Skip to main content

Hi, je bent in dit topic beland omdat je een e-mail hebt ontvangen van Zonnet over een wijziging omtrent jouw e-mailadres. Long story short: Zonnet zal de huidige e-mailboxen verder gaan ondersteunen. Dit heeft enorme voordelen, zo krijg je een veiligere mailbox en specialistisch support op het gebied van e-mail.

Welke opties biedt Zonnet mij aan?

  • Je kunt je @zonnet.nl of versatel.nl e-mailadres behouden (6 euro per jaar)
  • Je kunt je @zonnet.nl of versatel.nl e-mailadres behouden en een eigen domeinnaam afnemen (12 euro per jaar, actietarief eerste jaar 6 euro)
  • Je kunt je e-mailadres behouden en een forward instellen naar een extern e-mailadres (9 euro per jaar)


Wat gebeurt er als ik niet met één van de bovenstaande opties akkoord ga?

Als je niet voor één van de opties kiest, dan wordt je mailbox per 1 januari 2021 afgesloten. Let er dus op dat je je belangrijke mails voor die tijd overzet naar een ander e-mailadres.

Klanten gaan vanaf nu herinneringen van ons krijgen wat betreft het aanbod van Zonnet. Doet de klant niks, dan komt het e-mailadres per 1 januari 2021 te vervallen. Deze datum is dus met 3 maanden opgeschoven.


Waar kan ik terecht met mijn vragen over Zonnet?

Je kan terecht bij Zonnet voor al jouw vragen over de e-mail. Er staat een FAQ klaar op de website. Heb je je antwoord nog niet gevonden? Dan is er de mogelijkheid om via een online formulier contact op te nemen. Zonnet biedt alleen online support aan, er is geen telefonische klantenservice beschikbaar.

Als je het contactforumulier op de website van Zonnet invult, krijgt je een bevestiging met ticketnummer. Dan krijg je vervolgens binnen 48 uur een reactie van Zonnet, maar soms kan het door drukte iets langer duren. 

 

Welke klanten ontvangen deze mail van Zonnet?

Alle klanten met alleen een Zonnet en/of Versatel e-mailadres die geen betalende diensten hebben bij Tele2. 

 

Ik heb nog geen mail ontvangen, en nu?

Je hoeft je geen zorgen te maken, want de mails worden in verschillende partijen gestuurd. Tot die tijd kun je terecht op onze Community. Wij helpen jou met vragen over je e-mail.

 

Ik heb een Tele2 Thuis abonnement, maar het desbetreffende emailadres is hier niet aan gekoppeld. Kan ik dit alsnog doen? 

Nee dit is helaas niet mogelijk.


Inloggen op webmail na aanmelden bij Zonnet betaald

Klanten met een Zonnet/Versatel account kunnen na het aanmelden bij Zonnet niet meer inloggen op Tele2.nl. Het is nog wel mogelijk om in te loggen op webmail.zonnet.nl of webmail.versatel.nl.

 

Mocht je nog andere vragen hebben, laat een reactie achter in dit topic! 

Volgens mij doelt Cas alleen op het waarom er niet gereageerd werd op support vragen. Als het goed is zou je nu opnieuw een support verzoek kunnen indienen en zou je binnen 24 uur een reply moeten hebben. Laat het hier vooral weten als dat niet zo is @Roderick , dan kunnen Rox en Cas er weer achteraan :)


Ik vond die mail zeer sterke overeenkomsten hebben met eerdere ZONNET-phishingmails. Geen persoonlijke aanhef, en sprake van een Zonnet-team alsof het de scam spammers niet bekend is dat Zonnet-mail onder Tele2 valt of viel.

Het is dat ik zo'n bericht zou verwachten na de recente Tele2-prijsverhoging waardoor ik mijn internet moest opzeggen, dat ik het bericht toch maar las.

Mensen die tegenwoordig een Zonnet-mailadres hebben moeten inloggen via Tele2-webmail.

Ik zou de oproep nogmaals doen en in de titel tenminste iets over Tele2-(web)mail zeggen, als het teveel moeite is om nog persoonlijke aanhefgegevens te gebruiken. 

 


Ik vond die mail zeer sterke overeenkomsten hebben met eerdere ZONNET-phishingmails. Geen persoonlijke aanhef, en sprake van een Zonnet-team alsof het de scam spammers niet bekend is dat Zonnet-mail onder Tele2 valt of viel.

