[News] Ik heb een e-mail van Zonnet ontvangen, wat nu?

[News] Ik heb een e-mail van Zonnet ontvangen, wat nu?

Toon eerste bericht

208 reacties

Grappig genoeg kan ik de e-mail voor de tele2 communicatie (en dus voor de factuur) veranderen (die wijst bij mij nu naar een g-mail adres, met dank @eric  voor het advies), maar is het gekoppelde e-mail (mijn zonnet) onveranderbaar ( en wordt nu dus niet gebruikt voor de factuur). De gekoppelde e-mail stamt van een wettelijke verplichting voor een ISP om een e-mail te verstrekken bij een internetabonnement.

Oftewel, het aan het internet abo gekoppelde e-mail adres is niet (persé) voor de factuur (maar kan daar wel voor gebruikt worden) , het is een wettelijke verplichting.

Niet waar.

Er geld een minimum termijn van 1 maand voor het stopzetten van mail na provider wissel, en begin dit jaar hebben telecom aanbieders afgesproken met staatssecretaris Mona Keijzer om er vanaf deze zomer minimaal 6 maanden van te maken. Uit onderzoek blijkt zelfs dat behoud/niet willen verliezen van e-mail één van de belangrijkste redenen is om niet van provider te wisselen.  Je kunt daar hier meer over lezen: https://www.rijksoverheid.nl/actueel/nieuws/2020/01/23/wetsvoorstel-maakt-overstappen-van-internet--en-telefonieaanbieder-eenvoudiger

 

Geloof me eric, ik zuig deze feiten echt niet uit m’n duim. Ik heb met het ACM uitgebreid mijn rechten als consument doorgesproken, als ik alles officieel zou moeten doen hebben we het over officiële schriftelijke klachten per niet binnengekomen mail, die uiteindelijk bij niet oplossen leiden tot dwangsommen van zo'n 9000 euro per week en weet ik niet wat allemaal. Zover wil ik helemaal niet gaan wat mij betreft, ik geef tele2 de tijd om de problemen op te lossen, maar met wat in dit topic besproken wordt gaat dat natuurlijk helemaal niet opschieten nog. Wat mij betreft kunnen we na doorlezen van bovenstaande weer terug naar de originele discussie hier, want hoe eerder dit allemaal opgelost word, hoe eerder ze bij zonnet met de problemen van de betalende tele2 klanten aan de slag kunnen :)

 

 

Even ter verduidelijking:

 

Hier kunnen mensen die geen betaald abonnement bij tele2 hebben wat meer informatie vinden over wat er met hun e-mail te gebeuren staat:

https://www.tele2.nl/klantenservice/thuis/internet/overname-zonnet-en-verstatel/

 

Hier kunnen mensen die wél een betaald abonnement hebben meer informatie vinden over hun E-mail: 

https://www.tele2.nl/klantenservice/thuis/internet/webmail-uitleg/

 

@eric  in de beide pagina's kun je bevestigd zien door tele2 zelf dat; alleen de niet betalende zonnet/versatel klanten overgeheveld zijn; je altijd een e-mail adres bij een abonnement krijgt; de periode dat een mail adres na provider wissel nog ondersteund word door tele2 inderdaad staat op minimaal 180 dagen.)

Reputatie 7
Badge +12

Prima oplossing Cas. Er zitten wat hickups is het overgangsproces en daarvan wordt de klant nu niet de dupe.

@Cas van Tele2  Kan je ook in het openingstopic de datum wijzigen. Daar zou alle actuele informatie moeren staan. :smile:

Reputatie 7
Badge +8

Volgens mij zijn deze klachten inmiddels wel genoeg om naar de geschillencommissie te stappen. 

Het gaat niet over het geld, maar er is actie nodig. 

Je kunt bellen, of een bericht sturen. 

https://www.degeschillencommissie.nl/

Reputatie 1

Hi, je bent in dit topic beland omdat je een e-mail hebt ontvangen van Zonnet over een wijziging omtrent jouw e-mailadres. Long story short: Zonnet zal de huidige e-mailboxen verder gaan ondersteunen. Dit heeft enorme voordelen, zo krijg je een veiligere mailbox en specialistisch support op het gebied van e-mail.

