beantwoord

Bundelbooster en dataverbruik opeens verdwenen

  • 23 July 2020
  • 50 reacties
  • 2073 x bekeken

In de app en in mijn tele 2 zie ik opeens mijn dataverbruik niet meer.

Ik heb unlimited data en vanochtend vroeg was opeens mijn bundel op, terwijl ik nog niet echt veel gedaan had op mijn telefoon.

Ik moet bijbestellen via de bundelbooster kreeg ik door via SMS, maar die is ook opeens verdwenen uit mijn app en mijn tele 2.


Storing?

 

Schiet niet echt op. Had unlimited gekozen om zorgeloos de dag door te komen met mijn data, maar op deze manier heb ik alweer spijt van  het tele 2 abo dat ik pas heb afgesloten.

 

 

icon

Beste antwoord door Rox van Tele2 24 July 2020, 11:21

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

50 reacties

Reputatie 7
Badge +8

Rox of iemand anders van Tele2 komt hier niet nooit in het weekend. Je kunt wel op zaterdag bellen. 

Reputatie 7

Hi iedereen, goed dat jullie dit hier aangeven. We ontvangen meldingen dat een aantal van onze klanten geen gebruik kunnen maken van de Bundelbooster en geen inzicht hebben in het verbruik. Op dit moment zijn we op zoek naar de oorzaak en de oplossing. Let op: dit betreft klanten met een Unlimited abonnement die na 6 mei klant zijn geworden.

Groetjes, 

Rox

 

En Rox? Stand van zaken? We zijn nu al een dag of 3 verder.

Het topic is van gisteren. Tele2 heeft eerst meldingen nodig om te weten dat er iets aan de hand is, zeker als het een geïsoleerde groep betreft. In het weekend zijn er geen moderators, maar op zaterdag is wel de telefonische klantenservice bereikbaar. Aan storingen wordt overigens wel gewerkt.

Hi iedereen, goed dat jullie dit hier aangeven. We ontvangen meldingen dat een aantal van onze klanten geen gebruik kunnen maken van de Bundelbooster en geen inzicht hebben in het verbruik. Op dit moment zijn we op zoek naar de oorzaak en de oplossing. Let op: dit betreft klanten met een Unlimited abonnement die na 6 mei klant zijn geworden.

Groetjes, 

Rox

 

En Rox? Stand van zaken? We zijn nu al een dag of 3 verder.

Het topic is van gisteren. Tele2 heeft eerst meldingen nodig om te weten dat er iets aan de hand is, zeker als het een geïsoleerde groep betreft. In het weekend zijn er geen moderators, maar op zaterdag is wel de telefonische klantenservice bereikbaar. Aan storingen wordt overigens wel gewerkt.

 

Dat wisten ze dagen geleden al, want toen heb ik gebeld. Zie topic. Dat Rox gisteren in komt vliegen is leuk, maar de problemen zijn al langer bekend.

Reputatie 7

Hi iedereen, goed dat jullie dit hier aangeven. We ontvangen meldingen dat een aantal van onze klanten geen gebruik kunnen maken van de Bundelbooster en geen inzicht hebben in het verbruik. Op dit moment zijn we op zoek naar de oorzaak en de oplossing. Let op: dit betreft klanten met een Unlimited abonnement die na 6 mei klant zijn geworden.

Groetjes, 

Rox

 

En Rox? Stand van zaken? We zijn nu al een dag of 3 verder.

Het topic is van gisteren. Tele2 heeft eerst meldingen nodig om te weten dat er iets aan de hand is, zeker als het een geïsoleerde groep betreft. In het weekend zijn er geen moderators, maar op zaterdag is wel de telefonische klantenservice bereikbaar. Aan storingen wordt overigens wel gewerkt.

 

Dat wisten ze dagen geleden al, want toen heb ik gebeld. Zie topic. Dat Rox gisteren in komt vliegen is leuk, maar de problemen zijn al langer bekend.

Als individueel geval inderdaad, maar het werd gisteren pas duidelijk dat het meerdere klanten betreft. Het betreft een kleine groep van na 6 mei én die door de dagelijkse 5GB heen is. Ik probeer niets goed te praten, maar het is niet dat 3 dagen terug al duidelijk was dat het meerdere klanten betreft. Heel vervelend is het wel. Bij elke provider kan dit voorkomen, als het maar opgelost wordt. Misschien is het lastig te vinden wat er precies mis gaat.

