De Tele2 community stopt op dit domein
Welkom bij Tele2 Thuis
Recent actief
Een afspraak annuleren bij Guidion is niet makkelijk. De telefonische bereikbaarheid is diplomatiek geformuleerd bescheiden. En op de website wordt de mogelijkheid niet geboden Dus hoe nu een afspraak annuleren?
Hoe kan ik hier in vredes naam een einde aan maken, en waar kan ik dit melden bij tele2.Hoe krijg ik de afzender geblokkeerd? Ik krijg dagelijks meerdere phishing mails binnen en ik wordt er nu echt gierend gek van.De phishing afdeling van t-mobile heeft al laten weten dat ze phishing via tele2 niet in behandeling willen nemen, waar moet ik dan wel zijn?
Tele-2 en T mobile ...ze weten van elkaar niet wat ze doen krijg ik de indruk.Had een leuke blackfriday deal..kortom glasvezel switchen van Tele2 naar T-Mobile en tv ook..insteek was dan kan ik ook echt overal mijn tv kijken..dat kan nl. Niet bij Tele2. Afijn daarin ging al flink wat mis..kortingen kwamen niet door..extra kosten overstap en monteur..bellen met t mobile..allemaal geen probleem alles gefixt top! Terwijl aangegeven wordt aan de Tele2 kant dat alles geregeld wordt met overstappen blijkt ook nog dat er dan niets opgezegd wordt. De informatie op de website klopt niet etc. Maar T-Mobile is de redder in nood gelukkig. Uiteindelijk duurde het alleen wat langer met overstappen..ok prima....Vervolgens krijg ik netjes de jammer dat je weggaat brief van Tele2. Waarvan mijn nekharen al omhoog gingen..werd een eind datum geopperd 20 dec. Afsluiten maar GEEN ZORGEN HOOR DAT DOEN WIJ NIET!!😆 Er werd aangegeven dat dat niet gebeurt totdat je nieuwe aansluiting werkend wordt opgelever
Ik ben tevreden met mijn tele2 abonnementen. Behalve mijn recorder. Deze verstoord regelmatig mijn kijkplezier door te stoppen en ook de uitzending waar je naar kijkt uit te schakelen. Uiteindelijk moet je het kastje dan opnieuw opstarten en dan werkt het weer. Dit komt ca 3x per week voor. Dus was ik op zoek naar de mogelijkheid om de functie van opnemen via de cloud te bekijken. Tele2 heeft dat niet, maar wel het moederbedrijf T-Mobile. Als ik daar naar overstap dan ben ik mijn jarenlange en voor veel contacten bekende e-mail adres van tele2 kwijt. Dit valt niet over te zetten begrijp ik, dus is mijn vraag eigenlijk. Kan ik bij tele2 blijven met hetzelfde pakket als van t-Mobile? welke mogelijkheden zijn er?
Sinds ongeveer 1 uur geleden ngeen vast internet.
Sinds een uur geleden brand internet knopje continu rood, de rest gewoon groen. Heb Reset gedaan, stekkers eruit maar niks helpt er is ook geen storing in de buurt. Heb Tele2 nummer gebeld maar sta inmiddels al 50 minuten in de wacht.
