De Tele2 community stopt op dit domein
Alles over het gebruik van je eigen modem, router en andere hardware
Recent actief
Hopelijk kunnen jullie mij helpen.Heb al reeds eerder een post gemaakt (10 maanden geleden - deze:echter tot op heden geen succes met het bekabelen van mijn XBOX. Nu doe ik dat via WIFI echter ondervind ik de laatste tijd veel “lag” problemen wat uiteraard heel hinderlijk is tijden het gamen. Als ik een de kabel in de xbox doe dan kan die geen verbinding maken met het internet.Terwijl mijn voorgaande modem dit zonder enige problemen gewoon verbinding kon maken. De modem die ik heb: ZTE ZXHN H369A (witte) Kan iemand mij wellicht helpen welke stappen ik moet volgen? Alvast bedankt voor de reactie en de genome tijd /moeite!
Hey ik heb overal tutorials uitleg en etc gezien en geprobeerd maar het lukt me nog steeds niet uit nat type 3 te gaan hierdoor heb k veel problemen op ps4 zoals disconnects enz… en tele 2 wilt me niet helpen hiermee en zegt dat k het via de forum moet vragen wie kan me hierbij mee helpen? Probeer al een paar maanden nat type te veranderen
Hallo, Ik heb al een paar jaar een ZTE modem thuis staan. Nu vind ik die zeer beperkt in de opties, overzichten en een vreselijke interface.Zijn er nieuwere modems met meer opties en betere overzichten of hebben ze de allemaal de zelfde opties en interface?Met nieuwe modems bedoel ik modems die Tele2 levert. Groetjes,Wiro
(Ik heb een aantal topics met dit exacte onderwerp tegengekomen, heb ze doorgenomen; het probleem helaas niet mee kunnen verhelpen.)Omschrijving van het probleem: - Ik heb al een tijdje 3 ports openstaan, dit werkte prima.- Sinds kort (weekje) heb ik echter problemen, de ports blijven dicht.- Al met Tele2 gechat en gebeld, tests uitgevoerd e.d. alles lijkt in orde te zijn.-- Dus geen blokkade door Tele of iets dergelijks.- De modem/router is al een keertje gereset; heeft niet geholpen (probleem blijft bestaan nadat alles weer is ingesteld).Dus, wat wil ik bereiken:- Ik wil 3 ports openen op de H369A; o.a. voor Plex.Situatieschets:- H369A staat in de meterkast.- NAS staat in de meterkast.- Op de NAS draaien er een aantal applicaties, die port forwarding nodig hebben.- Geen apparaten tussen de H369A en de NAS, de NAS is direct aangesloten op LAN2.- Geen firewalls in het netwerk.- IP-adres H369A: 192.168.1.1- IP-adres NAS: 192.168.1.3 (via DHCP binding).Port forwarding instellingen:- DMZ
Omdat ik mijn abonnement heb gewijzigd moet ik een nieuwe modem aansluiten.Dit heb ik nu geprobeerd alleen ik kan wel verbinden met de WiFi alleen ik heb geen internet. De DSL lampjes blijven knipperen.Heb ik de draden niet goed aangesloten of kan het iets anders zijn? Ik heb geen idee…Oo de foto is te zien hoe ik het nu heb aangesloten.
waarom heeft mijn tele 2 modem geen antennes, ik heb op zolder amper wifi signaal, is hier misschien iets aan te doen.
Dag,Ik wil mijn chromecast verbinden, maar dit lukt niet. Ik krijg de melding dat de AP isolatie op de router moet worden uitgeschakeld. Ik heb op deze site al enkele topics gelezen over dit probleem, maar word er helaas nog niet veel wijzer van... Hoe kan ik dit probleem oplossen? Groetjes,Elise
Bij het instellen van een thuisnetwerk (windows 10) kan ik IP versie 4gebruiken. Advies is om IP versie 6 niet aan te vinken als dit niet ondersteund wordt door de Technicolour modem. Ondersteund dit modem IP versie 6?
