De Tele2 community stopt op dit domein
Alles over het gebruik van je eigen modem, router en andere hardware
Recent actief
Ik heb inmiddels, net zoals zoveel gebruikers, van Tele2 de mail/sms enz. gekregen dat Kpn toestemming heeft gekregen om te gaan stoppen met de oude koper aansluiting, het telefoonkastje aan de muur. En dat je nu als consument eigenlijk gedwongen wordt om over te stappen naar glasvezel. Ik heb hier nogal wat vragen/opmerkingen over, en zou, buiten dit forum, niet weten waar ik terecht kan of deze kan stellen.Probeer ze puntsgewijs te vragen/opmerken.Kan dit zomaar? Kpn heeft dus toestemming gekregen (van wie dan?) om het oude koperdraadnetwerk zoals ze dat mooi noemen ‘uit te faseren’. Maar heeft degene die hier toestemming voor heeft gegeven dan ook beseft dat je consumenten dan eigenlijk dwingt om over te stappen naar glasvezel? En mag dit dan: consumenten dwingen? Bij wie zou je deze klacht dan neer kunnen leggen? Hier komt nog bij: toen de glasvezelkabel aangelegd werd (en dit deden ze ook slim: je hoefde ze niet in huis te nemen, maar als je dit later zou willen zou je dat iets va
Hallo,Ik heb binnen 2 weken na het einde van mijn abonnement de apparatuur terug gestuurd volgens instructies van jullie. Echter kreeg ik vandaag een herinnering brief.. probleem is dat ik wel het verzend bewijs heb... Alleen is hij meegewassen in de was... De code ed is helaas niet meer leesbaar. Stom... Maar het is eenmaal gebeurt en normaal heb ik eigenlijk ook nooit gehad dat een pakket niet is aangekomen en ik dit nodig zou moeten hebben. Ik heb op internet opgezocht of deze code via het postnl punt nog is op te vragen maar dit is volgens mij niet mogelijk.. Ik heb wel datum en tijd wanneer heb ongeveer ingecheckt is bij het post nl punt . Ik baal hier ontzettend van, wellicht kunnen jullie mij helpen?
Wil graag port forwarding voor mijn playstation doen want op dit moment is het heel traag soms bug omdat ik hem niet op open heb heb ingelogd op de router dmz aan en portforwarding cijfers pakt die niet ? Kan iemand me helpen wil graag normaal gamen en niet verslagen worden😅
Tot voor kort starte ik de tele2 app. Klikte op chromecast. En klikte op het programma dat ik wilde casten. Nu knalt iedere keer de app eruit op mijn telefoon.Ik kan we kijken op de telefoon zelf maar mag niet meer casten. Dus keek ik via een 2e Android telefoon. TOTDAT.....deze ook de nieuwe Android update kreeg. En zie... hetzelfde probleem met de Tele2 app. Knalt eruit. Dus sinds de update kan de app niet meer casten. By the way, YouTube cast wel gewoon. Dus het ligt aan de tele2 app . Update????Wie heeft de oplossing?
Hallo,Ik ben sinds 13-10 overgestapt naar glasvezel van T-Mobile, kreeg een mail dat mijn contract is gedeactiveerd en dat er een retourdoos is verzonden. Maar ik heb nog geen retourdoos ontvangen, wanneer krijg ik die ?
Hi,Per 30-9 is mijn ADSL abonnement opgezegd en ben van provider gewisseld.Jullie hebben dit administratief prima snel geregeld echter in de laatste mail die ik op 30-9 kreeg stond (oa): “Als het goed is heb je al een retourdoos van ons ontvangen. Daarin moet je de apparatuur binnen 14 kalenderdagen terugsturen. Als je dat niet doet, moeten wij helaas € 99,- in rekening brengen.”Je voelt hem al aankomen, ik heb dus nog geen doos ontvangen. Kunnen jullie helpen?
Hallo. Ik heb net vernomen dat KPN zijn klanten met analoge telefoon wil omzetten naar telefoon via de glasvezelkabel. In hoeverre gaat dit consequenties hebben voor abonnee's van Tele2 die via de koperdraden van KPN zijn aangesloten? En worden de klanten door Tele-2 eens duidelijk op de hoogte gebracht? In mijn administratie en mailverkeer kan ik geen aankondiging terugvinden.