Het is dat ik zo'n bericht zou verwachten na de recente Tele2-prijsverhoging waardoor ik mijn internet moest opzeggen, dat ik het bericht toch maar las.

Mensen die tegenwoordig een Zonnet-mailadres hebben moeten inloggen via Tele2-webmail.

Ik zou de oproep nogmaals doen en in de titel tenminste iets over Tele2-(web)mail zeggen, als het teveel moeite is om nog persoonlijke aanhefgegevens te gebruiken. 

 

Het punt is dat er nog veel gratis Zonnet accounts zijn, waarbij mensen geen vast internet afnemen en geen (echte) gegevens hebben geregistreerd. Die gaan nu naar Zonnet en worden een betaald product. De reeds betalende klanten behouden hun account. Een persoonlijke aanhef is dus lastig als je geen (echte) gegevens hebt van de account houder.


Toch heeft RMast wel een punt hier, het zou veel sneller als legitieme mail gezien worden als de mail van officiële TELE2 kanalen zelf afkomstig zou zijn geweest of ze tenminste genoemd zou hebben. Als ik een mail van zonnet gekregen zou hebben, waarvan niet beter weet dat het al 15 jaar niet meer bestaat zou ik ook onmiddellijk twijfels over de legitimiteit van de mail hebben, en niet zonder vooronderzoek op welke link in de mail dan ook klikken. Dat een persoonlijke aanhef ontbreekt is zoals pipo zegt wel logisch bij mensen die geen betaalde dienst hebben.


Toch heeft RMast wel een punt hier, het zou veel sneller als legitieme mail gezien worden als de mail van officiële TELE2 kanalen zelf afkomstig zou zijn geweest of ze tenminste genoemd zou hebben. Als ik een mail van zonnet gekregen zou hebben, waarvan niet beter weet dat het al 15 jaar niet meer bestaat zou ik ook onmiddellijk twijfels over de legitimiteit van de mail hebben, en niet zonder vooronderzoek op welke link in de mail dan ook klikken. Dat een persoonlijke aanhef ontbreekt is zoals pipo zegt wel logisch bij mensen die geen betaalde dienst hebben.

Ik ben het met je eens dat het beter had geweest dat er (ook) vanuit Tele2 gemaild wordt.


Update:
Zonnet had geen SPF-record ingesteld staan voor het domein zonnet.nl. Dit resulteerde in het niet juist afleveren van e-mails bij de klant. Dit betrof klanten met een Gmail-adres. Dit probleem is begin deze week opgelost. Heb je nog geen antwoord op je vraag gehad? Dan graag een nieuw verzoek indienen via de zonnet support pagina. We hadden het graag anders gezien en bieden excuses voor het ongemak! Zonnet zal je vragen zo snel mogelijk beantwoorden. 

Goedemorgen ! Nou, leuk, ik heb weer geprobeerd om pakket 1 te bestellen. En WEER blijft die pagina hangen op mijn mailadres. Dus ik kom niet verder. 

Ook nog weer een keer de supportpagina van ZONNET gebruikt (verzoek / vraag ingediend). Geen reactie …..


Volgens mij doelt Cas alleen op het waarom er niet gereageerd werd op support vragen. Als het goed is zou je nu opnieuw een support verzoek kunnen indienen en zou je binnen 24 uur een reply moeten hebben. Laat het hier vooral weten als dat niet zo is @Roderick , dan kunnen Rox en Cas er weer achteraan :)

:-( ….. Ik denk dat het zeker 48 uur geleden is @Shilka. Helaas, nog steeds geen reactie. Het kan toch niet zo zijn dat er rond de 48.000 ZONNET mailgebruikers (aantal hoorde ik via een TELE2 medewerker) straks gewoon niks meer kunnen / vast zitten ?! Zoals eerder aangegeven - ik heb zelfs al rond de 2 weken geleden per normale post (met een echte postzegel) een kaart gestuurd. Niets !


Schijnbaar dus nog steeds geen reactie op support verzoeken. Dat zou nu toch al in orde moeten zijn @Rox van Tele2 @Cas van Tele2 ?

