Skip to main content

Hi, je bent in dit topic beland omdat je een e-mail hebt ontvangen van Zonnet over een wijziging omtrent jouw e-mailadres. Long story short: Zonnet zal de huidige e-mailboxen verder gaan ondersteunen. Dit heeft enorme voordelen, zo krijg je een veiligere mailbox en specialistisch support op het gebied van e-mail.

Welke opties biedt Zonnet mij aan?

  • Je kunt je @zonnet.nl of versatel.nl e-mailadres behouden (6 euro per jaar)
  • Je kunt je @zonnet.nl of versatel.nl e-mailadres behouden en een eigen domeinnaam afnemen (12 euro per jaar, actietarief eerste jaar 6 euro)
  • Je kunt je e-mailadres behouden en een forward instellen naar een extern e-mailadres (9 euro per jaar)


Wat gebeurt er als ik niet met één van de bovenstaande opties akkoord ga?

Als je niet voor één van de opties kiest, dan wordt je mailbox per 1 januari 2021 afgesloten. Let er dus op dat je je belangrijke mails voor die tijd overzet naar een ander e-mailadres.

Klanten gaan vanaf nu herinneringen van ons krijgen wat betreft het aanbod van Zonnet. Doet de klant niks, dan komt het e-mailadres per 1 januari 2021 te vervallen. Deze datum is dus met 3 maanden opgeschoven.


Waar kan ik terecht met mijn vragen over Zonnet?

Je kan terecht bij Zonnet voor al jouw vragen over de e-mail. Er staat een FAQ klaar op de website. Heb je je antwoord nog niet gevonden? Dan is er de mogelijkheid om via een online formulier contact op te nemen. Zonnet biedt alleen online support aan, er is geen telefonische klantenservice beschikbaar.

Als je het contactforumulier op de website van Zonnet invult, krijgt je een bevestiging met ticketnummer. Dan krijg je vervolgens binnen 48 uur een reactie van Zonnet, maar soms kan het door drukte iets langer duren. 

 

Welke klanten ontvangen deze mail van Zonnet?

Alle klanten met alleen een Zonnet en/of Versatel e-mailadres die geen betalende diensten hebben bij Tele2. 

 

Ik heb nog geen mail ontvangen, en nu?

Je hoeft je geen zorgen te maken, want de mails worden in verschillende partijen gestuurd. Tot die tijd kun je terecht op onze Community. Wij helpen jou met vragen over je e-mail.

 

Ik heb een Tele2 Thuis abonnement, maar het desbetreffende emailadres is hier niet aan gekoppeld. Kan ik dit alsnog doen? 

Nee dit is helaas niet mogelijk.


Inloggen op webmail na aanmelden bij Zonnet betaald

Klanten met een Zonnet/Versatel account kunnen na het aanmelden bij Zonnet niet meer inloggen op Tele2.nl. Het is nog wel mogelijk om in te loggen op webmail.zonnet.nl of webmail.versatel.nl.

 

Mocht je nog andere vragen hebben, laat een reactie achter in dit topic! 

Wat een goed nieuws, grotere box, nog betere security etc. Alleen is 1 oktober wel heel snel. Weinig tijd om mijn mails weg te migreren :)


Krijg je als je je emailadres wilt behouden (voor 6 euro zonder domeinnaam) een grotere emailbox? En is die dan meteen groter (na betaling)?

De informatie op de website is tegenstrijdig op dit punt.

Alvast bedankt.


Dit zal alleen maar zijn als je geen internet telefoon en tv klant meer van Tele2 bent? Of krijg je dan een tele2 mailadres? 


Er is een speciale pagina voor contact met de zonnet mail helpdesk. Kun je gelijk de respons tijd checken.

 


Heb ik gestuurd met die vragen!

Wordt vervolgd! 


Krijg je als je je emailadres wilt behouden (voor 6 euro zonder domeinnaam) een grotere emailbox? En is die dan meteen groter (na betaling)?

De informatie op de website is tegenstrijdig op dit punt.

Alvast bedankt.

Hi @Bos Rozen, scherp van jou. Wat er op de website staat is leidend, ik heb bovenstaande dan ook gelijk aangepast. Sorry voor de verwarring!


Gaat dit ook voor mij als huidige tele2 klant gelden? (Ik heb geen e-mail ontvangen) En houdt dit in dat jullie mijn persoonsgegevens zomaar zonder mijn toestemming aan een derde verstrekt hebben? Zo ja, om welke persoonsgegevens gaat het? @Rox van Tele2 


Ik heb diezelfde vragen een week geleden gesteld. Geen antwoord via die speciale pagina! 


Oftewel helemaal geen support. Dan moeten we hier onze vragen maar stellen. (Dat moet ik sowieso aangezien ik geen mail gehad heb)

Is zonnet hetzelfde bedrijf als InterNLnet B.V. ? Dan zou het vrij eenvoudig moeten zijn om hun telefoonnummer te vinden om alsnog je vragen beantwoord te krijgen @theocoppes Heb jij al wel een mail gehad?


Bij de KVK was internl net eerst een zelfstandig bedrijf, toen onderdeel van Tele2, toen van T-mobile en nu weer zelfstandig:)

https://www.kvk.nl/zoeken/?source=all&q=internlnet&start=0&site=kvk2014


Ah, dus zonnet en internlnet zijn dus wel hetzelfde volgens die KvK link. Als je naar de website van internlnet gaat staat bij contact gewoon hun telefoonnummer. Ze kunnen dus gewoon gebeld worden.


