[News] Ik heb een e-mail van Zonnet ontvangen, wat nu?

[News] Ik heb een e-mail van Zonnet ontvangen, wat nu?

Toon eerste bericht

208 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Update:
Zonnet had geen SPF-record ingesteld staan voor het domein zonnet.nl. Dit resulteerde in het niet juist afleveren van e-mails bij de klant. Dit betrof klanten met een Gmail-adres. Dit probleem is begin deze week opgelost. Heb je nog geen antwoord op je vraag gehad? Dan graag een nieuw verzoek indienen via de zonnet support pagina. We hadden het graag anders gezien en bieden excuses voor het ongemak! Zonnet zal je vragen zo snel mogelijk beantwoorden. 

Ik vond die mail zeer sterke overeenkomsten hebben met eerdere ZONNET-phishingmails. Geen persoonlijke aanhef, en sprake van een Zonnet-team alsof het de scam spammers niet bekend is dat Zonnet-mail onder Tele2 valt of viel.

Het is dat ik zo'n bericht zou verwachten na de recente Tele2-prijsverhoging waardoor ik mijn internet moest opzeggen, dat ik het bericht toch maar las.

Mensen die tegenwoordig een Zonnet-mailadres hebben moeten inloggen via Tele2-webmail.

Ik zou de oproep nogmaals doen en in de titel tenminste iets over Tele2-(web)mail zeggen, als het teveel moeite is om nog persoonlijke aanhefgegevens te gebruiken. 

 

Reputatie 7

Toch heeft RMast wel een punt hier, het zou veel sneller als legitieme mail gezien worden als de mail van officiële TELE2 kanalen zelf afkomstig zou zijn geweest of ze tenminste genoemd zou hebben. Als ik een mail van zonnet gekregen zou hebben, waarvan niet beter weet dat het al 15 jaar niet meer bestaat zou ik ook onmiddellijk twijfels over de legitimiteit van de mail hebben, en niet zonder vooronderzoek op welke link in de mail dan ook klikken. Dat een persoonlijke aanhef ontbreekt is zoals pipo zegt wel logisch bij mensen die geen betaalde dienst hebben.

Ik ben het met je eens dat het beter had geweest dat er (ook) vanuit Tele2 gemaild wordt.

Reputatie 1

Volgens mij doelt Cas alleen op het waarom er niet gereageerd werd op support vragen. Als het goed is zou je nu opnieuw een support verzoek kunnen indienen en zou je binnen 24 uur een reply moeten hebben. Laat het hier vooral weten als dat niet zo is @Roderick , dan kunnen Rox en Cas er weer achteraan :)

:-( ….. Ik denk dat het zeker 48 uur geleden is @Shilka. Helaas, nog steeds geen reactie. Het kan toch niet zo zijn dat er rond de 48.000 ZONNET mailgebruikers (aantal hoorde ik via een TELE2 medewerker) straks gewoon niks meer kunnen / vast zitten ?! Zoals eerder aangegeven - ik heb zelfs al rond de 2 weken geleden per normale post (met een echte postzegel) een kaart gestuurd. Niets !

Reputatie 7
Badge +8

Shilka, voor maandag krijg je hier geen reactie van tele2! 

Twee dingen lopen bij tele2 compleet in de soep. 

Het debakel van de zonnet versatel mailbox en het omzetten naar het T-Mobile netwerk van het mobiele net.

Tele2, alle hens aan dek nodig! Anders is tele2 nog eerder weg dan de bedoeling is! 

Reputatie 2

Het onklaar maken van zonnet accounts zou zeker naar 1 November opgeschoven moeten worden nu, en nog verder als zonnet binnen 2 weken nog steeds zijn zaakjes niet voor elkaar heeft.

 

Dat vind ik een goede suggestie, al zou ik 1 januari nog beter vinden. Verwacht alleen niet dat Tele2/T-Mobile er zich iets van aan zal trekken. Vermoed dat men voor 1 oktober heeft gekozen om zo nog wat omzet te genereren in het derde kwartaal. En dat men daarom niet naar de consument zal luisteren.

Heb 2 keer een vraag gesteld via het formulier en geen antwoord gekregen.

