De Tele2 community stopt op dit domein
Alles over het gebruik van je eigen modem, router en andere hardware
Recent actief
Goededag,Ik heb met de invoer van de vrije modemkeuze een eigen modem en pfSense- router geplaatst.Hiermee kan ik prima internetten zonder enig probleem en het is héérlijk om eindelijk fatsoenlijke controle over het netwerk te hebben, maar het instellen van de IPTV blijkt nog lastig.Ik heb op VLAN 35 op de WAN een interface aangemaakt en deze als DHCP client ingesteld, maar hier krijg ik geen IP op.Ik heb volgens enkele tutorials over KPN en XS4ALL gepoogd enkele opties toe te voegen:Send options field: in this field enter dhcp-class-identifier “IPTV_RG” Request options field: in this field enter subnet-mask, routers, broadcast-address, classless-routesMaar ook dit maakt geen verschil, ik blijf geen IP krijgen op de interface, laat staan een routing tabel.Kan het zijn dat ik hier iets mis? Aan de info-post van Tele2 maak ik op dat het Routed IPTV en niet Bridged IPTV betreft.
Russische hackers zijn momenteel op grote schaal nederlandse routers van particulieren en bedrijven aan het hacken.Wij burgers worden opgeroepen om onze routers en ander internet apperatuur goed up te date te houden om onzelf te beschermen.https://www.bnr.nl/nieuws/internationaal/10469106/nederlandse-routers-gehackt-door-russische-hackgroep-dreiging-soms-dichterbij-dan-je-denkt Nou heb ik een tele2 internet kastje waar ik alleen mee internet en bel (dus geen tv) maar ik kan nergens vinden hoe ik deze moet updaten. Hoe doe ik dit?
Ik heb al uren geen internet. Eerst sprong het internetlampje op rood en nu staat ie helemaal uit. Meerdere malen geprobeerd te resetten middels knopje en van het stroom afgehaald. Het enige wat nu brand is het Powerknopje.
Ik heb geprobeerd een poort te openen en heb de tips gebruikt van tele2 voor portforwarding alleen is de poort nog steeds gesloten. Ik heb echt geen idee meer wat ik nog kan doen om de poort open te krijgen. Kan iemand mij hiermee verder helpen?
Vanaf 28 jan. 2022 zijn internetproviders verplicht om een vrije modemkeuze toe te staan.Wat zijn de instellingen voor mijn eigen modem? Mvg,Marco
Modem laat op de power even een groen lampje zien maar slaat daarna op rood en start niet op.Power off/reset helpt niet. Ziet er naar uit dat een nachtelijke sw update niet goed is gegaan. Modem is vanaf Tele2 helpdesk niet meer bereikbaar middels diverse testen. Ik hoop per omgaande een nieuw modem te krijgen. Ik heb hem erg hard nodig voor mijn thuiswerkplek !
hoi all,Hoe schakel je port 80 uit op je modem voor de publieke ip?
Hallo, Ik heb op mijn router de Zyxel T-50 een port forward ingeschakeld. Het gaat om een poort die open moet met het TCP protocol. Nu heb ik dit op andere routers vaker ingesteld altijd met succes. Als ik de stappen volg die hier staan: https://www.tele2.nl/klantenservice/thuis/portforwarding-instellen dan zou dit moeten werken. echter als ik de port test via https://portchecker.co/ dan staat deze altijd nog op closed. Het apparaat wat de port forward nodig heeft, dat heeft een vast ip dmv DHCP.Ik heb de router gereset naar factory en ook gereboot en nog werkt dit niet. Kan iemand mij hier mee helpen?
