Skip to main content

(Ik heb een aantal topics met dit exacte onderwerp tegengekomen, heb ze doorgenomen; het probleem helaas niet mee kunnen verhelpen.)

Omschrijving van het probleem: 
- Ik heb al een tijdje 3 ports openstaan, dit werkte prima.
- Sinds kort (weekje) heb ik echter problemen, de ports blijven dicht.
- Al met Tele2 gechat en gebeld, tests uitgevoerd e.d. alles lijkt in orde te zijn.
-- Dus geen blokkade door Tele of iets dergelijks.
- De modem/router is al een keertje gereset; heeft niet geholpen (probleem blijft bestaan nadat alles weer is ingesteld).

Dus, wat wil ik bereiken:
- Ik wil 3 ports openen op de H369A; o.a. voor Plex.


Situatieschets:
- H369A staat in de meterkast.
- NAS staat in de meterkast.
- Op de NAS draaien er een aantal applicaties, die port forwarding nodig hebben.

- Geen apparaten tussen de H369A en de NAS, de NAS is direct aangesloten op LAN2.
- Geen firewalls in het netwerk.

- IP-adres H369A: 192.168.1.1
- IP-adres NAS: 192.168.1.3 (via DHCP binding).


Port forwarding instellingen:
- DMZ staat uit. (https://i.imgur.com/vLKCCyp.png)

- Port forwarding (https://i.imgur.com/RYQQD0n.png):
-- LAN Host: 192.168.1.3 (ook met MAC-adres geprobeerd).
-- WAN Port: 42424 (verschillende ports geprobeerd).
-- LAN Host Port: 32400 (is de poort waar Plex op werkt).

- Ik weet zeker dat de app werkt/bereikbaar is (binnen eigen netwerk in ieder geval).
--> https://i.imgur.com/znmEW9F.png
--> Ook geprobeerd met zowel WAN- en LAN-poorten op 32400, zelfde resultaat.

Ik heb tig combinaties geprobeerd, alle apparaten gereboot, de H369A gereset... 
Maar tot zover helpt niets.


Wat zie ik over het hoofd?

Oh, dit had ik nog willen toevoegen aan de openingspost…

 

Of de porten openstaan, o.a. gecontroleerd met:

 


Om te testen, heb ik een torrent-programma gedownload op mijn mobiel.

Poort vastgezet op 5555.

 

Op de router poort 5555 geforward naar de telefoon.

En wat zie ik: het werkt.

 

Ik heb net mijn NAS een reset gegeven en Plex als eerste opnieuw geïnstalleerd.

En tadaa… het werkt.

 

Het lijkt erop dat wellicht een firmware update op de NAS het probleem heeft veroorzaakt.


Hoe dan ook, mijn problemen zijn opgelost.


Hoi Baksteen,

Welkom op de Community! Bedankt voor jouw uitgebreide topic en duidelijke uitleg. Ik weet zeker dat als er in de toekomst iemand dit probleem heeft dat het sneller wordt opgelost!