De Tele2 community stopt op dit domein
Welkom bij Tele2 Thuis
Recent actief
Goedemiddag, Sinds een tijdje heb ik af en toe problemen met mijn internetverbinding. Hij is soms traag en de verbinding valt soms weg. Ik dacht eerst dat het misschien aan mijn (oude) laptop lag, maar toen ik vanmorgen mijn nieuwe laptop wilde installeren kon ik helemaal geen internet verbinding maken. Ik kreeg de melding: dit wifi-netwerk maakt gebruik van een oudere beveiligingsstandaard. Op het forum zag ik dat meerdere mensen problemen hebben met dit modem (Davolink DV-2020). Ook ik heb dit modem al vanaf het begin. Kan het zijn dat mijn modem ook toe is aan vervanging? Met vriendelijke groet, Hilde
Ik heb een tweede Interactieve TV-ontvanger ontvangen voor mijn slaapkamer. Het internetsignaal van de modem in mijn woonkamer is zwak en dus bereikt mijn slaapkamer niet. Ik heb een tweede modem aangevraagd om er de ADSL kabel en netwerkkabel aan te sluiten en uiteindelijk de tv te kunnen zien. De klantenservice zegt dat het onmogelijk is om een tweede modem te krijgen. Hoe kan me helpen? Alvast bedankt! Giovanni
Hallo, Ik heb recent internet besteld bij Tele2 alleen dat gaat in vanaf 1 oktober, in de avond. Is het mogelijk om bijv Tele2 te bellen om hem een paar dagen eerder te activeren of kan dat niet?
Kklopt de administratie van tele2? Ik ben net afgesloten terwijl mijn rekening betaald is vanaf de beheerrekening. Waarschijnlijk staat ondanks de wijziging van 22 mei jongstleden nog steeds mijn leefgeldrekening in de administratie van tele2. Maar wanneer word ik weer aangesloten?
Ik heb sinds een paar dagen internet van Tele2 op een nieuw adres. Nu heb ik feilloos connectie met de laptop, maar mijn mobiel geeft telkens aan dat ik het wachtwoord verkeerd heb ingevoerd, wat gewoonweg onmogelijk is na 300x proberen. Ik heb het wachtwoord geprobeerd, drie dubbel gecheckt, uiteindelijk maar gewijzigd en vervolgens is het weer verkeerd. Ik heb ergens gelezen op het forum waar iemand hetzelfde probleem had dat ik binnenin de MediaAccesGateway het vinkje 'wireless wizard' moet uitzetten, maar waar staat dit vinkje? Of zijn er andere oplossingen?
L.S. Ik probeer vanuit mijn MijnTele2 account mijn abonnement voor internet & tv op te zeggen, maar krijg daarbij steevast de foutmelding 'De geselecteerde datum / tijd is niet mogelijk, ga terug en probeer opnieuw!'. Het opzegformulier heeft echter helemaal geen optie om datum/tijd te selecteren, dus ik kom er niet verder mee. Is er een andere optie mogelijk zonder dat ik daarvoor overdag met de klantenservice moet bellen? Vriendelijke groeten, J.
Internet doet het niet. Probleem ligt extern: lampje op modem is rood en die is meteen aangesloten op kabel die van buiten komt. Tv deed het maar na modem resetten, uittrekken en dit soort trucjes doet die het ook niet meer. Internet is de laatste tijd sowieso al dramatisch dus graag een blijvende oplossing
Hallo, ik heb al 1 uur een internet storing. Ik reset hem, doe hem aan en uit echter blijft lampje op rood staan. Graag jullie hulp
Ik ben overgestapt van internet van Ziggo naar Tele2. Nu blijkt dat ik geen van de vier types hoofdaansluiting heb voor dsl. Ik ben bang dat het niet mogelijk is om het modem aan te sluiten. Volgens de postcodecheck zou dat wel moeten kunnen. In de buurt van de meterkast heb ik een coax aansluiting en komen er twee blauwe kabels uit de grond, zie foto. De ene kabel is 8-aderig: oranje/oranjewit/groen/groenwit/blauw/blauwwit/rood/roodwit. De andere kabel bevat ook 8 draden maar is 6-aderig: de oranjewitte en rode draad zijn niet aangesloten op het uiteinde. Ik weet niet waar deze kabels voor zijn. Zou het kunnen dat het modem aansloten moet worden met behulp van deze kabels en een aansluitdoos, zoals bij hoofdaansluiting type 3 of 4?