Beste Tele2, Ik ben overgestapt en wil jullie apparatuur graag netjes terugsturen. Mijn contract-id is 4160561.Moet ik de retourbox zelf aanvragen of wordt die automatisch naar mij opgestuurd? Gr, Michael
Achter het Tele2 modem (Technicolor, TG789bvn) wil ik de Netgate 1100 router plaatsen. Om zoveel mogelijk zelf te kunnen configureren, o.a. om een lokaal DNS voor mijn LAN.De Netgate 1100 heeft het IP adres 192.168.1.1/24 dat is hetzelfde IP adres als van het modem, en kan dus niet werken.Een suggestie van Netgate was, om mijn LAN IP codering om te zetten naar b.v. 192.168.2.1 In theorie, met DHCP, zou dat goed moeten kunnen. Met die theorie ben ik het ook mee eens. Echter In de praktijk genereerd dat zoveel problemen, ik ben de vorige een half jaar bezig geweest,voordat het een beetje werkte, dat ik dat niet nog een keer wil proberen.De helpdesk van Tele2 suggereerde port-forwarding of DMZ. Echter bij het inloggen in mijn modem kom ik beide opties niet tegen.Hoe kan ik mijn Netgate 1100 router achter het Tele2 modem plaatsen, dat het ook werkt. En dat ik niet mijn interne LAN weer overhoop moet gooien.
Er zijn inmiddels al aardig wat ZTE modems onder ons aanwezig en daarmee nemen de vragen op het forum toe. Heb je er één, prijs je gelukkig want het is een modem/router combinatie die gewoon goed werkt en met een uitstekende wifi dekking op 2.4GHz en 5GHz met AC. Voor de liefhebbers van een eigen router in combinatie met de ZTE hierbij een uitleg hoe ik mijn eigen router heb aangesloten op de ZTE. Enige basiskennis van netwerken lijkt me hierbij wel van belang want voor basis gebruik is een eigen router niet echt nodig. De ZTE werkt volledig plug en play en heeft een intuïtief te gebruiken menu. Als voorbeeld een schematische opstelling van wat je allemaal met een eigen router zou kunnen doen. Hier zijn uiteraard tal van combinaties mogelijk. In principe kun je elke moderne router die je voorkeur heeft gebruiken dat is slechts een kwestie van welke wensen je hebt en vooral ook budget. De keus is enorm en de prijzen variëren ook sterk. Hierin valt geen advies te geven, je zu
Ik heb hier een modem van Tele2 met super wazige ZTE-software waar de helft door Tele2 waarschijnlijk is uitgezet want ik hoor veel meer te kunnen instellen.Nu komen langzamerhand de laatste jaren steeds meer mogelijkheden zoals wifi5 en wifi6 en ook IPv6 en een hoop andere opties die ik goed kan gebruiken. IK loop namelijk langzamerhand vast op het aantal uit te geven adressen. Sinds 2021 zijn er al geen IPv4 adressen meer uitgegeven, 10 jaar geleden! XS4ALL, KPN, Ziggo, Zeelandnet draaien al vanaf 2015 op IPv6.Voordeel: De voordelen van IPv6Belangrijk verschil tussen IPv4 (32 bits, 4 x 10^9 adressen) en IPv6 (128 bits, 3.4 x 10^38 adressen) is de lengte van het netwerkadres. Naast het grotere adresbereik en het overbodig maken van NAT heeft IPv6 nog een groot voordeel ten opzichte van IPv4, namelijk gegevensbeveiliging op IP-niveau. Heeft Tele2 al betere modems zodat ik deze kan omruilen? #IPv6 #Modem #Tele2 #ZTE #Netwerk #IP #Beveiliging
Mirjam (6-12-2021 13:26:16): Hallo, ik ben Mirjam. Wat kan ik voor je doen vandaag?Ik (6-12-2021 13:26:34): hello met willemMirjam (6-12-2021 13:26:54): Hoi WillemIk (6-12-2021 13:26:57): mijn modem lijkt niet goed te werkenMirjam (6-12-2021 13:27:12): Goed dat je even contact opneemt. Wat is er aan de hand met je modem?Ik (6-12-2021 13:28:35): ik heb adsl vebinding van 1,3mb per sec maar als ik tv aan zet zakt het tot 850kb, wanneer ik het tv uitzet dan wil het blijven op 850kb download snelheidIk (6-12-2021 13:29:09): ik moet vervogens modem ressetten om het weer op 1300kb te krijgenIk (6-12-2021 13:30:07): en mijn tv signaal raak ik kwijt op 1200 uur middernacht voor minstens een minuut langMirjam (6-12-2021 13:30:19): Zet je dan de TV uit en de TV ontvanger van Tele2?Ik (6-12-2021 13:30:23): elke dag hetzelfdeIk (6-12-2021 13:30:42): tv zet ik uit en modemIk (6-12-2021 13:30:55): voor tvIk (6-12-2021 13:31:28): tv modem dusMirjam (6-12-2021 13:31:34): Ja, maar als je de snelheid me
Modem verstuurd naar antwoord nr in Waalwijk vervolgens 4 weken later een dwangbevel om de modem op te sturen ,welke volgens track en tracé bezorgd is in Waalwijk Nu ben ik volledig ongerust geraakt , heb alle aanwijzingen opgevolgd en toch een dwangbevel ontvangen, nu raak ik eerder blij dan bang en zou er nu dan aangifte gedaan moeten worden bij de politie? Is dit dwangbevel verstuurd door de concurrentie?
