De Tele2 community stopt op dit domein
Welkom bij Tele2 Thuis
Recent actief
Wij hebben geen internet, tv en geen vadte telefoon. Modem resetten werkt niet. Zijn er meer mensen die hier ladt van hebben? Wij wonen in Velp bij Arnhem.
Recentelijk overgestapt van glasvezel Tele2 naar glasvezel T-Mobile. Op de dag van de overstap stond er opeens in mijn telefoon een boodschap van Tele2 dat ik tijdelijk was afgesloten van internet vanwege niet betalen van de rekening (zie ook bijlage). Beetje vreemd, omdat het maandbedrag allang geïncasseerd was. Het vervelend is nu dat als ik probeer om verbinding te maken met openbare wifi ik ook deze melding van Tele2 krijg en dus geen verbinding kan maken met bijvoorbeeld NS of AH. Al een klacht bij Tele2 neergelegd, maar die kwamen niet verder dan cache legen. Dat heeft niet geholpen. Iemand een idee?
I subscribed to the tele2 service or internet on home. What I want to know is the following: Will my subscription be automatically debited from my bank account? When do my bills expires? On our date number or everymonth (aprox)?
Heb regelmatig geen geluid meer op mijn tv ,sony bravia. Ik heb alle kabels vd modum decoder en tv . Als ik mijn tv op anoloog instel via de gewone kabel, heb ik nergens last van. Ik word hier zeer gefrustreerd door .
Hello, Today I've received both - an email and an SMS message that I can now install my modem. Tried to do the installation now, DSL link is UP, but connection status always remains "Connecting" and there is no internet connection: Already tried and didn't work: - Connecting to a different DSL socket (Type 2) in the apartment - Performing a "hard reset" The issue seems to be identical to this one discussed previously: https://forum.tele2.nl/vast-internet-188/dsl-connection-status-blijft-connecting-74573 What could be the problem here?
Beste Tele2 klanten, Sinds maandag Tele2 internet + TV met de ZTE H369A modem. Werkt gedeeltelijk goed BEHALVE de port forwarding welke ik nodig heb om mijn eigen web site te tonen. In principe heb ik de Tele2 handleiding gevolgd, maar dit werkt niet. Een goede vriend heeft mijn adres gescand met Nmap en daaruit bleek dat alle ports worden gefiltered. Dit kan door Tele2 gebeuren, maar natuurlijk ook door de modem zelf. Hieronder een netwerk plaatje. De firewall's IP adres (maar ook MAC geprobeerd) staat in LAN Host en wordt middels MAC adres "gebonden" via DHCP. De firewall is ook te zien in het netwerk diagram onder "Home" op de ZTE. Interessant detail, de "Nmap" vriend heeft behalve de TV exact dezelfde setup bij Tele2 en bij hem werkt het prima. Een Nmap naar hem toe laat ook zien dat de gedefinieerde ports open staan. Dit doet vermoeden dat Tele2 de boel bij mij (maar waarom niet bij hem?) blokkeert. Ik las op dit forum dat je ook een soort van bridge-mode hebt: Assign P
Beste Tele2&forum, Sinds 4 juni heb ik Tele2 internet. Helaas blijft t internetlampje rood, dus toch niet... 1. Zou Tele2 kunnen controleren of zij leveren? En forumleden/Tele2, willen jullie meekijken naar de andere mogelijke reden, dat ik de telefoonkabel niet goed heb aangesloten op het isra punt? Ik heb 2 opties geprobeerd: 1.eerst 2.en nu Het meegeleverde kabeltje is van een ander type (rood-groen-geel-zwart) dan in de handleiding, dus ik heb geen groen-witte+oranje draad zoals in handleiding optie 4. Klopt de volgorde? Heb ik een ander kabeltje nodig? Bij mijn vorige aanbieder werkte het wel, met deze aansluiting + spitter(?). Alvast dank!
Onze Nefit thermostaat was altijd aangesloten op ons WiFi netwerk maar na een stroomstoring krijg ik deze niet meer gekoppeld. Ik lees op internet dat er meer mensen dit probleem hebben maar voor Tele2 gebruikers zie ik geen oplossing. Ik heb de volgende zaken al geprobeerd: - thermostaat reset - thermostaat van de muur - security van netwerk aangepast naar WPA2 Wie weet de juiste oplossing?
