beantwoord

Opnemen in de cloud i.p.v. de Tele2 recorder

  • 14 December 2021
  • 8 reacties
  • 181 x bekeken

Ik ben tevreden met mijn tele2 abonnementen. Behalve mijn recorder. Deze verstoord regelmatig mijn kijkplezier door te stoppen en ook de uitzending waar je naar kijkt uit te schakelen. Uiteindelijk moet je het kastje dan opnieuw opstarten en dan werkt het weer. Dit komt ca 3x per week voor. Dus was ik op zoek naar de mogelijkheid om de functie van opnemen via de cloud te bekijken.  Tele2 heeft dat niet, maar wel het moederbedrijf T-Mobile.  Als ik daar naar overstap dan ben ik mijn jarenlange en voor veel contacten bekende e-mail adres van tele2 kwijt. Dit valt niet over te zetten begrijp ik, dus is mijn vraag eigenlijk. Kan ik bij tele2 blijven met hetzelfde pakket als van t-Mobile? welke mogelijkheden zijn er?

icon

Beste antwoord door eric 15 December 2021, 09:00

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Tele2 en T-Mobile zijn inderdaad 2 merken van hetzelfde bedrijf, maar bieden elk hun eigen producten. Tele2 verkoopt geen nieuwe vast internetverbinding meer. De bestaande klanten gaan langzaam over naar b.v. glasvezel van T-Mobile. De verwachting is niet dat er nog veel product ontwikkeling voor tv zal plaatsvinden zonder nieuwe klanten aanwas. Maar welk email adres gebruik je, een zonnet of Tele2?

Tele2 en T-Mobile zijn inderdaad 2 merken van hetzelfde bedrijf, maar bieden elk hun eigen producten. Tele2 verkoopt geen nieuwe vast internetverbinding meer. De bestaande klanten gaan langzaam over naar b.v. glasvezel van T-Mobile. De verwachting is niet dat er nog veel product ontwikkeling voor tv zal plaatsvinden zonder nieuwe klanten aanwas. Maar welk email adres gebruik je, een zonnet of Tele2?

Ik gebruik 2  tele2 adressen als hoofd adres.  Ook heb ik wel gmail  maar dat wordt zelden gebruikt daar ik al heel erg lang tele2 in mijn systeem heb staan,  dat bij iedereen bekend is.  Ik moet er niet aan denken om al mijn contacten een nieuw mail adres te moeten doorgeven. Vandaar mijn eerdere vraag,  gaat Tele2 of T-Mobile de mogelijkheid bieden om zonder verlies van mailadres via de cloud TV opnemen voor mij te regelen? Of kan ik mssn een nieuwe recorder krijgen die niet stoort.  Ik hoor graag wat er kan.

Reputatie 7
Badge +12

Als je overstapt naar T-Mobile blijven de Tele2 adressen bestaan. Als je een zonnet of versatel email hebt vervalt deze maar kun je een email abonnement bij zonnet.nl afsluiten.

In jouw geval is dit dus geen beperking. Mijn persoonlijke aanbeveling is altijd dat je beter een provider onafhankelijk adres kunt gebruiken zodat je niet vast zit aan een provider. Ook bieden echte email bedrijven vaak veel meer opslag en mogelijkheden. Je moet eens beginnen met het gebruik van iets onafhankelijks. Start bij nieuwe registraties.

Dan naar je echte probleem. Als de tv box niet goed is, bel dan de klantenservice voor een andere. Wachten tot je weer tv kunt kijken via cloud recording bij Tele2 duurt in ieder geval langer dan een nieuwe box.

Als je overstapt naar T-Mobile blijven de Tele2 adressen bestaan. Als je een zonnet of versatel email hebt vervalt deze maar kun je een email abonnement bij zonnet.nl afsluiten.

In jouw geval is dit dus geen beperking. Mijn persoonlijke aanbeveling is altijd dat je beter een provider onafhankelijk adres kunt gebruiken zodat je niet vast zit aan een provider. Ook bieden echte email bedrijven vaak veel meer opslag en mogelijkheden. Je moet eens beginnen met het gebruik van iets onafhankelijks. Start bij nieuwe registraties.

Dan naar je echte probleem. Als de tv box niet goed is, bel dan de klantenservice voor een andere. Wachten tot je weer tv kunt kijken via cloud recording bij Tele2 duurt in ieder geval langer dan een nieuwe box.

Bedankt Eric voor je duidelijke, klare taal en snelle reactie. Daar heb je wat aan. 

Ik begrijp dus goed van je dat mijn …... @tele2.nl  in de lucht blijft als ik naar T-mobile zou migreren.

En als ik wil dat alles bij het oude blijft zonder overstap, dan bel ik de klantenservice voor een nieuwe TV-box.

Als dit correct is weergegeven dan hoor ik niks meer van je en dank je nogmaals. De topic kan erna gesloten worden. 

Reputatie 6
Badge +7

@j.middelburg  Ik heb toch even het topic laten heropenen voor een correctie.

De Tele2 emailadressen worden ook stopgezet als je opzegt/overstapt, deze kun je vervolgens nog ongeveer een half jaar blijven gebruiken.
 

Dit staat ook vermeld op https://www.tele2.nl/klantenservice/thuis/internet/alles-over-webmail :

Wat gebeurt er als ik lange tijd niet inlog op mijn webmail?

Zolang je een actief abonnement hebt blijft je e-mailaccount bestaan. Het maakt daarbij niet uit of je wel of niet inlogt.

Als je je Tele2 Thuis abonnement hebt opgezegd, kun je na afloop nog minimaal 180 dagen gebruik maken van je e-mailaccount. Daarna zal het e-mailaccount worden afgesloten. Je ontvangt tijdig een e-mail van ons waarin de afsluiting wordt aangekondigd.

Zorg ervoor dat je:
Belangrijke mails opslaat of doorstuurt naar een ander e-mailadres.

Eventuele contacten informeert dat dit e-mailadres ophoudt te bestaan en geef ze eventueel je nieuwe e-mailadres.

Jammer………. D.w.z.  dat ik met handen en voeten gebonden ben aan Tele2. Op zich geen ramp zolang Tele2 maar blijft bestaan.

Bedankt in ieder geval voor deze update van dit Topic. Zo kom ik uiteindelijk niet voor verrassingen te staan.

mvrgr.

Reputatie 6
Badge +7

Goed dat je zegt zolang Tele2 blijft bestaan, met de fusie van T-Mobile is dit natuurlijk ook een vraagstuk, ik denk persoonlijk niet dat we nog vele jaren zullen doorgaan, dus als je van plan bent om het Tele2 emailadres nog heel lang te gebruiken is het misschien verstandig om beter vroeg dan later de knoop door te hakken en een onafhankelijke emailprovider zoals gmail of outlook te nemen.

Goed dat je zegt zolang Tele2 blijft bestaan, met de fusie van T-Mobile is dit natuurlijk ook een vraagstuk, ik denk persoonlijk niet dat we nog vele jaren zullen doorgaan, dus als je van plan bent om het Tele2 emailadres nog heel lang te gebruiken is het misschien verstandig om beter vroeg dan later de knoop door te hakken en een onafhankelijke emailprovider zoals gmail of outlook te nemen.

Bedankt Floor ik zal me gaan voorbereiden op een overgang naar T-Mobile of een andere provider.