beantwoord

Geen netwerk en internet mobiel plotseling


Hallo Tele2, sinds een week heb ik en ook anderen Tele2 gebruikers op dit adres geen bereik meer.. geen netwerk en geen internet. Dit terwijl de mensen die geen Tele2 hebben wel gewoon bereik hebben op dit adres.

Ik woon op een grensgebied (6129AW Urmond). Desalniettemin betaal ik zometeen een maandfactuur waar ik nu al 1/4e geen gebruik van kon maken.

Hoe kan het dat het bereik gewoon opeens weggevallen is? En wordt dit op korte termijn opgelost?

 

Groetjes Lauren

icon

Beste antwoord door eric 2 May 2020, 19:13

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

16 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Doe eens handmatig zoeken naar netwerken?

Ga naar: Menu > Verbindingen beheren > Netwerken en verbindingen > Mobielnetwerk > Netwerkselectiemodus. Selecteer hier 'Handmatig'. Je toestel gaat dan zoeken.

Zie je daar Tele2 of t-mobile wel staan? Selecteer dat dan. Heb je anders ook geen bereik als je buiten staat?  Dan kan het zijn dat de mast buiten dienst is geraakt. B.v. door een storing, onderhoud of brandstichting.

Bij handmatig selecteren kan ik inderdaad Tele2 aanklikken. Vervolgens heb ik dan 1 slechts 1 streepje bereik. 

Hiermee kan ik niet echt internetten en bellen valt dan ook steeds weg.

Kan het zijn dat jullie mast verplaatst is ofzo? Deze verandering was echt plotseling.

 

Reputatie 7
Badge +12

Ok, en meet je dit binnen? Dan kun je met elke Tele2 simkaart ook Vowifi gebruiken als je een geschikt toestel hebt. Tele2 is bezig zijn netwerk te integreren met t-mobile. Ze zetten eerst even de zender uit en daarna gaan de oude Tele2 frequenties ook uitgezonden worden door t-mobile. Zit meestal zo'n 14 dagen tussen.

Reputatie 7

We lezen meer van dit soort berichten en meestal gaat het om brandstichting óf werkzaamheden vanwege de integratie van het Tele2 en T-Mobile netwerk en het gereed maken voor 5G. Zet je toestel eens handmatig op 3G, is de ontvangst dan beter?

Goedemiddag,

met 3G heb ik net zo weinig bereik helaas.

Ik heb 2 weken afgewacht aangezien jullie hebben aangegeven dat jullie in een integratie met tmobile.

Maar ondertussen heb ik nog steeds altijd maar 1 streepje bereik bij mij in huis net zoals andere bewoners bij mij thuis die tele2 hebben als provider.

Ik heb alles geprobeerd wat jullie gezegd hebben maar zodra ik in een ander dorp kom is er volledig bereik. Vandaag dat ik er zeker van ben dat het aan jullie bereikbaarheid ligt in combinatie met mijn postcode (6129AW).

 

Kunnen jullie dit oplossen? Ik betaal nu namelijk een maandbedrag terwijl ik er vrijwel geen gebruik van maak ofwel met moeite gebruik van kan maken.

 

met vriendelijke groet, 

Lauren

Reputatie 7

Als je telefoon op dat adres met WiFi is verbonden kan je gebruik maken van VoWiFi om je bereik binnenshuis te vergroten https://www.tele2.nl/mobiel/netwerk/4g-wifi-bellen
 

Als je je telefoon handmatig naar netwerken laat zoeken, welke zie je dan precies en zie je daar 1x of 2x Tele2 staan? Heb je je telefoon op automatisch staan of heb je handmatig een netwerk geselecteerd?

Wat mij betreft staat de wifi bij mij thuis hier los van. Ik wil gebruik maken van mijn internet zonder wifi. Op sommige plekken bij mij thuis komt de wifi namelijk niet.

 

Verder heb ik handmatig geselecteerd omdat ik aan de grens woon met belgie en omdat ik niet wil dat het steeds verspringt naar belgisch netwerk. Ik zie maar 1x Tele 2 staan in de lijst van netwerkkeuzes. Verder zie ik NL KPN, BASE, vodafone NL en Orange B.