Hoi,Sinds vanochtend lukt het mij niet om vanuit huis het IP-adres 77.243.160.12 te bereiken. Ik heb een glasabonnement bij Tele2, via het netwerk van KPN. Gisteren werkte het nog. Het lijkt erop dat er werkzaamheden zijn geweest waardoor de routing nu niet goed gaat. Ik heb een tracert gedaan. Ik kom dan op de eerste hub, 1-232-208-87.ftth.glasoperator.nl [87.208.232.1] en dan kom ik niet verder. Met andere webpagina's heb ik tot dusver geen problemen. Als ik een hotspot op mijn telefoon opzet, kom ik wel bij 77.243.160.12 en tracert komt dan zelfs helemaal tot de destination. Zie de toegevoegde screenshots.Het ligt echt niet aan mijn thuisnetwerk, het ligt aan de provider. Klantenservice van Tele2 gebeld maar zij kunnen me hiermee niet helpen. Zij raadden me aan dit forum te gebruiken, in de hoop dat iemand in het hoofdkantoor van Tele2 dit leest en een netwerktechnicus bij T-Mobile kan inschakelen om op de betreffende hub op 87.208.232.1 te controleren waarom de routing mislukt.Hier
Beste mensen, Ben al een poosje bezig met zoeken op t net maar kom er niet uit. Heb poosje terug het wachtwoord vd Wifi veranderd en sindsdien maken mijn printer en telefoon geen contact meer. Ik zie dat mijn printer op hetzelfde netwerk is aangesloten, maar ze kunnen op de een of andere manier niet met mekaar verbinden. Zou dit aan de privacyscheiding kunnen liggen? Zoja, hoe schakel ik die uit? Heb al tig keer gezocht in het schema van de modem, maar zie geen knop om die uit te schakelen. Wie o wie kan mij helpen??
Ik wil mijn modem DNS instellen zodat het via de Cloudflare servers verloopt met hun IP 1.1.1.2 en 1.0.0.2, maar ik kan nergens de plek vinden waar en hoe dat te doen. Ik heb gezocht op het internet maar het lijkt wel of mijn modem software half geïnstalleerd is want ik mis heel veel opties…. https://developers.cloudflare.com/1.1.1.1/setup-1.1.1.1/router
Hi allen,Bij een verbouwing is al mijn elektra vernieuwd. Mijn telefoonkabel zat in de voorkamer op de eerste verdieping, zit nu in de meterkast (6 meter bij het oude punt vandaan) maar er zit nu een UTP aansluiting (de standaardinternetkabelbreedte) op. De elektricien heeft dit doorgemeten, het signaal gaat nog door deze kabel. Voor mijn modem (type: ZTE) heb ik echter een DSL aansluiting nodig. Bij mijn oude punt kan ik niet meer, dit ligt onder de vloer.Kan ik deze UTP kabel gebruiken als basis voor mijn DSL aansluiting? Zo ja, hoe doe ik dat dan het makkelijkst? Zijn hier tussenstukjes voor (van RJ45 naar RJ11 denk ik) of kan ik beter de kabel strippen en dit zelf opnieuw verbinden met een DSL opzetstukje?Als dit allebei niet werkt, wat is dan de oplossing om mijn modem aan te kunnen sluiten? Ik heb ook een COAX liggen.Alvast bedankt!Groeten,Suzan
Ik heb vanmiddag contact gehad omdat ik geen tv en telefoon meer had, er werd geconcludeerd dat mijn modem kapot was omdat hij ook niet in mijn modem kon komen. Maar mijn modem doet het opeens weer en er zou een nieuwe modem toe gestuurd worden. Wat moet ik nou doen?
