De Tele2 community stopt op dit domein
Welkom bij Tele2 Thuis
Recent actief
Beste Tele2,Ik ondervind de laatste 2 uur problemen met mij WiFi. (De hele ochtend zonder problemen kunnen werken)Ik heb volledige verbinding, maar ik kan geen website openen, zowel niet op mijn laptop als op mijn mobiel. Dit betekent nu dus ook dat ik niet kan inloggen bij mijn werk!!!!!Ik heb inmiddels al 2x de stekker eruitgetrokken, maar dat heeft niets geholpen.Een poging om het wifikanaal te veranderen lukte uiteindelijk ook nog wel, maar ook dat heeft niets opgeleverd.Wat kan het probleem zijn en belangrijker hoe los ik dit op zodat ik weer kan werken?Dit is erg frustrerend! Mvg,Patrick Janssen
Hoe kan ik een mail sturen naar iemand met een @tele2 email adres?? Ik krijg steeds die melding terug. Met vr.gr. Jos
Camera,Chromecast en internetradio vallen regelmatig weg. Wanneer ik modem reset is alles weer (tijdelijk) in orde
Goedenavond, In navolging van: stel ik deze vraag, omdat er voor mij geen duidelijk oplossing helaas staat. Wie kan helpen? Iphone 6S, sinds enkele dagen laatste update IOS14 uitgevoerd. Daarna geen wifi meer mogelijk op mijn thuisnetwerk van Tele2. Alle logische stappen al doorlopen die ik kan vinden op internet. De telefoon kan wél met andere (niet tele2) netwerken verbinding maken. Andersom is het zo dat alle andere apparaten bij mij thuis het gewoon zijn blijven doen.De telefonische klantenservice heeft mij proberen te helpen door de modem te resetten en te kijken of mac-beveiliging aanstaat. Maar ook zij krijgen het niet voor elkaar… De melding die ik op mijn telefoon krijg is soms alleen: “Geen verbinding met netwerk Tele2-FE mogelijk” en soms iets uitgebreider namelijk “Geen verbinding mogelijk met netwerk ‘Tele2 xx’. Als je netwerkbeveiliging wordt beheerd via een wifi-adres (ook wel MAC-adres genoemd), moet je mogelijk je prive wifi-adres uitschakelen of je netwerkinstellinge
Crosspost van GHOST PRT record door migratie Tele2 naar T-Mobile | T-Mobile Community (t-mobile.nl) Als gevolg van de overname van Tele2 door T-Mobile is mijn IP adres veranderd.was eerder: 87.209.241.3 (vast!)is nu: aangepast door moderator i.v.m. privacy (dynamisch, is mij verteld) Alleen is het PTR record in de reverse zone niet aangepast bij de migratie. Er hangt dus nu een ghost record en dat vinden spam filters niet leuk.A ns4.versatel.net 62.58.126.130 (T-mobile Netherlands bv. AS13127)PTR aangepast door auteur i.v.m. privacy (T-mobile Netherlands bv. AS13127) aangepast door auteur i.v.m. privacy Het vaste IP en PTR record in jaren geleden als onderdeel van de hosting door InterNLnet ingesteld, quote: “door de unix mensen”. Nu heb ik net vier uur lang aan de lijn gehangen met diverse mensen van de helpdesk, zowel 1e als 2e lijn, maar - een P T R R E C O R D zegt u? - komt niet in hun beslisboom voor. Er werd mij geadviseerd hier een post te doen, omdat er hier mensen zijn die co
Sinds een week steeds meer storingen met de internetverbinding. Na een jaar van probleemloos thuis werken met vier mensen, stoort sinds een week de internetverbinding. De pc’s in huis zijn bekabeld aangesloten op de modem/router. Sinds een week valt de connectie van een van onze gezinsleden met haar werkgever steeds weg, zwarte pagina. Komt dan meestal vanzelf terug, maar af en toe ligt de verbinding er helemaal uit. Ook de video afspraken geven de afgelopen week een slechte verbinding aan, hoor ik van de andere deelnemers, waarbij ik steeds vaker geen beeld heb van de andere deelnemers. Tot vorige week donderdagavond (25 maart 2021) hadden we nooit problemen en heb ik vaak onze stabiele verbinding genoemd tegen anderen.
