beantwoord

Data buiten EU blokkeren indien geen verre landen bundel actief

  • 8 March 2022
  • 2 reacties
  • 209 x bekeken

Vorige week had ik een 300MB ROZE L verre landen bundel gebruikt voor een reis buiten Europa. Het activeren van de bundel en de dataroaming zelf werkten vrijwel probleemloos op een korte periode met verbindingsproblemen na.

Voor 2017 toen data in bijvoorbeeld Duitsland ook nog buiten de bundel viel en ik daar een EU bundel voor activeerde werd data geblokkeerd als de bundel op was zodat er geen extra kosten gemaakt kunnen worden. Echter merkte ik dat bij de verre landen bundel na het ontvangen van het 100% verbruikt SMS'je de data niet geblokkeerd werd. Ik had mijn data toen meteen uitgezet en dit leverde €0,29 extra kosten op maar had makkelijk veel meer kunnen zijn.

Is het mogelijk om in te stellen dat data meteen geblokkeerd word na verbruiken van de bundel net zoals vroeger bij de EU bundels en dat data pas weer mogelijk is na het activeren van een nieuwe verre landen bundel? Nog beter dat data buiten de EU standaard geblokkeerd is en alleen mogelijk is met een verre landen bundel.

Ik las in de welkoms SMS dat er een standaardlimiet van €10 buiten de EU is. Hoe kan ik dit aanpassen en bijvoorbeeld op €0 zetten?

icon

Beste antwoord door eric 8 March 2022, 12:47

Bekijk origineel bericht

2 reacties

Reputatie 7
Badge +12

De standaard buiten de bundel is €10,- ook als je geen bundel koopt. Dat is niet aan te passen. Ik neem aan dat jouw buiten de bundel data kosten ook niet meer dan dat is?

Reputatie 5
Badge +6

Hi @Mark Schuurman

Zoals Eric aangeeft is het inderdaad standaard  €10,-, dit is niet aan te passen. Mocht je nog meer vragen hebben, of je komt er niet helemaal uit, dan hoeren we dat natuurlijk graag! 

Reageer