4G EU nog steeds niet beschikbaar

  • 3 June 2020
  • 28 reacties
  • 1350 x bekeken

Reputatie 5

Hoe zit het nu hier mee?:

https://forum.tele2.nl/actuele-informatie-nieuws-en-acties-174/statement-over-4g-snelheid-in-europa-79194

Als consument horen we helaas nog niks, nu de overheid zelfs komt dat Nederlanders op 15 juni weer binnen de EU voor een groot deel op vakantie kunnen:

https://nos.nl/artikel/2335949-vakanties-naar-meeste-europese-landen-vanaf-15-juni-weer-mogelijk.html

Nog steeds is er geen 4G beschikbaar, het ACM gaf in januari aan dat providers dit in 4 weken tijd moesten regelen: https://tweakers.net/nieuws/162520/acm-geeft-providers-4-weken-om-bij-roaming-in-eu-goed-4g-internet-aan-te-bieden.html en we zitten hier nu al in juni.. :sweat_smile:


Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

28 reacties

Reputatie 7

De ACM geeft Tele2 dus langer de tijd… Of informeer anders eens bij de ACM naar het hanteren van de termijn die ze genoemd hebben.

Hoe zit het nu hier mee?:

https://forum.tele2.nl/actuele-informatie-nieuws-en-acties-174/statement-over-4g-snelheid-in-europa-79194

Als consument horen we helaas nog niks, nu de overheid zelfs komt dat Nederlanders op 15 juni weer binnen de EU voor een groot deel op vakantie kunnen:

https://nos.nl/artikel/2335949-vakanties-naar-meeste-europese-landen-vanaf-15-juni-weer-mogelijk.html

Nog steeds is er geen 4G beschikbaar, het ACM gaf in januari aan dat providers dit in 4 weken tijd moesten regelen: https://tweakers.net/nieuws/162520/acm-geeft-providers-4-weken-om-bij-roaming-in-eu-goed-4g-internet-aan-te-bieden.html en we zitten hier nu al in juni.. :sweat_smile:

 

@simnlru die gaat er niet komen, en dadelijk is Tele2 ter zielen en daarom hoef je niet veel meer te verwachten van ze.

Reputatie 5

@pipodeclown Al gedaan, wacht op antwoord.

@Cypher Hoezo gaat die er niet komen? Tele2 valt nu onder T-Mobile en deze kunnen gewoon de roaming opties doorgeven naar Tele2 toe.

Reputatie 7

Mogelijk heeft Tele2 eerder 4G roaming dan de ACM reageert :)

En het gaat er natuurlijk wel komen, is ook toegezegd aan klanten en aan de ACM. Echter simpelweg iets ‘aan’ zetten is niet hoe het werkt, het is ingewikkelder dan dat. In het buitenland moet je als TM gebruiker gezien worden, dus moet je als gebruiker eerst gemigreerd zijn. Echter wil je ook dat Mijn Tele2 met alle opties om je abonnement te wijzigen en nummer te porteren blijft werken, zowel voor gemigreerde als nog niet gemigreerde klanten. Als dat allemaal goed is geregeld kan er pas gemigreerd worden. Maar als ik zo op de Tele2 site kijk, zie ik de laatste tijd hier en daar nieuwe pagina's, dus ze zijn al aardig gevorderd met die voorbereidingen.

Reputatie 5

Mogelijk heeft Tele2 eerder 4G roaming dan de ACM reageert :)

En het gaat er natuurlijk wel komen, is ook toegezegd aan klanten en aan de ACM. Echter simpelweg iets ‘aan’ zetten is niet hoe het werkt, het is ingewikkelder dan dat. In het buitenland moet je als TM gebruiker gezien worden, dus moet je als gebruiker eerst gemigreerd zijn. Echter wil je ook dat Mijn Tele2 met alle opties om je abonnement te wijzigen en nummer te porteren blijft werken, zowel voor gemigreerde als nog niet gemigreerde klanten. Als dat allemaal goed is geregeld kan er pas gemigreerd worden. Maar als ik zo op de Tele2 site kijk, zie ik de laatste tijd hier en daar nieuwe pagina's, dus ze zijn al aardig gevorderd met die voorbereidingen.

Het gaat er uiteindelijk om dat er geen openheid is van zaken snap je?

Kijk ik vraag niet om nu gelijk 4G roaming maar wel dat hier duidelijk naar klanten wordt gecommuniceerd, het is nu bijna een half jaar later en nog geen enkel bericht voor de gewone consumenten. 

Reputatie 5

Hi @simnlru, ik snap dat je daar meer duidelijkheid over wilt. @pipodeclown, je had het niet beter kunnen verwoorden. Thank you!

