[News] Ik heb een e-mail van Zonnet ontvangen, wat nu?

[News] Ik heb een e-mail van Zonnet ontvangen, wat nu?
Reputatie 5

Hi, je bent in dit topic beland omdat je een e-mail hebt ontvangen van Zonnet over een wijziging omtrent jouw e-mailadres. Long story short: Zonnet zal de huidige e-mailboxen verder gaan ondersteunen. Dit heeft enorme voordelen, zo krijg je een veiligere mailbox en specialistisch support op het gebied van e-mail.

Welke opties biedt Zonnet mij aan?

  • Je kunt je @zonnet.nl of versatel.nl e-mailadres behouden (6 euro per jaar)
  • Je kunt je @zonnet.nl of versatel.nl e-mailadres behouden en een eigen domeinnaam afnemen (12 euro per jaar, actietarief eerste jaar 6 euro)
  • Je kunt je e-mailadres behouden en een forward instellen naar een extern e-mailadres (9 euro per jaar)


Wat gebeurt er als ik niet met één van de bovenstaande opties akkoord ga?

Als je niet voor één van de opties kiest, dan wordt je mailbox per 1 januari 2021 afgesloten. Let er dus op dat je je belangrijke mails voor die tijd overzet naar een ander e-mailadres.

Klanten gaan vanaf nu herinneringen van ons krijgen wat betreft het aanbod van Zonnet. Doet de klant niks, dan komt het e-mailadres per 1 januari 2021 te vervallen. Deze datum is dus met 3 maanden opgeschoven.


Waar kan ik terecht met mijn vragen over Zonnet?

Je kan terecht bij Zonnet voor al jouw vragen over de e-mail. Er staat een FAQ klaar op de website. Heb je je antwoord nog niet gevonden? Dan is er de mogelijkheid om via een online formulier contact op te nemen. Zonnet biedt alleen online support aan, er is geen telefonische klantenservice beschikbaar.

Als je het contactforumulier op de website van Zonnet invult, krijgt je een bevestiging met ticketnummer. Dan krijg je vervolgens binnen 48 uur een reactie van Zonnet, maar soms kan het door drukte iets langer duren. 

 

Welke klanten ontvangen deze mail van Zonnet?

Alle klanten met alleen een Zonnet en/of Versatel e-mailadres die geen betalende diensten hebben bij Tele2. 

 

Ik heb nog geen mail ontvangen, en nu?

Je hoeft je geen zorgen te maken, want de mails worden in verschillende partijen gestuurd. Tot die tijd kun je terecht op onze Community. Wij helpen jou met vragen over je e-mail.

 

Ik heb een Tele2 Thuis abonnement, maar het desbetreffende emailadres is hier niet aan gekoppeld. Kan ik dit alsnog doen? 

Nee dit is helaas niet mogelijk.


Inloggen op webmail na aanmelden bij Zonnet betaald

Klanten met een Zonnet/Versatel account kunnen na het aanmelden bij Zonnet niet meer inloggen op Tele2.nl. Het is nog wel mogelijk om in te loggen op webmail.zonnet.nl of webmail.versatel.nl.

 

Mocht je nog andere vragen hebben, laat een reactie achter in dit topic! 


208 reacties

Reputatie 7
Badge +12

@ Rox van Tele2

Ik heb deze mail ook gehad , ik ben wel dsl klant bij tele2 maar het betreffende E-mail is niet gekoppeld aan het DSL abonnement !!

Is het mogelijk dit alsnog te doen? 

Er is maar 1 email adres gekoppeld aan een DSL lijn en die kan niet aangepast worden. 

Reputatie 7
Badge +12

@ Rox van Tele2

Ik heb deze mail ook gehad , ik ben wel dsl klant bij tele2 maar het betreffende E-mail is niet gekoppeld aan het DSL abonnement !!

Is het mogelijk dit alsnog te doen? 

Er is altijd maar één  versatel/zonnet/tele2 email gekoppeld bij aanvraag van de lijn en die kan niet gewijzigd worden.

Ah ik vond het al vreemd dat er toch betalende tele2 klanten een mail kregen. Dat betekend dat de informatie dus toch nog steeds niet helemaal klopt?

 Hoi Rox,

Ik heb dus gekozen om mijn email te behouden, netjes betaald, en de bijbehorende mails gekregen bevestiging, nieuwe email adres waar alles naar toe gestuurd zou worden, nog een paar  keer met ene Armand Celik heen en weer gemaild om te vragen naar de instellingen van de mail pop en smtp en de bijbehorende poorten, maar kom er gewoon niet op, niet via webmail nog met de instellingen in outlook. En je snapt het nu denk ik al, mijn gewone oude adres werkt nu niet meer maar mijn nieuwe ook niet, ben al vanaf donderdag aan het mailen naar zonnet zelf maar die reageren niet eens niet na 24 uur, niet na 48 uur, niet naar 72 uur, dus hoop zo dat er iemand is die mij verder kan helpen.

