[News] Ik heb een e-mail van Zonnet ontvangen, wat nu?

[News] Ik heb een e-mail van Zonnet ontvangen, wat nu?

Toon eerste bericht

208 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Hoi @RMast,
Welkom op de Community! Bedankt voor jouw uitleg en hulp aan jouw vader bij het aanvraagproces. Het komt erop neer dat de aanvraag niet gelukt is omdat de verificatiecode niet werkte. @Shilka vat het goed samen, dank hiervoor! Ik ga dit bundelen en dit intern oppakken. 
 

Ik kom zo snel mogelijk met een update voor jullie! Als je meer vragen hebt, stel ze dan hier zodat wij weten wat er speelt. Ik sta voor je klaar! :thumbsup:

Mijn vader had blijkbaar eerder de procedure ook al doorlopen, tot driemaal toe.

Inmiddels heb ik met wat rondklikken in zijn mails nu via de laatste activatiecode en een login die hij eerder toegestuurd had gekregen nu een vervolgpagina bereikt door op een tweede tabblad van de bestelpagina de credentials van de eerste mail in te voeren.

En vervolgens is het ook gelukt om te betalen.

Het lijkt dus dat de procedure nu rond is.

Wel nog de volgende vragen:

Er wordt om een IBAN gevraagd, maar niet duidelijk is of dit voor incasso bedoeld is

Er wordt tweemaal in de procedure om een e-mailadres gevraagd, namelijk voor het account en voor de inschrijving. Welk van die twee dient per-sé het te handhaven zonnet-adres te zijn? Wellicht is het anders mogelijk nog voor één van tweeën een ander e-mailadres te proberen?

De inlogpagina van de eerste mail gaf overigens een 403 op 3 browsers. Ik weet niet of hij ergens een mogelijk verkeerd ingevoerd wachtwoord vasthoudt en daardoor de toegang blokkeert. 

 

Na de overstap hebben we het nieuwe wachtwoord in het controlepaneel achter zonnet.nl/inloggen weer aangepast naar het oude. Vervolgens zag ik in de nieuwe webmail dat er alleen een zeer recent testbericht stond, eerdere testberichten zijn waarschijnlijk verloren gegaan in het niet meer voor hem toegankelijke Tele2-webmail. (Bij het inloggen blijft hij daar lang hangen).

De pop3-instelling haalde het testbericht uit de nieuwe mailbox binnen. 

 

Mijn vader zegt dat ie éénmaal de procedure totaan de activatiecode opnieuw heeft doorlopen omdat de activatiecode niet stanta pede binnenkwam. Omdat het een Zonnet-mailadres was had hij het vlotter verwacht.

Overigens had hij nooit aandacht aan de binnengekomen Zonnet-mail gegeven als ik hem er niet expliciet op gewezen had nadat ik hem zelf te geloofwaardig vond om te negeren. 

Reputatie 1

Mijn vader had blijkbaar eerder de procedure ook al doorlopen, tot driemaal toe.

Inmiddels heb ik met wat rondklikken in zijn mails nu via de laatste activatiecode en een login die hij eerder toegestuurd had gekregen nu een vervolgpagina bereikt door op een tweede tabblad van de bestelpagina de credentials van de eerste mail in te voeren.

En vervolgens is het ook gelukt om te betalen.

Het lijkt dus dat de procedure nu rond is.

Wel nog de volgende vragen:

Er wordt om een IBAN gevraagd, maar niet duidelijk is of dit voor incasso bedoeld is

Er wordt tweemaal in de procedure om een e-mailadres gevraagd, namelijk voor het account en voor de inschrijving. Welk van die twee dient per-sé het te handhaven zonnet-adres te zijn? Wellicht is het anders mogelijk nog voor één van tweeën een ander e-mailadres te proberen?

De inlogpagina van de eerste mail gaf overigens een 403 op 3 browsers. Ik weet niet of hij ergens een mogelijk verkeerd ingevoerd wachtwoord vasthoudt en daardoor de toegang blokkeert. 

