beantwoord

4G valt weg tijdens bellen

  • 8 July 2020
  • 12 reacties
  • 1907 x bekeken

Ik heb sinds 2 weken een abonnement met Tele2. 
Daarvoor was ik bij T-mobile. 
 

Nu valt mij op dat als ik bel of gebeld word dat mijn 4G uitvalt. Hij valt dan terug op 3G of valt ook echt helemaal weg. Dat is ontzettend lastig als ik in de auto zit en de navigatie aan heb en dan gebeld wordt. En dat gebeurd geregeld. 
 

Bij T-mobile weet ik dat als ik dan gebeld werd of zelf ging bellen dat het 4G teken gewoon bleef staan, en ik dus gewoon snel internet had. Bij Tele2 is dat dus blijkbaar niet? 
 

ik heb inmiddels al een medewerker aan de telefoon gehad en een aantal dingen doorgenomen. 
4G Volte aan. 4G Volte uit. Bij het menu Simapps gekeken. En daar iets mee gedaan met de medewerker. Tot op heden niks!?!?

Ik heb een IPhone XS dus t toestel moet goed zijn. 
 

Ik vind dit behoorlijk frustrerend!! ( om een voorbeeld te noemen: ik zit met mijn moeder aan de telefoon in de auto, en mijn zoontje stuurt mij een appje ondertussen dat hij hoofdpijn heeft en of hij naar huis mag komen vanaf school. Dat appje zie ik dus pas als ik opgehangen heb met me moeder, omdat ik geen internet heb!! In dit geval was dat 3 kwartier later!!) 

Hoe kan dit? Iemand tips? 

icon

Beste antwoord door Jillis28 9 July 2020, 18:23

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

12 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Ga eens kijken bij de carrier settings van de Iphone. Als je voor 6 mei het abonnement hebt aangeschaft moet daar Tele2 staan plus een versie nummer. Op dezelfde pagina vind je ook de IOS versie.

Staat daar nog T-Mobile, haal dan de nieuwe carrier settings op.

Ik neem aan dat dit goed staat? 

Reputatie 7

Wat staat er bij Instellingen - Mobiel Netwerk - Mobieledatanetwerk?

En bij Instellingen - Mobiel netwerk - Opties mobiele data - Gesprekken en data staat 4G VoLTE aan? Dataroaming aan?

Welke IOS draai je? Heb je zowel een fysieke als eSIM in je toestel? Gebruik je in dat geval de data van je Tele2 abonnement? Als je bij dual SIM instelt dat je van één SIM de data gebruikt, dan klopt het dat je geen data verbinding hebt als je met de andere SIM aan het bellen bent.

Volte staat aan. 
Roaming ook. 

Dit is waarschijnlijk de andere pagina diende bedoeld? 

Er zit geen dubbele simkaart in. Alleen de simkaart van het Tele2 abonnement. 

Dan is me ook het volgende opgevallen. 
Op het moment dat ik zelf bel of gebeld wordt dan gaat hij dus terug naar 3G of naar niks. 
Ben ik nou bijvoorbeeld thuis en de telefoon pakt de WiFi dan thuis en ik ga bellen en zet als ik iemand aan de lijn heb mijn WiFi uit, dan gaat hij op 4G draaien? 
Dus DAN heb ik wel 4G als ik aan het bellen ben? 
Maar als mijn 4G aan staat buiten de deur of in huis, en bel dan gaat hij dus terug of naar niks. 
snap je t nog? 🙈🙈

Zet VoLTE eens uit, je kunt dan gewoon blijven bellen via 3G van T-Mobile.

Gedaan, maar ook dan met bellen komt er 3G te staan. 

Weet je wat het is, als je toestel geen 4G VoLTE verbinding met Tele2 tot stand kan brengen dan valt deze terug op 3G van T-Mobile voor spraak.

Als dat gebeurt dan kun je niet simultaan een 4G en 3G verbinding gebruiken en valt 4G weg totdat je telefoontje over 3G beëindigd is.

Reputatie 7

Je zegt dat je sinds 2 weken klant bij Tele2 bent. Wanneer heb je het abonnement besteld, was dat vóór of ná 6 mei?

En welke iOS versie draait op je toestel?

Even een update.

ik heb inmiddels contact met Tele2 gehad en werd doorverbonden naar de technische dienst. 
Daar hebben we een aantal dingen geprobeerd. 
Lang verhaal, t komt er op neer dat ik een nieuwe simkaart krijg. Mijn dochter zit ook bij Tele2 en we hebben haar kaart in mijn telefoon gedaan. Zij behield haar 4G gewoon. Het kan dus bijna niet anders dat het aan de simkaart ligt. 
Ik ga het afwachten want de simkaart is onderweg. 
Nog even spannend dus!!😃😃

Reputatie 7

Ah ja, als de simkaart van je dochter wel goed werkt, dan zou dat best kunnen. Ik ben benieuwd.