beantwoord

Kan geen mail verzenden vanuit Outlook

  • 7 September 2021
  • 15 reacties
  • 595 x bekeken

  • Is lekker bezig
  • 6 reacties

Sinds mei 2021 kunnen we vanuit Outlook geen mail meer versturen. Ontvangen is geen probleem. Dat hebben we wel eerder gehad, er bleek toen iets geblokkeerd te zijn op de uitgaande mail server van Tele2. Heeft weken geduurd maar uiteindelijk werkte het weer. Nu uit het niets weer. Even gewacht maar geen oplossing. Contact gezocht met de helpdesk en de technische mensen moesten toegang krijgen tot onze mail om het e.e.a. uit te zoeken. Toestemming gegeven en het werkt nu wel vanuit de webmail (wat een soort doorgeefluik is, mailbox blijft altijd leeg). Echter nog niet vanuit Outlook. Na contact met Tele2 is het blijkbaar mijn probleem omdat ik een extern programma gebruik. Op de vraag of zij uit kunnen sluiten dat het aan hun smtp server ligt, kreeg ik geen antwoord. Na lang gedram wilde ze het als een “incident“ aankaarten maar daar zou niet op teruggekomen worden. Als er meer mensen met hetzelfde probleem waren, dan gingen ze wel kijken. Als klant word ik hier niet gelukkig van. Wij zitten al maanden te tobben met onze mail. We krijgen onderstaande foutmelding. Ik kon/ mocht dit niet naar de helpdesk sturen...

 

This is the mail system at host smtp02.tele2.isp-net.nl.

I'm sorry to have to inform you that your message could not be delivered to one or more recipients. It's attached below.

For further assistance, please send mail to postmaster. If you do so, please include this problem report. You can delete your own text from the attached returned message.

The mail system

<ons e-mail adres>: host out.se.isp-net.nl[82.215.18.98] said: 451

Your account has been locked. Please contact your administrator. (in reply  to end of DATA command)

 

Wie o wie heeft een mogelijke oplossing?

icon

Beste antwoord door Floor109 11 September 2021, 17:26

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

15 reacties

Reputatie 5
Badge +6

Lastig, ik heb hier geen oplossing voor.

Zelf gebruik ik al jaren gmail en daar heb ik nooit problemen mee. Waarom neem je geen mailadres dat niet gekoppeld is aan je provider?

Ja zeker over gedacht, maar m'n vrouw is nogal gehecht aan het e-mail adres dat we echt al jaaaren gebruiken… Outlook is op zich natuurlijk ook wel een fijn programma met een nette en overzichtelijke mappen structuur. 

Reputatie 6
Badge +7

Als het vanuit de webmail wel werkt hoort het vanuit een externe emailclient ook werken.. De webmail is immers de hoofdserver.

Gebruik je smtp.tele2.nl met poort 587? En gebruik je het vanaf een Tele2 netwerk? Als je een ander netwerk gebruikt, moet je hun SMTP server gebruiken namelijk.

 

Wat Carbear aangeeft is wel verstandiger, je email bij een provider nemen is riskant, want als je opzegt/overstapt word hij vaak verwijderd. Nu is dit voor @tele2.nl adressen nog niet van toepassing, maar wie weet wat er in de toekomst gebeurt. Tevens kun je een gmail adres ook gewoon instellen in het outlook programma.

Ja smtp met poort 587. Dat stond en staat allemaal goed. Wat bedoel je precies met “gebruik je het vanaf eenTele2 netwerk”? 

 

Zal eens kijken naar gmail in outlook thx

 

Reputatie 6
Badge +7

Als je POP3 gebruikt op een externe email client zoals outlook, moet de uitgaande server (SMTP) ingesteld worden op de provider die je gebruikt. Er zijn bijvorbeeld mensen die zijn overgestapt naar ziggo maar nog wel de Tele2 mail gebruiken, die moeten dan de SMTP server van ziggo instellen in outlook.

Reputatie 6
Badge +7

Maar speelt het probleem nog steeds? Het kán voorkomen dat je om een of andere reden bent geblokkeerd op de SMTP server, dit gebeurt heel zelden

Ja dit probleem is er nog steeds. Ik gebruik echt al jaren outlook en verander zelf nooit iets aan de settings van de mail. Maar die staan en stonden ook goed. Ik kom er zelf echt niet verder mee. Jaren geleden is ditzelfde probleem ook een keer gebeurd en heeft Tele2 “iets” op de achtergrond gedaan en toen konden we ook weer mail versturen. Ik vroeg me af of ze het e.e.a. wilden controleren, maar loop gewoon tegen een muur op. Wellicht is het ook niet door Tele2 op te lossen maar controleer wat je kan controleren en geef wellicht wat tips.   