Het wordt kouder en sneller donker. Wil je gezellige en spannende familiefilms kijken? Pak je deken er vliegensvlug bij, want wij hebben 2 gratis films die je niet mag missen! Een vroeg kerstcadeautje speciaal voor jou: twee leuke familiefilms. Vrijdag 17 t/m zondag 19 december staan ze voor jou en het hele gezin klaar in de Videoshop! Kruip snel onder je deken, vergeet de popcorn niet en geniet heerlijk van deze opwarmers voor de feestdagen! Check deze twee gratis films: De Piraten van HiernaastIn De Piraten van Hiernaast wordt het saaie kustplaatsje Zandwijk aan Zee op stelten gezet door de komst van de zwaardvechtende en rum-drinkende piratenfamilie Donderbus. Terwijl de suffe buurtbewoners de waakhaai en huis-octopus maar niets vinden, sluit de elfjarige Michiel, ondanks hun verschillen, vriendschap met de stoere piratenjongen Billy. Maar hij dreigt zijn nieuwe vriend te verliezen wanneer aartsvijand Knokige Krelis plots opduikt. Samen met hun buurmeisje Elizabeth gaan de jongens
Dit is ingewikkeld, dus bij voorbaat dank voor uw geduld. Ruim een jaar geleden heb ik hierover gebeld met de klantenservice van Tele2. Omdat ik geen hulp had gekregen, plaatste ik berichten op het forum en ook privé om het probleem op te lossen. Het is nog steeds niet opgelost. Ruim 15 jaar geleden kreeg ik bij mijn eerste gsm-abonnement een e-mailadres van Tele2. Sinds 2015 ben ik naar het VK verhuisd (mijn thuisland, vergeef mijn Google translate Nederlands!). Ik gebruik Pop3-instellingen om ervoor te zorgen dat ik nog steeds inkomende e-mails ontving. Ik kan niet meer bij het e-mailadres via de eigen webmailportal van Tele2. Er staat dat het e-mailadres is geblokkeerd. Dit betekent dat ik zelf geen toegang heb tot de instellingen en het wachtwoord etc. kan wijzigen. Helaas is in de tussentijd op de een of andere manier de beveiliging van het adres in gevaar gebracht en is het wachtwoord gedeeld. Het is gebruikt om frauduleuze Airbnb, Ebay, Facebook, accounts te creëren
Mijn verbinding voor internet en tv blijkt instabiele te zijn volgens een test gemaakt tijdens een chat! Volgende stap moet ik kontakt maken met een engineer voor een afspraak. Blikt dat de telefoon nummer was algemeen maar eindelijk staan ik in de goede wachtrij (denk ik). Niet verder gekomen. De chat text was al weg and zo vaag dat het was voor mij moeilijk om te lezen. Weet iemand een makkelijke manier om een afspraak te maken?
Je bent hier terecht gekomen omdat jouw factuur van januari 2022 iets hoger is. Dit komt door de inflatiecorrectie. Benieuwd naar wat dit inhoudt en welke gevolgen dit heeft voor jou? Dan ben je hier aan het juiste adres. We hebben hier de meest voorkomende vragen voor je beantwoord. Ieder jaar stijgen de prijzen in Nederland. Door deze prijsinflatie stijgen ook onze kosten. Daarom passen wij op 1 januari 2022 een inflatiecorrectie van 2% toe op de Tele2 Thuis abonnementen. De wijziging zie je in januari 2022 op je factuur. Inflatiecorrectie: Waarom?Het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) berekent elke maand de hoogte van de inflatie op consumentenproducten en -diensten. Ze meten de procentuele verandering van de Consumenten Prijs Index (CPI) ten opzichte van dezelfde periode het jaar daarvoor. Onze aanpassing baseren wij op het Consumenten-prijsindexcijfer van het CBS van de maand juni van het voorafgaande jaar. Dit inflatiepercentage was 1,6% in juni 2021. De inflatiecorrectie
