebeld met mijn vaste telefoon, extra kosten € 45,00. Daar heb ik toch geen unlimited abonnement voor!)
Weet iemand wat ik eraan kan doen, want ik ben zo langzamerhand ten einde raad en heel erg verdrietig en teleurgesteld.
(Iemand vertelde mij dat wij in de Randstad ondertussen zoveel gebruikers hebben, dat de bandbreedte waarover al die gesprekken moeten plaats vinden te smal is, waardoor de kwaliteit slecht wordt, maar dat Tele2 dat nooit toe zou geven. Kan dit kloppen??)