De Tele2 community stopt op dit domein
Welkom bij Tele2 Thuis
Recent actief
Sinds vorige week vrijdag. Geen tv, bleef opstarten. Ivm afwezig op zaterdag kon ik pas maandag bellen. Na 1 uur 30min was er geen oplossing en was ook mijn internet weg.(3xaangegeven dat het aan het tv kastje ligt) Dan moest er maar een monteur komen. Die kwam woensdag. Hij kon wel internet weer aan de praat krijgen maar mijn tv kast is van ouderdom stuk gegaan. Er moest een nieuwe komen. Die zou dan vrijdag komen. Maar niet werd vandaag (zaterdag). Nu wil ik hem installeren. Dus open de doos, zit een vieze afstands bediening in die flink gebruikt is, een stekker die kapot is, en niet in het stopcontact kan daardoor. Verder ontbreekt de voedings adapter. Tv kasje is aan de achterkant beschadigd diverse krassen. De aansluiting waar de stekker met pinnetjes in moet ziet er stuk/versleten uit.Na jaren klant van tele 2 te zijn voel ik me niet serieus genomen. Zit ik weer dagen zonder tv. Beschamend. Ik wil een oplossing.
Hi, Sinds een week krijg ik op mijn Iphone willekeurig de melding “serveridentiteit niet gecontroleerd”. De identiteit van ‘databundelgebruikt.tele2.nl’ kan niet worden geverifieerd. Wat is dit en hoe zorg ik ervoor dat dit niet telkens in beeld komt? Bedankt!
Hi allen,Bij een verbouwing is al mijn elektra vernieuwd. Mijn telefoonkabel zat in de voorkamer op de eerste verdieping, zit nu in de meterkast (6 meter bij het oude punt vandaan) maar er zit nu een UTP aansluiting (de standaardinternetkabelbreedte) op. De elektricien heeft dit doorgemeten, het signaal gaat nog door deze kabel. Voor mijn modem (type: ZTE) heb ik echter een DSL aansluiting nodig. Bij mijn oude punt kan ik niet meer, dit ligt onder de vloer.Kan ik deze UTP kabel gebruiken als basis voor mijn DSL aansluiting? Zo ja, hoe doe ik dat dan het makkelijkst? Zijn hier tussenstukjes voor (van RJ45 naar RJ11 denk ik) of kan ik beter de kabel strippen en dit zelf opnieuw verbinden met een DSL opzetstukje?Als dit allebei niet werkt, wat is dan de oplossing om mijn modem aan te kunnen sluiten? Ik heb ook een COAX liggen.Alvast bedankt!Groeten,Suzan
Hi Folks,Heb een raar probleem waarvan ik in het forum vergelijkbare issues vind, maar geen oplossing welke bij mijn situatie eea oplost.Daar wij in huis al enkele maanden een instabiel internet situatie hebben, besloot ik afgelopen week om het Tele2 comtrend 2 modem volledig te resetten naar de Tele2 aflever instellingen.Nadat het modem opnieuw opgestart was heb ik via een bekabelde verbinding 192.168.1.1 ingegeven en een standaard scherm te zien gekregen waarop ik alleen het SSID en wachtwoord kon aanpassen wat ik uiteindelijk alleen voor het wachtwoord gedaan heb.Hoewel het in eerste instantie leek alsof het netwerk en bijbehorend internet verbinding goed werkten, viel al snel de internet verbinding weg voor iedereen. Dus op de laptops en telefoons.Hierbij betreft het een Windows omgeving, Linux, IOS en Android. Hij lijkt dus niet bv een Windows issue te zijn.Reboten van het modem levert geen verbetering op. Alle devices zien de betreffende SSID en kunnen uiteindelijk wel verbinding