In de foutmelding staat ook duidelijk Your account has been locked. Ondanks dat de webmail wel werkt lijkt het mij dat het probleem bij Tele2 ligt. Reset het account dan of zo?

Reputatie 6
Badge +7

Ik heb het voor je doorgezet naar onze technische dienst, zij zullen kijken naar de blokkade op de SMTP server. Het kan zijn dat ze tijdelijk even je wachtwoord moeten veranderen om alles te controleren bij de instellingen, zodra ze klaar zijn kun je dit weer resetten.

Top en bedankt! We wachten het even af.

Hallo Kers en Floor109,

Sinds 2 maanden hebben wij exact hetzelfde probleem. Al diverse malen gebeld met Tele2 maar krijg als antwoord "je kan mails versturen via de webmail dus het ligt niet aan ons (Tele2)"

Ook hebben er al 3 personen, die echt veel verstand van computers hebben, naar gekeken maar ook die kunnen het probleem niet vinden of verhelpen. 

Ik zou graag horen als er in jullie kwestie een oplossing komt. Of kun je ons ook aanmelden bij de technische dienst,  Floor109 ?

Groetjes 

Ed van den Munckhof 

Reputatie 6
Badge +7

Hallo Kers en Floor109,

Sinds 2 maanden hebben wij exact hetzelfde probleem. Al diverse malen gebeld met Tele2 maar krijg als antwoord "je kan mails versturen via de webmail dus het ligt niet aan ons (Tele2)"

Ook hebben er al 3 personen, die echt veel verstand van computers hebben, naar gekeken maar ook die kunnen het probleem niet vinden of verhelpen. 

Ik zou graag horen als er in jullie kwestie een oplossing komt. Of kun je ons ook aanmelden bij de technische dienst,  Floor109 ?

Groetjes 

Ed van den Munckhof 

Hoi Ed, dat kan zeker, mits je inderdaad exact hetzelfde probleem ervaart als Kers.

Krijg je ook een bounce-melding van de SMTP server waar word aangegeven dat je geblokkeerd bent? Tevens is het handiger om een eigen topic hiervoor aan te maken, anders lopen er 2 dingen langs elkaar heen, dan kunnen we die individueel van elkaar behandelen en oplossen.

Hallo Floor109, wij krijgen inderdaad mails met melding "your account has been blocked" 

Ik zal een eigen topic aanmaken. 

Groetjes Ed 

Bij ons is het opgelost (6 maanden verder)! We kunnen weer mail sturen. Ben nu toch ook wel erg benieuwd wat het was. Sterkt mij wel in de gedachte dat ik er niets aan kon doen en dat het niet aan mijn instellingen lag. Toch blijkbaar “gewoon” terechtkomen bij de juiste persoon! Persoonlijke aandacht kan zo veel meer doen dan een klantenservice met een A4-tje aan standaard antwoorden. Echt heel erg bedankt Floor! Mocht je nog weten wat het was en als dit openbaar mag, dan zou ik dat nog graag willen weten. Enne succes andere Ed (munckhofcastro). Groet, Edwin 

Reputatie 6
Badge +7

6 maanden! Dat is zeker een opluchting, ik ben blij dat het weer werkt! Ik moet ook zeggen dat ik het de klantenservice niet kwalijk neem, van de honderden procedures die er zijn is dit er niet een van, valt dus een beetje buiten het boekje en heeft een scherp oog nodig om uit te vogelen door wie en hoe het opgelost kan worden.

Het probleem was uiteindelijk omdat je op een blacklist stond op de SMTP server, ik zie bij de terugkoppeling geen reden staan (zou ik voor je kunnen opvragen), maar vaak komt het omdat het verzendlimiet is overschreden.

Met een Tele2 e-mailadres mag je namelijk maximaal 300 berichten per dag versturen, voor zonnet/versatel zijn dat er slechts 100.

Ik moest vanmiddag ook even grinniken toen ik jullie namen zag, dat kan bijna geen toeval zijn ;)