Hi iedereen, goed dat jullie dit hier aangeven. We ontvangen meldingen dat een aantal van onze klanten geen gebruik kunnen maken van de Bundelbooster en geen inzicht hebben in het verbruik. Op dit moment zijn we op zoek naar de oorzaak en de oplossing. Let op: dit betreft klanten met een Unlimited abonnement die na 6 mei klant zijn geworden.

Groetjes, 

Rox

 

En Rox? Stand van zaken? We zijn nu al een dag of 3 verder.

Het topic is van gisteren. Tele2 heeft eerst meldingen nodig om te weten dat er iets aan de hand is, zeker als het een geïsoleerde groep betreft. In het weekend zijn er geen moderators, maar op zaterdag is wel de telefonische klantenservice bereikbaar. Aan storingen wordt overigens wel gewerkt.

 

Dat wisten ze dagen geleden al, want toen heb ik gebeld. Zie topic. Dat Rox gisteren in komt vliegen is leuk, maar de problemen zijn al langer bekend.

Als individueel geval inderdaad, maar het werd gisteren pas duidelijk dat het meerdere klanten betreft. Het betreft een kleine groep van na 6 mei én die door de dagelijkse 5GB heen is. Ik probeer niets goed te praten, maar het is niet dat 3 dagen terug al duidelijk was dat het meerdere klanten betreft. Heel vervelend is het wel. Bij elke provider kan dit voorkomen, als het maar opgelost wordt. Misschien is het lastig te vinden wat er precies mis gaat.

 

Ook dat is niet waar, want de dame die ik een dag of 3 terug aan de lijn had, wist van het probleem af, zei ze. Dan lijkt het me, dat ik niet de eerst klagende was.

 

Maar wat je zegt, als het maar opgelost wordt.

 

Of heb jij meer info?

Reputatie 7

Tja lijkt me dat ze soms wel vaker dezelfde vraag op een dag krijgen, maar dat het niet meteen een storing is (die meerdere klanten betreft). Dat kunnen ze pas concluderen als er een bepaald volume aan klachten is, niet na 2 of 3 meldingen. Ik heb niet meer info. Ik ga wel al een tijdje mee op het forum en ben zelf heel erg van de open communicatie. Ik heb afgelopen jaren wel voldoende voorbeelden gezien waaruit blijkt dat helaas niet alles altijd zo simpel is als het lijkt.

Ja het aanmaken van tickets door de klantenservice kan heel irritant zijn en het werkt indirect. Tele2 (Rox) heeft aangegeven dat ze zien dat het een bepaalde specifieke groep betreft. De Unlimited klanten zijn -net als andere klanten- heel waardevol voor Tele2 en vanuit het forum weet ik dat (helemaal nu het grote T-Mobile erachter zit) dat ze er alles aan zullen doen om het uit te zoeken. Nadeel is dat T-Mobile (en Tele2) is een enorme transformatie zit (fusie en samenvoeging Tele2, migraties, antenne ombouw, 5G voorbereiding) dus veel mensen zullen heel druk zijn. Het is jammer dat er nog geen tussentijdse status updates zijn over het probleem, maar aan de andere kant..misschien zijn die er ook gewoon nog niet.

Reputatie 3

Eric,

Het is niet alleen de app, ook online in mijn tele 2. En ik vind het gewoon prutswerk als opeens mijn databundel verdwenen is, Ik een bericht krijg dat ik de bundelbooster moet gebruiken die nergens te vinden is, nergens meer te zien is wat ik verbruikt heb en net als gisteren ik er gewoon uitgegooid word ‘s ochtends vroeg, omdat mijn bundel op is, wat helemaal niet kan.

 

En als ik bovenstaand verhaal van linearised lees, dan ben ik inderdaad het bos in gestuurd, door mij te vertellen dat “het doorgestuurd wordt naar het hoofdkantoor” en er dan vervolgens 24 uur niets mee schijnt te gebeuren.