Sinds mei 2021 kunnen we vanuit Outlook geen mail meer versturen. Ontvangen is geen probleem. Dat hebben we wel eerder gehad, er bleek toen iets geblokkeerd te zijn op de uitgaande mail server van Tele2. Heeft weken geduurd maar uiteindelijk werkte het weer. Nu uit het niets weer. Even gewacht maar geen oplossing. Contact gezocht met de helpdesk en de technische mensen moesten toegang krijgen tot onze mail om het e.e.a. uit te zoeken. Toestemming gegeven en het werkt nu wel vanuit de webmail (wat een soort doorgeefluik is, mailbox blijft altijd leeg). Echter nog niet vanuit Outlook. Na contact met Tele2 is het blijkbaar mijn probleem omdat ik een extern programma gebruik. Op de vraag of zij uit kunnen sluiten dat het aan hun smtp server ligt, kreeg ik geen antwoord. Na lang gedram wilde ze het als een “incident“ aankaarten maar daar zou niet op teruggekomen worden. Als er meer mensen met hetzelfde probleem waren, dan gingen ze wel kijken. Als klant word ik hier niet gelukkig van. Wij z
Beste, Het lijkt op een DNS probleem. Meerdere malen per week van internet via wifi uit voor een half uur. Het modem van Tele2 Was drie keer niks dus ASUS ertussen gezet jaren geleden. Werkt uitstekend Signaal sterkte uitstekend. Via LAN uitstekend verbinding met internet, Het ligt niet aan het wifi, ik denk dat DNS server aan de Tele2 kant niet lekker loopt.
Sinds gisteren kan ik plotseling geen e-mail meer verzenden; ontvangen werkt wel.Is er een storing bekend of is er bij mij iets mis gegaan?Het systeembeheer komt dan met de melding:Serverfout: 554 5.7.1 <unknown[84.17.46.241]>: Client host rejected: Access denied
Is er een storing in regio Hoogezand en tot hoe lang duurt dit. Ik heb namelijk geen vast internet meer.
Goedemiddag,Per 6 september 2021 j.l. zou mijn abo bij Tele2 door de overstapdienst van Ziggo stoppen en verder door Ziggo naadloos worden overgenomen. Afgezien van (nog) mislukt nummerbehoud vaste telefoon, werkt mijn Ziggo internet en gebruik ik dus geen Tele2 diensten meer.Echter, Tele2 laat niets van zich horen: niet de aangekondigde doos voor retourneren modem en stuurt gewoon een factuur alsof er niets gewijzigd is.Ik betaal nu dus twee providers. Ik kom maar niet (telefonisch of on-line) bij iemand van Tele2 terecht, die mij kan helpen.Graag uw hulp.
Ik heb een mail ontvangen met een contract. Om de mail te openen moet ik mijn postcode invullen . Is dit een phishingaanval of echt bericht. Mij iPhone geeft aan verdacht bericht. mail adres afkomstig». Webshop@sales.Tele2.nl
Goedemiddag, Ik wil graag een aantal @tele2.nl adressen laten verwijderen.Deze worden niet meer gebruikt en komt alleen maar spam op binnen.Kan nergens vinden hoe dit te verwijderen.Er wordt gezegd dat dit vanzelf gaat, maar dit is nu al meer dan jaar zo.
Ik heb vanmiddag contact gehad omdat ik geen tv en telefoon meer had, er werd geconcludeerd dat mijn modem kapot was omdat hij ook niet in mijn modem kon komen. Maar mijn modem doet het opeens weer en er zou een nieuwe modem toe gestuurd worden. Wat moet ik nou doen?
Sinds een tijdje valt het internet steeds vaker weg. Dit gebeurd zowel bij wifi als op de computer met netwerkkabel. Er blijft wel verbinding met het modem, maar die ontvangt dan geen internet signaal.In de modem status staat er dan bij DSL “disconnected” en “no carrier”. Modem resetten heeft geen zin, het blijft gebeuren.Het is nog een vrij nieuwe modem (H369A).Iemand een idee wat te doen?