Welke opties biedt Zonnet mij aan?

  • Je kunt je @zonnet.nl of versatel.nl e-mailadres behouden (6 euro per jaar)
  • Je kunt je @zonnet.nl of versatel.nl e-mailadres behouden en een eigen domeinnaam afnemen (12 euro per jaar, actietarief eerste jaar 6 euro)
  • Je kunt je e-mailadres behouden en een forward instellen naar een extern e-mailadres (9 euro per jaar)


Wat gebeurt er als ik niet met één van de bovenstaande opties akkoord ga?

Als je niet voor één van de opties kiest, dan wordt je mailbox per 1 januari 2021 afgesloten. Let er dus op dat je je belangrijke mails voor die tijd overzet naar een ander e-mailadres.

Klanten gaan vanaf nu herinneringen van ons krijgen wat betreft het aanbod van Zonnet. Doet de klant niks, dan komt het e-mailadres per 1 januari 2021 te vervallen. Deze datum is dus met 3 maanden opgeschoven.


Waar kan ik terecht met mijn vragen over Zonnet?

Je kan terecht bij Zonnet voor al jouw vragen over de e-mail. Er staat een FAQ klaar op de website. Heb je je antwoord nog niet gevonden? Dan is er de mogelijkheid om via een online formulier contact op te nemen. Zonnet biedt alleen online support aan, er is geen telefonische klantenservice beschikbaar.

Als je het contactforumulier op de website van Zonnet invult, krijgt je een bevestiging met ticketnummer. Dan krijg je vervolgens binnen 48 uur een reactie van Zonnet, maar soms kan het door drukte iets langer duren. 

 

Welke klanten ontvangen deze mail van Zonnet?

Alle klanten met alleen een Zonnet en/of Versatel e-mailadres die geen betalende diensten hebben bij Tele2. 

 

Ik heb nog geen mail ontvangen, en nu?

Je hoeft je geen zorgen te maken, want de mails worden in verschillende partijen gestuurd. Tot die tijd kun je terecht op onze Community. Wij helpen jou met vragen over je e-mail.

 

Ik heb een Tele2 Thuis abonnement, maar het desbetreffende emailadres is hier niet aan gekoppeld. Kan ik dit alsnog doen? 

Nee dit is helaas niet mogelijk.


Inloggen op webmail na aanmelden bij Zonnet betaald

Klanten met een Zonnet/Versatel account kunnen na het aanmelden bij Zonnet niet meer inloggen op Tele2.nl. Het is nog wel mogelijk om in te loggen op webmail.zonnet.nl of webmail.versatel.nl.

 

Mocht je nog andere vragen hebben, laat een reactie achter in dit topic! 

Hi, je bent in dit topic beland omdat je een e-mail hebt ontvangen van Zonnet over een wijziging omtrent jouw e-mailadres. Long story short: Zonnet zal de huidige e-mailboxen verder gaan ondersteunen. Dit heeft enorme voordelen, zo krijg je een veiligere mailbox en specialistisch support op het gebied van e-mail.

Welke opties biedt Zonnet mij aan?

  • Je kunt je @zonnet.nl of versatel.nl e-mailadres behouden (6 euro per jaar)
  • Je kunt je @zonnet.nl of versatel.nl e-mailadres behouden en een eigen domeinnaam afnemen (12 euro per jaar, actietarief eerste jaar 6 euro)
  • Je kunt je e-mailadres behouden en een forward instellen naar een extern e-mailadres (9 euro per jaar)


Wat gebeurt er als ik niet met één van de bovenstaande opties akkoord ga?

Als je niet voor één van de opties kiest, dan wordt je mailbox per 1 januari 2021 afgesloten. Let er dus op dat je je belangrijke mails voor die tijd overzet naar een ander e-mailadres.

