beantwoord

Problemen internet in Rhoon?

  • 26 September 2021
  • 3 reacties
  • 92 x bekeken

  • Rijzende ster
  • 18 reacties

Sinds een aantal weken komt het regelmatig voor dat de vaste telefoon zijn verbinding kwijtraakt. Sinds gisteren valt ook het internet en de TV regelmatig weg. Als er weer internet is, dan is de snelheid dusdanig laag dat de TV het sowieso niet doet en het internetten herinerringen oproept aan de tijd dat ik nog in het bezit was van een 14K4 modem en een inbel-verbinding. Download zit tussen de 0 en 4 Mbit en de Upload tussen de 0 en 0.7 Mbit. Uploadsnelheid is dusdanig laag dat ik zelfs niet in kan loggen op mijnTele2.

Modem en decoder al meerdere keren gereset, lampjes DSL en Internet branden gewoon maar geen of langzame verbinding. Het betreft hier een Comtrend modem. Aantal jaren geleden ook al probleem gehad met de verbinding, toen was maximaal haalbare op mijn adres zo’n 12 Mbit (afstand tot centrale ongeveer 1200 meter).

Is dit een probleem in de centrale of zou dan toch het modem weer kapot zijn?

icon

Beste antwoord door carbear 27 September 2021, 17:34

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

3 reacties

Reputatie 5
Badge +6

Dat is erg traag maar dit kan meerdere oorzaken hebben. 
De kwaliteit van je kabel en je apparatuur bijvoorbeeld. Een oud modem kan een oorzaak zijn zoals je zelf aangeeft of een probleem bij de wijk centrale. Ik heb even gezocht in de wiki van dit forum en ik kwam dit tegen: 

Probeer deze tips en anders moet het uitgezocht worden door een tele2 medewerker. 

Dat is erg traag maar dit kan meerdere oorzaken hebben. 
De kwaliteit van je kabel en je apparatuur bijvoorbeeld. Een oud modem kan een oorzaak zijn zoals je zelf aangeeft of een probleem bij de wijk centrale. Ik heb even gezocht in de wiki van dit forum en ik kwam dit tegen: 

Probeer deze tips en anders moet het uitgezocht worden door een tele2 medewerker. 

Alles wat omschreven wordt heb ik al geprobeerd. Gisteren ineens heel de avond weer boven de 10 Mbps. Nu weer ongeveer 4 Mbps. 

Denk inderdaad dat het uitgezocht moet worden door een Tele2 medewerker (lijn doormeten etc.).

Moet ik daarvoor contact opnemen met de klantenservice, of lezen zij deze berichten ook?

Reputatie 6
Badge +7

Hey Ralp, ik was even op vakantie dus niet op het forum geweest. Heb je hier nog steeds last van of heb je ondertussen al gebeld met de klantenservice?