Skip to main content

Mirjam (6-12-2021 13:26:16): Hallo, ik ben Mirjam. Wat kan ik voor je doen vandaag?
Ik (6-12-2021 13:26:34): hello met willem
Mirjam (6-12-2021 13:26:54): Hoi Willem
Ik (6-12-2021 13:26:57): mijn modem lijkt niet goed te werken
Mirjam (6-12-2021 13:27:12): Goed dat je even contact opneemt. Wat is er aan de hand met je modem?
Ik (6-12-2021 13:28:35): ik heb adsl vebinding van 1,3mb per sec maar als ik tv aan zet zakt het tot 850kb, wanneer ik het tv uitzet dan wil het blijven op 850kb download snelheid
Ik (6-12-2021 13:29:09): ik moet vervogens modem ressetten om het weer op 1300kb te krijgen
Ik (6-12-2021 13:30:07): en mijn tv signaal raak ik kwijt op 1200 uur middernacht voor minstens een minuut lang
Mirjam (6-12-2021 13:30:19): Zet je dan de TV uit en de TV ontvanger van Tele2?
Ik (6-12-2021 13:30:23): elke dag hetzelfde
Ik (6-12-2021 13:30:42): tv zet ik uit en modem
Ik (6-12-2021 13:30:55): voor tv
Ik (6-12-2021 13:31:28): tv modem dus
Mirjam (6-12-2021 13:31:34): Ja, maar als je de snelheid meet voor je je modem reset, zet je dan de TV en de TV ontvanger uit, zodat die niet meer een deel van je verbinding gebruiken?
Ik (6-12-2021 13:32:21): ik kan snelheid zien met mijn newsleecher progje
Mirjam (6-12-2021 13:32:59): Sorry, dat zegt me echt niks. Ik ben niet van de technische dienst. Die is alleen via telefonische klantenservice bereikbaar
Mirjam (6-12-2021 13:33:10): Als je de snelheid meet voor je je modem reset, zet je dan de TV en de TV ontvanger uit, zodat die niet meer een deel van je verbinding gebruiken?
Ik (6-12-2021 13:33:21): ik denk dat ik tech dienst nodig heb
Mirjam (6-12-2021 13:33:39): OK. Het telefoonnummer van onze klantenservice is 020-7544444 (normaal tarief).
Mirjam (6-12-2021 13:33:48): Bellen kan van maandag t/m vrijdag van 09.00 tot 20.00 uur en op zaterdag van 09.00 tot 17.30 uur.
Ik (6-12-2021 13:34:03): ok, heel veel dank.
Mirjam (6-12-2021 13:34:38): Geen dank! Ik hoop dat de technische dienst het snel voor je kan oplossen en wens je een fijne dag verder!
Ik (6-12-2021 13:34:58): ik ook
Ik (6-12-2021 13:36:15): dit is niet tech dienst
Ik (6-12-2021 13:36:35): gaat over abonnementen
Mirjam (6-12-2021 13:36:44): Klopt, die is niet via de chat bereikbaar, alleen via de telefonische klantenservice
Mirjam (6-12-2021 13:36:56): Vandaar mijn verzoek om hen even te bellen :)
Mirjam (6-12-2021 13:37:00): Fijne dag verder!
Ik (6-12-2021 13:37:01): ik heb 020-7544444 gebeld
Mirjam (6-12-2021 13:37:16): Yes, dat is het juiste nummer! 👌

dit heeft mijn probleem niet opgelost ik kan geen tech dienst bereiken met dit nummer.

 

De lijn reserveert ongeveer 5Mbit voor de decoder zodra er een DHCP lease is met de decoder. Pas zodra de DHCP lease is vrijgegeven kan je gebruik maken van de volledige bandbreedte (dit kan je forceren door UTP kabel los te halen en af te wachten of modem te resetten).

Dit doen we zodat de TV zo goed mogelijk werkt en niet word gebottlenecked door de internetverbinding.


@Floor109 , ff off topic zijdelings, je bedoelt als ik F1 stream op drie toestellen, TV, tablet en een handy kan ik mijn bandbreedte vergroten door de kabel naar het tele2 tv kastje dat momenteel niet in gebruik is te verwijderen. Of als het tv kastje uitstaat is dat ook genoeg? 


@Floor109 , ff off topic zijdelings, je bedoelt als ik F1 stream op drie toestellen, TV, tablet en een handy kan ik mijn bandbreedte vergroten door de kabel naar het tele2 tv kastje dat momenteel niet in gebruik is te verwijderen. Of als het tv kastje uitstaat is dat ook genoeg? 

Bij VDSL word het echt op de lijn gereserveerd en is dat niet te omzijlen. (Ik zie dat je een ZTE hebt, VDSL dus)

Bij ADSL reserveert hij het ook als het op standby staat, dan dien je het dus echt los te koppelen.


probleem opgelost, tech dienst bereikt en ik krijg alles nieuw.