De Tele2 community stopt op dit domein
Welkom bij Tele2 Thuis
Recent actief
Mijn vraagHiIk wil mijn modem van tele2 vervangen door Frtizbox 7581, maar krijg elke keer de melding: the internet connection check failed. the internet service provider is not responding to PPPoE packet.Wat ik al gevonden of geprobeerd hebSluit de Fritzbox aan op de telefoonlijn.Stel de Fritbox in met het username en wachtwoord van de DSL lijnZet VLAN ID op 32.Zet VPI op 1Zet VCI op 32Zet Encapsulation op PPPoE
Onlangs kreeg ik een nieuw modem toegestuurd. De oude moet ik terugsturen. Ik krijg dan beter en stabieler internet, zo las ik in het begeleidend schrijven. Dat had ik al, maar ok het modem is een stuk mooier dan het oude kastje. Ik heb het modem aangesloten en alles werkte. Een uurtje. Sindsdien heeft het modem niet meer gewerkt. Ik heb daarop de helpdesk gebeld (ruim een uur voor in de wacht gehangen) en volgens hen maakte het modem geen contact met de wijkcentrale. Er kon een monteur langskomen en wel op een werkdag tussen 08.00 en 17.00 uur. Het rottige is, dat ik fulltime werk en pas rond de kerstdagen weer een dagje vrij heb. Ik gaf de helpdesk aan dat ik mijn oude modem dan maar weer zou plaatsen. Dat had geen enkele zin, werd mij gezegd, want die zou dan ook geen contact maken met de wijkcentrale.Toch maar het oude modem geïnstalleerd en…. jawel, gewoon internet. In de tussenliggende tijd heb ik herhaaldelijk gemaild naar Tele2, maar ik krijg geen reactie. Het nieuwe modem heb
Mijn telefoon abonnement biedt 2 lijnen (1 nummer). Een PSTN poort doet het prima, maar nu ik de tweede wil gebruiken werkt deze niet. Via het MediaAccess menu kan ik nergens terugvinden hoe ik e.e.a. moet configureren. Weet iemand misschien hoe dit zit?
Ongeveer een uur geleden stopte mijn internet er plotseling mee. Na tien minuten keek ik naar de actuele storingen pagina (https://www.tele2.nl/klantenservice/storingen/) maar er was geen storing. Vervolgens ging ik kijken wat hij mij de oorzaak van het probleem kon zijn. Toen ik er van overtuigd was dat het probleem niet bij mij lag, besloot ik contact pp te nemen met Tele2. De chatbot wist mij echter te vertellen dat er een storing is, en verwees mij naar het topic over de storing (https://forum.tele2.nl/actuele-informatie-nieuws-en-acties-174/omgeving-utrecht-geen-internet-tv-en-bellen-77980). Dat topic is al een uur geleden aangemaakt, maar volgens de storingen pagina zijn er nog steeds geen storingen op het moment... Wat is het nut van een actuele storingen pagina als deze niet wordt bijgewerkt wanneer er een storing is?
KPN-Netwerk is hier aan het werven voor een gratis glasvezelaansluitpunt, naast de koperaansluiting.Nou dacht ik eerst: prima, doe maar, dan heb ik extra keuze. Ik gaf toestemming. Echter achterop het foldertje staat nog: “Als de glasvezelaansluiting in uw woning gereed is zet uw provider alle diensten over naar het glasvezelnetwerk.” Omdat ik eigenlijk zeer tevreden ben met mijn huidige 20mb/s aansluiting heb ik geen behoefte aan glas. Ik ben bang voor een gedwongen overstap naar duur glas+verplichtTV.Heb hierover contact opgenomen met KPN-Netwerk.Hun korte antwoord was: uw provider bepaalt. Dus Tele2, wat zijn jullie plannen als er glas naast de telefoonlijn komt te liggen? De vraag is:hoe lang kan ik nog van mijn voordelige ADSL genieten, als er ook glasaansluiting is.? gaat Tele2 mij dwingen glas te nemen? heb ik recht op hetzelfde maandtarief bij gewongen overstap op glas? blijf ik internet-only houden bij glas?
