[News] Ik heb een e-mail van Zonnet ontvangen, wat nu?

[News] Ik heb een e-mail van Zonnet ontvangen, wat nu?
Reputatie 5

Hi, je bent in dit topic beland omdat je een e-mail hebt ontvangen van Zonnet over een wijziging omtrent jouw e-mailadres. Long story short: Zonnet zal de huidige e-mailboxen verder gaan ondersteunen. Dit heeft enorme voordelen, zo krijg je een veiligere mailbox en specialistisch support op het gebied van e-mail.

Welke opties biedt Zonnet mij aan?

  • Je kunt je @zonnet.nl of versatel.nl e-mailadres behouden (6 euro per jaar)
  • Je kunt je @zonnet.nl of versatel.nl e-mailadres behouden en een eigen domeinnaam afnemen (12 euro per jaar, actietarief eerste jaar 6 euro)
  • Je kunt je e-mailadres behouden en een forward instellen naar een extern e-mailadres (9 euro per jaar)


Wat gebeurt er als ik niet met één van de bovenstaande opties akkoord ga?

Als je niet voor één van de opties kiest, dan wordt je mailbox per 1 januari 2021 afgesloten. Let er dus op dat je je belangrijke mails voor die tijd overzet naar een ander e-mailadres.

Klanten gaan vanaf nu herinneringen van ons krijgen wat betreft het aanbod van Zonnet. Doet de klant niks, dan komt het e-mailadres per 1 januari 2021 te vervallen. Deze datum is dus met 3 maanden opgeschoven.


Waar kan ik terecht met mijn vragen over Zonnet?

Je kan terecht bij Zonnet voor al jouw vragen over de e-mail. Er staat een FAQ klaar op de website. Heb je je antwoord nog niet gevonden? Dan is er de mogelijkheid om via een online formulier contact op te nemen. Zonnet biedt alleen online support aan, er is geen telefonische klantenservice beschikbaar.

Als je het contactforumulier op de website van Zonnet invult, krijgt je een bevestiging met ticketnummer. Dan krijg je vervolgens binnen 48 uur een reactie van Zonnet, maar soms kan het door drukte iets langer duren. 

 

Welke klanten ontvangen deze mail van Zonnet?

Alle klanten met alleen een Zonnet en/of Versatel e-mailadres die geen betalende diensten hebben bij Tele2. 

 

Ik heb nog geen mail ontvangen, en nu?

Je hoeft je geen zorgen te maken, want de mails worden in verschillende partijen gestuurd. Tot die tijd kun je terecht op onze Community. Wij helpen jou met vragen over je e-mail.

 

Ik heb een Tele2 Thuis abonnement, maar het desbetreffende emailadres is hier niet aan gekoppeld. Kan ik dit alsnog doen? 

Nee dit is helaas niet mogelijk.


Inloggen op webmail na aanmelden bij Zonnet betaald

Klanten met een Zonnet/Versatel account kunnen na het aanmelden bij Zonnet niet meer inloggen op Tele2.nl. Het is nog wel mogelijk om in te loggen op webmail.zonnet.nl of webmail.versatel.nl.

 

Mocht je nog andere vragen hebben, laat een reactie achter in dit topic! 


208 reacties

Nu gebleken is dat je volgens de algemene voorwaarden van zonnet o.a. op het internet niet meer met vreemden mag praten blijkt dus dat zonnet klanten hier op het forum eigenlijk dus ook geen vragen in dit topic mogen stellen, want dan praten ze met vreemden op het internet en houden ze zich niet aan hun algemene voorwaarden. Betekend dit dat Rox en Cas zonnet klanten die in dit topic een vraag willen stellen eerst op een etentje en bioscoopje gaan trakteren zodat ze geen vreemden meer voor elkaar zijn? :blush:

Ter informatie: ik krijg al bijna een week geen enkele reactie op contact formulier.

Reputatie 7
Badge +8

Misschien bestaat die helpdesk (nog) niet! 

Reputatie 6
Badge +2

Hallo @Roderick

Bedankt voor jouw update en goed om te horen dat het jou gelukt is om het rond te krijgen. Ik kan bij deze bevestigen dat de datum is opgeschoven van 1 oktober 2020 naar 1 januari 2021.

Update: 
Als je het contactforumulier op de website van Zonnet invult, krijgt je een bevestiging met ticketnummer. Dan krijg je vervolgens binnen 48 uur een reactie van Zonnet, maar soms kan het door drukte iets langer duren. 

Klanten met een Zonnet/Versatel account kunnen na het aanmelden bij Zonnet niet meer inloggen op Tele2.nl. Het is nog wel mogelijk om in te loggen op webmail.zonnet.nl of webmail.versatel.nl.