Hoi! Sinds gisteren doet de WiFi het niet meer (dus nu zo'n 24 uur ondertussen). Het verbindt niet automatisch. Als ik de WiFi aanklik verbindt het wel. Er staan dan ook 3 streepjes en de signaalsterkte is 'uitstekend'. Maar er staat ook 'geen dataverbinding'. Dit is het geval bij 2.4g en 5g.Het is een ZTE modum. Ik gebruik alleen de WiFi en heb geen vaste kabel om te kijken of internet op die manier wel werkt. Ik heb het volgende geprobeerd:1. Meerdere merken en soorten apparaten geprobeerd (Apple, Samsung, laptops, telefoons) 2. Aan uit knop gebruiken (aantal minuten uitgezet).3. Stekker eruit (tot aan half uur uit laten staan). 4. Router gereset. 5. Elk wlan kanaal uitgeprobeerd. Ik weet niet zo goed wat ik nog kan proberen, heeft iemand een suggestie?
Sinds enkele weken lijken niet alle emails meer door tele2 webmail ontvangen te worden??Lijkt erop dat sommige berichten gefilterd worden. Van sommige legitieme verzenders verneem ik dat zij berichten krijgen dat hun "connectie geweigerd is” !?Spam/Junk box is leeg.Hoe kan ik dit oplossen daar ik deze verzenders niet geweigerd heb?Geldt voor Webmail en POP account
Sinds 15-10-2021 kan ik o.a. de sites hardware.info en tweakers.net niet meer bereiken op mijn computers. Inmiddels zijn daar meerdere sites bij gekomen. Het ligt niet aan mijn DNS, heb meerdere DNS servers geprobeerd. En ja ook de router gereset.Met een VPN verbinding kan ik wel deze sites benaderen!Tracing route to tweakers.net [213.239.154.31]over a maximum of 30 hops: 1 <1 ms <1 ms <1 ms 192.168.1.1 2 42 ms 5 ms 5 ms ip1-40-166-62.adsl.versatel.nl [62.166.40.1] 3 8 ms 7 ms 11 ms ae6-0.br04tc2.versatel.net [212.53.25.197] 4 8 ms 8 ms 8 ms ams5-core-1.bundle-ether6.tele2.net [212.151.190.0] 5 8 ms 8 ms 8 ms ams5-peer-1.ae0-unit0.tele2.net [130.244.82.55] 6 8 ms 8 ms 8 ms ams13-peer-1.ae5-unit0.tele2.net [212.151.176.245] 7 * * * Request timed out. 8 8 ms 7 ms 8 ms ae-3.r21.amstnl07.nl.bb.gin.ntt.net [129.250.7.88] 9 8 ms 12 ms 8 ms ae-1.a00.amstnl0
Hoi,ik heb op 07/08/2021 mijn internet abonnement wegens verhuizing telefonisch opgezegd. Vervolgens heb ik geen retourdoos ontvangen of enige andere correspondentie omtrent de opzegging. Vandaag 27/09/2021 belde ik met de klantenservice om hierover te informeren en daar werd mij medegedeeld dat mijn abo nooit is opgezegd, en geïmpliceerd dat ik lieg over mijn opzegging (dat ik deze niet eerder heb opgezegd), en dat het abonnement nu alleen met een maand opzegtermijn (eind oktober) kan worden stopgezet. Ik zou hierover een e-mail ontvangen, die ik net zoals bij het vorige gesprek (07/08/2021) niet gekregen heb.Mijn wens:een nette afwikkeling van mijn opzegging.Groetjes,Buys
Hi, Ik probeer mijn afstandsbediening (oude type) aan mijn Philips L7 TV.Ik heb deze instructies al reeds uitgevoerd en bij het gebruik van de 991 code gaat de TV uit na op de rode knop en diverse keren op de +P toets te hebben gedrukt (gevolgd door de OK-toets), alleen daarna kan ik de TV er niet mee aan zetten.Ik heb de andere codes ook gebruikt (2800, 1506, 2680, 2660, 0037, 3678, 2638, 2665, 2214, 2015, 2118) maar dan gaat alleen de ontvanger maar aan/uit wanneer ik op de rode knop druk (wat hij overigens niet deed bij de 991 code).Ik zou er graag wat hulp bij willen.Mvg
Sinds een aantal weken komt het regelmatig voor dat de vaste telefoon zijn verbinding kwijtraakt. Sinds gisteren valt ook het internet en de TV regelmatig weg. Als er weer internet is, dan is de snelheid dusdanig laag dat de TV het sowieso niet doet en het internetten herinerringen oproept aan de tijd dat ik nog in het bezit was van een 14K4 modem en een inbel-verbinding. Download zit tussen de 0 en 4 Mbit en de Upload tussen de 0 en 0.7 Mbit. Uploadsnelheid is dusdanig laag dat ik zelfs niet in kan loggen op mijnTele2.Modem en decoder al meerdere keren gereset, lampjes DSL en Internet branden gewoon maar geen of langzame verbinding. Het betreft hier een Comtrend modem. Aantal jaren geleden ook al probleem gehad met de verbinding, toen was maximaal haalbare op mijn adres zo’n 12 Mbit (afstand tot centrale ongeveer 1200 meter).Is dit een probleem in de centrale of zou dan toch het modem weer kapot zijn?