Kan iemand mij vertellen hoe ik mijn Tele2 abonnement internet en bellen kan opzeggen? Eerst online (17/6 om 19.25) gedaan, hierop kwam geen reactie. Toen, een paar dagen later (22/6, 11.08) het daarvoor bestemde 020-7544465 gebeld. Ze zouden het in orde maken, geen bevestiging. Bellen ze vanmorgen (27/6 12.11) vanwege de overstapservice, nee, ik wil opzeggen. Gaan we in orde maken en we sturen vandaag een bevestiging. Je raadt het al, nog helemaal niets. Nou Tele2, hoe gaan we dit oplossen?
een goededag ik heb een vraag. ik ben in het bezit van een acer chromebook. nou werken andere tv apps wel maar als ik de tele2 tv app op me chromebook zet dan krijg ik wel geluid maar geen beeld. andere apps van providers werken wel. weet iemand een oplossing?
Goedemorgen, Sinds vorige week heb ik problemen met internet. Mijn pc heeft opeens geen internettoegang meer, ik heb al verschillende dingen gedaan maar niets helpt. Toen ik de modem een keer herstart had deed hij het opeens wel, maar helaas de volgende dag al niet meer. Hij geeft aan dat er verbindingsproblemen zijn met de modem. Ook als ik wifi inschakel op mijn telefoon gaat deze heel traag en valt dan weer weg. Kan dit dus aan de modem liggen en wat kan ik nog doen? Met vriendelijke groet, Kim
Hallo, Ik speel al lange tijd op mijn PlayStation. Ik doe dit doormidden van een lan kabel. Sinds een half jaar heb ik telkens het volgende: ik start de playstation op en ik speel een spelletje online. Dit gaat gewoon goed. Telkens als ik even aan het spelen ben dan valt het internet weg en staat er lan kabel niet verbonden en gelijk doet het internet het erna weer en kan ik weer opnieuw een potje online spelen. Dit heb ik altijd de eerste paar potjes. Op een gegeven moment stopt het en kan ik gewoon non-stop online spelen. Ik moet altijd mijn PlayStation aanzetten en pas na een uur kan ik er eigenlijk pas goed op spelen. Hoe kan ik dit probleem oplossen, ik word er knetter gek van. Ter info (misschien heeft het hiermee te maken) ik heb handmatig mijn nat type van nat type 3 naar 1 gezet toen ik mijn PlayStation kocht. Misschien heeft het hiermee te maken, i dont know.
Middag, Sinds een dag of 4, erg slechte WiFi verbinding. Via de vaste verbinding (bedraad) gewoon volle snelheid, draadloos totaal niks tot bijna niks... Al diverse WiFi kanalen geprobeerd, modem al diverse keer gereset... Na een reset lijkt t even beter te gaan, en dan weer terug bij af. Het gaat om een Comtrend 2 modem. Help?
Me 2e modum werkt niet. Er blijft een blauw lampje branden. Alle stappen al gevolgd maar er gebeurt niets. Weet iemand raad.
Beste leden, Graag jullie hulp cq advies bij het volgende. Ons zoontje wil graag een eigen netwerk ( server) aanmaken, zodat hij samen met zijn vrienden Minecraft kan spelen op de i-pad ( of tablet). Dus op afstand met elkaar spelen. Ik heb al het een en ander gelezen maar vind het best lastig om het goed te begrijpen. Wie zou mij enig zins op weg kunnen helpen daarbij? Ik lees dat de router van Tele-2 geen optie heeft om een eigen netwerk te maken, klopt dit? zoja, wat dan te doen? Alle info is welkom. Het lijkt me een aardige klus om het te realiseren, maar ook uitdagend en leuk om te doen, dus laat maar weten hoe te beginnen!!! Een eigen netwerk aanmaken voor vrienden en beveiligen! Alvast hartelijk dank!!! Groet Tremonti
Ik heb een alles-in één pakket bij Tele2. Heb een paar weken geleden een nieuwe kabel ontvangen omdat de decoder niet meer goed functioneerde. Nu gaat echter de decoder niet meer uit (lampje blijft continu blauw branden). Kan ik misschien een nieuwe decoder krijgen, want ik ben bang voor kortsluiting als de decoder continu aanstaat? Bij voorbaat dank voor de info, Ineke
Televisie in woonkamer en slaapkamer geeft foutcode: "Er is iets fout gegaan bij het afspelen van dit kanaal. Probeer het later nog eens." Heb het modem opnieuw opgestart en tv-ontvanger in woonkamer opnieuw gestart. Nu geeft de tv aan "Tele2 Interactieve Televise bezig met opstarten". Helaas staat dit er al 10 minuten op zonder iets te doen. Wat kan ik nog meer doen?