Klanten gaan vanaf nu herinneringen van ons krijgen wat betreft het aanbod van Zonnet. 
Doet de klant niks, dan komt het e-mailadres per 1 januari 2021 te vervallen. Deze datum is dus met 3 maanden opgeschoven. 

Als je andere vragen of opmerkingen hebt dan horen we het graag. Laat een reactie achter in dit topic. We staan voor je klaar! :thumbsup:

Ik had 4 mail adresssen die laat ik behouden. Maar ben deze ondertussen ook aan het zorgen dat alles wat er op binnen komt om dit om te zetten naar een gmail adres. Na het jaar ben ik er dus weg.

 

Ik heb dus niet de doorstuur service gebruikt maar de behouden. Dat is 3 euro goedkoper per account. Je moet wel binnen 11 maanden hebben opgezegd. 3 accouns zeg ik op. De 1 laat ik nog even doorlopen omdat er een festival dat is verplaatst erop zit. Als dat ook geweest is zet ik alles om.

Volgens mij doelt Cas alleen op het waarom er niet gereageerd werd op support vragen. Als het goed is zou je nu opnieuw een support verzoek kunnen indienen en zou je binnen 24 uur een reply moeten hebben. Laat het hier vooral weten als dat niet zo is @Roderick , dan kunnen Rox en Cas er weer achteraan :)

Reputatie 1

Update:
Zonnet had geen SPF-record ingesteld staan voor het domein zonnet.nl. Dit resulteerde in het niet juist afleveren van e-mails bij de klant. Dit betrof klanten met een Gmail-adres. Dit probleem is begin deze week opgelost. Heb je nog geen antwoord op je vraag gehad? Dan graag een nieuw verzoek indienen via de zonnet support pagina. We hadden het graag anders gezien en bieden excuses voor het ongemak! Zonnet zal je vragen zo snel mogelijk beantwoorden. 

Goedemorgen ! Nou, leuk, ik heb weer geprobeerd om pakket 1 te bestellen. En WEER blijft die pagina hangen op mijn mailadres. Dus ik kom niet verder. 

Ook nog weer een keer de supportpagina van ZONNET gebruikt (verzoek / vraag ingediend). Geen reactie …..

Hi, je bent in dit topic beland omdat je een e-mail hebt ontvangen van Zonnet over een wijziging omtrent jouw e-mailadres. Long story short: Zonnet zal de huidige e-mailboxen verder gaan ondersteunen. Dit heeft enorme voordelen, zo krijg je een veiligere mailbox en specialistisch support op het gebied van e-mail.

Welke opties biedt Zonnet mij aan?

  • Je kunt je @zonnet.nl of versatel.nl e-mailadres behouden (6 euro per jaar)
  • Je kunt je @zonnet.nl of versatel.nl e-mailadres behouden en een eigen domeinnaam afnemen (12 euro per jaar, actietarief eerste jaar 6 euro)
  • Je kunt je e-mailadres behouden en een forward instellen naar een extern e-mailadres (9 euro per jaar)


Wat gebeurt er als ik niet met één van de bovenstaande opties akkoord ga?

Als je niet voor één van de opties kiest, dan wordt je mailbox per 1 oktober 2020 afgesloten. Let er dus op dat je je belangrijke mails voor die tijd overzet naar een ander e-mailadres.


Waar kan ik terecht met mijn vragen over Zonnet?

Je kan terecht bij Zonnet voor al jouw vragen over de e-mail. Er staat een FAQ klaar op de website. Heb je je antwoord nog niet gevonden? Dan is er de mogelijkheid om via een online formulier contact op te nemen. Zonnet biedt alleen online support aan, er is geen telefonische klantenservice beschikbaar.

 

Welke klanten ontvangen deze mail van Zonnet?

Alle klanten met alleen een Zonnet en/of Versatel e-mailadres die geen betalende diensten hebben bij Tele2. 

 

Ik heb nog geen mail ontvangen, en nu?

Je hoeft je geen zorgen te maken, want de mails worden in verschillende partijen gestuurd. Tot die tijd kun je terecht op onze Community. Wij helpen jou met vragen over je e-mail.

 

Ik heb een Tele2 Thuis abonnement, maar het desbetreffende emailadres is hier niet aan gekoppeld. Kan ik dit alsnog doen? 

Nee dit is helaas niet mogelijk.

 

Mocht je nog andere vragen hebben, laat een reactie achter in dit topic! 

Hi, ik wil mijn zonnet mailadres behouden voor €6,= maar krijg de aanvraag niet rond. Na het invullen van de verificatiecode blijft de site hangen en kom ik dus geen steek verder. Wat nu???????????????????????????????????

Reputatie 1

Mijn vader had blijkbaar eerder de procedure ook al doorlopen, tot driemaal toe.