 

Goedemorgen ! Klinkt goed. Als je een keer wilt en kunt ben je welkom bij mij. Ik doorloop graag datzelfde succesvolle proces dat je met en bij je vader hebt geregeld. En ik weet zeker dat vele zonnetgebruikers dat wel willen ….. @Cas van Tele2 : trek die lui van ZONNET eens flink aan de oren. Nog een dikke maand en wij zouden gewoon geen mails meer ontvangen via ZONNET ? Ik heb trouwens contact gehad met een TELE2 medewerker en - advies van hem - mijn casus / vraag op het contactformulier beschreven.

Men zou het daarna intern oppikken en neerleggen bij het hogere management van TELE2 ….

TIP aan ZONNET gebruikers - zet je ervaringen / casus op een rijtje en stuur het naar TELE2 via dat online formulier. Zodra ik iets hoor zal ik het in het forum vermelden.

Ik zit nu in mijn huis op de PC en welke browser ik ook probeer, IE11, Firefox, Edge, de kop 'kies deze optie' op de eerste pagina na de link in de mail van 11 augustus doet het al niet. Ik ga het maar eens op mijn telefoon proberen. 

Ik moest behalve @zonnet.nl kiezen ook @zonnet.nl in mijn mailadres opgeven.

Gedurende de inschrijving van mijn eigen account liep ik ook tegen allerlei hordes aan. Ik heb ze in reply's aan mijn ticket toegevoegd, er zat daar nog iemand bij de e-mailhelpdesk. Aan het eind van de dag reageerde hij in het ticket op mijn bericht op het forum.

Ik zal ze ook hiernaartoe kopiëren.

Overigens verwacht ik dat mijn vader een derde keer een bevestigingsmail had gegenereerd, maar probeerde te bevestigen met de tweede omdat de derde nog niet binnen was.

 

Reageerden ze op jouw bericht in dit forum of hebben ze daar ook een forum (voor ticket afhandeling) waar ze op reageerden?

Reageerden ze op jouw bericht in dit forum of hebben ze daar ook een forum (voor ticket afhandeling) waar ze op reageerden?

Het was volgens mij in reactie op mijn bericht op dit forum, ik heb geen forum voor ticketafhandeling gezien. De FAQ op de site is een statisch geheel dat niet reageert op het invoeren van een ticket. 

Het ticketing-systeem werkt op mailadres support @ zonnet.nl zonder spaties. 

Misschien kent het je ook een ticket toe als je geen ticketnummer in je subject meestuurt.

Ik heb inmiddels een mail naar support @ zonnet.nl gestuurd, maar dat adres geeft niet automatisch een ticket terug. Van het contactformulier kreeg ik het ticketnummer pas in mijn mailbox toen er een reactie op kwam, dus mogelijk word je niet direct in kennis gesteld van het ticketnummer.

Jammer, want als je inmiddels voortschrijdend inzicht hebt kun je dat niet aan het bestaande ticket toevoegen.

Ik vermoed nu dat het oude wachtwoord wordt meegenomen naar de nieuwe webmail. Als ik daar inlog zonder @zonnet.nl met het oude wachtwoord dan kom ik in de webmail terecht. Het lijkt erop dat de nieuwe en de oude webmail toch hetzelfde zijn, alleen zit de oude op webmail.versatel.nl en de nieuwe op webmail.zonnet.nl, maar dat zijn naar verluid aliassen. 

Goedemorgen ! Klinkt goed. Als je een keer wilt en kunt ben je welkom bij mij. Ik doorloop graag datzelfde succesvolle proces dat je met en bij je vader hebt geregeld. En ik weet zeker dat vele zonnetgebruikers dat wel willen ….. @Cas van Tele2 : trek die lui van ZONNET eens flink aan de oren.

Ik krijg dat geautomatiseerde proces nu waarschijnlijk steeds verder in de smiezen.

Er is vermoedelijk geen oude en nieuwe mailbox, maar één mailbox waarvan het wachtwoord wordt meegenomen. Als dat zo is heb ik de situatie bij mijn pa eerder toch verkeerd gezien.