Ik speel op een PlayStation 4 en mijn internet is daar echt heel sloom upload is ong 500kbs en download 7.0mbps. zou iemand mij kunnen helpen om het hoger te krijgen want hij loopt ook vaak vast/lagg. Ik heb trouwens een internetkabel Erin. Ik kan soms gewoon niet spelen omdat hij ineens heel erg veel lag heeft.Aub help mij
Ik doe nachts altijd de router uit Vanochtend startte ik de router op en de naam was opeens veranderd naar de router naam, Hoe kan dit zo maar?Ik wou meteen dat aan passen en ook mijn wachtwoord omdat ik denk dat ik ben gehacked.Maar ik kom niet in mijn router,mijn eigen gebruikersnaam niet en ook user niet zoal het staat beschreven,Kan iemand mij hierbij helpen?
Hi, Ik wil graag een port forwarden in de ZTE H369A op dusdanige wijze dat de openstaande poort met een test zoals https://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/ of zoals opgenomen in een torrent client kan worden bevestigd als “open". Stappen gevolgd onder https://www.tele2.nl/klantenservice/thuis/portforwarding-instellen (buiten uiteraard de instructie van Tele2 om je gehele PC in een DMZ te zetten(!)). Als in: Ingelogd in de lachwekkend gekortwiekte Tele2 firmware van de H369A op 192.168.1.1 Statisch IP toegekend aan device meerdere devices (192.168.1.103 - 192.168.1.105) in OS van de devices (Android en Windows) DHCP binding ingesteld in de Tele2 firmware van de H369A conform bovenstaande bullet Port forwarding ingesteld in de Tele2 firmware van de H369A naar de bovengenoemde IP-adressen (ook MAC-adressen geprobeerd) met individuele regels op verschillende poorten (waaronder 5555, 55555 en 61213). Alle poorten blijven dicht op alle devices, zowel in https://www.yougetsignal.com/to
Beste Tele2/forumleden,Ik heb jarenlang een Comtrend2 modem die goed heeft gewerkt zowel bedraad LAN als wifi als vast telefoon, maar sinds een week krijg ik geen verbinding meer met ADSL/Internet (DSL lampje knippert en Internet lampje is daardoor donker). Ik heb volgende geprobeerd:Modem heel dicht bij ADSL aansluitpunt in meterkast gezet met kort rond kabel → Niet geholpen Tele2 klantservice heeft lijnmetingen gedaan → Blijkt dat modem niet goed is Vervangende Comtrend2 modem ontvangen→ Werkte eventjes maar toen viel DSL weg. Werkt ook niet heel dicht bij ADSL aansluitpunt met kort rond kabel. Oude Davolink DV-201AMR model aangesloten → DSL/Internet werkt gelukkig nog steeds prima zelfs met lange DSL kabel van meterkast, hoewel telefoon niet werkt en hij regelmatig gereset moet worden.Het lijkt erop dat beide Comtrend2 modems kapot zijn. Wat kan ik doen?Bij voorbaat bedankt voor uw/jullie hulp.Met vriendelijke groet,dhr. S. Pramm
Wordt gevraagd om verbindingstype. Geen idee…?!?
Beste tele2,Ik heb inmiddels al 3x gebeld omdat mijn modem kapot is sinds donderdagochtend. De 1e keer was de bestelling van een nieuwe modem niet goed aangemeld. Nu had ik echter al een email moeten hebben mbt de bezorging vd nieuwe modem. Ik heb gekeken maar er is geen bestelling van mij. Dit klopt echter niet.Kunnen jullie mij aub helpen? Dank!Wendy van Kampen
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.