Inmiddels heb ik met wat rondklikken in zijn mails nu via de laatste activatiecode en een login die hij eerder toegestuurd had gekregen nu een vervolgpagina bereikt door op een tweede tabblad van de bestelpagina de credentials van de eerste mail in te voeren.

En vervolgens is het ook gelukt om te betalen.

Het lijkt dus dat de procedure nu rond is.

Wel nog de volgende vragen:

Er wordt om een IBAN gevraagd, maar niet duidelijk is of dit voor incasso bedoeld is

Er wordt tweemaal in de procedure om een e-mailadres gevraagd, namelijk voor het account en voor de inschrijving. Welk van die twee dient per-sé het te handhaven zonnet-adres te zijn? Wellicht is het anders mogelijk nog voor één van tweeën een ander e-mailadres te proberen?

De inlogpagina van de eerste mail gaf overigens een 403 op 3 browsers. Ik weet niet of hij ergens een mogelijk verkeerd ingevoerd wachtwoord vasthoudt en daardoor de toegang blokkeert. 

 

Goedemorgen ! Klinkt goed. Als je een keer wilt en kunt ben je welkom bij mij. Ik doorloop graag datzelfde succesvolle proces dat je met en bij je vader hebt geregeld. En ik weet zeker dat vele zonnetgebruikers dat wel willen ….. @Cas van Tele2 : trek die lui van ZONNET eens flink aan de oren. Nog een dikke maand en wij zouden gewoon geen mails meer ontvangen via ZONNET ? Ik heb trouwens contact gehad met een TELE2 medewerker en - advies van hem - mijn casus / vraag op het contactformulier beschreven.

Men zou het daarna intern oppikken en neerleggen bij het hogere management van TELE2 ….

TIP aan ZONNET gebruikers - zet je ervaringen / casus op een rijtje en stuur het naar TELE2 via dat online formulier. Zodra ik iets hoor zal ik het in het forum vermelden.

Reputatie 6
Badge +2

Update:
We hebben contact gehad met Zonnet en de issues besproken:

  • Verificatiecode-proces: klanten kopieerden vaak info van een mail om in te voeren bij de verificatie-code, maar dat kopiëren ging niet goed waardoor het proces niet afgerond kon worden. Daardoor werden meerdere keren nieuwe codes aangevraagd. Wat het proces verder vertraagde. Hier is nu een aanpassing in gedaan zodat de benodigde gegevens al ge-prefilled worden aan de hand van een link in de mail.
  • Issue met de interne spamfilter: deze heeft woensdag een vertraging opgeleverd van 5-6 uur (vanaf een uur of 16u) waardoor het mailproces niet goed verloop: de filtering is nu anders ingesteld waardoor dit probleem verholpen is. Hierdoor heeft het afhandelen van mail een vertraging opgelopen.

@Shilka Een week wachten op een reactie is niet de bedoeling, ik ga dit weer aankaarten. Wie wacht er nog meer langer op een reactie? Ik hoor graag van jullie zodat ik dit kan oppakken met Zonnet. Ik sta voor jullie klaar! :muscle:

Reputatie 2

Als het goed werkt heb je ook geen ondersteuning nodig.

Reputatie 1

Dag allemaal ! Zoals ik eerder meldde kon ik kiezen en betalen (de €6 / jaar) voor het behouden van mijn mailadres.

Maar alleen als ik een ander mailadres opgaf op het bestelformulier. Dat is dus mijn werkmailadres geworden.

Iets positiefs zowaar - vandaag heb ik een mail vanuit ZONNET ontvangen dat men mijn abonnementsperiode automatisch verlengt / opschuift. Dus als je eenmaal een pakket hebt besteld kun je de €6 uitsmeren over een langere periode 🙂 ……

Belangrijker voor diegenen die nog steeds geen bestelling hebben kunnen doen / doorgeven :

QUOTE (deeltje van de mail)

Wij hebben veel reacties ontvangen over de deadline van 1 oktober 2020. Om deze klanten wat meer de tijd te geven om hun abonnementkeuze aan ons kenbaar te maken, hebben wij besloten om de deadline te verschuiven naar 1 januari 2021.

UNQUOTE

M.a.w. - de rest van 2020 kan men gebruiken om te proberen een abonnement af te sluiten of over te stappen.

 

Terecht en geweldig nieuws. Ben blij dat er serieus actie wordt ondernomen. Nu hoop ik echt dat de boel goed op de rit komt, gelukkig geeft zonnet zichzelf nu ook de tijd om alles goed werkend te krijgen. Goed om te zien dat zonnet zijn verantwoordelijkheid neemt, dit geeft tenminste weer een beetje vertrouwen.