Ik heb even gekeken en het heeft inderdaad te maken met het uitschakelen van het netwerk. Tele2 had een mast vlak bij je huis en de T-mobile antenne staat wat verder, de dekking binnen is dus niet zo goed meer. De oplossing die hier boven staat is wel de beste gewoon bellen via wifi totdat T-mobile in de mast zit waar eerst Tele2 zat. 

De verwijderende Tele2 antennes.

 

 

  De T-mobile antennes in jouw buurt. 

 

Reputatie 7

Door de integratie van netwerken wordt op veel plaatsen ook capaciteit verhoogd op het T-Mobile netwerk, maar soms duurt dat even. Er zijn gevallen op het forum geweest met een behoorlijke terugval in snelheid, die maximaal 1-3 weken later weer opgelost was.

Dankjewel voor het uitzoeken. Al had ik dit zelf 2 weken geleden al opgezocht.

Jullie geven aan dat dit 1 tot maximaal 3 weken kan duren.

Nadat het probleem zich voordeed heb ik ruim een week gewacht voordat ik een bericht heb gestuurd. Dus ondertussen zit ik al zeker een maand met dit probleem en mijn huisgenoten ook. 
Zoals ik al aangegeven heb komt de wifi in ons huis niet tot aan alle plekken en daarbij vind ik het absurd dat ik dan volgens jullie maar de wifi moet gebruiken terwijl ik jullie betaal voor het internet.

In principe bieden jullie dus geen oplossing en ook geen vergoeding, begrijp ik dat zo goed?

Alle antwoorden hierboven zijn van andere klanten, dus niet van Tele2. Het gebruik van “jullie” is dus niet nodig. Wacht op een reactie van eren moderator die te herkennen is aan [naam] van Tele2.

In dat geval wacht ik dus al 25 dagen op een reactie van Tele 2..

Ja, maar dit topic staat op beantwoord, daarom wordt er niet meer naar omgekeken.

Reputatie 7
Badge +8

Laude, om te voorkomen dat je via België gaat roamen kun je natuurlijk roaming uitzetten. Dat moet ik in Landgraaf ook. Anders kom ik vooral in het winkelcentrum hier op O2 terecht met een waardeloze ontvangst. 

Reputatie 7

VoWiFi is heel wat anders dan het gebruiken van WiFi thuis voor internet, zie de informatie in de link die ik eerder gaf. VoWiFi helpt om het mobiele bereik te ondersteunen (lees: om te bellen) en is een techniek die door meerdere providers aan hun klanten wordt aangeboden.

Als dat niet helpt kan je wellicht een dekkingsonderzoek aanvragen, @Cas van Tele2 kan je daar meer over vertellen, omdat ik niet weet of dat nog steeds hetzelfde werkt vanwege de integratie van de netwerken.

Reputatie 6
Badge +2

Hoi @Laude,
Ik ga direct met jou meekijken naar een oplossing! 
Verelend dat de dekking minder goed is op dit moment in jouw regio. 

Er zijn al veel tips gegeven in dit topic, belangrijke stappen om door te nemen! 

De VoWIFI tip van @pipodeclown helpt inderdaad goed.
Maak gebruik van VoWiFi om je bereik binnenshuis te vergroten.
Maar dat is nog geen oplossing van jouw verminderde bereik in die regio. 
Dit kunnen mijn collega’s van de technische afdeling onderzoeken! Deze kijken naar de oorzaken van de problemen met de dekking. 
Daarvoor ontvang ik graag jouw gegevens voor een melding bij onze technische dienst. 

  • Naam
  • Adres
  • Laatste 4 cijfers van jouw IBAN-rekeningnummer
  • Geboortedatum

Gebruik de volgende link om mij een bericht te sturen: Privébericht naar Cas
We gaan gelijk aan de slag! :muscle:

 

Bedankt voor de support @eric @WhTurner @theocoppes @pipodeclown @Roy Tollenaar !