De Tele2 community stopt op dit domein
Alles over het mobiele netwerk van Tele2
Recent actief
Ik heb voor 2 euro per maand 5G netwerk afgesloten. Maar als ik wifi uit zet en in instellingen kijk heb ik alleen de optie 2G, 3G en 4G. Kan ik geld terug krijgen?
Hi Tele2 team, I am currently abroad in Ireland, but my data roaming is not working despite restarting my phone and roaming. I have linked my number and pin in my account - would appreciate immediate assistance. Thank you!
Ik wil een tele2 abbo gebruiken in Peru omdat de enige privder is met enigszins betaalbare roaming voor mobiel internet. Wie weet welke met welke roaming provider Tele2 afspraken heeft? Er zijn er vier, maar de dekking verschilt nogal:bitel claro entel movistar
Vorige week had ik een 300MB ROZE L verre landen bundel gebruikt voor een reis buiten Europa. Het activeren van de bundel en de dataroaming zelf werkten vrijwel probleemloos op een korte periode met verbindingsproblemen na.Voor 2017 toen data in bijvoorbeeld Duitsland ook nog buiten de bundel viel en ik daar een EU bundel voor activeerde werd data geblokkeerd als de bundel op was zodat er geen extra kosten gemaakt kunnen worden. Echter merkte ik dat bij de verre landen bundel na het ontvangen van het 100% verbruikt SMS'je de data niet geblokkeerd werd. Ik had mijn data toen meteen uitgezet en dit leverde €0,29 extra kosten op maar had makkelijk veel meer kunnen zijn.Is het mogelijk om in te stellen dat data meteen geblokkeerd word na verbruiken van de bundel net zoals vroeger bij de EU bundels en dat data pas weer mogelijk is na het activeren van een nieuwe verre landen bundel? Nog beter dat data buiten de EU standaard geblokkeerd is en alleen mogelijk is met een verre landen bundel.Ik
Mijn galaxy s9 verzend geen smsjes meer, maar ontvangt ze wel. Instellingen nagekeken, telefoon volledig gereset, mocht allemaal niet baten
Ik maak al 2 jaar gebruik van 4G en heb daar nooit echt problemen mee gehad, maar sinds 2 weken doet mijn 4G en 5G het niet meer.Ik heb nog voldoende data dus daar ligt het niet aan. Het ligt ook niet aan de dekking want ik ben nooit verplaats en op andere locaties werkt het ook niet. Ik heb het ook geprobeerd met een andere mobiel maar dat werkt ook niet.Bellen en SMS doet het wel.
Ik ben op dit moment in Rome en heb bijna nooit bereik. Iedere keer als ik eventjes bereik heb is dit na 30 seconden weer weg. Dan moet ik mijn vliegtuig stand weer aan en uit zetten om verbinding te krijgen, die dan na 30 seconden weer weg is. Het ligt dus ook niet aan het bereik, aangezien ik consequent weer internet heb als ik weer verbinding maak maar gelijk weer van het netwerk word gegooid. Heb inmiddels alles wel geprobeerd, ook een volledige netwerk reset. Ik heb een oneplus 8 pro, maar dat is niet relevant aangezien mijn vriendin die ook een tele2 abonnement heeft en een S20 exact hetzelfde heeft. Afgelopen zomervakantie had ik dit probleem ook. Wat gaat hier mis? Bij voorbaat dank!
I am currently outside of NL, in Germany.I had issue with service connection for a while now so I updated my phone and inserted sim once again.Now the service is connected but the connection is unstable. Is this normal? Also, my EU service for both SMS and data is inactive. How can I solve this?
Goedemorgen, Ik heb sinds vrijdagmiddag ineens geen mobiele internet meer. Hij geeft wel 4G aan met alle streepjes verbinding, maar toch kan ik er niets mee qua internet/whatsapp. Mijn dochter zit ook bij jullie en heeft hetzelfde probleem. Ik heb een iphone 11 pro max en zij heeft een iphone 11. Ik heb al geprobeerd om mobiel data aan/uit te zetten, vliegtuigmodus aan/uit, APN op internet.tele2.nl te zetten. APN opnieuw in te stellen. Telefoon opnieuw opgestart. Maar helaas werkt helemaal niets. We hebben beide unlimited data, dus het kan ook niet zijn dat het data op is. Wat kunnen we doen om dit op te lossen?