Jullie kunnen het toch niet maken om per 1 Oktober e-mail adressen te gaan verwijderen terwijl er geen enkele reactie van support komt? Absoluut schandalig dat dit na 22 dagen nog steeds niet geregeld is. Het onklaar maken van zonnet accounts zou zeker naar 1 November opgeschoven moeten worden nu, en nog verder als zonnet binnen 2 weken nog steeds zijn zaakjes niet voor elkaar heeft.

En dan de reden dat er niet gereageerd werd. Deze professionele e-mail en domein provider is niet in staat gebleken zijn eigen e-mail en domein correct in te stellen en daarom kwamen mails van support niet binnen? Dat is toch eigenlijk op het lachwekkende af? Of laat dat woord eigenlijk maar weg. Gaat Tele2 hier nu echt werk van maken om dit goed te laten verlopen want dit vind ik echt niet kunnen.


Shilka, voor maandag krijg je hier geen reactie van tele2! 

Twee dingen lopen bij tele2 compleet in de soep. 

Het debakel van de zonnet versatel mailbox en het omzetten naar het T-Mobile netwerk van het mobiele net.

Tele2, alle hens aan dek nodig! Anders is tele2 nog eerder weg dan de bedoeling is! 


Het onklaar maken van zonnet accounts zou zeker naar 1 November opgeschoven moeten worden nu, en nog verder als zonnet binnen 2 weken nog steeds zijn zaakjes niet voor elkaar heeft.

 

Dat vind ik een goede suggestie, al zou ik 1 januari nog beter vinden. Verwacht alleen niet dat Tele2/T-Mobile er zich iets van aan zal trekken. Vermoed dat men voor 1 oktober heeft gekozen om zo nog wat omzet te genereren in het derde kwartaal. En dat men daarom niet naar de consument zal luisteren.

Heb 2 keer een vraag gesteld via het formulier en geen antwoord gekregen.


Update:
Zonnet had geen SPF-record ingesteld staan voor het domein zonnet.nl. Dit resulteerde in het niet juist afleveren van e-mails bij de klant. Dit betrof klanten met een Gmail-adres. Dit probleem is begin deze week opgelost. Heb je nog geen antwoord op je vraag gehad? Dan graag een nieuw verzoek indienen via de zonnet support pagina. We hadden het graag anders gezien en bieden excuses voor het ongemak! Zonnet zal je vragen zo snel mogelijk beantwoorden. 

 

Wacht even, dus als je mail het niet doet moet je een support formulier invullen en wachten tot je terug gemaild wordt? Is dat niet van dezelfde klasse als ‘doet je telefoon het niet, bel ons dan’?


Het onklaar maken van zonnet accounts zou zeker naar 1 November opgeschoven moeten worden nu, en nog verder als zonnet binnen 2 weken nog steeds zijn zaakjes niet voor elkaar heeft.

 

Dat vind ik een goede suggestie, al zou ik 1 januari nog beter vinden. Verwacht alleen niet dat Tele2/T-Mobile er zich iets van aan zal trekken. Vermoed dat men voor 1 oktober heeft gekozen om zo nog wat omzet te genereren in het derde kwartaal. En dat men daarom niet naar de consument zal luisteren.

Heb 2 keer een vraag gesteld via het formulier en geen antwoord gekregen.

Zonnet is in maart 2020 verkocht aan internnlnet stond op Telecompaper. Dat is een bedrijf buiten het fusie bedrijf van t-mobile. Extra omzet heeft geen invloed op de boeken van t-mobile. Met 6 euro per jaar waar de kosten nog vanaf moeten is zo ie zo karig. 


Wie heeft het over omzet. Het gaat erom dat mensen bij wie dingen niet goed gaan en helemaal geen support kunnen krijgen zo geen enkele kans meer maken. We hebben het over echte mensen, die problemen kunnen krijgen met deurwaarders, belastingen, erfenissen, justitie, huisuitzettingen (ik noem maar eens wat random dingen) als ze zo maar opeens geen mail meer krijgen. Er is meer op aarde dan omzet.

 

En ik moet dus concluderen dat dit bedrijf dus al sinds maart geen correct werkende support heeft weten op te zetten? Gaat lekker daar.


@Bos Rozen had het over extra omzet.

Voor email kun je beter bij gmail terecht of een eigen server draaien op b.v. Een nas.


1.1 InterNLnet: een handelsnaam van T-mobile Nederland B.V.

https://internl.net/app/uploads/2020/02/Bijlage-III-Algemene-Voorwaarden-InterNLnet-vanaf-07-jan-2020.pdf


Grappig dat je g-mail noemt terwijl dat juist de mensen zijn die geen support mails kregen/krijgen volgens Cas. Wat is een nas?