Hallo, omdat de koperdraad per 15 december komt te vervallen heb ik gebeld met tele2 en toen een contract afgesloten met t-mobile voor glasvezel...nu is er wat vertraging en de glasvezel wordt waarschijnlijk later geinstalleerd dan de 28 september die was afgesproken...kunnen jullie mij garanderen dat het internet van tele2 gewoon aktief blijft totdat t mobile is geinstalleerd? ik maak mij hier een beetje benauwd over. in mijn online omgeving staat “u bent ingegaan op het aanbod van t mobile” (voor alle duidelijkheid, ik snap dat 15 december echt een einddatum is...ik bedoel alleen wordt tele2 afgesloten op 28 september wat nu officieel de ingangsdatum is van t-mobile, of kan die gewoon blijven doorlopen tot een paar dagen later als het werkelijke geaktiveerd wordt) (sorry ik kan nu niet bellen naar tele2 omdat mijn tegoed op is) mijn klantnummer staat in profiel groetjes arjan
Goedemiddag,Als ik overstap naar glasvezel van T-Mobile blijft mijn e-mailadres dan hetzelfde of veranderd dat ook.Rob
Beste mensen,Kan iemand mij helpen met het volgende?Ik heb een mailtje ontvangen van Tele2, waarin staat dat KPN glasvezel heeft aangelegd in mijn straat, en dat de koper verbinding waar ik nu gebruik van maak, over een aantal maanden stopt. Ik heb even gebeld met Tele2 hierover, alleen leverde dat niet echt meer duidelijkheid op. Mijn conclusie tot dusver is, dat mijn huidig DSL abonnement dan tegen die tijd stopt en ik geen internet meer heb als ik niets doe (overstap naar een duurder glasvezel abonnement). Ik wil echter niet verplicht worden om mijn abonnement te wijzigen, of op te zeggen. Ik ben tevreden met mijn DSL abonnement (down 60mbit, up 30mbit) en de prijs. Overstappen naar een nieuw (duurder) abonnement is voor mij onnodig.In tegenstelling tot wat in de mail staat en wat de medewerker van Tele2 over de telefoon zei, lees ik op het forum echter, bijvoorbeeld hier, dat je internet abonnement gewoon doorloopt als je niets doet.Kan iemand mij duidelijkheid verschaffen?Bij voor
Geachte,Ik heb de voip gegevens (sip) nodig om dit in te kunnen stellen op een fritzbox, kunt u mij deze mailen, wat er op de site staat van bel naar 0207544444 werkt helaas niet want niemand van de helpdesk medewerkers snapt wat ik bedoel en kan mij niet verder helpen?Deze gegevens hebben wij nog nodig:Voorbeeld:Sip account: ???????Authorization Username: ???????Password: ?????????>> deze gegevens kan je opvragen via onze klantenservice, deze zijn bereikbaar op: 0207544444Als ook deze gegevens:Endpoint start channel: ??????????? >> deze gegevens kan je opvragen via onze klantenservice, deze zijn bereikbaar op: 0207544444Alles over de vrije modemkeuzeEigen modem instellenWil je een eigen modem gebruiken? Wij raden sterk aan om allereerst het modem van Tele2 aan te sluiten, voordat je je eigen modem aansluit. Op deze manier kunnen de diensten makkelijk worden geactiveerd en ben je zeker van een veilige internetdienst tijdens gebruik van dit modem. Als je een eigen modem wil
Ik kom terug van 2weken vakantie doet mijn internet het niet meer. Ik heb mijn router meerdere opnieuw opgestart 30 seconden gewacht. Geresset maar niets werkt. Help!
Hello my internet cuts at 10 PM everyday and opens like 5 AM. I can't even study for my lessons on evenings. I am at work from 6am to 7pm so I can't even use my internet. Please help me
Ik woon in een appartementencomplex en in mijn woonplaats is KPN de aanbieder voor het gratis aanleggen van glasvezel tot aan of net voorbij de voordeur.Wat zijn de gevolgen voor mij als Tele2 klant?Ik heb op dit moment geen glasvezelaansluiting nodig; blijft alles bij het oude?Mocht ik op termijn wel glasvezel willen, kan dat dan via Tele2 en de aansluiting door KPN gelegd?CJS uit Drachten
Beste, Wij zijn al jaren klant bij Tele2. En we zien nu dat ons modem het steeds slechter doet en we steeds meer problemen hebben met ons internet. Nou is ook gebleken dat de meeste beschikken over een nieuwe modem. Graag zouden wij ook een nieuwe modem ontvangen, want het begint nu heel erg te storen. Met vriendelijke groeten,Umut
LS,Ik wil thuis mijn FritzBox 7590 AX gebruiken als modem voor internet en telefonie. Op jullie pagina: staan de benodigde gegevens, behalve de PPP username & wachtwoord en de SIP inlog gegevens. Daarvoor wordt naar de Tele2 helpdesk verwezen; die weet helaas van niks & kan niet helpen. Hoe kom ik achter deze gegevens? Met dank & groet, Frank
Goedendag,Helaas lukt het niet om in te loggen via https://www.tele2.nl/klantenservice/thuis/portforwarding-instellen m.b.t. portforwarding. Ik heb modem type ZTE H369A, maar inloggen lukt niet. In de Tele2-folder en ook niet op de website wordt uitgelegd wélke gebruiksnaam en wachtwoord hier moet worden ingevuld: die van je Tele2-account, die van het modem met de WPA2 Wireless Key of iets anders? Tot nu toe werkt niets, ook niet na een harde reset van het modem.Alvast bedankt voor de hulp!