Klanten gaan vanaf nu herinneringen van ons krijgen wat betreft het aanbod van Zonnet. Doet de klant niks, dan komt het e-mailadres per 1 januari 2021 te vervallen. Deze datum is dus met 3 maanden opgeschoven.


Waar kan ik terecht met mijn vragen over Zonnet?

Je kan terecht bij Zonnet voor al jouw vragen over de e-mail. Er staat een FAQ klaar op de website. Heb je je antwoord nog niet gevonden? Dan is er de mogelijkheid om via een online formulier contact op te nemen. Zonnet biedt alleen online support aan, er is geen telefonische klantenservice beschikbaar.

Als je het contactforumulier op de website van Zonnet invult, krijgt je een bevestiging met ticketnummer. Dan krijg je vervolgens binnen 48 uur een reactie van Zonnet, maar soms kan het door drukte iets langer duren. 

 

Welke klanten ontvangen deze mail van Zonnet?

Alle klanten met alleen een Zonnet en/of Versatel e-mailadres die geen betalende diensten hebben bij Tele2. 

 

Ik heb nog geen mail ontvangen, en nu?

Je hoeft je geen zorgen te maken, want de mails worden in verschillende partijen gestuurd. Tot die tijd kun je terecht op onze Community. Wij helpen jou met vragen over je e-mail.

 

Ik heb een Tele2 Thuis abonnement, maar het desbetreffende emailadres is hier niet aan gekoppeld. Kan ik dit alsnog doen? 

Nee dit is helaas niet mogelijk.


Inloggen op webmail na aanmelden bij Zonnet betaald

Klanten met een Zonnet/Versatel account kunnen na het aanmelden bij Zonnet niet meer inloggen op Tele2.nl. Het is nog wel mogelijk om in te loggen op webmail.zonnet.nl of webmail.versatel.nl.

 

Mocht je nog andere vragen hebben, laat een reactie achter in dit topic! 


Wat mij steekt, is dat nadat tele2 (het oude) zonnet overnam, vrij weinig heeft gedaan aan verbeteringen., en dat we het in een betaalde vorm ingehaald moet worden…!! 

Uit alle berichten die nog steeds binnenkomen op dit forum, bij de helpdesk, twitter, facebook, de consumenten bond, en bij reacties onder diverse nieuwsberichten blijkt dat bij zonnet nog steeds

  • met regelmaat helemaal niet op het contact formulier reageert
  • bij wel reageren er veel langer dan 48 uur over doet, en vaak pas na klagen hier bij tele2 of consumentenbond
  • klanten die betalen nog steeds opeens niet meer bij hun mail kunnen en dan weken moeten wachten totdat support reageert of het oplost, als er überhaupt al reactie of oplossing komt
  • er mensen met een gratis zonnet/versatel adres zijn die helemaal geen bericht van zonnet hebben gekregen over deze actie
  • het bestel formulier nog steeds voor velen vastloopt
  • of je op het bestelformulier continu de melding krijgt: Op dit moment kan uw E-mail adres niet gecontroleerd worden, probeer later nog eens.
  • er bij klagen onterecht wordt beweerd dat mensen geen klant zijn of een volle mailbox hebben
  • alle klanten, betalend als ook klanten van tele2 problemen hebben met de foutief ingestelde SPF records van zonnet
  • Alle klanten, betalend als ook klanten van tele2 problemen hebben met de foutief ingestelde MX records van zonnet
  • Alle klanten, betalend als ook klanten van tele2 problemen hebben met niet binnenkomende mails doordat verzenders onterecht op spamlijsten geplaatst worden waardoor ze bij verzending onterecht hun mails geblokkeerd zien (error 550)
  • Alle klanten, betalend als ook klanten van tele2 problemen hebben met het ontvangen van geautomatiseerde (bevestigings) mails die om onduidelijke reden niet binnenkomen, al vele maanden bekend bij de technische dienst van tele2

 

Wat een gigantisch zootje maakt zonnet van de maildiensten, zowel hun eigen betaalde dienst, als ook de dienst die ze verzorgen voor betalende tele2 klanten.