Om 8 uur vanavond hoorde ik vanaf mijn router een tik. Dat ik me omdraaide omdat youtube er mee stopte zag ik dat het lampje voor internet rood is geworden. Ik heb de router gereset, zowel via de sateprikker in de reset als door de stroom er even af te halen, maar dit heeft alleen veroorzaakt dat het lampje voor bellen (wat ik toch al niet had) nu ook uit is. De plaatsen waar onderhoud zou zijn zijn naar mijn weten niet bepaald in de buurt. Ook zou ik niet verwachten dat er nu nog werkzaamheden gaande zijn. Iemamd een idee wat ik zou kunnen doen om mijn internet weer aan de praat te krijgen?
Beste Tele2, ik heb sinds vanavond 20:00 uur geen internet. Het lampje op de modem brandt rood. Modem resetten helpt ook niet. Wanneer gaan jullie dit fixen? En wordt ik gecompenseerd op mijn factuur, want dit is nu al de 2e keer dit jaar dat ik geen internet heb. De vorige keer duurde het 3 dagen voordat het opgelost was. Geen goede reclame lijkt mij. Gelukkig loopt mijn contract af in december dus dan stap ik waarschijnlijk over. mvg, een ontevreden klant
Op de tv staat 'er is iets fout gegaan bij het afspelen van dit kanaal. Probeer het later nog eens' en op het modem brandt het internet-lampje rood. Ze zijn in aparte kamers aangesloten - is er iets van een storing aan de hand? Resetten (30sec stopcontact eruit) werkt bij allebei niet.
Hoi, sinds ik bij jullie ben doet mijn tv recorder het niet goed. Geven jullie tweedehands recorders/kabels door ? Sinds dat ik bij jullie zit heb ik minimaal 1 keer per week dat mijn tv eruit ligt. Nu is net de druppel. De tv recorder kabel is kapot vermoed ik. Wanneer ik er aan draai verschijnt er een lampje en zodra ik hem los laat valt het uit en komt er steeds tele2 inbeeld en zodra ik het kabeltje los laat verdwijnd de tele2 ook van mijn tv omdat dus de recorder uitvalt. Graag een oplossing want ik wil geen 4 dagen zonder tv zitten !!!
Beste Tele2-medewerker, Ik heb gereageerd op uw email met daarin de factuur, maar ik betwijfel of u emails gericht aan 'klantenservice@tele2.nl' wel leest. Vandaar dat ik mijn reactie nu ook via deze weg naar u toestuur. --------- Ik zie dat u het bedrag van ingesloten factuur met nummer NL191******** d.d. 1 augustus 2019 (ontvangen op 20 augustus 2019) op 26 augustus 2019 van mijn bankrekening hebt geïncasseerd met transactie-referentie ARNL************. Zoals in mijn mail van 20 augustus aangegeven ben ik niet eens met deze factuur. Ik heb deze factuur dus bij deze betaald onder protest en onder voorbehoud van alle rechten. Hieronder herhaal ik mijn bezwaren tegen deze factuur, zoals eerder vermeld in mijn e-mail van 20 augustus 2019: ———- Ik ben het niet eens met deze rekening. De kosten kloppen niet, omdat: Er staan abonnementskosten voor de periode 24-07-2019 t/m 02-08-2019 voor ‘Internet Extra’. Deze abonnementskosten zijn onterecht: U heeft het abonnement niet geleverd, ik
ik krijg binnenkort een glasvezelaansluiting. ik heb gekeken of tele2 glasvezel aanbied maar het is maar een ingewikkeld verhaal. ja ze bieden glasvezel aan, maar niet zelf. je word doorverwezen naar de tmobile website. wat moet ik doen als bestaande tele2 klant. heb ik de mogelijkheid om te upgraden naar glasvezel van tmobile aangezien jullie toch gefuseerd zijn? of moet ik echt mij contract opzeggen en een nieuwe beginnen? dat gaat lastig worden aangezien ik nog aan het jaarcontract vast zit