In mijn mail box heb ik de volgende mail ontvangen : Your Email verification is required to continue using the service.please verify your email to avoid loosing your account service. verzender is Mailer-Deamon@zonnet.nlIs dit phishing mail o.i.d.?
Mijn tele2 account mail wordt al 8 dagen geweigerd door tele2 als ik mezelf in de to, cc of bcc zet. Alle overige geadresseerden kunnen wel mail versturen en ontvangen aan of van mijn account. Wat kan hier de oorzaak van zijn tele2? Webmail, ipad of computermails reageren allemaal met deze fout melding in mijn inbox en mail wordt door mij niet ontvangen.
Internet gaat sinds kort steeds aan en uit. - modem al gereset en verplaatst- verschillende kanalen geprobeerd. Staat nu op het beste kanaal. - gebeld met tele2, ook aangegeven dat mijn modem al erg oud is.Hier kwam uit dat ik pech had omdat ik in een appartement woon en er anderen zijn met betere verbindingen. Om fatsoenlijk internet van tele2 te ontvangen moet ik maar extra Wi-Fi versterkers kopen. Graag wil ik dat dit probleem wordt opgelost. Anders ben ik uiteraard genoodzaakt een alternatieve provider te kiezen.
SORRY!WIJ KUNNEN DE PAGINA NIET VINDEN. Heb vandaag weer gebeld en samen met de medewerker hebben we er alles aan gedaan om hetprobleem op te lossen. Mijn dank daarvoor. Maar we kwamen er niet uit. Wel zou de medewerker van de klantenservice een notitie doorgeven wat al eerder is gebeurt na mijn telefonisch kontact van dit probleem omdat hij ook al enkele mensen had met het zelfde probleem.Tele2 maak een nieuwe website mooi en modern en zorg dat alles funcioneert . Mijn groetjes uit Heerlen.
Sinds gisteren 16:50 geen internet meer, zte modem meerdere keren opnieuw opgestart en ook gereset. Bij t opstarten knippers het internetlichtje een paar seconde rood en daarna gaat het helemaal uit.. op aanraden van de chat gisteren ook een reset gedaan maar dat heeft niet geholpen. chat gaf aan dat ze op mijn adres geen internetsnelheid zagen? ik heb alle kabels gecheckt maar alles zit goed aangesloten en modem is niet verplaatst oid. Voorheen altijd goed internet gehad en t is er opeens uit geknald.. iemand een idee of er storing is (omgeving 3082 Rotterdam)?
Bepaalde Amerikaanse websites zijn niet meer bereikbaar zonder VPN/Tor. Twee uur wachten in twee browsers ingelogd in mijntele2, nul reactie. …….. Ik neem aan dat Tele2/Tmobile over de rug van de klanten weer eens heeft besloten om contracten op te schorten met grote internet backbones die vervolgens het internet verkeer van Tele2 blokkeren. Zo is onder andere de Amerikaanse VPN van Opera niet langer bereikbaar, en een van mijn meest beluisterde Internet Radio stations “Radio Paradise” geeft een “502 bad gateway” maar via de Europese VPN van Opera en Tor kan ik wel “Radio Paradise” bereiken…..
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.