M'n vader is overgestapt van Ziggo naar Tele2 en heeft afgelopen dinsdag bericht gehad dat de aansluiting actief zou zijn. Het gaat om een woning uit de jaren '30 dus altijd wat spannend, de telefoonaansluiting was voor zover ik weet namelijk nooit gebruikt of al een hele lange tijd niet meer. In de meter kast zit dus een lasdop wat in de handleiding een Type 3 aansluiting wordt genoemd. Naar de lasdop loopt de dikke blauwe kabel zoals ook in de instructie staat maar er komen vreemd genoeg 2 telefoonkabels uit. 1 gaat naar de woonkamer (zit direct achter de meterkast) en zit aangesloten op een wandcontactdoos, type 2 aansluiting. De andere kabel is afgeknipt en gaat nergens heen. Ik vermoed dat die vroeger naar boven liep. Probleem is nu dat bij het aansluiten er geen verbinding komt, als ik op de modem zelf inlog dan staat er bij de "DSL Link status" ook echt disconnected en bij de 2 internet netwerken Connecting... Ik heb de modem op beide kabels geprobeerd die uit de las
Goedemiddag ik ben klant bij tele2 heb vast internet en een simonly abbonement. mijn ouders hebben thuis internet van ziggo wil graag overstappen naar tele2 vast internet voor hun. ik heb 2 afbeeldingen geupload eentje bij mij thuis met dsl aansluiting van tele2 de 2 de foto is bij mij ouders thuis met een witte kastje van ziggo. mijn vraag is als ik het witte kastje weghaal zit er een dsl aansluiting voor tele2 hierin. thuis bij mij ouders kan ik geen andere dsl aansluiting vinden. als ik postcodecheck doe kan ik wel een internet abbonement afsluiten. Met vriendelijke groeten, Savas
Onze Sony Bravia is na vele jaren trouwe dienst vervangen door een Philips 32PFS6402. Er zijn nu twee problemen: 1. beeld en geluid lopen niet (meer) synchroon 2. de (Tele2) afstandsbediening is een aantal belangrijke functies ( b.v. volume, wisselen van bron) kwijtgeraakt, zodat ik TV moet kijken met 2 afstandsbedieningen... Op de Tele2-doos staat Amino 132. Is dit op te lossen ?? vrg Johan
Mijn internet doet het nu al niet meer. Sinds gisteren mocht ik mijn apparatuur installeren. Alles deed het gewoon tot vanochtend. In de middag merkte ik dat de wifi het meer deed en toen zag ik dat geen een van de dsl lampjes branden. Ik heb de modem al uit/aan gedaan, gereset, telefoonkabel eruit maar nog steeds niks! Kunnen jullie aub controleren wat hier gaande is? Bvd
beste, vanwege een nieuwe tv kast is alle apparatuur eruit geweest. Waaronder de Tele2 modem en TV decoder. Helaas bleek vorige week de modem defect te zijn. Vandaag is de nieuwe binnen gekomen en alles aangesloten. Helaas krijg ik de TV decoder niet aan de praat. Deze blijft alleen rood/groen, groen en rood lampje weergeven. Ook geen beeld op de tv etc. Op de modem blijft het tv lampje groen knipperen. Nu heb ik de decoder al opnieuw opgestart, aangesloten, van de stroom afgehaald, maar helaas niks helpt. Wat te doen?
Beste Tele2, Bij installatie heb ik ontdekt dat er geen ISRA punt aanwezig is in mijn huis. Wel is er iets dat lijkt op een blauwe hoofdkabel van kpn, maar deze is op knullige wijze vastgemaakt aan een telefoon contactdoos. Is dit iets waarvoor ik kpn moet inschakelen of doet een monteur van Tele2 dat ook? Groetjes Joris
goedendag ik heb een vraag wij willen internet en tv op de camping maar wij hebben geen isra punt. buren van ons hebben wel internet en tv en een isra punt aan laten leggen via kpn .( kosteloos ) wij willen dit graag van tele2 maar hoe gaat dit in zijn werk . en zijn er kosten aan verbonden voor de aanleg van het punt van de netwerkbeheerder tot aan de caravan.
Beste mensen, Door de brand in ons keldercomplex op 8 mei 2019 zijn zoals jullie weten ook een aantal telefoonkabels verbrand waar KPN verantwoordelijk voor is. Na nu 7 weken heen en weer contact tussen Tele2(onze provider), KPN en de Vereniging van Eigenaren weten we eigenlijk geen raad meer. Ook de brandweer hebben we benaderd, maar daarvan hebben we nog geen reactie. Volgens de VVE moeten we melding blijven maken bij Tele2 en moeten zij zorgen dat KPN actie onderneemt. KPN kan pas actie ondernemen zodra de brandweer de ruimte “in het systeem” heeft vrijgegeven. Omdat we nu nog steeds moeten leven zonder internetaansluiting vroegen we ons af of we meer informatie kunnen krijgen of dat we iets kunnen doen?
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.