Wie heeft het over omzet. Het gaat erom dat mensen bij wie dingen niet goed gaan en helemaal geen support kunnen krijgen zo geen enkele kans meer maken. We hebben het over echte mensen, die problemen kunnen krijgen met deurwaarders, belastingen, erfenissen, justitie, huisuitzettingen (ik noem maar eens wat random dingen) als ze zo maar opeens geen mail meer krijgen. Er is meer op aarde dan omzet.

 

En ik moet dus concluderen dat dit bedrijf dus al sinds maart geen correct werkende support heeft weten op te zetten? Gaat lekker daar.

Reputatie 7
Badge +12

@Bos Rozen had het over extra omzet.

Voor email kun je beter bij gmail terecht of een eigen server draaien op b.v. Een nas.

Reputatie 2
1.1 InterNLnet: een handelsnaam van T-mobile Nederland B.V.

https://internl.net/app/uploads/2020/02/Bijlage-III-Algemene-Voorwaarden-InterNLnet-vanaf-07-jan-2020.pdf

Heeft iemand de algemene voorwaarden wel eens bekeken trouwens? Daar staan echt te gekke voorwaarden in, zoals dat je als zonnet klant niet in zinnen van meer dan 65 tekens mag typen, geen sessies mag beëindigen zonder gedag te zeggen en dat als je langzaam typt je typfouten niet moet corrigeren. Want volgens de voorwaarden:

5.9 Klant zal zich houden aan de algemeen aanvaarde gedragsregels op het internet zoals vastgelegd in RFC1855 en toekomstige aanpassingen hiervan.

 

en daarin staan dus dingen als:


    - Limit line length to fewer than 65 characters and end a line
      with a carriage return.

 

- Always say goodbye, or some other farewell, and wait to see a
      farewell from the other person before killing the session.  This
      is especially important when you are communicating with someone
      a long way away.  Remember that your communication relies on both
      bandwidth (the size of the pipe) and latency (the speed of light).

 

Je mag volgens de zonnet voorwaarden ook niet met vreemden praten:

 

- Remember that talk is an interruption to the other person.  Only
      use as appropriate.  And never talk to strangers.

 

Ook ben je volgens de zonnet voorwaarden verplicht een nachtje te wachten bij het tonen van je emoties:

 - Wait overnight to send emotional responses to messages. 

 

Ik heb hier al eens eerder gevraagd, “is dit echt?”, maar eh, is dit echt?

Reputatie 7

Die voorwaarden zouden op dit forum soms ook best een meerwaarde hebben 🤡

Reputatie 7
Badge +8

Ik denk dat we in bananen split zijn verdwaald. 

Reputatie 2

De voorwaarden (van dit jaar) verwijzen naar T-Mobile. Lijkt mij duidelijk genoeg.

 

Reputatie 2

Hopelijk kan Rox de onduidelijkheid wegnemen en ons vertellen bij wie je nu klant wordt (kan in de tussentijd natuurlijk weer verkocht zijn).

Het is maar een schimmig geheel hoor, als je bij kvk zoekt vind je zowel een zelfstandig interNLnet als een interNLnet dat bij t-mobile hoort alswel een interNLnet dat bij tele2 hoort. Ze hebben echter allemaal hetzelfde web adres en bankrekening nummer. Ik snap wel dat ze de website info niet geupdate krijgen. Dat  interNLnet wisselt zowat elke week van waar ie bij hoort: https://drimble.nl/bedrijf/nijmegen/24364924/internlnet.html

 

Misschien dat rox en cas hier wat meer duidelijkheid in kunnen scheppen.

Reputatie 7
Badge +8

Volgens mij heb je de voorwaarden voor Noord Korea! 

Reputatie 7

Kwam ook de naam Totaalnet tegen. Niet leuk om handelswaar te zijn. Had liever bij Tele2 gebleven.

Het geldt alleen voor gratis accounts. Betalende klanten (voor een vast internet product) blijven met hun Zonnet account bij Tele2.

 @Cas van Tele2 , @Roderick  heeft allang opnieuw gevraagd nadat jij in dit topic vermeld hebt dat de issue met zonnet opgelost zou zijn, maar ook nu wordt er nog steeds niet gereageerd op zijn vraag. Ik heb zelf ook een vraag gesteld nadat jij vermeld had dat de issue nu opgelost zou moeten zijn en ook ik krijg tot nu toe nog geen reactie. De issue van niet reageren op het support verzoek lijkt allerminst opgelost.