Hallo, Graag wil ik weten wanneer ik mijn retourbox ontvang. Mijn abonnement loopt tot 3 januari, maar ik woon er al niet meer. Wil graag mijn box alvast ontvangen. Mvg,Sanne
Beste Tele2, Mijn modem is ermee gestopt. Er branden geen lampjes meer. Ik heb alle mogelijke manieren van resetten geprobeerd maar er ook geen stroom op. Ik heb een andere adapter geprobeerd maar dit geeft ook geen oplossing. Wat nu? Hopelijk is er een oplossing.Alvast dank voor het meedenken . Vriendelijke groet,Priscilla Wiegers
Geachte Tele2, er was verbouwing thuis. Hele nieuwe vloer erin en nieuwe plinten. Het modem stond zeer dichtbij deze werkzaamheden en aan de configuratie te zien in de fotos zie je hoe die vastzit.In dit topic: https://forum.tele2.nl/vast-internet-188/traag-internet-dlm-reset-aub-80429 Door het verbouwen is het modem helaas gevallen. Hier was ik na 2-3 dagen pas achter gekomen, toen is helaas ook het modem zwaar teruggegaan in rate. Attainable rate is nog steeds goed nu, maar acquired niet. Ik heb het modem alweer stevig vast gezet en het pinnetje ingedrukt, alleen na een week is het nog steeds niet goed. Voor de werkzaamheden lag de snelheid rond de attainable rate, dus op 33000
Beste,Vorige week heb ik van jullie een retourdoos met brief ontvangen, maar jullie hebben jullie apparatuur al op 19/11/2020 van mij retour ontvangen.De apparatuur is in originele doos en inclusief een papier met daarop mijn naam, adres, klantnummer en reden van retour "einde contract per 09/11/2020" aan jullie verzonden.Bij dezen verzoek ik jullie dan ook om een bevestiging hiervan, daar ik die tot op heden niet van jullie heb ontvangen.
Kunt u mij helpen om de ecostand van mijn modem uit te zetten? Saskia Koster
Beste forumgebruiker,We delen onze technicolor tg789bvn met 7 actieve gebruikers (=+15 devices op elk moment). Nu doen de ethernetpoorten het prima, maar onze Wi-Fi doet het zó slecht. We kunnen geen gebruik meer maken van Wi-Fi van onze technicolor tg789bvn. Iedereen heeft een duur 4G abonnement gekocht…Nu willen we onze modem+router-in-één omzetten naar een modem (bridge mode) en die dan aansluiten op een mesh netwerk van 3x TP-link Deco M5 multiroom routers.Ik heb daarom meerdere vragen:Heeft Tele2 modem+routers die wél werkend Wi-Fi hebben voor 7 actieve gebruikers in een groot huis…?Hoe zet ik de Technicolor tg789bvn in bridge modus?Wat als dit allemaal niet kan? We moeten internet hebben voor onze studie… moeten we dan overstappen naar Ziggo die ons wel een bridge-mode modem kan aanbieden met 3 Wi-Fi versterkers?
Goedemorgen, Mijn modem is defect.Hij gaat helemaal niet aan meer :( MVG Katamesh
ik heb een paar dagen geleden een nieuw modem gekregen,maar elke keer valt het internet uitik heb een reset gedaan stroom er 30seconden afgehaald,maar niets blijkt te werkenik ben bang dat het modem niet goed is,ik heb nu mijn oude modem weer aangesloten en alles werkt optimaalmisschien beter een andere sturen dan stuur ik deze weer oparnold
Hoe kan ik zsm een andere router krijgen ? Deze is met een soort electrische flits kapot gegaan
Mijn modem uit 2009 (Davolink), dient vrees ik vervangen te worden. Sinds een half jaar vaak wegvallen van WiFi maar vooral ook afnemende snelheid. Heb jullie tips mbt kanalen al geprobeerd. Geen soelaas. En ook als ik zo’ n beetje op mijn modem zit een zeer trage verbinding.Ik kan de klantendienst telefonisch absoluut niet bereiken en de chat is ook overbezet. Dus ik hoop via deze weg een Tele2 moderator te bereiken met compassie. Het valt namelijk niet mee thuis te werken met deze problemen.Vast dank!