Wij gaan onze Tele2 klanten 4G roaming aanbieden in Europa via het mobiele netwerk van T-Mobile en zijn al enige tijd bezig met de voorbereidingen. We hebben veel Tele2 klanten dus dit gebeurt stapsgewijs want we vinden het belangrijk dat dit voor iedere klant een goede ervaring is. De klanten worden individueel geïnformeerd wanneer zij gemigreerd worden!

Groetjes, 

Rox

@pipodeclownAl gedaan, wacht op antwoord.

@CypherHoezo gaat die er niet komen? Tele2 valt nu onder T-Mobile en deze kunnen gewoon de roaming opties doorgeven naar Tele2 toe.

Dan heb je dus roaming van T-Mobile, en hoef je van Tele2 weinig te verwachten.

Dan ben je eigenlijk een T-Mobile klant geworden, gemigreerd naar.

Aan dat overzetten zullen ook wel wat haken en ogen zitten qua smartphone, T-Mobile gebruikt de 900MHz frequentie,  Tele2 de 800MHz.

Reputatie 7

Roaming via T-Mobile is ook de toezegging die is gedaan aan Tele2 klanten. Tele2 als organisatie bestaat niet meer en kan dus ook geen roaming afspraken gaan maken. T-Mobile heeft die afspraken al, alleen nog niet technisch voor Tele2 klanten mogelijk gemaakt. En dat is dus precies wat ze nu aan het doen zijn….

Reputatie 5

@pipodeclownAl gedaan, wacht op antwoord.

@CypherHoezo gaat die er niet komen? Tele2 valt nu onder T-Mobile en deze kunnen gewoon de roaming opties doorgeven naar Tele2 toe.

Dan heb je dus roaming van T-Mobile, en hoef je van Tele2 weinig te verwachten.

Dan ben je eigenlijk een T-Mobile klant geworden, gemigreerd naar.

Aan dat overzetten zullen ook wel wat haken en ogen zitten qua smartphone, T-Mobile gebruikt de 900MHz frequentie,  Tele2 de 800MHz.

Ja dat klopt maar dat had ik ook anders niet verwacht.

Hoezo haken en ogen? het is niet alleen de 900mhz maar T-Mobile gebruikt nog wel meer frequenties net zoals Tele2 (800 en 2600).

En dan nog, de 800 mhz frequentie wordt uit eindelijk in het T-Mobile netwerk geïmplementeerd. :wink:

Reputatie 5

Hi @simnlru, ik snap dat je daar meer duidelijkheid over wilt. @pipodeclown, je had het niet beter kunnen verwoorden. Thank you!

Wij gaan onze Tele2 klanten 4G roaming aanbieden in Europa via het mobiele netwerk van T-Mobile en zijn al enige tijd bezig met de voorbereidingen. We hebben veel Tele2 klanten dus dit gebeurt stapsgewijs want we vinden het belangrijk dat dit voor iedere klant een goede ervaring is. De klanten worden individueel geïnformeerd wanneer zij gemigreerd worden!

Groetjes, 

Rox

Hoi Rox,

Tnx voor de heads up!

Ik snap dat Tele2 daar het T-Mobile systeem gaat en dat dit iedereen individueel geinformeerd wordt, dit is ook super. Mij gaat het er om wanneer Tele2 dit ziet gebeuren, is dit nog deze zomer? eind 2020 of pas begin 2021 een beetje een indicatie zeg maar :wink:

Reputatie 7
Badge +12

Bij Tele2 zakelijk zie je communicatie (staat nu bij tweakers) via speciale aanbiedingen en de melding dat het voor het eind van 2020 klaar moet zijn. 

Reputatie 5

Het is een een feit dat de grenzen weer open zijn, Duitsers en Belgen in Nederland op vakantie en wij als Nederlanders weer naar Duitsland en België.

Helaas nog steeds 3G roaming max beschikbaar en er is merkbaar dat het 3G netwerk in Duitsland steeds meer aan het slinken is..

Duidelijkheid van Tele2 is nog steeds niet aanwezig.

Reputatie 7

Kijk eens naar de apps in de AppStore en PlayStore. Daar staat dat de nieuwe app is voor klanten na 6 mei óf de klanten die gemigreerd zijn. Dan kan je concluderen dat nieuwe klanten geen migratie nodig hebben en het dus al hebben :) Nu wachten tot iedereen gemigreerd wordt...

Reputatie 5

Kijk eens naar de apps in de AppStore en PlayStore. Daar staat dat de nieuwe app is voor klanten na 6 mei óf de klanten die gemigreerd zijn. Dan kan je concluderen dat nieuwe klanten geen migratie nodig hebben en het dus al hebben :) Nu wachten tot iedereen gemigreerd wordt...


