beantwoord

Kan geen mail verzenden vanuit Outlook

  • 7 September 2021
  • 6 reacties
  • 101 x bekeken

  • Aan het warmlopen
  • 4 reacties

Sinds mei 2021 kunnen we vanuit Outlook geen mail meer versturen. Ontvangen is geen probleem. Dat hebben we wel eerder gehad, er bleek toen iets geblokkeerd te zijn op de uitgaande mail server van Tele2. Heeft weken geduurd maar uiteindelijk werkte het weer. Nu uit het niets weer. Even gewacht maar geen oplossing. Contact gezocht met de helpdesk en de technische mensen moesten toegang krijgen tot onze mail om het e.e.a. uit te zoeken. Toestemming gegeven en het werkt nu wel vanuit de webmail (wat een soort doorgeefluik is, mailbox blijft altijd leeg). Echter nog niet vanuit Outlook. Na contact met Tele2 is het blijkbaar mijn probleem omdat ik een extern programma gebruik. Op de vraag of zij uit kunnen sluiten dat het aan hun smtp server ligt, kreeg ik geen antwoord. Na lang gedram wilde ze het als een “incident“ aankaarten maar daar zou niet op teruggekomen worden. Als er meer mensen met hetzelfde probleem waren, dan gingen ze wel kijken. Als klant word ik hier niet gelukkig van. Wij zitten al maanden te tobben met onze mail. We krijgen onderstaande foutmelding. Ik kon/ mocht dit niet naar de helpdesk sturen...

 

This is the mail system at host smtp02.tele2.isp-net.nl.

I'm sorry to have to inform you that your message could not be delivered to one or more recipients. It's attached below.

For further assistance, please send mail to postmaster. If you do so, please include this problem report. You can delete your own text from the attached returned message.

The mail system

<ons e-mail adres>: host out.se.isp-net.nl[82.215.18.98] said: 451

Your account has been locked. Please contact your administrator. (in reply  to end of DATA command)

 

Wie o wie heeft een mogelijke oplossing?

icon

Beste antwoord door Floor109 11 September 2021, 17:26

Bekijk origineel bericht

6 reacties

Reputatie 3
Badge

Lastig, ik heb hier geen oplossing voor.

Zelf gebruik ik al jaren gmail en daar heb ik nooit problemen mee. Waarom neem je geen mailadres dat niet gekoppeld is aan je provider?

Ja zeker over gedacht, maar m'n vrouw is nogal gehecht aan het e-mail adres dat we echt al jaaaren gebruiken… Outlook is op zich natuurlijk ook wel een fijn programma met een nette en overzichtelijke mappen structuur. 

Reputatie 4
Badge

Als het vanuit de webmail wel werkt hoort het vanuit een externe emailclient ook werken.. De webmail is immers de hoofdserver.

Gebruik je smtp.tele2.nl met poort 587? En gebruik je het vanaf een Tele2 netwerk? Als je een ander netwerk gebruikt, moet je hun SMTP server gebruiken namelijk.

 

Wat Carbear aangeeft is wel verstandiger, je email bij een provider nemen is riskant, want als je opzegt/overstapt word hij vaak verwijderd. Nu is dit voor @tele2.nl adressen nog niet van toepassing, maar wie weet wat er in de toekomst gebeurt. Tevens kun je een gmail adres ook gewoon instellen in het outlook programma.

Ja smtp met poort 587. Dat stond en staat allemaal goed. Wat bedoel je precies met “gebruik je het vanaf eenTele2 netwerk”? 

 

Zal eens kijken naar gmail in outlook thx

 

Reputatie 4
Badge

Als je POP3 gebruikt op een externe email client zoals outlook, moet de uitgaande server (SMTP) ingesteld worden op de provider die je gebruikt. Er zijn bijvorbeeld mensen die zijn overgestapt naar ziggo maar nog wel de Tele2 mail gebruiken, die moeten dan de SMTP server van ziggo instellen in outlook.

Reputatie 4
Badge

Maar speelt het probleem nog steeds? Het kán voorkomen dat je om een of andere reden bent geblokkeerd op de SMTP server, dit gebeurt heel zelden

Reageer