beantwoord

Netwerk valt steeds weg

  • 4 October 2021
  • 4 reacties
  • 1358 x bekeken

Hallo,

Ik heb sinds deze zomer in steeds grotere maten problemen met mijn mobiel netwerk. Wanneer ik geen wifi heb en mijn mobiel internet gebruik, valt mijn netwerk steeds weg.

Wanneer ik niks doe met mijn internet, dus bijvoorbeeld enkel mijn startscherm open, is mijn verbinding stabiel. Wanneer ik gebruik maak van mijn mobiel internet, bijvoorbeeld door facebook te openen, valt het netwerk weg. Ik heb hier een schermopname van gemaakt, deze kan ik misschien privé delen ter verduidelijking. 

Ik heb al van alles geprobeerd, internet instelling zijn zoals ze horen, volgens de toestelhulp. Telefoon opnieuw opstarten is niet de oplossing. Toestel naar fabrieksinstellingen zetten lost het probleem niet op. Ik heb een nieuwe simkaart besteld, maar ik betwijfel of dit wel gaat werken.

Overigens heb ik deze problemen niet wanneer ik met een Belgisch netwerk verbonden ben. Wanneer ik thuis ben en mijn wifi uitzet heb ik ook vrijwel geen problemen, pas in de auto of op locatie werkt het niet.

Ik hoop dat iemand mij de oplossing kan geven, want ik word er knettergek van. Ik kan buitenshuis niet bellen, whatsappen, sms'en, CoronaCheck openen duurt altijd een minuut of 3 voordat het gelukt is.. Dit is geen doen.

Alvast bedankt voor de hulp.

icon

Beste antwoord door Marciano van Tele2 6 October 2021, 10:18

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Hey Ruben, allereerst van harte welkom op de Community!

Je wil natuurlijk gewoon overal een goede en stabiele verbinding hebben en geen zorgen, ik ga je hierbij helpen. Goed dat je je 06-nummer in je profiel hebt ingevuld. Ik heb je gegevens er gelijk eens bij gepakt.

Ik zie inderdaad dat je een nieuwe simkaart hebt besteld. Mocht dit de verbindingsproblemen oplossen, dan is dat natuurlijk mooi! Laat het ons gerust weten als je deze hebt ontvangen en of dit heeft geholpen.

In de tussentijd gaan we kijken wat we nog meer kunnen doen om de verbinding te verbeteren. Goed dat je al een aantal opties geprobeerd hebt. Wat me opvalt is dat je op sommige plekken wel een stabiele verbinding hebt, zoals thuis of met een Belgisch netwerk. Merk je dat je op specifieke locaties een slechtere verbinding hebt? Dan zou je ook eens kunnen kijken op onze dekkingskaart of er wellicht bekende problemen zijn: https://www.tele2.nl/mobiel/netwerk/dekking.

Zou je ook nog de stappen uit dit artikel willen proberen? Sommige punten zul je misschien al gedaan hebben, maar het kan zeker geen kwaad ze nog eens te proberen. Vooral het stukje over het resetten van de netwerkinstellingen is belangrijk:

https://forum.tele2.nl/mobiele-abonnementen-359/mobiele-internetverbinding-verbeteren-82855

Wat zie je precies als de netwerkverbinding wegvalt? En is die schermopname een foto of video? Via een privébericht hier op de Community kun je deze niet sturen, een foto zou je wel hier in je topic kunnen zetten. Mochten we hier met bovenstaande niet uitkomen, dan kun je de schermopname altijd nog naar mijn collega’s op Facebook of Twitter sturen, daar zijn meer mogelijkheden voor het sturen van video’s en afbeeldingen.

Laat het me absoluut weten of je uit bovenstaande linkjes wijzer bent geworden en ik zie je reactie graag tegemoet! 😊

Hoi.

 

De nieuwe simkaart heeft helaas niks geholpen. De dekkingskaart raadplegen heeft ook geen zin, omdat ik het ene moment 4-5 streepjes netwerk heb. Op het moment wanneer ik gebruik maak van het mobiele internet, door bijvoorbeeld een foto, app of internetpagina te laden, valt het gehele netwerk weg. Zie foto's: deze schreenshots zijn alle drie binnen 20 seconden gemaakt. Dan lijkt me dat de dekking niet het probleem is. Ook omdat dit probleem me bijvoorbeeld tijdens een hele autorit blijft volgen +- elke 30 seconden.

Het resetten van de internetinstellingen heeft ook niet geholpen.

 

Reputatie 7
Badge +12

Dat soort problemen kunnen ook telefoon hardware gerelateerd zijn. Gebruik de nieuwe sim dus eens in een ander toestel.

Dat soort problemen kunnen ook telefoon hardware gerelateerd zijn. Gebruik de nieuwe sim dus eens in een ander toestel.

Dan zou mijn nieuwe toestel deze problemen toch ook moeten hebben wanneer ik verbonden ben met Belgisch netwerk? Als ik in België ben heb ik geen 4g+, dat heb ik nooit gehad, maar de verbinding is wel stabiel en valt niet weg.