Hi, onze vaste telefoon doet het regelmatig niet. Dan is er geen kiestoon, en wij kunnen niet gebeld worden. De oplossing is het modem resetten, dan is er weer verbinding. Maar na- of soms binnen een week doet hij het weer niet en moet het modem weer gereset worden. (Internet en tv werken normaal). Het resetten heb ik op alle manieren gedaan die ik ken (aan/uit knopje, met paperclip en voeding eraf). Terugkerend probleem dus. Moet er misschien van afstand naar het modem gekeken worden.Dank voor reactie, groet, Jan
Hallo forumIs het ook mogenlijk om geen webmail te hebben voor mij hoef ik die niet want dan loop ik ook niet de kans dat er mails niet aankomen omdat die prullenbak of wat dan ook vol zitten, en waarom zit het niet aan mijn computer gekoppeld dat wanneer ik daar de mails verwijder ze ook uit de webmail verdwijnen, anders om is het wel zo want als ik een map weg gooi in de webmail is die map ook op mijn computer verwenen.Als vast bedankt met vriendelijke groet Rob
Nu al voor de derde of vierde keer de decoder kapot, wtf....weer alle opnames weg. Maar wel gewoon betalen voor opnemen en pauzeren. raak behoorlijk gefrustreerd door Tele2
Achter het Tele2 modem (Technicolor, TG789bvn) wil ik de Netgate 1100 router plaatsen. Om zoveel mogelijk zelf te kunnen configureren, o.a. om een lokaal DNS voor mijn LAN.De Netgate 1100 heeft het IP adres 192.168.1.1/24 dat is hetzelfde IP adres als van het modem, en kan dus niet werken.Een suggestie van Netgate was, om mijn LAN IP codering om te zetten naar b.v. 192.168.2.1 In theorie, met DHCP, zou dat goed moeten kunnen. Met die theorie ben ik het ook mee eens. Echter In de praktijk genereerd dat zoveel problemen, ik ben de vorige een half jaar bezig geweest,voordat het een beetje werkte, dat ik dat niet nog een keer wil proberen.De helpdesk van Tele2 suggereerde port-forwarding of DMZ. Echter bij het inloggen in mijn modem kom ik beide opties niet tegen.Hoe kan ik mijn Netgate 1100 router achter het Tele2 modem plaatsen, dat het ook werkt. En dat ik niet mijn interne LAN weer overhoop moet gooien.
Afgelopen week valt de tv verbinding uit en moet ik door de stroom van de decoder te halen opnieuw opstarten. ik heb al maanden dat het geluid een fractie van een seconde weg is en dan doorgaat. enorm irritant
Er zijn inmiddels al aardig wat ZTE modems onder ons aanwezig en daarmee nemen de vragen op het forum toe. Heb je er één, prijs je gelukkig want het is een modem/router combinatie die gewoon goed werkt en met een uitstekende wifi dekking op 2.4GHz en 5GHz met AC. Voor de liefhebbers van een eigen router in combinatie met de ZTE hierbij een uitleg hoe ik mijn eigen router heb aangesloten op de ZTE. Enige basiskennis van netwerken lijkt me hierbij wel van belang want voor basis gebruik is een eigen router niet echt nodig. De ZTE werkt volledig plug en play en heeft een intuïtief te gebruiken menu. Als voorbeeld een schematische opstelling van wat je allemaal met een eigen router zou kunnen doen. Hier zijn uiteraard tal van combinaties mogelijk. In principe kun je elke moderne router die je voorkeur heeft gebruiken dat is slechts een kwestie van welke wensen je hebt en vooral ook budget. De keus is enorm en de prijzen variëren ook sterk. Hierin valt geen advies te geven, je zu
