De Tele2 community stopt op dit domein
Alles over het mobiele netwerk van Tele2
Recent actief
Halloik zit al jaren bij Tele2 en kon voorheen ook altijd gewoon 0900/0906/0909 nummers bellen. Ook staan de instellingen daarvan in mijn tele 2 en Tele2 app gewoon gedeblokkeerd Maar echter sinds kort als ik ze probeer te bellen krijg ik deze oproep is niet toegestaan te horen. Ik wil graag deze nummers gewoon kunnen bellen, dus zouden jullie aub eventuele blokkades eraf willen halen? Verder zag ik op pay info.nl dat het deblokkade slot voor betaalde eenmalige/abonnements sms diensten actief is. Graag verzoek ik bij deze dan om ook het deblokkade slot voor mij eraf te halen alstublieft.mijn gegevens staan allemaal in mijn Tele2 forum account. ik zie graag zo spoedig mogelijk een reactie van Tele2 tegemoetBij voorbaat dankmvg hj hofman
Hallo, ik heb al een aantal dagen geen service, mijn simkaart heb ik al een aantal jaar en ineens heb ik geen service meer. Aan uitzetten van het toestel werkt soms. De sim kaart eruit en erin doen werkt niet. wat kan ik doen? stijn
Hoe zit het nu hier mee?: https://forum.tele2.nl/actuele-informatie-nieuws-en-acties-174/statement-over-4g-snelheid-in-europa-79194 Als consument horen we helaas nog niks, nu de overheid zelfs komt dat Nederlanders op 15 juni weer binnen de EU voor een groot deel op vakantie kunnen: https://nos.nl/artikel/2335949-vakanties-naar-meeste-europese-landen-vanaf-15-juni-weer-mogelijk.html Nog steeds is er geen 4G beschikbaar, het ACM gaf in januari aan dat providers dit in 4 weken tijd moesten regelen: https://tweakers.net/nieuws/162520/acm-geeft-providers-4-weken-om-bij-roaming-in-eu-goed-4g-internet-aan-te-bieden.html en we zitten hier nu al in juni..
Ik ben al een tijd klant, onbeperkt bellen en 4G, en was redelijk goed tevreden over de het bereik maar sinds kort heb ik echt super slecht bereik in Hoofddorp. Dat is niet zo fijn voor mn business. Hoe kunnen we dat verhelpen? Is dit bij iemand bekend?En ik wil geen wifi bellen.
In de app en in mijn tele 2 zie ik opeens mijn dataverbruik niet meer. Ik heb unlimited data en vanochtend vroeg was opeens mijn bundel op, terwijl ik nog niet echt veel gedaan had op mijn telefoon. Ik moet bijbestellen via de bundelbooster kreeg ik door via SMS, maar die is ook opeens verdwenen uit mijn app en mijn tele 2. Storing? Schiet niet echt op. Had unlimited gekozen om zorgeloos de dag door te komen met mijn data, maar op deze manier heb ik alweer spijt van het tele 2 abo dat ik pas heb afgesloten.
Nu eindelijk de verschillende frequenties zijn geveild vraag ik me af wanneer er voor de TELE2 klanten 5G beschikbaar is? Als ik terug kijk in de mail die ik hierover heb gekregen en de pagina die hier over gaat: https://www.tele2.nl/beloftes/, staat dat de belofte er is dat ze de eerste met een landelijk 5g netwerk. Nu snap ik dat de eerste helaas niet gelukt is, gezien Vodafone dit al via een trucje voor elkaar heeft gekregen, maar hoe zit het nu met de 2e? Voor T-Mobile klanten is het 5G netwerk nu immers aan en KPN heeft hem ook aangezet!