Ik probeer een programma op te zoeken dat ik wil opnemen maar ik weet niet waar de zoekfunctie in de tv gids zit. Ik weet nl niet op welke zender het is, op woensdag. Waar vind ik de zoekfunctie? Ik heb het nu opgezocht in een willekeurige tv gids online, maar zou het toch graag volgens de regelen der kunst doen ☺️
Beste Tele2, Al maanden hebben wij last van slecht wifi bereik in huis en wanneer wij beiden tegelijk op het internet moeten valt de verbinding ook steeds weg. Tevergeefs proberen we telefonisch contact te krijgen, maar de wachttijden zijn absurd (je krijgt niet eens te horen hoe lang het ongeveer nog gaat duren) en na meerdere mailen 30 minuten in de wacht te hebben gestaan proberen we het via deze weg. We hebben al bijna 9 jaar dezelfde oude modem (Davolink) en we zouden graag een nieuwe willen ontvangen. We denken dat het de modem is de voor problemen zorgt, aangezien we alle andere ‘oplossingen’ al geprobeerd hebben. Met vriendelijke groet, Fam. Van Unen
Alles doet het weer 🖒 waarschijnlijk de technische storing geweest
Is er een storing in Heerlen? Internet doet het niet.
Ik heb een nieuw abonnement en de interactieve TV ontvanger, Echter als ik de de ontvanger in standby zet blijft hij doordraaien. Het rode lampje brandt wel en hij gaat wel in standby echter de harddisk blijft gewoon draaien en het apparaat wordt/blijft warm. Het ding blijft dus hewoon stroom gebruiken. Lijkt mij dat over een maand of wat de harddisk wel grijs gedraaid zal zijn. Hebben meer mensen dit? is het nomaal dat hij warm wordt en aan blijft? Ik trek nu de stekker er maar uit. De "monteur" gaf als antwoord tja... zet er maar een tijdklokje tussen, ter info. ik heb hem losgekoppeld van het netwerk en het opnieuw opgestart. om uit te sluiten dat 1 van de lijnen hem misschien actief houdt. maar hij blijft aan en draaien
Hoi Tele2! Ben sinds zondag terug van vakantie en helaas doet noch mijn tv noch mijn internet het. Heb al eens harde reset uitgevoerd maar dat heeft ook niet geholpen Iemand die ons probleem kan verhelpen?
Vanochtend wilde mijn router, Technicolor TG789bvn, niet verder opstarten. Als ik de stekker in het stopcontact doe, en de router aan zet, lichten alle lampjes heel kort op van links naar rechts en daarna blijf het linkse lampje rood flikkeren. Na een uur blijft het nog steeds zo knipperen, het is het enige lampje dat brandt. Achter brandt geen lampje bij de DSL-ingang, ook al zit er wel een kabel in. Opnieuw aan- en uitzetten heeft niet geholpen en resetten lijkt niet eens effect te hebben. Ik heb niet gelezen dat er een storing in mijn omgeving is. Ik vermoed dat de router de beste tijd gehad heeft. Nieuwe vervangende router of is er nog iets anders mogelijk?
Beste, Ik heb sinds 23 september de 100Mbps verhoging in laten schakelen. Ik dacht gisteren hey laat ik eens een speedtest doen en ik kwam uit op 40Mbps (Ookla speedtest app android) Modem staat op nog geen 30 cm van mijn telefoon af in een open ruimte. Dus ik bel zojuist met de klantenservice wat is dat slecht bevallen zeg!!!! 35 minuten gewacht tot ik iemand aan de lijn krijg. Ik krijg vervolgens een medewerker aan de lijn en die stelt mij de standaard "beveiligings"-vragen. Daarna de vragen of het L1 lampje brandt (Ik ben verbonden met mijn camera dus internet werkt sws). Of ik het al met een kabel geprobeerd heb, antwoord NEE. Hij doet wat testjes en geeft aan dat er 108Mbps snelheid bereikt wordt (kabel) Vervolgens geef ik aan dat wij allemaal SMART/IoT apparaten aan de WiFi hebben hangen en dus geen kabels meer hebben. Wat denk je? De verbinding wordt spontaan verbroken of diegene heeft opgehangen. Al met al is de service !@#$%^. Ik zou graag een nieuwe goede modem opgest
hallo wie dit ook leest had een vraagje over hoe ik mijn poorten van de roter open krijg om me teamspeak server aan te krijgen zodat anderen waar ik mee speel me kunne joinen want ik krijg het njt voor mekaar op mijj eigen router wat ik nu gebruik want deze is totaal anders wat ik eerder gebruikte maby dat iemand me kan helpen er mee met welke poorten ik open moet gooien en hoe en op welke manier heb hier bij de port forwarding pagina van me router bijgevoegd hoop dat iemand me kan helpen want zonder de teamspeak server wordt erg moeilijk alles met vriendelijke groeten hendrikus olthof
De HEOS app maakt geen verbinding met het netwerk via de wifi router ( het zelfde ook met de musicCast app van Yamaha, die op een bepaald moment wegviel en kon ook geen netwerkverbinding meer leggen met de tele-2 router). Opvallend dat bij de 2 apps op de smartphone er nu geen verbinding meer met het tele2 netwerk mogelijk blijkt ? Kan aan de telefoon liggen Kan aan de wi fi router liggen De wi fi kanaal sterkte zou goed moeten zijn heb ik 2 weken terug laten controleren bij Tele 2 Wat zou de oorzaak zijn dat het niet werkt?