Nee ik heb geen mail gehad, maar ik wil weten waar ik aan toe ben. Ik heb op die site een contactformulier ingevuld met die vragen. Geen antwoord! 


Heb net als Theo geen antwoord gekregen op mijn vragen die ik via het formulier op de website heb gesteld.

Je zou toch een grotere mailbox verwachten als je gaat betalen. Dat lijkt niet zo te zijn. Misschien in de toekomst, maar er wordt geen concrete datum genoemd.


Hi @Shilka, dit geldt voor alle klanten met alleen een Zonnet en/of Versatel e-mailadres en geen betalende diensten bij Tele2. Ik heb de vraag gelijk toegevoegd aan het topic, thanks daarvoor! Het antwoord op jouw vraag over de persoonsgegevens kan ik niet direct geven, dus dit ga ik voor je navragen. En @theocoppes en @Bos Rozen, goed dat jullie dit melden over het contactformulier. Dit neem ik ook gelijk mee! Jullie horen het van mij.


Ah, dat is een goed onderscheid! Dus zonnet adressen die nog gekoppeld zitten aan een DSL lijn blijven gratis diensten. En als je bent overgestapt naar een andere internet access provider en je wilt nog je zonnet email blijven gebruiken ga je 6 euro per jaar betalen.

Dan is mijn vraag, hoe lang na het beëindigen van een internet access product van Tele2 blijft het zonnet adres nog gratis, en hoe lang krijg je de mogelijkheid na beëindiging  van de internet access dienst om dit te regelen met zonnet?


Pfffff, dank je wel @Rox van Tele2 , ik was me al helemaal een ongeluk geschrokken, en ook wat op het verkeerde been gezet door andere forum members. Dus voor betalende tele2 klanten blijft alles hetzelfde, een hele geruststelling!

 


@Shilka Sorry, was niet de bedoeling. Ben blij dat het duidelijk is voor iedereen! De reactietijd van Zonnet support is maximaal 24 uur, dus dit moest al opgepakt worden. Ik ben bang dat er ergens iets mis is gegaan. Maar ik ga dit helemaal uitzoeken voor jullie! Ik heb daarom jullie e-mailadressen nodig. @theocoppes en @Bos Rozen willen jullie mij een privébericht sturen met jullie emailadres? Dat is sneller! Dan maak ik er werk van. 

@eric Er moet nog een termijn bepaald worden als klanten besluiten om onze diensten op te zeggen. Dit wordt vervolgd! 


Wat betreft persoonsgegevens is het bij overname van bedrijfsactiviteiten gewoon toegestaan om de gegevens te verstrekken die nodig zijn om de dienstverlening te kunnen continueren.

Tele2 is juridisch opgegaan in T-Mobile en de persoonsgegevens van klanten zijn daarbij uiteraard ook gewoon meegegaan.


Wat betreft persoonsgegevens is het bij overname van bedrijfsactiviteiten gewoon toegestaan om de gegevens te verstrekken die nodig zijn om de dienstverlening te kunnen continueren.

Tele2 is juridisch opgegaan in T-Mobile en de persoonsgegevens van klanten zijn daarbij uiteraard ook gewoon meegegaan.

 @pipodeclown  Mijn vraag kwam voort uit het feit dat ik via de zonnet.nl pagina al in kon loggen op mijn mail nog voordat ik daar gekozen had voor 1 van hun betaalde producten. (Wat ik dus sowieso niet hoef te doen als betalende tele2 klant)  Naar ik nu begrijp wordt alle mail producten daar gehost, maar moeten de niet meer tele2 klanten daar voor betalen terwijl huidige tele2 klanten de mailvoorziening als gratis dienst aan hun betaalde product zien gekoppeld. Dat maakt jouw uitleg natuurlijk voldoende.

Mijn vraag kwam voort uit de veronderstelling dat alleen voor degenen die een e-mail bericht van zonnet hadden gekregen de persoonsgegevens verstrekt waren, maar het is me nu duidelijk dat dit voor alle mail accounts geldt, omdat alle mail daar nu gehost wordt.

Overigens heb je als consument natuurlijk wel altijd het recht om te weten welke van je persoonsgegevens waar gebruikt worden en kun je daar altijd naar vragen. Toestemming is inderdaad niet aan de orde in dit geval.


Mijn vraag kwam voort uit de veronderstelling dat alleen voor degenen die een e-mail bericht van zonnet hadden gekregen de persoonsgegevens verstrekt waren, maar het is me nu duidelijk dat dit voor alle mail accounts geldt, omdat alle mail daar nu gehost wordt.

 

Ah, ok :thumbsup:


De informatie op de website is wat duidelijker dan eerst, maar het is wel teleurstellend dat je geen grotere e-mailbox krijgt terwijl je voortaan moet betalen.


@Rox Bedankt voor de antwoorden, ik kijk het nog even aan.


Vind de mail die ik kreeg erg misleidend. Aanbieding voor trouwe klanten. 

Komt erop neer dat je gedwongen wordt een extra abonnement te nemen om je e-mailadres te behouden. Fijne aanbieding voor trouwe klanten. Verkapte prijsverhoging


@horseman  Ben je een vaste (trouwe) klant van Tele2 internet? Dan geldt dit niet voor louw.

Betalende Tele2 klanten met een Zonnet abonnement behouden dat zonder te betalen.

 


@ Rox van Tele2

Ik heb deze mail ook gehad , ik ben wel dsl klant bij tele2 maar het betreffende E-mail is niet gekoppeld aan het DSL abonnement !!

Is het mogelijk dit alsnog te doen? 


Reageer