Ik wil de zojuist gearriveerde Tele2 modem Contrend2 installeren. Op het modem zitten 2 drukknopjes aan de voorkant-links. Nieuw voor mij vergeleken bij oude modem.-WiFi on/off knop-WPS knop Omdat ik de duidelijke uitleg hier nog niet ben tegengekomen, de volgende vragen.-Waartoe dienen die twee knoppen?-Bij het installeren, kan ik die knoppen ongemoeid laten? Met name bij het automatisch configureren van Mac OS/Systeemvoorkeuren/Netwerk?-Of moeten die twee knopen ingedrukt worden? En zo ja, wanneer?-Hoe kan ik zien of beide opties geactiveerd zijn? Bij voorbaat dank!
Probeerde dit via de chat te regelen, maar sta oneindig in de wachtrij, die zelfs oploopt?Tijdje terug nieuwe modem ontvangen. Deze uitgezet met de powerbutton aan de zijkant voor een reboot. Power button is echter niet meer in te drukken, zodat hij blijft "hangen” in de aan-stand. (Technisch: het is een latching switch, maar het latching gedeelte werkt niet) Heb de knop nu tijdelijk vastgezet met een stukje hout en ducttape. Kunnen jullie een vervangend exemplaar opsturen? Groet, Vincent
Beste mede denker,Het volgende probleem heb ik al dagen, kan een website niet bereiken zowel als met de laptop, Ipad en gsm, schakel ik over op de gsm ven Tele2 naar mobiele data kom ik wel op de betreffende website,https://aquaforum.nl Modem gereset, modem is een ZTE SEP 2016, geen resultaat, bij ander mensen kom ik gewoon op de site, wie weet waar het addertje onder het gras zit?, vriendelijke groet.
Kun je de sim voor unlimited data ook in een 4G modem stoppen zoals bijv. de TPlink MR6400 ?
Hi guys,Mijn console (PS5) wilt niet met mijn 5Ghz verbinding verbinden. Signaalsterkte is 100%, foutmelding is verbinding is zwak. Echter, verbinden lukt helemaal niet en op 2.4Ghz speel ik met hoge ping/lag.Ik vind dit bijzonder, omdat ik dit op andere consoles niet ervaar. Bekend probleem? Kan iemand mij hierbij helpen? gr.feo
Hello Forum,I have a Technicolor VDSL modem/router from Tele2.nl. I am interested in learning and getting some hands-on about networking and firewall rules, so I plan to buy/install a Mikrotik routerboard (RB450GX4) and have everything in my LAN behind this Mikrotik router.I plan to set up my network as follows:Internet (WAN) <=> Technicolor VDSL modem (tele2) <=> Mikrotik RB450GX4 <=> LAN (Wireless Access Points / Network Mesh)I am thinking of leaving the Technicolor VDSL modem as-is ( no change in any configurations on this, just disable Wireless LAN - SSID). Technicolor modem will have its default DHCP server providing IP to Mikrotik.Is it possible to have a DHCP server for my LAN running on the Mikrotik RB450GX4 so that Mikrotik controls and manages all the network devices on my LAN? I am assuming by doing so, the Technicolor modem’s admin page will show only 1 network device connected to Technicolor, which is the Mikrotik router. It will not show any of the othe
Ik ga thuiswerken en moet weten of ik doorgang heb voor IPSEC en DNS verkeer protocol. Ik heb begrepen dat IPSEC standaard bij een IPv6 verbinding zit. Maar volgens informatie hier op de community is het niet mogelijk om IPv6 te gebruiken bij Tele2.
Wij hebben nu al een tijdje langzaam internet, met name Facetime gesprekken lopen vaak vast en gaan niet over als er gebeld wordt van buitenshuis. Router nu reset en bekabeling nagekeken maar er blijven toch wel veel FEC maar ook CRC errors zitten. Hier is een screenshot na 73H uptime, het lijkt alsof er erg veel noise of de lijn zit wat vaak ‘s avonds het ergste is. Kunnen jullie hier misschien iets aan doen?
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.