Yes, vakantie! Je stapt op het vliegtuig want je gaat lekker op reis. Harde vakantie chillings in het buitenland of een business trip voor je werk. Altijd leuk die andere omgeving, lekker eten en nieuwe avonturen. Natuurlijk neem je jouw mobieltje mee want je wilt goed bereikbaar zijn. In dit topic leggen we je alles uit over mobiel internet in het buitenland. Zo kom jij niet voor verrassingen te staan als je bent geland en kan jij je helemaal focussen op je reis. Bon voyage! Mobiel Internet in het buitenlandVoor het internetten in het buitenland maken we onderscheid tussen binnen en buiten de EU. Je internetbundel, ook wel databundel genoemd, is geldig in de hele EU en in IJsland, Liechtenstein, Noorwegen en Zwitserland. Buiten de EU geldt dat je extra betaalt om te internetten. Je kunt voor de meeste landen een voordelig internetbundel buiten de EU kopen. Of je betaalt per MB. Bij aankomst in in een land buiten de EU krijg je hierover een sms van ons. We vertellen je meer over het ge
Tele2 is eindelijk terecht op de vingers getikt door de autoriteit consument en markt (ACM). De provider laat klanten nog steeds niet roamen op buitenlandse 4G netwerken. Dat is, zoals door klanten op dit forum al meerdere malen aangegeven, in strijd met Europese regels. Klanten moeten volgens die regels namelijk de zelfde snelheden kunnen halen als thuis. Het is jammer dat Tele2 wacht op een standje van de ACM voordat dit mogelijk wordt. Tele2 heeft op dit punt dus duidelijk niet geluisterd naar haar klanten. Lees het hele artikel op: Bright.nl
Hallo, ik heb sinds een aantal dagen geen service meer. Dit abonnement heb ik een aantal weken, met daarbij een nieuwe simkaart. Deze simkaart is geactiveerd (als het goed is althans), dus dat moet het probleem niet zijn. Verder staat er niet op de site aangegeven dat er momenteel een storing aanwezig is. Ook heb ik mijn vliegtuigstand aan en uitgezet, mijn toestel aan en uitgezet en de simkaart er opnieuw in gedaan. In geen van alle situaties bood het een oplossing. Heeft iemand een heldere oplossing? Alvast bedankt.
Ik heb sinds 2 weken een abonnement met Tele2. Daarvoor was ik bij T-mobile. Nu valt mij op dat als ik bel of gebeld word dat mijn 4G uitvalt. Hij valt dan terug op 3G of valt ook echt helemaal weg. Dat is ontzettend lastig als ik in de auto zit en de navigatie aan heb en dan gebeld wordt. En dat gebeurd geregeld. Bij T-mobile weet ik dat als ik dan gebeld werd of zelf ging bellen dat het 4G teken gewoon bleef staan, en ik dus gewoon snel internet had. Bij Tele2 is dat dus blijkbaar niet? ik heb inmiddels al een medewerker aan de telefoon gehad en een aantal dingen doorgenomen. 4G Volte aan. 4G Volte uit. Bij het menu Simapps gekeken. En daar iets mee gedaan met de medewerker. Tot op heden niks!?!? Ik heb een IPhone XS dus t toestel moet goed zijn. Ik vind dit behoorlijk frustrerend!! ( om een voorbeeld te noemen: ik zit met mijn moeder aan de telefoon in de auto, en mijn zoontje stuurt mij een appje ondertussen dat hij hoofdpijn heeft en of hij naar huis mag komen v
Hi 👋🏻 ik heb een probleem en dat is echt onwijs vervelend! Echt al een tijdje (ongeveer 2 maanden) is mijn 4G intens traag. Kan ik hier wat aan doen? Zo, ja.. wat dan? Of wordt dit opgelost? Op 24 Juli mag ik mijn abonnement verlengen en ik zit eraan te denken om overstappen naar KPN. Het is misschien duurder maar dan heb ik wel gewoon snel internet. groetjes, Danny!
Iemand ervaring met hoe je het volgende kan voorkomen? Sinds een paar weken schakelt mijn mobiele telefoon in ongeveer de helft van de gevallen dat ik gebeld word, direct door naar voicemail. Ik krijg geen oproep binnen en ook geen melding van een gemiste oproep. Alleen als iemand mijn voicemail inspreekt weet ik dat ik gebeld ben, dat bericht komt namelijk wel binnen. Ik heb nog niet ontdekt wat het verschil is tussen de momenten waarop de telefoon wel gewoon overgaat en wanneer dat niet zo is.