Ik kon helaas niemand telefonisch of via de chat bereiken en werd verwezen naar het forum om met een medewerker in contact te komen.Ik heb problemen met de router sinds ca. een maand en zou graag een vervangende router willen ontvangen. De verbinding valt ongeveer dagelijks weg op heel verschillende tijden de ene keer op het ene apparaat de andere keer op een andere. Ik zit niet ver van de router, het bereik is goed genoeg. Het signaal komt niet vanzelf terug, herstarten van de router verhelpt het probleem maar is problematisch omdat sommige lange taken waarvoor een stabiele verbinding vereist is dan onderbroken worden. De verbinding is dus wel goed maar er komt geen data meer binnen, de apparaten denken ook gewoon nog verbonden te zijn. Zodoende denk ik dat er iets mis gaat bij de routering van het verkeer.Het gaat om de witte platte router met in het zwart Tele2 er op die ik nu zo’n 3 jaar in mijn bezit heb. Ik hoop dat het snel opgelost kan worden.Graag zou ik een betere/vervangende
Sinds vanochtend doet de glasvezelfmodem het niet meer. Ik heb wel wifi maar geen internet. Alle lampjes van de glasvezelfmodem zijn uit, maar de omvormer lijkt het wel te doen (lampjes van de utp kabel naar de modem branden). Verschillende malen stroom eraf gehad, ander stopcontact geprobeerd, maar geen succes. Ook het lampje power brandt niet. De wifimodem werkt zoals het hoort.En over een uur heb ik een Teams meeting..... Groeten, Bert
Jammer dat je bij ons weg gaat! Afscheid nemen is niet leuk, maar we gaan het toch soepel laten verlopen. Om van onze diensten gebruik te kunnen maken heb je apparatuur van ons geleend. Dit willen we graag terug. Dit topic geeft je informatie over het terugsturen van apparatuur voor je internet en tv abonnement.Wat moet ik nou precies terugsturen?Dit hangt er vanaf wat je hebt opgezegd. Hieronder een kort overzicht van onze producten en bijbehorende apparatuur die wij graag ontvangen.Alle diensten: het modem (behalve de Davolink), TV-ontvanger(s), stroomadapters en slimme wifi pods. Alleen TV: TV-ontvanger(s) en stroomadapter(s). Slimme wifi: de pods die je van ons in bruikleen had. Wat hoeft er niet retour? Er zijn onderdelen die je mag houden. Kan je er zelf niets meer mee? Dan kun je de apparatuur inleveren bij de milieustraat of de chemokar. Dit wordt dan gerecycled en dat is natuurlijk goed voor het milieu. Daar worden wij blij van! Het gaat om deze onderdelen:Afstandsbediening Ve
Hallo Tele2, Mijn abonnement bij jullie is opgezegd. Onderstaande kreeg ik van jullie per mail. Mijn vraag is of het modem nou wel of niet teruggestuurd moet worden? In de afbeelding van de mail hierboven staat van niet. Ik heb echter het Technicolor modem en op de website staat dat deze wel terug moet. Beetje verwarrend.Ik wil het modem best terugsturen, dat bespaart mij een boete en jullie werk. Als het modem wel terug moet, klopt het dat het meesturen van het stroomsnoer voldoende is?Overigens heb ik geen retourdoos ontvangen tot op heden. Ik hoor graag van jullie! Groetjes,Sybren
Hallo daar, in mijn woonkamer hangt dit kastje. weet iemand wat dit doet en kan dit weg? voor internet (DSL) gebruik ik een andere uitgang in de muur. alvast bedankt!!
Hallo, nu is deze vraag ondertussen echt heel vaak voorbij gekomen, maar, na bijna alle topics te hebben gelezen nog steeds niet werkend…heb alles geprobeerd, zelfs manueel op adressen invullen op de switch zelf. Ook dit hielp niet…ik heb de standaard Tele2 router die je krijgt bij internet en televisie, voor de rest gebruik ik een extern router mesh netwerk voor het WiFi signaal, de router van Tele2 wordt puur gebruikt als modem en switch. ik hoor graag of een van jullie mij hier wel bij kan helpen 😇 groeten Roy
Goedemiddag problemen met Tele2 modem Power lampje brand Rood . Rechtstreeks vanuit isra punt ( al jaren lang )aangesloten . alle mogelijkheden geprobeerd.Afspraak maken via Guidion is komende weken niet mogelijk. Weet voor bijna 100% zeker dat jullie modem defect is . Ben ook niet van plan om 4week te wachten. wat kan ik doen ?
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.