beantwoord

Verplicht van Tele2- koper naar KPN-glasvezel voor huistelefoon?

  • 23 September 2022
  • 3 reacties
  • 448 x bekeken

Hallo. Ik heb net vernomen dat KPN zijn klanten met analoge telefoon wil omzetten naar telefoon via de glasvezelkabel. In hoeverre gaat dit consequenties hebben voor abonnee's van Tele2 die via de koperdraden van KPN zijn aangesloten? En worden de klanten door Tele-2 eens duidelijk op de hoogte gebracht? In mijn administratie en mailverkeer kan ik geen aankondiging terugvinden.

 

icon

Beste antwoord door eric 23 September 2022, 20:30

Bekijk origineel bericht

3 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Het klopt dat het analoge netwerk wordt afgebroken.  Dat gebeurd pas op een adres als fiber beschikbaar is als alternatief.  Tele2 informeert haar klanten schriftelijk zodra dat op een adres gepland wordt. Na de eerste aanschrijving heb je dan een paar maanden de tijd om daar actie op te nemen. Dit hele proces duurt een paar jaar. Dus zolang je geen brief hebt gehad blijft de analoge lijn gewoon actief. Zodra er bij jou glasvezel wordt aangelegd kan die brief komen.

Dank Eric.

In mijn woonwijk hebben we al enige jaren in (bijna) elke woning een glasvezelpunt. Dan maar wachten op het officiële bericht van Tele 2 en alvast oriënteren op een concurrerende aanbieding (zoals Ziggo Vast Bellen met TV zenders en Volop bellen voor in totaal 49 euro per maand via al bestaande kabel).

 

Reputatie 7
Badge +12

Dat kan, bij de aankondiging van de uitfasering zal t-mobile je nog een aanbod doen voor een glasvezel aansluiting. Dan behoudt je eventueel klantvoordeel als je nu al tele2 of t-mobile mobiele abonnementen hebt.

Reageer