Het steeds maar weer doorzetten vanuit tele2 heeft tot nu toe geen enkele verbetering als resultaat. Ook problemen die bij de technische dienst van tele2 bekend zijn worden al vele maanden lang totaal niet opgelost door zonnet.

 

Wat wil tele2 nu gaan doen, de hele actie nog maar een jaar uitstellen? Nog 2 jaar? Niet dat dat nut heeft, want zonnet heeft al maanden lang laten zien dat er niets, maar dan ook helemaal niets verbeterd. We zijn in al die maanden geen steek verder gekomen. Problemen die al sinds dag één bestaan, bestaan nog steeds, problemen die al vanaf Februari bekend zijn bij de technische dienst van Tele2 zijn ook nog steeds niet opgelost door zonnet, en er komen alleen maar meer problemen bij. Elke keer dat Tele2 hier meld dat er nu verbetering is bij zonnet blijkt het gewoon helemaal niet waar te zijn, alleen maar holle frasen. Doorzetten van alle problemen vanuit Tele2 naar zonnet blijkt dag na dag, week na week, maand na maand helemaal niets uit te halen.

 

Er is maar één conclusie mogelijk. jullie moeten deze hele actie afblazen, ze blijken bij zonnet niet in staat om welk probleem dan ook maar op te lossen, laat staan dit hele proces goed te laten verlopen. Jullie kunnen het niet maken om mensen over te dragen aan dit stelletje incompetente cowboys, de gratis klanten van zonnet niet, en jullie eigen betalende klanten ook niet. 

 

Tele2 ga op zoek naar een partij die wel capabel genoeg is om een maildienst te kunnen verzorgen!

U schrijft diegene zonder betalende diensten. Ik heb een betalende mobiel abonnement bij Tele2 en ontvang mail ook op mijn zonnet account voor dit abonnement en toch krijg ik deze mail. Waarom?? En hoe krijg ik dan mail binnen met de rekeningen??

Reputatie 7
Badge +12

Wat een goed nieuws, grotere box, nog betere security etc. Alleen is 1 oktober wel heel snel. Weinig tijd om mijn mails weg te migreren :)

Reputatie 7
Badge +8

Dit zal alleen maar zijn als je geen internet telefoon en tv klant meer van Tele2 bent? Of krijg je dan een tele2 mailadres? 

Reputatie 7
Badge +12

Er is een speciale pagina voor contact met de zonnet mail helpdesk. Kun je gelijk de respons tijd checken.

 

Gaat dit ook voor mij als huidige tele2 klant gelden? (Ik heb geen e-mail ontvangen) En houdt dit in dat jullie mijn persoonsgegevens zomaar zonder mijn toestemming aan een derde verstrekt hebben? Zo ja, om welke persoonsgegevens gaat het? @Rox van Tele2 

Reputatie 7
Badge +8

Ik heb diezelfde vragen een week geleden gesteld. Geen antwoord via die speciale pagina! 

Reputatie 7
Badge +8

Nee ik heb geen mail gehad, maar ik wil weten waar ik aan toe ben. Ik heb op die site een contactformulier ingevuld met die vragen. Geen antwoord! 

Reputatie 7
Badge +12

Ah, dat is een goed onderscheid! Dus zonnet adressen die nog gekoppeld zitten aan een DSL lijn blijven gratis diensten. En als je bent overgestapt naar een andere internet access provider en je wilt nog je zonnet email blijven gebruiken ga je 6 euro per jaar betalen.

Dan is mijn vraag, hoe lang na het beëindigen van een internet access product van Tele2 blijft het zonnet adres nog gratis, en hoe lang krijg je de mogelijkheid na beëindiging  van de internet access dienst om dit te regelen met zonnet?