Vandaag aangekomen in Berlijn en zowel mijn vriendin (TMobile) als ik hebben nauwelijks tot geen mobiel internet. Alles staat goed ingesteld (roaming/ APN, etc) maar hij blijft gewoon op de E hangen…
Sinds 3 weken woon in nu in Utrecht en sinds dezelfde tijd is mijn mobiele internet verbinding erg slecht/ bijna onbruikbaar.hiervoor woonde ik in Haarlem en daar was de verbinding erg goed, maar heb sinds ik hier woon niet meer dan 1 streepje mobiel internet thuis gezien.Hiervoor betaal ik natuurlijk niet 2euro in de maand extra voor 5g. Ik kan geen videos kijken in HD zonder dat de video gaat bufferen.Please fix! ik weet dat jullie het kunnen! heb nml erg goeie verbinding gehad van jullie de afgelopen 2.5 jaar en zou graag zien dat jullie dat voortzetten.
Goedemiddag,Ik heb al jaren dezelfde unlimited abonnement van tele2 en eigenlijk nooit problemen gehad, maar sinds 2 dagen is het internet (telefoon) heel summier in mijn huis en word vaak onderbroken. Als ik naar een andere locatie ga 1 kilometer verderop dan zijn er geen internet problemen, zou iemand in de buurt een apparaat in zijn huis hebben geinstalleerd dan mijn ontvangst zo goed als wegvalt?
Het is voor mij al een lange tijd niet mogelijk om automatische verificatie SMSjes te ontvangen. Is er iets wat ik kan doen om dit te verhelpen? Ik heb er verder niet bij stilgestaan maar het is tot het punt gekomen dat vaker en vaker een 2 step verification nodig is bij verschillende services. Verder heb ik het een en ander zitten uitzoeken en ben ik op de volgende dingen gekomen:Ik ontvang nog wel automatische SMSjes van Tele2 zelf (2-step-verification heb ik zojuist kunnen activeren voor MijnTele2) Ik ontvang nog wel directe SMSjes van een andere gebruiker die ook een abonnement heeft bij Tele2. Het terugsturen van een bericht werkt ook. Het laatst ontvangen automatisch bericht dat ik heb ontvangen was op 5 Juli 2021. De afzender was Mobiel.nl, waar ik voorheen (al een heel aantal jaren terug) een contract voor een abonnement mee ben aangegaan, alhoewel het abonnement wel via Tele2 verliep. Nadat mijn contract bij Mobiel.nl was verlopen ben ik direct volledig overgestapt naar Tele2
Afgelopen 2 weken ben ik op rondreis geweest door de volgende 7 landen : Duitsland, Oostenrijk, Slovenië, Kroatië, Hongarije, Slowakije en Tsjechië. Wat mij opviel is dat er na het passeren van de grens naar het volgende land er heel moeizaam overgeschakeld wordt naar het nieuwe land (soms pas na zo'n 20km het nieuwe land ingereden te zijn). Dit heeft als gevolg dat de verbinding een tijd slecht blijft omdat de telefoon dus bijvoorbeeld nog steeds op Duits netwerk blijft terwijl ik al 10km in Oostenrijk zit en Duitland dan 1 streepje 2G verbinding geeft en Oostenrijk volle sterkte 4G heeft op dezelfde locatie. Het overschakelen gebeurt pas automatisch als het vorige netwerk totaal geen bereik meer heeft of ik handmatig forceer op een netwerk van het nieuw binnegereden land als ik nog niet ver genoeg het land in ben gereden.Ten tweede ervaarde ik als er eindelijk overgeschakeld wordt dat er meestal een slechter netwerk zonder 4G of zelfs zonder 3G wordt gekozen. Vodafone DE en Vodafone