Afgelopen dinsdag kregen mijn schoonouders de mail dat de nieuwe modem geplaatst kon worden. Ik bellen maar ze waren al niet meer bereikbaar. Modem geplaatst, resultaat … internet werkt maar telefoon is buiten gebruik. Sinds die tijd is Tele2 “er mee bezig, zou het opgelost zijn (volgens mail), er weer mee bezig”. Hoe lang het precies gaat duren weet niemand Nu hebben wij het hier over mensen van 74 en 75 jaar oud met twee weken geleden een knie operatie gehad. Deze mensen hebben geen mobiel en zijn nu dus niet bereikbaar maar belangrijker… zij kunnen in geval van nood 🆘 niemand bellen voor hulp. Vanochtend was ik bij hen en ik zag twee mensen die toch wel angst hebben hierdoor! Vandaar ook dit bericht.Daarom de vraag, “Is dat nu echt niet sneller te regelen?”. Het omzetten van het abonnement/aansluiting en dus het vergeten van de telefoon was zo gebeurt. Dan moet dat toch ook snel herstelt kunnen worden?Groet,Bas van Delft
Voor de tweede keer in relatief korte tijd word ik plotseling geconfronteerd met een wijziging van mijn IP adres.Omdat mijn IP adres wordt gebruikt voor toegang tot enkele toepassingen, is dat heel lastig. Zeker als je het niet van te voren weet.Een vorige keer heb ik dit ook gemeld.
Hallo, wat te doen:Ik wil het internet thuis overzetten naar mijn man - Zakelijk internet.En daarna:Schakel over naar internet van 1.05. naar een ander woonadres.
Bij aanpassing van Light naar Basis Internet heeft mijn schoonmoeder GEEN VASTE TELEFONIE meer. Dit is de zesde dag. Zeer vervelend. Er wordt aangegeven dat er naar gekeken wordt en dat je wordt teruggebeld, maar helaas gebeurd dat niet. Zelf dus meerdere malen nu contact gezocht zonder verder succes. Een vaste telefoon is voor mijn schoonmoeder van 80 een noodzaak i.v.m. contact met haar huisarts en familie + sociale contacten. Wat is er aan de hand? Is het een technisch probleem? Is het een administratief probleem? Waarom kan het niet snel(ler) opgelost worden? Waarom wordt er niet actief contact gezocht met de klant, maar moet de klant zelf steeds bellen?N.B. Internet en televisie functioneren naar behoren, alsmede alle test die tussen Tele2 en de modem zijn uitgevoerd geven geen probleem aan. Het telefoonummer zelf is echter ‘Niet in gebruik’.
Al enige tijd heb ik last van een wegvallende en trage Internetverbinding, zowel LAN als WLAN.abbonement is 20Mb/s , realiteit is tussen de 3 en 5 Mb/s download.Inmiddels alle gebruikelijke stappen meerdere malen doorlopen;-modem resetten-verschillende kanalen proberen-firmware update dit allemaal helaas zonder resultaat, het probleem lijkt alleen erger te worden. Enigste waar het naar mijn inziens nog aan kan liggen is de modem, een oud beestje; DavoLink dv-2020. iemand soortgelijke problemen met desbetreffende modem? (En een positief verhaal na het vervangen van deze)?
Ik heb al enkele weken last van traag en instabiel internet. Ook het tv signaal (dat via wifi adapters gaat) is instabiel. Blijft om de zoveel minuten hangen. Tot voor kort heeft het twee jaar lang perfect gewerkt en nu blijft het beeld hangen. Ook bij ZOOM enzo is het beeld traag en blijft hangen. Of dat met kabelverbinding ook zo is weet ik niet, want doe alles op wifi. Wat kan er aan de hand zijn? Heb net de kanalen aangepast, maar ze stonden al op rustige kanalen. Heb nu op lege kanalen gezet en nog steeds blijft het gebeuren. Wat te doen?
Ik zie door de bomen het bos niet meer. Mijn overleden vader heeft een internetaccount bij Tele2 en een e-mailadres van Versatel. We willen het e-mailadres graag nog minimaal een jaar laten bestaan. Kan dat? En wat gebeurt er als we op termijn overstappen naar een andere provider? Blijft het e-mailadres dan bestaan? Ooit was dit een gratis e-mailadres dat niet aan een internetaanbieder was gekoppeld. Zoiets als hotmail dus. ×
Beste,iemand die ik ondersteun kan al een hele tijd niet meer bij zijn mail. toen tele2 over ging naar zonnet heeft hij netjes betaald. sinds een paar maanden kan hij er niet meer in. we krijgen daneen foutmelding en we hebben al van alles geprobeerd, zoals de cookies verwijderen, wachtwoord reset en in een andere browser. Ook hebben we verschillende keren contactformulieren gestuurd naar zonnet support, maar daar krijgen wij geen reactie op. Nu moet hij voor 1 april weer opnieuw betalen, hij zou dan een bevestigingsmail krijgen, om zo de betaling voort te zetten, maar hij kan dus niet in zijn mail, waardoor hij zijn abonnement ook niet kan verlengen!graag zoek ik hier hulp bij wat we nog kunnen doen.