Goedemiddag, Graag zou ik willen weten of ik nog weer normaal snel internet zoals vroeger bij tele 2 krijg, of als dit zo blijft ? Als dit zo blijft stap ik over naar simyo, Heeft er ook iemand ervaring met Simyo ? Deze gebruiken het netwerk van kpn staat op hun website
Hallo Tele2, sinds een week heb ik en ook anderen Tele2 gebruikers op dit adres geen bereik meer.. geen netwerk en geen internet. Dit terwijl de mensen die geen Tele2 hebben wel gewoon bereik hebben op dit adres. Ik woon op een grensgebied (6129AW Urmond). Desalniettemin betaal ik zometeen een maandfactuur waar ik nu al 1/4e geen gebruik van kon maken. Hoe kan het dat het bereik gewoon opeens weggevallen is? En wordt dit op korte termijn opgelost? Groetjes Lauren
Heyy, Ik heb een unlimited data bundle, en heb thuis erg slome wifi. Om deze reden download ik dingen op mijn computer altijd via een kabel aan mijn telefoon met 4G. Vroeger downloade ik programma's met ongeveer 6 tot 8 MB per seconde maar sinds kort is dit nog maar 500KB tot 800KB. Weet iemand waardoor dit komt? Met vriendelijke Groet, Julius
Goedenavond, Vanmiddag een telefoontje gehad van dit nummer (0614094109) en teruggebeld. Kreeg geen gehoor. Ben toch even gaan googlen. Zag dat dit nummer vaker mensen lastig valt. Ik heb het nummer direct geblokkeerd. Nu krijg ik om 22:00 een melding van Tele2 dat ik het België ben (standaard bericht “ Welkom in België , het land van Suske en …... En dat terwijl ik gewoon op de bank zit in NL. Vindt dit erg vreemd. Heeft hier iemand ervaring mee? Mvg Ch
Sinds een dag ben ik overgestapt van TMobile naar Tele2. Ik schrik van de lage 4G snelheid: 4-6Mbps. Bij Tmobile was dat veel hoger. Welke snelheid mag ik eigenlijk van Tele2 verwachten?
Goedemiddag, Ik heb op mijn telefoon geen verbinding meer, ik heb geen internet meer en kan ook niet bellen of gebeld worden. Bovenin staat '’geen service'’, ik word een beetje moedeloos aangezien telefoon aan/uit doen en al die stappen die online staan niet werken. Ik heb ook op de mijntele2 app gekeken, en daarin staat bij factuur april nog steeds '’wij verwerken je factuur'’ zal het kunnen zijn dat ze de betaling nog niet hebben gecontroleerd en dus mijn abonnement al stop hebben gezet?
Hi, Al langere tijd heb ik behoorlijk slecht bereik thuis. Ik woon in een dorp en heb binnen, aan de voorkant van het huis meestal één streepje bereik. Heel soms als ik naar buiten ga worden dit er twee. Achter huis heb ik geen tot één streepje. 4G werkt vaak ook niet of nauwelijks. Nu had ik hier nooit zo'n probleem mee, vaak belde ik degene die mij probeerde te bereiken terug met onze vaste lijn. Helaas werk ik momenteel vanuit huis en wordt ik veel gebeld door collega's. Die kan ik niet terugbellen wegens een algemeen nr. Lang verhaal kort, ik kan niet zonder mobiele telefoon! Nu valt vaak het bereik tussentijds weg waardoor ik niet te verstaan ben of het gesprek wordt afgebroken. Het liefst zou ik gewoon overstappen naar een andere provider, maar dit kan helaas pas vanaf oktober. Is er een mogelijkheid om dit voor elkaar te krijgen? Ik heb geen zin om alle kosten voor de resterende periode te moeten betalen, terwijl ik geen/slecht bereik heb. Natuurlijk had ik hier eerder achtera
Ik kreeg een sms van Tele2 dat ik misbruik maak en BundelBoosters automatisch zou activeren. Terwijl ik dit gewoon via de mijn Tele2 app doe. Mijn verbruik is ook niet veel amper 1000GB per maand, dit lag een jaar geleden rond de 8000 tot 10000 GB per maand (geen internet tijdens de verhuizing). Wat zou het probleem zijn? Ik kan mijn verbruik echt niet verminderen.
