beantwoord

Vervanging router want verbdinding valt dagelijks weg

  • 1 November 2020
  • 3 reacties
  • 158 x bekeken

Ik kon helaas niemand telefonisch of via de chat bereiken en werd verwezen naar het forum om met een medewerker in contact te komen.

Ik heb problemen met de router sinds ca. een maand en zou graag een vervangende router willen ontvangen. De verbinding valt ongeveer dagelijks weg op heel verschillende tijden de ene keer op het ene apparaat de andere keer op een andere. Ik zit niet ver van de router, het bereik is goed genoeg. Het signaal komt niet vanzelf terug, herstarten van de router verhelpt het probleem maar is problematisch omdat sommige lange taken waarvoor een stabiele verbinding vereist is dan onderbroken worden. De verbinding is dus wel goed maar er komt geen data meer binnen, de apparaten denken ook gewoon nog verbonden te zijn. Zodoende denk ik dat er iets mis gaat bij de routering van het verkeer.
Het gaat om de witte platte router met in het zwart Tele2 er op die ik nu zo’n 3 jaar in mijn bezit heb. Ik hoop dat het snel opgelost kan worden.
Graag zou ik een betere/vervangende router ontvangen die het wel goed doet.

icon

Beste antwoord door eric 1 November 2020, 18:14

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Er worden niet zomaar routers van 3 jaar oud vervangen. Alleen als er een defect is en daarvoor moet je morgen even de telefonische klantenservice bellen. Zij kunnen b.v. op afstand inloggen en metingen doen.

Ik ga het morgen opnieuw proberen om de klantenservice te bereiken, maar ik kan eerlijk gezegd ook niet een andere oorzaak bedenken. Het signaal is sterk genoeg en de apparaten staan op hooguit een paar meter van de router. Als het storing was op het wifi channel zou je verwachten dat alle apparaten er tegelijk last van hebben (al kan dat verschillen) en dat het vanzelf terug komt. Als een storing zou zijn buiten de woning dan zouden alle apparaten tegelijk zonder signaal moeten zitten. Op de router zitten vrij weinig instellingen en die zijn ook niet recent gewijzigd, dus daar verwacht ik ook de oorzaak niet. Ik zou er een extra router achter kunnen schakelen maar dat gaat me weer extra stroomverbruik opleveren.

Reputatie 7
Badge +12

Wifi blijft altijd een uitdaging. Omdat alle routers dezelfde frequenties gebruiken kan zelfs een buur die een nieuw accesspoint toevoegd bij jou de dekking verstoren.  Check ook deze pagina eens.