 

Met andere woorden: Ik zit sinds kort bij Tele2 en de eerste indruk is, dat ik de boel gewoon op ga zeggen binnen mijn 14 dagen bedenktermijn, als de situatie niet verandert. Ik ga dan wel voor een extra abo bij KPN. 

Point in case: vandaag had ook mijn provider (die grote rode) een storing in de "mijn" omgeving en daarmee ook de app. Dat werd op Twitter acknowledged, er was een storingspagina met uitleg, en een forumpost van de provider zelf op hun forum. Hier bij Tele2 staat er niets op de storingspagina, reageert een medewerker op het forum dat er iets is gesignaleerd, en op Twitter heeft de klantenservice geen clue, zie screenshot. Storingen komen nu eenmaal voor. Maar de manier waarop een bedrijf dat aanpakt maakt het grote verschil.

 

 

Daar gaat het mij ook om….hoe pak je het aan. Storingen kunnen altijd voorkomen.

Aangezien ik niet zo heel lang klant ben en dit nu al dagen duurt, is mijn eerste indruk dat de aanpak van storingen nogal rammelt.   :-)

Ik kijk het nog een paar dagen aan en anders is het tot ziens.

Precies. Uiteindelijk heb ik mijn contract met Tele2 kunnen laten ontbinden omdat het ze niet gelukt was om ook maar inhoudelijk te reageren op een storing binnen 30 dagen, ondanks aangetekende brief, mails en telefoontjes. Enige antwoord was telkens dat het hoofdkantoor het druk had. Gelukkig kun je als.consument dan ontbinden. Dat ging dan weer wel bijna vlekkeloos bij Tele2. Bijna.

Wat mooi geregeld van tele 2 al drie dagen geen data booster en drie keer het zelfde antwoord als je belt wordt zo snel mogelijk opgelost pfffff weet niet  maar snel is bij toch zeker geen drie dagen en dan maar hopen dat we morgen weer kunnen thuiswerken ( camping) belachelijk dit gedoe 

Reputatie 7
Badge +12

Denk dat in het weekend veel afdelingen niet werken. Dus vanaf morgen kunnen ze alle betrokkenen afdelingen weer bereiken.

Ook ik kan niets inzien of een bundelbooster activeren. Of via sms.  Zit al een maand bij tele2 maar niets anders dan gezeur. Snelheid is.ook geen 4G

klantenservice geeft aan er mee bezig te zijn.

 

 

Reputatie 7
Badge +12

Klanten na 6 mei zijn direct in de nieuwe systemen terecht gekomen. Daar is momenteel een issue met de bundelbooster. De dagelijkse 5Gb om 00:00 werkt wel.

Er is ook een eigen topic over.

Reputatie 3

Ik snap dat mensen hier niet blij van worden, vooral omdat het niet opgelost wordt. Degene met een unlimited abonnement verwacht dat ze de bundelbooster kunnen gebruiken. Ik zou zeggen, zorg dat de sms functie het doet en kijk dan naar de app zelf. Of denk ik nu te makkelijk.

Reputatie 7

Ik snap dat mensen hier niet blij van worden, vooral omdat het niet opgelost wordt. Degene met een unlimited abonnement verwacht dat ze de bundelbooster kunnen gebruiken. Ik zou zeggen, zorg dat de sms functie het doet en kijk dan naar de app zelf. Of denk ik nu te makkelijk.

Het zal niet aan de app of sms (oftewel het medium) liggen, maar ergens anders in het proces.

En uiteraard verwacht elke klant de dienst te krijgen waarvoor hij betaalt.

Reputatie 7

Ook ik kan niets inzien of een bundelbooster activeren. Of via sms.  Zit al een maand bij tele2 maar niets anders dan gezeur. Snelheid is.ook geen 4G

klantenservice geeft aan er mee bezig te zijn.

 

 

Heb je geen 4G? Doel je daarmee op binnenland (dat moet 4G zijn) of buitenland (dat was nooit 4G, maar gaat het na de migratie wel worden)? Als je binnenland bedoelt, heb je dat probleem al gemeld?

Reputatie 3

Ook ik kan niets inzien of een bundelbooster activeren. Of via sms.  Zit al een maand bij tele2 maar niets anders dan gezeur. Snelheid is.ook geen 4G

klantenservice geeft aan er mee bezig te zijn.