@Roderick:

Om het bestelproces af te ronden terwijl het e-mailadres wordt geweigerd ga ik er vanuit dat er al een administratief account met het e-mailadres bestaat. Als je geen mail hebt ontvangen met de inloggegevens ('subject:Jouw inloggegevens voor Zonnet') vanwege het ontbrekende SPF-record dan weet je het initieel toegekende wachtwoord niet. In dat geval moet je het wachtwoord van het administratieve account proberen te resetten op https://customer.zonnet.nl/forgotpw/forgotpw.aspx

Als je het wachtwoord wel hebt dan kun je het bij de bestelpagina via de recentste activatiemail (subject:Uw Zonnet.nl verificatiecode) op het tweede tabblad invullen.

Op die manier kreeg ik een vervolgstap van de bestelling waarbij je kon gaan betalen.

Bij de webmail log je in zonder @zonnet.nl, bij het controlepaneel met @zonnet.nl.

ik wordt helemaal dol….

wat ik ook doe; geen reactie; bevestiging of door verwijzing naar de mogelijkheid om er een betaal account van mijn zonnet email adressen te maken. ( ik heb er meerdere)
ik kan van alles invullen / intikken of wat dan ook; ik krijg er geen reactie op, door linken naar een andere website etc.
en de vraag kan ik de verschillende zonnet email adressen die ik heb ook naar 1 en dezelfde account ?

graag antwoord

Hallo allemaal !

In oktober zet men dus alle zonnetgebruikers over op een andere provider. Nou wil ik gewoon mijn adres behouden en dat pakket kopen (€6 / jaar), maar ik krijg die “pakketbestelpagina” niet afgerond. Hij blijft hangen op mijn zonnetmailadres, terwijl ik dat goed heb ingevuld.

Vanuit de helpdesk van zonnet heb ook ik nog niks gehoord. Vakantieperiode of coronatijd ?!

Wie heeft dezelfde ervaringen ? Wat te doen ? Ik heb zelfs een post- / ansichtkaart opgestuurd naar dat adres van zonnet …. nog geen reactie !

Ik las alle reacties hierboven en vrees het ergste m.b.t. mijn zonnetadres. Overigens heb ik wel "lichte” TV en internetpakketten via TELE2 lopen - kan ik niet gewoon bij hen blijven ? 

Met dank aan @Shilka - die verwees mij door naar deze forumpagina …..


dit geldt voor mij ook, alles wat ik probeer, geen doorverwijzing , bevestiging bestelling of door linking naar wat dan ook


dit geldt voor mij ook, alles wat ik probeer, geen doorverwijzing , bevestiging bestelling of door linking naar wat dan ook

Let goed op, op het invulformulier kleuren de labelteksten een tikkeltje rood als je iets verkeerd invult. Het e-mailadres voor het administratieve account kun je misschien maar één keer invoeren. Op de eerste inschrijfpagina twee keer @zonnet.nl of @versatel.nl, anders kun je niet doorklikken. 

Voor zover ik de constructie nu begrijp is het met het geautomatiseerde systeem niet mogelijk om meerdere accounts naar één domein voor 12 euro te laten overgaan, en de doorstuuroptie van 9 euro werkt maar een jaar. Tenzij er buiten het geautomatiseerde nog iets te regelen zou zijn (maar daar ziet het vooralsnog niet naar uit, gezien de ervaringen met de helpdesk tot nu toe) is dan de enige optie per adres voor 6 euro verlengen. Wellicht kan dat wel met één administratief account achter de schermen. Doorsturen daarvanuit voor langer dan een jaar is niet voorzien. (Doorsturen kan volgens de FAQ alleen met het bestellen van de 9 euro optie van één jaar) 

Als ik voor de situatie van @patron1 zou staan zou ik waarschijnlijk uiterlijk vóór 1 oktober de 6 euro-optie kiezen per adres, en mocht de helpdesk daarna toch aanspreekbaar zijn bespreken of een 'upgrade' naar één domein van daaruit alsnog mogelijk is en tegen welke kosten.

Het is mij echter niet duidelijk of de helpdesk op dit moment nou onderbemand of ondergekwalificeerd is en of dat na de vakantietijd nog gaat veranderen, dus dat is nog even afwachten.

Ter informatie: ik krijg al bijna een week geen enkele reactie op contact formulier.

Reputatie 7
Badge +8

Misschien bestaat die helpdesk (nog) niet! 