Waarom kan ik niet alle programma's terugkijken die uitgezonden zijn op npo 1, 2, 3 of sbs6? Een voorbeeld wie is de mol, keek ik eerst terug en paar weken later stond die niet meer bij programma gemist. lijkt of er meegekeken wordt wat je terugkijkt en vervolgens verdwijnt dat programma bij gemist.Groet,Bert
Om op zolder betere WiFi te ontvangen heb ik een TP-Link EAP225 AC1350 access point via Cat kabel in TG789bvn modem/router via PoE adapter gekoppeld. Deze EAP zend inderdaad uit op 2.4GHz en 5GHz (zie ik op mobiel en laptop), maar ik krijg geen contact met apparaat (omdat deze geen IP krijgt lijkt oorzaak). Welk vast IP adres kan ik kiezen om dit wel te bereiken? Ik ben vast niet de eerste die WiFi signaal wil versterken achter Tele2 modem/router, zonder extra modem te installeren.. leek Plug&Play, maar helaas lukt het me niet. Heb dit Forum en Forum op TP-Link doorgeworsteld, maar kom bv wel suggestie in Tele2 forum tegen om “technicolor zou je als je ingelogd bent in het modem het internet netwerk ip kunnen aanpassen. Dit doe je door het volgende te doen: 1. Log in het modem. 2. Ga naar home network 3. Klik Interfaces 4. Klik op LocalNetwork (in het blauw) 5. Klik op configure”: maar dat kan ik niet (zie alleen overview, geen configure, dus Tele2 heeft dat uitgezet?). Help!
de wifi valt steets om 12 uur snachts er uit en sochtens om 6 uur gaat ie er weer in wat moet ik doen??
Ik maak al jaren gebruik van de outlook app om mijn zonnet-mail te lezen op mobiel. Sinds vanochtend (23-3) kan ik echter mijn mail niet meer openen. Ik heb geprobeerd de app opnieuw te installeren én enkele andere apps geprobeerd, maar geen werkt. De melding die ik krijg is dat de verbinding met de email server niet tot stand kan worden gebracht. heeft dit te maken met de verkoop van zonnet.nl aan een externe partij? (Waarbij “niets zou veranderen”) Hoe krijg ik mijn email weer leesbaar?
Na meerdere pogingen het oude kastje werkend te krijgen een nieuwe opgestuurd gekregen. Nu de nieuwe foutmelding ; d1, maximaal aantal decoders aangesloten. wat te doen?
Kan iemand van tele2 mij helpen met autoriseren?
Kan iemand van tele2 mij helpen met autoriseren van de decoder?
Op de ene zender ben ik iets aan het opnemen en wilde graag tegelijkertijd op een andere zender een film kijken, helaas zwart beeld. Ik heb hier al een paar dagen last van meestal gaat hij wel aan na een 5 minuutjes nu al 45 min niets. Modem al meerdere malen gereset, werkt niet.
Hoi, 25 feb is er een factuur afgeschreven maar deze heb ik eergisteren terug geboekt en vandaag een herinnering gekregen omdat ik anders word afgesloten. Hoelang heb ik nog om deze factuur te betalen? Kan hem namelijk pas de 24e betalen.
Na lang ellende met de ZTE heb ik de wifi geheel uit gezet op de ZTE en heb ik de TP-link M5 Mesh set a 3 stuks gekocht en aangesloten als access point. Wifi is nu sterk en stabiel, maar ik zag dat ik nu in het geheel 26 apparaten aan het netwerk heb hangen. Hoeveel kunnen er eigenlijk in totaal aan het netwerk hangen? Zijn dit alle DHCP IP-adressen a 253 ?
Goedenavond, Binnenkort krijg ik via KPN een glasvezelaansluiting (krijg daar nog bericht van), wat moet ik doen voordat dit is aangelegd?
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.