 

 

Heb je geen 4G? Doel je daarmee op binnenland (dat moet 4G zijn) of buitenland (dat was nooit 4G, maar gaat het na de migratie wel worden)? Als je binnenland bedoelt, heb je dat probleem al gemeld!

Ik denk dat ze bedoelt dat de snelheid niet is wat je van 4g verwacht? Ik had met Tele2 ook altijd (vergeleken met andere providers) een tragere verbinding, max rond 20 GB/s, waar ik met andere providers tot 320 GB/s haal. Lijkt alsof Tele2 snelheid afknijpt.

Reputatie 7
Badge +12

Sorry? 320 GB/s Dat zijn echt verkeerde verkeerde die je gebruikt. De 20 mbps  is een prima 4g verbinding.  Meer is natuurlijk leuk, maar de vraag is, voor een telefoon is dat toch zat? Wat voor applicatie gebruik jij waar meer nodig hebt?

Reputatie 3

Sorry? 320 GB/s Dat zijn echt verkeerde verkeerde die je gebruikt. De 20 mbps  is een prima 4g verbinding.  Meer is natuurlijk leuk, maar de vraag is, voor een telefoon is dat toch zat? Wat voor applicatie gebruik jij waar meer nodig hebt?

Haha, ja, moet inderdaad MB/s zijn. Autocorrect vindt GB blijkbaar interessanter 😕. Ik heb geen applicatie die per se die snelheid nodig heeft, maar upload snelheid is vaak gecorreleerd aan de download snelheid, en foto's uploaden, bewerken en syncen met Adobe Lightroom was vaak niet vooruit te branden met Tele2 snelheid (1 MB/s). Op dezelfde locatie beduidend sneller met T-Mobile of Vodafone. Heb geen ervaring met KPN. Mogelijk dat de samensmelting met T-Mobile nu wel kan zorgen voor een snellere verbinding.

Reputatie 3

Sorry? 320 GB/s Dat zijn echt verkeerde verkeerde die je gebruikt. De 20 mbps  is een prima 4g verbinding.  Meer is natuurlijk leuk, maar de vraag is, voor een telefoon is dat toch zat? Wat voor applicatie gebruik jij waar meer nodig hebt?

Haha, ja, moet inderdaad MB/s zijn. Autocorrect vindt GB blijkbaar interessanter 😕. Ik heb geen applicatie die per se die snelheid nodig heeft, maar upload snelheid is vaak gecorreleerd aan de download snelheid, en foto's uploaden, bewerken en syncen met Adobe Lightroom was vaak niet vooruit te branden met Tele2 snelheid (1 MB/s). Op dezelfde locatie beduidend sneller met T-Mobile of Vodafone. Heb geen ervaring met KPN. Mogelijk dat de samensmelting met T-Mobile nu wel kan zorgen voor een snellere verbinding.

Aaarrghh, en dat moet natuurlijk Mb/s zijn...

Reputatie 7

Elke provider heeft plekken waar de verbinding sneller of minder snel is. Tele2 maakt tegenwoordig gebruik van het T-Mobile netwerk dat onafhankelijk gemeten is en beoordeeld als snelste netwerk van Nederland. De mobiele abonnementen zijn bedoeld voor normaal gebruik in een telefoon, dan is Adobe Lightroom foto’s uploaden misschien niet helemaal wat je verwacht van telefoongebruik. Tethering wordt toegestaan, maar is niet het beoogde normale gebruik.

Reputatie 3

Elke provider heeft plekken waar de verbinding sneller of minder snel is. Tele2 maakt tegenwoordig gebruik van het T-Mobile netwerk dat onafhankelijk gemeten is en beoordeeld als snelste netwerk van Nederland. De mobiele abonnementen zijn bedoeld voor normaal gebruik in een telefoon, dan is Adobe Lightroom foto’s uploaden misschien niet helemaal wat je verwacht van telefoongebruik. Tethering wordt toegestaan, maar is niet het beoogde normale gebruik.