Ik heb hier een modem van Tele2 met super wazige ZTE-software waar de helft door Tele2 waarschijnlijk is uitgezet want ik hoor veel meer te kunnen instellen.Nu komen langzamerhand de laatste jaren steeds meer mogelijkheden zoals wifi5 en wifi6 en ook IPv6 en een hoop andere opties die ik goed kan gebruiken. IK loop namelijk langzamerhand vast op het aantal uit te geven adressen. Sinds 2021 zijn er al geen IPv4 adressen meer uitgegeven, 10 jaar geleden! XS4ALL, KPN, Ziggo, Zeelandnet draaien al vanaf 2015 op IPv6.Voordeel: De voordelen van IPv6Belangrijk verschil tussen IPv4 (32 bits, 4 x 10^9 adressen) en IPv6 (128 bits, 3.4 x 10^38 adressen) is de lengte van het netwerkadres. Naast het grotere adresbereik en het overbodig maken van NAT heeft IPv6 nog een groot voordeel ten opzichte van IPv4, namelijk gegevensbeveiliging op IP-niveau. Heeft Tele2 al betere modems zodat ik deze kan omruilen? #IPv6 #Modem #Tele2 #ZTE #Netwerk #IP #Beveiliging
Goed nieuws: vanaf vrijdag 10 december tot en met maandag 13 december zijn alle zenders van Ziggo Sport Totaal gratis beschikbaar voor onze TV-gebruikers. Kijk vanaf morgen naar kanalen 160 tot en met 165 voor alle sportplezier! Alle zenders van Ziggo Sport Totaal worden opengezet, voor alle fans van de Formule 1 is dit natuurlijk heerlijk! Je kunt naast Racing, ook nog genieten van Select, Voetbal, Golf, Docu en Tennis. Aanstaand weekend barst de strijd los om de allerlaatste, felbegeerde GP te winnen. De apotheose van een bewogen, triomfantelijk én strijdbaar Formule 1 seizoen komt daarmee tot een eind. Gaat Max Verstappen met de titel aan de haal of pakt veteraan Lewis Hamilton zijn achtste wereldtitel? Genoeg redenen om die TV aan te zetten en mee te brullen met de uitzinnige racefans. Are you ready to roar?!Check hieronder ook meteen de programmering, zo heb je gelijk inzichtelijk wanneer je wat kunt verwachten en weet je precies hoe laat je voor de buis gekluisterd kunt zitten: V
Hallo,Sinds enige tijd krijgen we voor alle mails die we naar @tele2.nl en @inter.nl.net adressen van onze klanten sturen de foutmelding “550 Sorry, we do not accept connections from you”. Ik zie veel recente threads hier van (#1, #2, #3) waarin het probleem bleek te zijn dat het versturende IP adres op een spamlijst terecht is gekomen.Ik zie dat onder andere de volgende personen die opgepakt hebben, dus die tag ik maar even want het is erg vervelend voor de klanten waar het om gaat.@Cas van Tele2 @Marciano van Tele2
5 redenen om de nieuwe Tele2 TV app te downloadenKijk je ogen uit! Hij is ein-de-lijk hier: de gloedjenieuwe Tele2 TV app. Vol vette, nieuwe functies en handige verbeteringen die tv-kijken op je smartphone of tablet nóg chiller maken. Check hier dé vijf redenen waarom je ‘m nu wilt downloaden. 1. Kijk je favo programma’s in HD-kwaliteitBye bye, korrelige beelden of vervelende haperingen. Met de nieuwe Tele2 TV app kijk je je favoriete programma’s altijd in topkwaliteit. Namelijk: in HD! Beelden hebben een hoge resolutie en zijn superscherp. Ook kleuren spatten zowat van je telefoonscherm af. 2. Overal in huis tv-kijken via de Tele2 TV appOok kun je tv-kijken in huis waar je maar wilt. Op de wc, op het balkon, op de trap, in bed, in bad of op de grond. Doordat je tv via je smartphone streamt, neem je een programma gewoon overal mee naartoe. Je hoeft alleen maar verbonden te zijn met je Tele2-wifinetwerk. 3. Cast in één klik een programma naar groot schermVia één klik in de app tover je