 

Gr Alex

 

 

 

ik heb helemaal geen email gehad, maar mijn vrouw wel. Ik ga al mijn @zonnet adressen maar omzetten naar @ziggo aliassen.  Hoop werk dat nergens voor nodig is, maar ze kunnen de handen niet afhouden va oude adressen.

Reputatie 7
Badge +12

Zou dan publieke adressen doen zoals gmail en outlook. Mocht je ooit Ziggo verlaten vervallen die adressen ook weer zonder mogelijkheden om ze tegen een vergoeding te behouden! Dat is dus nog minder klantvriendelijk.

Het lijkt dus helemaal niet goed te gaan met de -enige- support mogelijkheid voor zonnet. Heb je hier al iets over terug gehoord @Rox van Tele2 ? ik was ook benieuwd of jij al iets terug gehoord hebt na 12 dagen @theocoppes ?

Reputatie 7
Badge +8

Niks meer gehoord, maar ondertussen is me duidelijk dat er geen kosten aan verbonden zijn voor mij.

Misschien dat ze daarom niet reageren, omdat ik geen betalende klant ben. 

@ eric Ben je van tele2 dat je dit zo hard durft te beweren?

Ik heb 2 oude @zonnet.nl adressen, 1 gaat zeker naar een andere onafhankelijke (gratis) email aanbieder .

1 is vroeger gekoppeld geweest aan een zonnet dsl verbinding en later toen ik naar Tiscali ging weer terug gezet naar dail in deze zou eventueel naar @tele2 (of in plaats ) kunnen. maar kan ik dan vermoedelijk ook beter omzetten naar een onafhankelijke .

Voor 1 heb ik maar de E-mail waarschuwing gehad dus nog niet iedereen heeft de mail gehad , dan is 1 oktober wel heel snel.

Slechte service van Tele2 , Ik ga er in ieder geval niet voor betalen!

Reputatie 5

Hoi iedereen, we hebben al jullie vragen gebundeld en zetten deze gelijk intern door. Weet dat dit topic een hoge prioriteit heeft, want we willen jullie de juiste informatie geven. To be continued! Groetjes van Rox en @Cas van Tele2.

ik ben ook al jaren zonnet mail gebruiker. Heb ze inmiddels omgezet en betaald met ideal. Maar hoe gaat het volgend jaar krijg je dan weer een e-mail link om te betalen of gaat dit via auto incasso?

Ik had dus 4 mail adressen die ik al jaren gebruikt. Ik heb ze dus alle 4 omgezet naar betalend. En 4x een account aangemaakt en 4x los betaald. Hoe gaat het vanaf volgend jaar. 

Vraag het Zonnet

Had ik al gedaan maar krijg maar geen antwoord.

Dat is toch echt schandalig dat op de enige manier waarop support geboden word helemaal niet gereageerd wordt, en dat terwijl er volgens Rox binnen 24 uur gereageerd zou moeten worden! Ik ben er nu een stuk minder gerust op dat mijn mail in goede handen is. Nu maar hopen dat mijn mail adres per 1 oktober niet opeens alsnog verdwenen is ondanks het feit dat ik betalend tele2 klant ben.

Ik was oud inbel zonnet klant en gebruikte het mail adres ook al jaren. Vandaar dat ik nu betalend zonnet klant ben geworden. Ik kan deze adressen niet missen namelijk. Maar dan verwacht ik wel dat de support afdeling binnen enkele uren reageert. En niet zoals ik lees op twitter of hier na dagen niet.

Reputatie 7

Dat is toch echt schandalig dat op de enige manier waarop support geboden word helemaal niet gereageerd wordt, en dat terwijl er volgens Rox binnen 24 uur gereageerd zou moeten worden! Ik ben er nu een stuk minder gerust op dat mijn mail in goede handen is. Nu maar hopen dat mijn mail adres per 1 oktober niet opeens alsnog verdwenen is ondanks het feit dat ik betalend tele2 klant ben.

Als het in de systemen maar duidelijk is dat je betalende klant bent. Dat zal op één of andere manier zichtbaar moeten zijn of gekoppeld moeten zijn aan je abonnement. Hoe dat precies zit (zodat je het kan controleren) kan Rox wellicht vertellen.

Dat is toch echt schandalig dat op de enige manier waarop support geboden word helemaal niet gereageerd wordt, en dat terwijl er volgens Rox binnen 24 uur gereageerd zou moeten worden! Ik ben er nu een stuk minder gerust op dat mijn mail in goede handen is. Nu maar hopen dat mijn mail adres per 1 oktober niet opeens alsnog verdwenen is ondanks het feit dat ik betalend tele2 klant ben.

Als het in de systemen maar duidelijk is dat je betalende klant bent. Dat zal op één of andere manier zichtbaar moeten zijn of gekoppeld moeten zijn aan je abonnement. Hoe dat precies zit (zodat je het kan controleren) kan Rox wellicht vertellen.

Dat begrijp ik. Maar uit het feit dat zonnet met tele2 heeft afgesproken dat ze binnen 24 uur op supportverzoeken zullen reageren, maar dat nu uit de praktijk blijkt dat ze na 2 weken nog steeds helemaal niet reageren geeft toch wel aan dat zonnet niet bepaald een betrouwbare indruk wekt.