Hallo,Ik heb sinds deze zomer in steeds grotere maten problemen met mijn mobiel netwerk. Wanneer ik geen wifi heb en mijn mobiel internet gebruik, valt mijn netwerk steeds weg.Wanneer ik niks doe met mijn internet, dus bijvoorbeeld enkel mijn startscherm open, is mijn verbinding stabiel. Wanneer ik gebruik maak van mijn mobiel internet, bijvoorbeeld door facebook te openen, valt het netwerk weg. Ik heb hier een schermopname van gemaakt, deze kan ik misschien privé delen ter verduidelijking. Ik heb al van alles geprobeerd, internet instelling zijn zoals ze horen, volgens de toestelhulp. Telefoon opnieuw opstarten is niet de oplossing. Toestel naar fabrieksinstellingen zetten lost het probleem niet op. Ik heb een nieuwe simkaart besteld, maar ik betwijfel of dit wel gaat werken.Overigens heb ik deze problemen niet wanneer ik met een Belgisch netwerk verbonden ben. Wanneer ik thuis ben en mijn wifi uitzet heb ik ook vrijwel geen problemen, pas in de auto of op locatie werkt het niet.Ik ho
Hallo allemaal!Op 25 september is mijn telefoon gestolen. Ik heb vervolgens op 27 of 28 september mijn simkaart geblokkeerd, waarop MijnTele2 me berichtte dat er een nieuwe sim kaart opgestuurd zou worden. Uiteindelijk is dat niet gebeurt, en heb ik 2 oktober de klantenservice bereikt om me wederom een nieuwe sim te sturen. Deze sim is eindelijk vandaag, 5 oktober, bij mij thuis gearriveerd. Omdat mijn telefoon gestolen is heb ik meteen een nieuw toestel + verlenging van het abonnement met nummerbehoud gekocht bij Tele2. Tot mijn grote teleurstelling, krijg ik ‘geen service’ na het erin stoppen van de simkaart in mijn nieuwe iPhone 12. Als ik dan bij instellingen > algemeen > info > netwerk kijk, staat er: Simkaart niet geprovisioneerd. Ik heb twee keer al gebeld met de Tele2 klantenservice maar met geen resultaat. Zij zeggen dat mijn sim voorts geactiveerd is, maar weten ook niet waarom hij op geen service blijft staan. Ik heb de telefoon al eens uit en aangezet meerdere mal
Ik ben net een week terug van vakantie, en daarmee heb ik mijn telefoon gebruikt in zowel Duitsland als Oostenrijk. Wat mij opviel, is dat de preferred networks bij mij terug vallen op netwerken waar met Tele2 geen 4G afspraken zijn gemaakt: ik moest dus zowel in DE als in AT kiezen voor een netwerk waarvan ikzelf in de veronderstelling was dat er waarschijnlijk 4G achter zat (Deutsche Telekom en Magenta, respectievelijk). Daarna was er vrij weinig aan de hand en was mijn ervaring vrij goed, maar het is op z’n minst vreemd te noemen dat dit niet automatisch gaat, terwijl dat in mijn optiek wel zo werkt normaliter.Is dit een instelling die in mijn SIM-kaart niet correct is, of kan ik hier vrij weinig aan doen? Groet,rclankhorst
Hallo allemaal, Ik zit momenteel in luxemburg met mijn vriend en mijn telefoon wil niet verbinden met een netwerk in luxemburg.Ik heb data roaming aan staan. De verbinding staat op "internet.tele2.nl" maar alsnog geen 4g en als ik probeer te bellen krijg ik "not registered to network".Gezien bellen niet mogelijk is, heb geen kans om klantenservice te bellen.