Reputatie 6
Badge +2

Update:
We hebben contact gehad met Zonnet en de issues besproken:

  • Verificatiecode-proces: klanten kopieerden vaak info van een mail om in te voeren bij de verificatie-code, maar dat kopiëren ging niet goed waardoor het proces niet afgerond kon worden. Daardoor werden meerdere keren nieuwe codes aangevraagd. Wat het proces verder vertraagde. Hier is nu een aanpassing in gedaan zodat de benodigde gegevens al ge-prefilled worden aan de hand van een link in de mail.
  • Issue met de interne spamfilter: deze heeft woensdag een vertraging opgeleverd van 5-6 uur (vanaf een uur of 16u) waardoor het mailproces niet goed verloop: de filtering is nu anders ingesteld waardoor dit probleem verholpen is. Hierdoor heeft het afhandelen van mail een vertraging opgelopen.

@Shilka Een week wachten op een reactie is niet de bedoeling, ik ga dit weer aankaarten. Wie wacht er nog meer langer op een reactie? Ik hoor graag van jullie zodat ik dit kan oppakken met Zonnet. Ik sta voor jullie klaar! :muscle:

Reputatie 1

Omdat we nog maar één maand te gaan hebben heb ik toch alvast een GMail.com adres aangemaakt. Er gebeurt momenteel niets bij TELE2 / ZONNET dat mij gerust stelt.

Nou maar hopen dat ik alle belangrijke / noodzakelijke instanties in kan lichten voordat het echt over en uit is met mijn zonnet.nl adres ……

 

Reputatie 1

Update:
We hebben contact gehad met Zonnet en de issues besproken:

  • Verificatiecode-proces: klanten kopieerden vaak info van een mail om in te voeren bij de verificatie-code, maar dat kopiëren ging niet goed waardoor het proces niet afgerond kon worden. Daardoor werden meerdere keren nieuwe codes aangevraagd. Wat het proces verder vertraagde. Hier is nu een aanpassing in gedaan zodat de benodigde gegevens al ge-prefilled worden aan de hand van een link in de mail.
  • Issue met de interne spamfilter: deze heeft woensdag een vertraging opgeleverd van 5-6 uur (vanaf een uur of 16u) waardoor het mailproces niet goed verloop: de filtering is nu anders ingesteld waardoor dit probleem verholpen is. Hierdoor heeft het afhandelen van mail een vertraging opgelopen.

@Shilka Een week wachten op een reactie is niet de bedoeling, ik ga dit weer aankaarten. Wie wacht er nog meer langer op een reactie? Ik hoor graag van jullie zodat ik dit kan oppakken met Zonnet. Ik sta voor jullie klaar! :muscle:

Beste @Cas van Tele2 - ook ik wacht al veel langer dan een week. Zelfs een ansichtkaart naar het postadres hielp niet.

Ik kwam niet door die bestelpagina van ZONNET, moet ik dat nou nog eens proberen ?!

Reputatie 1

Voor de zoveelste keer weer geprobeerd om de “inlog aanmaken” pagina door te komen. Mij lukt het gewoon niet, de pagina blijft vaststaan op mijn mailadres. Met en zonder zonnet.nl, het kan gewoon niet 😞 …..

Reputatie 2

Kreeg net als Shilka geen antwoord van de helpdesk. Mijn mailbox is vol na het verwijderen van meerdere berichten (de prullenbak is ook leeg). Het zal nu ook wel onmogelijk zijn om een abonnement aan te vragen. Tele2 zou deze operatie moeten stoppen.

Reputatie 1

Maar op de bestelpagina heb ik dus mijn WERKMAILADRES gebruikt. Nu doet de bestelpagina het WEL. Als bevestiging stond er ook in dat de €6 per jaar bedoeld is voor het behouden van mijn @zonnet.nl mailadres !

Dus als ik het goed begrijp, doet de bestelpagina het wel als je behoud van je zonnet mail besteld als je een ander mail adres invult op de bestel pagina, maar doet de bestelpagina het niet als je behoud van je zonnet mail besteld met gebruik van datzelfde zonnet mail adres op de bestel pagina? Lijkt me wel even belangrijk te weten voor Cas / zonnet.

Reageer