Rox heeft zes dagen geleden intern al de problemen met het niet reageren op support verzoeken doorgezet, maar daar is nu 6 dagen geleden nog steeds geen uitsluitsel over, dus moet ik dan concluderen dat zelfs op interne communicatie van tele2 naar zonnet nu ook al 6 dagen niet gereageerd word?  Dit terwijl 1 oktober met rasse schreden naderbij komt. Als dit zo doorgaat zitten we hier straks met een heleboel boze mensen die opeens geen mail meer hebben terwijl ze geen support hebben kunnen krijgen bij zonnet.

Ik vind dit een ontzettend slechte indruk maken zo...Ik vind sowieso het niet direct contact op kunnen nemen met support al een twijfelachtige indruk maken. Dit terwijl andere (niet zonnet/versatel) mail afnemers bij hetzelfde bedrijf wel het bedrijf kunnen bellen voor support.

Ik had 4 mail adresssen die laat ik behouden. Maar ben deze ondertussen ook aan het zorgen dat alles wat er op binnen komt om dit om te zetten naar een gmail adres. Na het jaar ben ik er dus weg.

 

Ik heb dus niet de doorstuur service gebruikt maar de behouden. Dat is 3 euro goedkoper per account. Je moet wel binnen 11 maanden hebben opgezegd. 3 accouns zeg ik op. De 1 laat ik nog even doorlopen omdat er een festival dat is verplaatst erop zit. Als dat ook geweest is zet ik alles om.

Reputatie 1

Hallo allemaal !

In oktober zet men dus alle zonnetgebruikers over op een andere provider. Nou wil ik gewoon mijn adres behouden en dat pakket kopen (€6 / jaar), maar ik krijg die “pakketbestelpagina” niet afgerond. Hij blijft hangen op mijn zonnetmailadres, terwijl ik dat goed heb ingevuld.

Vanuit de helpdesk van zonnet heb ook ik nog niks gehoord. Vakantieperiode of coronatijd ?!

Wie heeft dezelfde ervaringen ? Wat te doen ? Ik heb zelfs een post- / ansichtkaart opgestuurd naar dat adres van zonnet …. nog geen reactie !

Ik las alle reacties hierboven en vrees het ergste m.b.t. mijn zonnetadres. Overigens heb ik wel "lichte” TV en internetpakketten via TELE2 lopen - kan ik niet gewoon bij hen blijven ? 

Met dank aan @Shilka - die verwees mij door naar deze forumpagina …..

zoals ik las konden er geen mail adressen meer gekoppeld worden aan je betsaande account. Dus je zult bij zonnet moeten zijn. Of zorgen dat je alle mails die er op binnen komt gaat aanpassen naar een mail adres zoals gmail of je huidige mail adres.

 

Gmail heeft ook pop3 dus die kan je ook op je pc laten binnen komen.

Reputatie 1

zoals ik las konden er geen mail adressen meer gekoppeld worden aan je betsaande account. Dus je zult bij zonnet moeten zijn. Of zorgen dat je alle mails die er op binnen komt gaat aanpassen naar een mail adres zoals gmail of je huidige mail adres.

 

Gmail heeft ook pop3 dus die kan je ook op je pc laten binnen komen.

Bedankt ! Gekloot allemaal. Waarom moet toch altijd alles anders 😞 …..

Reputatie 6
Badge +2

Update:
Zonnet had geen SPF-record ingesteld staan voor het domein zonnet.nl. Dit resulteerde in het niet juist afleveren van e-mails bij de klant. Dit betrof klanten met een Gmail-adres. Dit probleem is begin deze week opgelost. Heb je nog geen antwoord op je vraag gehad? Dan graag een nieuw verzoek indienen via de zonnet support pagina. We hadden het graag anders gezien en bieden excuses voor het ongemak! Zonnet zal je vragen zo snel mogelijk beantwoorden. 

Reputatie 7
Badge +12

Zijn gewoon wat opstart problemen. De website ziet er dan weer netjes uit! Het is aangepast, dus gaat het helemaal goedkomen.

Reputatie 1

Update:
Zonnet had geen SPF-record ingesteld staan voor het domein zonnet.nl. Dit resulteerde in het niet juist afleveren van e-mails bij de klant. Dit betrof klanten met een Gmail-adres. Dit probleem is begin deze week opgelost. Heb je nog geen antwoord op je vraag gehad? Dan graag een nieuw verzoek indienen via de zonnet support pagina. We hadden het graag anders gezien en bieden excuses voor het ongemak! Zonnet zal je vragen zo snel mogelijk beantwoorden. 

Hartelijk dank, @Cas van Tele2. Dan begrijp ik het hopelijk goed - ik kan nu gewoon wel pakket 1 via de website bestellen ?

Ik heb trouwens een Zonnet.nl adres - juist op dat adres bleef die (automatische) bestelpagina vaststaan.

Reageer