Heb geprobeerd een SIP Trunk werkend te krijgen met Tele2, heb een Technicolor TG789bvn modem/router van Tele2. Uitgaande gesprekken werkte niet, de modem/router blokkeert VOIP/SIP. Vervolgens de telefooncentrale in DMZ gezet, wat gedoe, het werkt niet onmiddellijk, je moet een aantal keren een en ander opnieuw opstarten. Toen de DMZ werkte wel uitgaande gesprekken mogelijk. Inkomende gesprekken werken echter niet, ook niet met DMZ. Vermoedelijk is port forwarding van poort 5060 nodig, maar dat kun je niet instellen: foutmelding dat port forwarding voor poort 5060 al actief is. Blijkbaar gebruikt Tele2 dat voor hun VOIP aansluiting. Iemand die een SIP Trunk op een of andere manier toch werkend heeft gekregen? Het is jammer dat Tele2 geen admin rechten op het modem/router geeft zodat je instellingen kunt aanpassen. Dat Tele2 enige controle over het modem wil houden begrijp ik, maar lever dan een modem dat in bridge mode te zetten is zodat klanten hun eigen router kunnen gebruiken en ku
Geen internet verbinding waardoor ook geen tv. Alles opnieuw opgestart, helpt niet. Hoe kan je tele2 op dit tijdstip bereiken en navraag doen over een eventuele storing
Sinds vandaag 18 september rond 20.30 uur heb ik geen internet meer. Op de modem brandt er nu een rood lichtje bij internet. Wat ik heb geprobeerd: Soft reset, knop op de modem uitgezet 1 minuut gewacht en waar aangezet. Harde reset, stekker eruit 5 minuten gewacht Alle internet kabels eruit en in andere volgorde in de modem geplaatst. Help!
Internet doet het niet
Ik heb vorige maand een internet abonnement afgesloten die (met korting) de eerste 6 maanden 22 euro kost en daarna 25 euro. Bij de eerste factuur zouden er 30 euro aansluitkosten bij opgeteld worden. Ik kom dan uit op 52 euro. Nu heb ik zojuist een factuur gekregen waar ik 31,22 euro aan abonnementskosten betaal en komt het totaalplaatje uit op €60,23.. Kunnen jullie achterhalen hoe dit verschil kan zijn?
Sinds een aantal weken start mijn decoder meerdere malen per dag uit zichzelf opnieuw op. Reset geprobeerd maar blijft dit doen.
Mijn isra punt hangt er verloren bij en stond vol water nu heb ik geen tv internet en tv meer. Heb zaterdag al gebeld met tele2 en ze zouden een monteur sturen een uur later deed internet het weer even dus monteur afgebeld, daarna viel alles weer weg, vandaag weer gebeld, maar telefoniste wist het beter,ik moest de splitter er maar tussenuit halen toen heeft mijn vrouw maar opgehangen (viel niet mee te praten) ik heb een type 3 isra en die is verrot. Wat nu?
Beste Tele2, mijn internet valt af en toe weg, helaas gebeurt dit steeds vaker. Ik werk thuis en heb een stabiele internet verbinding nodig, dus knap irritant als het steeds wegvalt. De router die ik gebruik is de Technicolor BVN en volgens mij is dit een verouderd model. Is hier iets aan te doen, mischien een nieuwe/updated router ? Mvg Chris
Goedendag, Het internet bij mij thuis is vrij traag (maximaal 4Mb/s waar 10Mb/s via de postcodecheck beloofd was). Het modum is met de bijgeleverde kabel aangesloten aan een wandcontactdoos, aangezien de meterkast geen aansluitpunt bevat. Ik vroeg mij af of hier een oplossing voor te vinden is. Alvast hartelijk bedankt! mvg, Thomas
Weet iemand wat voor type aansluiting dit is? Geen van de types sluit helemaal aan bij de instructies van Tele2. Ik zie geen dikke blauwe kabel maar in mijn meterkast zit een kabel die eindigt met een aansluiting die past in de WAN of ethernet maar niet in DSL. Er zitten ongeveer acht draadjes in, waaronder oranje en groen-wit. Kan ik hiermee aansluiten?
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.