 

P.S. Nooit een ontvangstbevestiging gehad na het invullen contactformulier. (ik had een gmailaccount als contactmail opgegeven)

Ik spreek de hoop uit dat na de ergste influx naar support en nadat het geheel wat in rustiger vaarwater is gekomen er toch een iets directere weg van support in overweging genomen kan worden.

Reputatie 7
Badge +8

Heb ik gestuurd met die vragen!

Wordt vervolgd! 

Reputatie 5

Hi @Shilka, dit geldt voor alle klanten met alleen een Zonnet en/of Versatel e-mailadres en geen betalende diensten bij Tele2. Ik heb de vraag gelijk toegevoegd aan het topic, thanks daarvoor! Het antwoord op jouw vraag over de persoonsgegevens kan ik niet direct geven, dus dit ga ik voor je navragen. En @theocoppes en @Bos Rozen, goed dat jullie dit melden over het contactformulier. Dit neem ik ook gelijk mee! Jullie horen het van mij.

Pfffff, dank je wel @Rox van Tele2 , ik was me al helemaal een ongeluk geschrokken, en ook wat op het verkeerde been gezet door andere forum members. Dus voor betalende tele2 klanten blijft alles hetzelfde, een hele geruststelling!

 

Reputatie 2

De informatie op de website is wat duidelijker dan eerst, maar het is wel teleurstellend dat je geen grotere e-mailbox krijgt terwijl je voortaan moet betalen.

@horseman  Ben je een vaste (trouwe) klant van Tele2 internet? Dan geldt dit niet voor louw.

Betalende Tele2 klanten met een Zonnet abonnement behouden dat zonder te betalen.

 

@ Rox van Tele2

Ik heb deze mail ook gehad , ik ben wel dsl klant bij tele2 maar het betreffende E-mail is niet gekoppeld aan het DSL abonnement !!

Is het mogelijk dit alsnog te doen? 

Reputatie 7
Badge +12

Zou dan publieke adressen doen zoals gmail en outlook. Mocht je ooit Ziggo verlaten vervallen die adressen ook weer zonder mogelijkheden om ze tegen een vergoeding te behouden! Dat is dus nog minder klantvriendelijk.

Reputatie 7
Badge +8

Niks meer gehoord, maar ondertussen is me duidelijk dat er geen kosten aan verbonden zijn voor mij.

Misschien dat ze daarom niet reageren, omdat ik geen betalende klant ben. 

@ eric Ben je van tele2 dat je dit zo hard durft te beweren?

Ik heb 2 oude @zonnet.nl adressen, 1 gaat zeker naar een andere onafhankelijke (gratis) email aanbieder .

1 is vroeger gekoppeld geweest aan een zonnet dsl verbinding en later toen ik naar Tiscali ging weer terug gezet naar dail in deze zou eventueel naar @tele2 (of in plaats ) kunnen. maar kan ik dan vermoedelijk ook beter omzetten naar een onafhankelijke .

Voor 1 heb ik maar de E-mail waarschuwing gehad dus nog niet iedereen heeft de mail gehad , dan is 1 oktober wel heel snel.

Slechte service van Tele2 , Ik ga er in ieder geval niet voor betalen!

Reputatie 5

Hoi iedereen, we hebben al jullie vragen gebundeld en zetten deze gelijk intern door. Weet dat dit topic een hoge prioriteit heeft, want we willen jullie de juiste informatie geven. To be continued! Groetjes van Rox en @Cas van Tele2.

Reputatie 1

Hallo allemaal !

In oktober zet men dus alle zonnetgebruikers over op een andere provider. Nou wil ik gewoon mijn adres behouden en dat pakket kopen (€6 / jaar), maar ik krijg die “pakketbestelpagina” niet afgerond. Hij blijft hangen op mijn zonnetmailadres, terwijl ik dat goed heb ingevuld.

Vanuit de helpdesk van zonnet heb ook ik nog niks gehoord. Vakantieperiode of coronatijd ?!

Wie heeft dezelfde ervaringen ? Wat te doen ? Ik heb zelfs een post- / ansichtkaart opgestuurd naar dat adres van zonnet …. nog geen reactie !

Ik las alle reacties hierboven en vrees het ergste m.b.t. mijn zonnetadres. Overigens heb ik wel "lichte” TV en internetpakketten via TELE2 lopen - kan ik niet gewoon bij hen blijven ? 

Met dank aan @Shilka - die verwees mij door naar deze forumpagina …..

zoals ik las konden er geen mail adressen meer gekoppeld worden aan je betsaande account. Dus je zult bij zonnet moeten zijn. Of zorgen dat je alle mails die er op binnen komt gaat aanpassen naar een mail adres zoals gmail of je huidige mail adres.

 

Gmail heeft ook pop3 dus die kan je ook op je pc laten binnen komen.

Reageer