Wat al hebben? 4G in de EU?

 

Je berichtgeving is niet geheel duidelijk.

Reputatie 7

Wat is er niet duidelijk aan? Jij geeft aan dat er maximaal 3G roaming in het buitenland is. Tele2 heeft reeds eerder aangegeven dat 4G roaming mogelijk gemaakt wordt via het T-Mobile netwerk nadat klanten zijn gemigreerd. De nieuwe apps geven vervolgens aan dat nieuwe klanten (na 6 mei) gelijk zijn aan gemigreerde klanten en dus niet meer gemigreerd hoeven te worden. Conclusie….

Reputatie 5

Wat is er niet duidelijk aan? Jij geeft aan dat er maximaal 3G roaming in het buitenland is. Tele2 heeft reeds eerder aangegeven dat 4G roaming mogelijk gemaakt wordt via het T-Mobile netwerk nadat klanten zijn gemigreerd. De nieuwe apps geven vervolgens aan dat nieuwe klanten (na 6 mei) gelijk zijn aan gemigreerde klanten en dus niet meer gemigreerd hoeven te worden. Conclusie….


Tja en ik ben op 6 mei klant geworden.. :clown: Dus als ik nu mijn abo verleng wordt ik automatisch gemigreerd naar het nieuwe systeem?

Maar waar is wat jij zegt op gebaseerd? ik heb nog geen 1 klant gehoord van Tele2 dat die mag roamen op het 4G netwerk in het buitenland.

 

 

Reputatie 7

Er wordt nergens gesproken over verlengen. Bij de nieuwe apps staat  dat de apps zijn voor nieuwe klanten na 6 mei én voor klanten die gemigreerd zijn.

Dat je er nog geen klanten over hebt gehoord kan ik weinig over zeggen. Ik denk ook niet dat er al veel gebruikers in het buitenland zijn geweest de afgelopen tijd. Ik baseer me op openbare informatie via dit forum en de apps.

Reputatie 7
Badge +12


Tja en ik ben op 6 mei klant geworden.. :clown: Dus als ik nu mijn abo verleng wordt ik automatisch gemigreerd naar het nieuwe systeem?

Maar waar is wat jij zegt op gebaseerd? ik heb nog geen 1 klant gehoord van Tele2 dat die mag roamen op het 4G netwerk in het buitenland.

 

 

Zou een goede test zijn, ga even de grens over om te kijken of jij als nieuwe klant na 6 mei wel 4G roaming hebt!

Reputatie 7


Tja en ik ben op 6 mei klant geworden.. :clown: Dus als ik nu mijn abo verleng wordt ik automatisch gemigreerd naar het nieuwe systeem?

Maar waar is wat jij zegt op gebaseerd? ik heb nog geen 1 klant gehoord van Tele2 dat die mag roamen op het 4G netwerk in het buitenland.

 

 

Zou een goede test zijn, ga even de grens over om te kijken of jij als nieuwe klant na 6 mei wel 4G roaming hebt!

Denk dat je erachter kunt komen door vast te stellen welke Mijn Tele2 app jij gebruikt (of kan gebruiken).

Reputatie 7
Badge +8

Ik was vandaag in Duitsland. Meer dan Edge bij O2 zat er nog niet in. 

Reputatie 7

Ik was vandaag in Duitsland. Meer dan Edge bij O2 zat er nog niet in. 

Klopt als je nog niet gemigreerd bent dan is 4G nog niet mogelijk buiten Nederland.

Ben benieuwd wanneer Tele2 iets gaat communiceren?

Wanneer ik de klantenservice vraag, kunnen ze alleen zeggen dat er nog geen Roaming afspraken zijn.. Navraag bij Engineers/Projectleiders  (andere afdeling) kunnen zij niet doen…

Zoals hier al eerder aangegeven is het netwerk in het buitenland tegenwoordig zo slecht (3g) dat je amper nog een whatsapp berichtje kan versturen..


 

Reputatie 7

Tele2 en T-Mobile zijn gefuseerd. Roaming afspraken heeft T-Mobile al, dus die hoeven ze niet te gaan maken. Ze moeten alleen de Tele2 klanten migreren.

Reputatie 7
Badge +8

Ik denk dat Tele2 het pas communiceert nadat je overgezet bent. 

Een tijdlijn hoef je niet te verwachten. 

Vanmorgen nog bij Telekom.de HSPA+. Het was een redelijke verbinding. 

Dat is al stukken beter dan Edge van O2. 

Reputatie 7

Je krijgt vanzelf, vooraf, een mail of sms dat je wordt overgezet.