Hallo, Ik ben jaren tevreden klant van tele2 geweest maar sinds de overgang naar het tmobile netwerk is het voor mij (en mijn vriendin) helaas nog steeds niet het beloofde nieuwe snelle netwerk. Wij hebben beide een tele2 onbeperkt 4g abonnement en gebruiken onze telefoons onder andere om filmpjes te kijken. Sinds de overgang is de dekking binnen van 3 strepen bij tele2 naar 1-max 2 strepen voor tmobile gegaan. Zeker de laatste maanden heb ik het gevoel dat wij nu betalen voor een dienst die niet meer geleverd wordt. Na 18:00 tot een uur of 22:00 hoeven we niet eens te proberen om netflix/npo te streamen of een filmpje te kijken op youtube want het enige wat ik zie is render schermpjes. Ik heb het idee dat wij helaas een ongunstige plek hebben in Nederland :)Ik heb de afgelopen maanden wel af en toe een speedtest gedaan op mijn telefoon, de resultaten zeggen ook niet alles aangezien ik soms wel normaal een video kan bekijken en dan weer opeens niet.Ik ben mij ervan bewust dat ik veel t
Op vakantie kwamen we met de fiets door België, Luxemburg, Duitsland en Frankrijk; een paar van grenzen zijn we een aantal keer overgegaan. En elke keer - net als vorig jaar en het jaar daarvoor - *PING* dezelfde kneuterige Tele2 “Welkom in …” sms’jes over baguettes met Nutella, frietjes of Suske en Wiske 😳 Beste Tele2. Ik heb verder niks over jullie te klagen. Netwerk is prima; DSL thuis is supersnel, allemaal helemaal in orde.Maar waarom toch de hele tijd van die totaal overbodige, irritante sms’jes?Ik heb het zelf ook wel door als ik een landsgrens passeer, en die buiten-de bundel tarieven ken ik al jaren uit mijn hoofd. Het is echt niet nodig om me daar elke keer weer aan te herinneren. Ik vraag me echt af wie zoiets verzint? Wat is het idee erachter? *PING* Welkom in het land van Suske en Wiske ¿n de beste frites! (… bla bla bla …) Hee kijk nou! Ik krijg een SMS van Suske en Wiske … wat schattig! *kijkt mee* …. nee joh, da’s van Tele2. Wat maakt het uit, gewoon gezellig toch? (e
Ik overweeg klant te worden bij Tele2, maar was benieuwd welk netwerk ze nu gebruiken sinds de fusie. Ik weet dat Tele2 het netwerk van T-Mobile gebruikt voor 3G en 5G, maar ze hebben hun eigen 4G netwerk en ik vond het heel vaag of dat nou was samengevoegd met het T-Mobile netwerk en alle klanten nu standaard gebruik maken van “het beste netwerk van Nederland” of dat het bijvoorbeeld alleen is als 4G van Tele2 niet beschikbaar is. Of maken klanten helemaal geen gebruik van 4G van T-Mobile?
Goedemorgen, Ik ben in Italië op vakantie vanaf zondag en had tot gister ochtend gewoon 4G internet. Sinds gister middag is dit E geworden en ik krijg het niet meer voor elkaar om dit terug te zetten naar 4G. Ik heb nog 14GB in mijn buitenlandbundel, mijn telefoon en mobiel netwerk al meerdere keren opnieuw opgestart. Wie kan mij helpen? Groetjes Loes
Hallo, Sinds 4 dagen heb ik 5g verbinding. Helaas merk ik dat als ik een halve dag met alleen 5g tijdens mijn werk buiten loop. Rond 4 uur smiddags mijn mobiele netwerk op is. Gelukkig heb ik wel onbeperkt internet, alleen is er een oplossing om dus van 8 GB standaard per dag. Meer per dag te krijgen zonder de bundel booster te gebruiken? Zoja, hoor ik dit graag, want het gaat wel heel erg snel!
Met onze familie zijn wij met vakantie in Duitsland in Cochem met ongeveer 12 personen. Nu blijkt alleen Tele2 gebruikers problemen te hebben met internetten terwijl het signaal ontvangst gewoon goed is. De rest bij andere providers zoals Simpel en 't mobile gewoon een goede en snelle verbinding. Nu moest ik voor mijn werk ook via internet bereikbaar zijn.... en dat lukt gewoon niet. Erg absurd dat in deze tijd bij Tele2 geen internetten in buitenland mogelijk is!
Vaker geen verbinding met internet dan wel. En als er al verbinding is, maximaal H. Hoe kan dat in Italië. Met KPN perfecte ontvangst. Zit er naast met mijn Tele2 abonnement en heb geen ontvangst. Alle stappen doorlopen van de tips voor mobiel internet. Niks werkt.Databundel nog niet voor een kwart gebruikt. Wat te doen?
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.