Hallo, vorige maand zou ik ter vervanging van mijn oude haperende modem (Davolink DV-2020) een nieuw modem toegestuurd krijgen. Dit bleek echter een 2e hands Comtrend modem te zijn. Met dit modem heb ik nog veel vaker problemen dan met mijn oude modem. Internet is vaak erg traag, ook via UTP-kabel en valt regelmatig helemaal uit. Graag jullie hulp. Maar waarom krijg ik als trouwe klant na 15 jaar niet een echt nieuw modem toegestuurd?
We hebben bellen/internet abonnement. Via interactieve tv kijken we programma's terug; elke dag moet echter de router gereset worden; elke dag zelfde probleem dat er geen verbinding is met internet, wel met de router. Wat is dat voor gedoe; hoe kan dat stabieler? Ik hoor graag, bedankt. Groet Martin
Hallo! Ik probeer al 3 dagen de klantenservice te bereiken, helaas is dit nog niet gelukt. De chat werkt niet en de telefoon wordt niet opgenomen. Dit is het probleem: alle 4 de lampjes op de tv ontvanger blijven branden. Ik heb alles al geprobeerd. Ik denk dat we een nieuwe ontvanger nodig hebben. Maar hoe regel ik dat als er niemand bereikbaar is? Help!
Op 3 september kreeg ik mijn welkomstmail voor een nieuw internet abonnement bij Tele2. Op vrijdag 13 september heb ik rond 16:30 gebeld met de klantenservice van Tele2 om mijn bestelling te annuleren. Dit omdat mijn huidige provider mij een nog scherper aanbod deed. De klantenservice kon niet meteen bevestigen, maar zeiden dat dit meteen na het weekend zou komen. Op zaterdag 14 september heb ik voor de zekerheid nog aangetekend een annuleringsformulier naar Tele2 verstuurd, omdat de termijn van 14 dagen op dinsdag 17 september zou verstrijken Maandag 16 september om 14:18 nog niets ontvangen, dus gebeld. Mijn annulering was inderdaad binnen, maar lag bij de afdeling die dat moet verwerken. Op mijn verzoek heeft de klantenservice dit per email bevestigd. Maandag 16 september om 17:18 nog een keer gebeld. Niets wijzer geworden. Woensdag 18 september om 14:22 gebeld. En doorgevraagd. Uiteindelijk naar een supervisor gevraagd, die binnen 24 uur terug zou bellen. Het is nu 19 september i
Hallo, Zojuist kreeg ik mijn eerste factuur binnen die hoger uit is gevallen. In mijn contract staat Internet en tv voor €33,- en de eerste 6 maanden €7- korting dus ik betaal €26,- per maand. Op de factuur staat €45,29 en de korting die maar 3 weken duurt?? Hoe kan dit?? Dit is los gezien van de aansluitkosten
Hallo, net ons Tele2 internet pakket binnen en nu aan het worstelen met de aansluiting... Nou heb ik totaal geen verstand van ISRA punten en aansluitingen, kan iemand mij op weg helpen? Heb een paar foto's uit de meterkast bijgevoegd. Alvast dank voor de hulp! Groet Kai
Het kastje loopt regelmatig vast en stoort ook regelmatig. Enig idee hoe dit op te lossen is? Bedankt!
sinds gisteren heb ik opeens geen analoge tv meer. kan dat ? is er een kastje voor om toch analoge tv weer te krijgen?
Hallo Ik heb geen stabiele internet thuis ik heb daarover een aantal keren telefonisch contact gehad met de klantenservice heb als oplossing gekregen om van kanaal te veranderen en of te resetten dat heeft helaas niet geholpen weer gebeld met de klantenservice moest ik via de kabel of versterker proberen ook beide geprobeerd ook niet gelukt. Wat kan ik hieraan nog doen? De klantenservice kan mij niet meer helpen .
Na resetten blijft de t.v. aangeven. Bezig met opstarten
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.