 @Cas van Tele2

Hoi Cas, mijn vader, -@zonnet.nl(aangepast door moderator), heeft zojuist de procedure doorlopen, zijn verificatiecode werd niet geaccepteerd. Ik stond ernaast toen hij hem er in plakte en ik heb er voor gewaakt dat hij het regeleinde niet meekopieerde. Bij opnieuw doorlopen van de procedure werd zijn e-mailadres niet meer geaccepteerd.

Ik ga zo een kopie van deze melding via de formele route proberen achter te laten.

                

Ik heb op de /support pagina het contactformulier ingevuld.

Kortom, reproductie van bug geslaagd, conclusie: behoud van mail vragen werkt dus niet, en support vragen dus ook nog niet. En dat bijna een maand nadat dit in gang gezet is… Ik zou zeggen minimaal een maand uitstel of langer voor het laten beëindigen van zonnet/versatel mail adressen en eerst maar s zorgen dat dit gaat werken. Dit kun je toch niet maken om dit op deze manier nog doorgang te laten vinden. En meteen het bewijs waarom het absoluut belachelijk is om maar één eenrichtingsverkeer support kanaal te hebben.

Reputatie 7

Vermeld nooit je e-mailadres op een openbaar forum. Dat wordt gevonden door bots en kan zo gemakkelijk aan spam lijsten worden toegevoegd.

Als je het meekopieert in jouw bericht kan ik het niet meer herstellen, Pipo.

Mijn reply post is aangepast, een moderator zal jouw post aanpassen.


dit geldt voor mij ook, alles wat ik probeer, geen doorverwijzing , bevestiging bestelling of door linking naar wat dan ook

Let goed op, op het invulformulier kleuren de labelteksten een tikkeltje rood als je iets verkeerd invult. Het e-mailadres voor het administratieve account kun je misschien maar één keer invoeren. Op de eerste inschrijfpagina twee keer @zonnet.nl of @versatel.nl, anders kun je niet doorklikken. 

Voor zover ik de constructie nu begrijp is het met het geautomatiseerde systeem niet mogelijk om meerdere accounts naar één domein voor 12 euro te laten overgaan, en de doorstuuroptie van 9 euro werkt maar een jaar. Tenzij er buiten het geautomatiseerde nog iets te regelen zou zijn (maar daar ziet het vooralsnog niet naar uit, gezien de ervaringen met de helpdesk tot nu toe) is dan de enige optie per adres voor 6 euro verlengen. Wellicht kan dat wel met één administratief account achter de schermen. Doorsturen daarvanuit voor langer dan een jaar is niet voorzien. (Doorsturen kan volgens de FAQ alleen met het bestellen van de 9 euro optie van één jaar) 

Reputatie 1

Dus als ik het goed begrijp, doet de bestelpagina het wel als je behoud van je zonnet mail besteld als je een ander mail adres invult op de bestel pagina, maar doet de bestelpagina het niet als je behoud van je zonnet mail besteld met gebruik van datzelfde zonnet mail adres op de bestel pagina? Lijkt me wel even belangrijk te weten voor Cas / zonnet.

Klopt ! Heel vreemd, snap het niet. Maar het ging daarna verder goed. Ik kreeg ook (automatische) bevestigingen e.d.

Dus is een tip misschien : “gebruik een ander mailadres dan het zonnetmailadres om juist dat zonnetmailadres te behouden”.

LET OP : ik weet niet of alles goed gaat verlopen, ben benieuwd hoe ik er (bijvoorbeeld) midden oktober over denk ….

 

Mijn tijd is ook niet gratis. En anders zijn er nog genoeg andere niet realtime opties. Een forum, een online ticket aanmaak systeem, whatsapp, twitter. Support contact opnemen met je klant op het platform waar ze juist problemen mee hebben is op het zachts gezegd ‘niet slim’. Waarbij ‘niet slim’ hooguit 5% van de lading dekt. En bovendien, zelfs als ik met een niet zonnet adres van het contact formulier gebruik maak komt er geen reactie.

Reputatie 2

Dat kan ik bevestigen, krijg misschien maar 1 keer per jaar spam in mijn inbox, maar heb ook nooit een mail in mijn spambox ontvangen waarvoor ik mij opgegeven had. Dat is natuurlijk goed, maar in al die jaren is geen enkele mail door tele2 in de spambox gezet.

Reageer