Ik ben vannacht gebeld rond 3 uur en het was een bijzonder vervelend gesprek. Ik hing op en ben gaan slapen. Vanochtend wilde ik kijken of diegene anoniem had gebeld of wellicht met herkenbaar nr, maar zie de hele oproep niet terug in mijn belgeschiedenis. Hoe kan dit en kan ik ergens achterhalen wie mij gebeld heeft?
Beste Tele2, ik zit nu ongeveer een jaar bij jullie na een hele poos bij T-Mobile gezeten te hebben. En het viel me gelijk al op maar het begint nu toch wel te knagen bij me. Mijn vraag is waarom ik met vol bereik maar maximaal 20/25 mbps upload haal? (En met 2 of 3 streepjes max 10) Hier voor bij T-Mobile haalde ik minimaal 80 a 90 mbps. Kunnen jullie mij vertellen waarom bij Tele2 zo relatief laag is? Nou het is prima voor mobiel internet, maar ben toch wel benieuwd waarom het zo veel scheelt met andere providers die veel hogere snelheid halen. Zelfs mijn ISDN lijn thuis is sneller. Met vriendelijke groet, Danny Vogelzang
Hallo, Ik heb een hele simpele vraag, maar daarop kom ik nergens een antwoord van tele2 tegen. In de voorwaarden staat het niet concreet benoemd of uitgesloten, en hier zie ik enkel topics van 2 jaar oud waarin tele2 of met vage antwoorden komt en een topic sluit, of "snel" met een antwoord hoopt te komen. (dat er twee jaar later nog niet is ) Hierbij dus nogmaals de vraag, waarbij ik graag, voor de zekerheid en omdat dat juridisch sterker staat, (ook) een antwoord ontvang van een tele2 medewerker. Mijn vraag is of het is toegestaan om je telefoon met unlimited abonnement te gebruiken als hotspot voor een computer/laptop, en of daar nog beperkingen (aantal apparaten/snelheid/data) aan zitten? Ik snap dat het langzamer is als normaal internet en dat ik geen internet heb als ik niet thuis ben enzo, maar dat maakt me allemaal niets uit. Ik wil vooral voorkomen dat ik nu overstap naar tele2 en over een tijdje gezeur krijg omdat ik "misbruik maak" of over de FUP zit.
Goedemiddag, Ik gebruik de TuneIn app om podcasts te luisteren en kreeg gisteren de melding dat mijn bundel bijna op was. Toen ik ging kijken in dataverbruik zag ik tot mijn schrik dat de app bijna 4,5 gig heeft verbruikt in een dag tijd. De aflevering die ik luisterde was zo'n 25mb, dus dat kan het niet zijn. Hoe komt de app tot zo'n hoog verbruik? Gr Sanne
Eindelijk grenzeloos bellen, sms’en en internetten op vakantie! Met Tele2 kon je altijd al zorgeloos genieten binnen Nederland. Maar binnenkort kun je roaming gewoon aan laten staan als je de grens overgaat. Zonder verrassingen als je eenmaal weer thuis bent. Je gebruikelijke belbundel én databundel zijn namelijk vanaf 8 juni 2017 geldig in de hele EU plus Liechtenstein, Noorwegen, IJsland en Zwitserland! Dit grenzeloos goede nieuws geldt voor alle bestaande en nieuwe abonnementen van Tele2. Als je je bundel voor bellen, sms’en en internetten hebt verbruikt terwijl je in het buitenland bent, gelden de normale buiten-de-bundeltarieven van Tele2. Je kunt dan ook een Extra Internetbundel kopen in het buitenland, net zoals nu al in Nederland. Heb je een Unlimited bundel, dan kan je uiteraard helemaal losgaan in Nederland. In de EU heb je dan 6GB per maand. Kijk hier voor meer informatie en de actuele tarieven. Wij wensen iedereen alvast een hele prettige zomervakantie. W
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.