Mirjam (6-12-2021 13:26:16): Hallo, ik ben Mirjam. Wat kan ik voor je doen vandaag?Ik (6-12-2021 13:26:34): hello met willemMirjam (6-12-2021 13:26:54): Hoi WillemIk (6-12-2021 13:26:57): mijn modem lijkt niet goed te werkenMirjam (6-12-2021 13:27:12): Goed dat je even contact opneemt. Wat is er aan de hand met je modem?Ik (6-12-2021 13:28:35): ik heb adsl vebinding van 1,3mb per sec maar als ik tv aan zet zakt het tot 850kb, wanneer ik het tv uitzet dan wil het blijven op 850kb download snelheidIk (6-12-2021 13:29:09): ik moet vervogens modem ressetten om het weer op 1300kb te krijgenIk (6-12-2021 13:30:07): en mijn tv signaal raak ik kwijt op 1200 uur middernacht voor minstens een minuut langMirjam (6-12-2021 13:30:19): Zet je dan de TV uit en de TV ontvanger van Tele2?Ik (6-12-2021 13:30:23): elke dag hetzelfdeIk (6-12-2021 13:30:42): tv zet ik uit en modemIk (6-12-2021 13:30:55): voor tvIk (6-12-2021 13:31:28): tv modem dusMirjam (6-12-2021 13:31:34): Ja, maar als je de snelheid me
Op dit moment krijg ik een heel veel spam binnen via mijn zonnet. Zijn er problemen met het spamfilter?Ik heb een aantal van deze mails ter onderzoek aangeboden aan de Stichting Aanpak Financieel‑Economische Criminaliteit in Nederland (SafeCiN), en zij hebben bevestigd dat het waarschijnlijk om phishing mails gaat;Aangezien tele2 alleen webmail ondersteund en dat geen mogelijkheid biedt om afzonderlijke mail afzenders te blokkeren, hoe kan ik er voor zorgen dat deze mails stoppen? Ze vormen een veiligheidsrisico voor mij en mijn gezin en bellemmeren de functionaliteit van mijn mail adres.Op een uitschrijf link klikken in phishing mails wordt absoluut afgeraden aangezien de links geverifieerd niet veilig zijn en dat bovendien deze criminelen op zijn minst alleen maar een bevestiging geven dat het e-mail adres dat wil uitschrijven actief is en daarmee alleen nog maar meer een doelwit wordt. Blokkeren van de afzender is daarmee de enige valide optie. Wat nu?ps. er staat een geheel andere
hoi, wij ondervind problemen met het versturen van transactionele emails naar @tele2.nl email addressen, het [sub]domein waar vanuit gestuurt wordt heeft een correcte SFP record voor de server die de mail verstuurd (wij gebruiken Mailgun) en het [sub]domein staat niet op een van de bekend zwarte lijsten, het enige wat ik zie dat mogelijk speelt is dat er afwijking zit in de “envelope sender” t.o.v. “message header from” addressen, beiden addressen vallen wel binnen onze hoofd domein, echter de “envelope sender” adres gebruiken we een specifiek subdomein die wij reserveren voor transactionele mail (de reden om een ander adres voor “message header from” te gebruiken is zodat dat de ontvanger ziet dat het van de dichtsbijzijnde vesting afkomt en daar makkelijk en reply naar toe kan sturen) mogelijk doen we iets fout, maar gezien de hoeveelheid ‘verzenders’ die gelijkwaardige meldingen hebben gemaakt vermoed ik dat het toch misschien aan de tele2.nl kant ligt. hoe dan ook, ik deel graag de
Ik heb een Tele2 Thuis abonnement (internet, bellen). Ik maak gebruik van webmail (versatel.nl). Het gebeurt regelmatig dat ik ineens een melding krijg dat mailbox vol zit. Zo stond gisteren de mailbox op 7%, nu zou de mailbox ineens vol zijn. Hoe kan het dat dit zo heen en weer schiet, hoe los je dit op ?
Reporting-MTA: dns; relay.mailchannels.netX-Postfix-Queue-ID: 4E0EC341091X-Postfix-Sender: rfc822; ******@longerelafayette.frArrival-Date: Sun, 5 Dec 2021 13:55:57 +0000 (UTC)Final-Recipient: rfc822; ********@tele2.nlOriginal-Recipient: rfc822;*******@tele2.nlAction: failedStatus: 5.0.0Remote-MTA: dns; mx10.se.isp-net.nlDiagnostic-Code: smtp; 550 Sorry, we do not accept connections from you. Ip 45.95.182.28
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.