1.1 InterNLnet: een handelsnaam van T-mobile Nederland B.V.

https://internl.net/app/uploads/2020/02/Bijlage-III-Algemene-Voorwaarden-InterNLnet-vanaf-07-jan-2020.pdf

 

Wow, en dat terwijl er hier tig keer het tegenovergestelde werd beweerd. Nu snap ik er echt helemaal niks meer van.


En als je via de officiele interNLnet webpagina naar hun twitter gaat: https://twitter.com/internlnet

 

Daar staat dat ze onderdeel zijn van tele2. Nu snap ik het helemaal niet meer. En dit is wel het bedrijf met het KvK nummer dat op de zonnet pagina staat.

 

Ik neem maar aan dat er een hele hoop informatie bij dit bedrijf verouderd is, waaronder hun eigen algemene voorwaarden?


Laatste bericht op dat account is van oktober 2019. Je kunt zeggen dat het niet echt onderhouden wordt.


Versatel had de merknaam Zonnet en trok de stekker er al na enkele jaren uit. Versatel is overgenomen door Tele2 en Tele2 is gefuseerd met T-Mobile. InterNLnet is (na een overname) een handelsnaam van Tele2 en van T-Mobile geweest. Op de Zonnet website staat (na goed zoeken) KVK nummer 77404548, dat is InterNLnet B.V., waar Zonnet een handelsnaam van is. Het betreft hier dus een zelfstandige BV, niet een handelsnaam van Tele2 of T-Mobile.

Wie eigenaar van InterNLnet B.V. is heb ik niet kunnen achterhalen.


Heeft iemand de algemene voorwaarden wel eens bekeken trouwens? Daar staan echt te gekke voorwaarden in, zoals dat je als zonnet klant niet in zinnen van meer dan 65 tekens mag typen, geen sessies mag beëindigen zonder gedag te zeggen en dat als je langzaam typt je typfouten niet moet corrigeren. Want volgens de voorwaarden:

5.9 Klant zal zich houden aan de algemeen aanvaarde gedragsregels op het internet zoals vastgelegd in RFC1855 en toekomstige aanpassingen hiervan.

 

en daarin staan dus dingen als:


    - Limit line length to fewer than 65 characters and end a line
      with a carriage return.

 

- Always say goodbye, or some other farewell, and wait to see a
      farewell from the other person before killing the session.  This
      is especially important when you are communicating with someone
      a long way away.  Remember that your communication relies on both
      bandwidth (the size of the pipe) and latency (the speed of light).

 

Je mag volgens de zonnet voorwaarden ook niet met vreemden praten:

 

- Remember that talk is an interruption to the other person.  Only
      use as appropriate.  And never talk to strangers.

 

Ook ben je volgens de zonnet voorwaarden verplicht een nachtje te wachten bij het tonen van je emoties:

 - Wait overnight to send emotional responses to messages. 

 

Ik heb hier al eens eerder gevraagd, “is dit echt?”, maar eh, is dit echt?


Die voorwaarden zouden op dit forum soms ook best een meerwaarde hebben 🤡


Hahaha, ja echt wel :P

 

Maar serieus, met mn PTSS heb ik best wel vaak moeite met enige realiteitszin te behouden (gelukkig zijn hier mensen als pipo en eric die met beide benen stevig op de grond verankerd staan die mij een beetje in het gareel houden), maar als ik dit soort dingen dan weer tegen kom vervalt de wereld meteen weer in een chaotische nachtmerrie waarvan ik me niet kan voorstellen dat het geregeerd wordt door het intelligent geachte menselijke ras. Het lijkt wel of iedereen gewoon maar wat in het wilde weg doet, waarbij dingen als professionaliteit en betrouwbaarheid ver te zoeken zijn. Alsof mail slechts een bijzaak wordt geacht alsof het het zelfde belang heeft als een afgerond randje van een straatklinker, ipv een essentieel communicatie kanaal van deze tijd waarvan iedereen verwacht dat je het hebt.


Ik denk dat we in bananen split zijn verdwaald. 


De voorwaarden (van dit jaar) verwijzen naar T-Mobile. Lijkt mij duidelijk genoeg.

 


Reageer