Reputatie 5

@Shilka Sorry, was niet de bedoeling. Ben blij dat het duidelijk is voor iedereen! De reactietijd van Zonnet support is maximaal 24 uur, dus dit moest al opgepakt worden. Ik ben bang dat er ergens iets mis is gegaan. Maar ik ga dit helemaal uitzoeken voor jullie! Ik heb daarom jullie e-mailadressen nodig. @theocoppes en @Bos Rozen willen jullie mij een privébericht sturen met jullie emailadres? Dat is sneller! Dan maak ik er werk van. 

@eric Er moet nog een termijn bepaald worden als klanten besluiten om onze diensten op te zeggen. Dit wordt vervolgd! 

Reputatie 7

Wat betreft persoonsgegevens is het bij overname van bedrijfsactiviteiten gewoon toegestaan om de gegevens te verstrekken die nodig zijn om de dienstverlening te kunnen continueren.

Tele2 is juridisch opgegaan in T-Mobile en de persoonsgegevens van klanten zijn daarbij uiteraard ook gewoon meegegaan.

Wat betreft persoonsgegevens is het bij overname van bedrijfsactiviteiten gewoon toegestaan om de gegevens te verstrekken die nodig zijn om de dienstverlening te kunnen continueren.

Tele2 is juridisch opgegaan in T-Mobile en de persoonsgegevens van klanten zijn daarbij uiteraard ook gewoon meegegaan.

 @pipodeclown  Mijn vraag kwam voort uit het feit dat ik via de zonnet.nl pagina al in kon loggen op mijn mail nog voordat ik daar gekozen had voor 1 van hun betaalde producten. (Wat ik dus sowieso niet hoef te doen als betalende tele2 klant)  Naar ik nu begrijp wordt alle mail producten daar gehost, maar moeten de niet meer tele2 klanten daar voor betalen terwijl huidige tele2 klanten de mailvoorziening als gratis dienst aan hun betaalde product zien gekoppeld. Dat maakt jouw uitleg natuurlijk voldoende.

Mijn vraag kwam voort uit de veronderstelling dat alleen voor degenen die een e-mail bericht van zonnet hadden gekregen de persoonsgegevens verstrekt waren, maar het is me nu duidelijk dat dit voor alle mail accounts geldt, omdat alle mail daar nu gehost wordt.

Overigens heb je als consument natuurlijk wel altijd het recht om te weten welke van je persoonsgegevens waar gebruikt worden en kun je daar altijd naar vragen. Toestemming is inderdaad niet aan de orde in dit geval.

Reputatie 7

Mijn vraag kwam voort uit de veronderstelling dat alleen voor degenen die een e-mail bericht van zonnet hadden gekregen de persoonsgegevens verstrekt waren, maar het is me nu duidelijk dat dit voor alle mail accounts geldt, omdat alle mail daar nu gehost wordt.

 

Ah, ok :thumbsup:

Reputatie 2

@Rox Bedankt voor de antwoorden, ik kijk het nog even aan.

Vind de mail die ik kreeg erg misleidend. Aanbieding voor trouwe klanten. 

Komt erop neer dat je gedwongen wordt een extra abonnement te nemen om je e-mailadres te behouden. Fijne aanbieding voor trouwe klanten. Verkapte prijsverhoging

Reputatie 7
Badge +12

@ Rox van Tele2

Ik heb deze mail ook gehad , ik ben wel dsl klant bij tele2 maar het betreffende E-mail is niet gekoppeld aan het DSL abonnement !!

Is het mogelijk dit alsnog te doen? 

Er is maar 1 email adres gekoppeld aan een DSL lijn en die kan niet aangepast worden. 

Reputatie 7
Badge +12

@ Rox van Tele2

Ik heb deze mail ook gehad , ik ben wel dsl klant bij tele2 maar het betreffende E-mail is niet gekoppeld aan het DSL abonnement !!

Is het mogelijk dit alsnog te doen? 

Er is altijd maar één  versatel/zonnet/tele2 email gekoppeld bij aanvraag van de lijn en die kan niet gewijzigd worden.

Ah ik vond het al vreemd dat er toch betalende tele2 klanten een mail kregen. Dat betekend dat de informatie dus toch nog steeds niet helemaal klopt?

Reageer