Adobe Lightroom heeft een app voor mobiele telefoon, mijn mobiele telefoon schiet foto's in RAW, en kan mijn professionele camera tetheren. Dus al die functies werken op een mobiele telefoon, en dus lijkt me gebruik van mobiele data helemaal binnen de verwachting vallen. Zeker omdat shoots "mobiel" plaatsvinden. Dit heeft niets met tethering te maken. En zelfs dat is gewoon toegestaan.

Reputatie 7
Badge +12

Het is zeker toegestaan, maar mobiele netwerken zijn ingericht voor de beste download snelheid. Upload is "bijzaak". B.v. met die nieuwe 5g frequentie van 1400 mhz kan een provider alleen maar download maken. Upload moet gewoon in andere banden gebeuren. Maar wellicht is het abonnement waar je 320 mbps had beter geschikt voor jouw business. Tele2 is zelfs gestopt met zakelijk mobiel.

Reputatie 7

Elke provider heeft plekken waar de verbinding sneller of minder snel is. Tele2 maakt tegenwoordig gebruik van het T-Mobile netwerk dat onafhankelijk gemeten is en beoordeeld als snelste netwerk van Nederland. De mobiele abonnementen zijn bedoeld voor normaal gebruik in een telefoon, dan is Adobe Lightroom foto’s uploaden misschien niet helemaal wat je verwacht van telefoongebruik. Tethering wordt toegestaan, maar is niet het beoogde normale gebruik.

Adobe Lightroom heeft een app voor mobiele telefoon, mijn mobiele telefoon schiet foto's in RAW, en kan mijn professionele camera tetheren. Dus al die functies werken op een mobiele telefoon, en dus lijkt me gebruik van mobiele data helemaal binnen de verwachting vallen. Zeker omdat shoots "mobiel" plaatsvinden. Dit heeft niets met tethering te maken. En zelfs dat is gewoon toegestaan.

Het is ook mogelijk, alleen niet op elke plek in Nederland met top snelheid.

Maar goed……….terug naar de basis van dit bericht.

Er is nog steeds geen oplossing voor dit probleem dat nu al bijna een week speelt.

 

Alle mensen hier in dit topic, die een speciaal plekje in hun hart hebben voor Tele 2, om wat voor reden dan ook: Ik vind jullie verhalen mooi, maar zou nu weleens boter bij de vis willen. Actie dus vanuit Tele 2.

 

Er zijn genoeg klachten bekend nu. Er wordt genoeg gebeld zonder enig resultaat, als ik het zo eens lees. Het blijft aardig stil vanuit Tele 2. Kortom, waardeloos.

 

Aanstaande vrijdag is moment X: Moet ik gebruik maken van mijn bedenktermijn en de boel toch maar cancelen, of blijf ik aan als klant. Hoop op het laatste, maar ik vermoed het eerste...helaas.

Maar goed……….terug naar de basis van dit bericht.

Er is nog steeds geen oplossing voor dit probleem dat nu al bijna een week speelt.

 

Alle mensen hier in dit topic, die een speciaal plekje in hun hart hebben voor Tele 2, om wat voor reden dan ook: Ik vind jullie verhalen mooi, maar zou nu weleens boter bij de vis willen. Actie dus vanuit Tele 2.

 

Er zijn genoeg klachten bekend nu. Er wordt genoeg gebeld zonder enig resultaat, als ik het zo eens lees. Het blijft aardig stil vanuit Tele 2. Kortom, waardeloos.

 

Aanstaande vrijdag is moment X: Moet ik gebruik maken van mijn bedenktermijn en de boel toch maar cancelen, of blijf ik aan als klant. Hoop op het laatste, maar ik vermoed het eerste...helaas.

Ik ben zelf overgestapt van Tele2 naar T-mobile (10 augustus wordt me nummer overgezet). Ik denk dat je momenteel bij T-mobile beter af bent dan bij Tele2. Ze maken dan wel gebruik van het T-mobile netwerk maar alsnog is T-mobile 10x sneller op dezelfde plek, Tele2 5,4mbps T-mobile 50/60 mbps. En als je al een vast of mobiel abonnement hebt is het ook nog eens dezelfde prijs per maand als Tele2.

Aaarrghh, en dat moet natuurlijk Mb/s zijn...

 

@linearised  Weet je dat je binnen één uur na plaatsing je bericht kunt editten? Klik daarvoor op de drie puntjes en dan op Bewerk.