[News] Ik heb een e-mail van Zonnet ontvangen, wat nu?

[News] Ik heb een e-mail van Zonnet ontvangen, wat nu?

Toon eerste bericht

208 reacties

 Hoi Rox,

Ik heb dus gekozen om mijn email te behouden, netjes betaald, en de bijbehorende mails gekregen bevestiging, nieuwe email adres waar alles naar toe gestuurd zou worden, nog een paar  keer met ene Armand Celik heen en weer gemaild om te vragen naar de instellingen van de mail pop en smtp en de bijbehorende poorten, maar kom er gewoon niet op, niet via webmail nog met de instellingen in outlook. En je snapt het nu denk ik al, mijn gewone oude adres werkt nu niet meer maar mijn nieuwe ook niet, ben al vanaf donderdag aan het mailen naar zonnet zelf maar die reageren niet eens niet na 24 uur, niet na 48 uur, niet naar 72 uur, dus hoop zo dat er iemand is die mij verder kan helpen.

 

Gr Alex

 

 

 

ik heb helemaal geen email gehad, maar mijn vrouw wel. Ik ga al mijn @zonnet adressen maar omzetten naar @ziggo aliassen.  Hoop werk dat nergens voor nodig is, maar ze kunnen de handen niet afhouden va oude adressen.

Het lijkt dus helemaal niet goed te gaan met de -enige- support mogelijkheid voor zonnet. Heb je hier al iets over terug gehoord @Rox van Tele2 ? ik was ook benieuwd of jij al iets terug gehoord hebt na 12 dagen @theocoppes ?

ik ben ook al jaren zonnet mail gebruiker. Heb ze inmiddels omgezet en betaald met ideal. Maar hoe gaat het volgend jaar krijg je dan weer een e-mail link om te betalen of gaat dit via auto incasso?

Ik had dus 4 mail adressen die ik al jaren gebruikt. Ik heb ze dus alle 4 omgezet naar betalend. En 4x een account aangemaakt en 4x los betaald. Hoe gaat het vanaf volgend jaar. 

Vraag het Zonnet

Had ik al gedaan maar krijg maar geen antwoord.

Dat is toch echt schandalig dat op de enige manier waarop support geboden word helemaal niet gereageerd wordt, en dat terwijl er volgens Rox binnen 24 uur gereageerd zou moeten worden! Ik ben er nu een stuk minder gerust op dat mijn mail in goede handen is. Nu maar hopen dat mijn mail adres per 1 oktober niet opeens alsnog verdwenen is ondanks het feit dat ik betalend tele2 klant ben.

Ik was oud inbel zonnet klant en gebruikte het mail adres ook al jaren. Vandaar dat ik nu betalend zonnet klant ben geworden. Ik kan deze adressen niet missen namelijk. Maar dan verwacht ik wel dat de support afdeling binnen enkele uren reageert. En niet zoals ik lees op twitter of hier na dagen niet.

Reputatie 7

Dat is toch echt schandalig dat op de enige manier waarop support geboden word helemaal niet gereageerd wordt, en dat terwijl er volgens Rox binnen 24 uur gereageerd zou moeten worden! Ik ben er nu een stuk minder gerust op dat mijn mail in goede handen is. Nu maar hopen dat mijn mail adres per 1 oktober niet opeens alsnog verdwenen is ondanks het feit dat ik betalend tele2 klant ben.

Als het in de systemen maar duidelijk is dat je betalende klant bent. Dat zal op één of andere manier zichtbaar moeten zijn of gekoppeld moeten zijn aan je abonnement. Hoe dat precies zit (zodat je het kan controleren) kan Rox wellicht vertellen.

Dat is toch echt schandalig dat op de enige manier waarop support geboden word helemaal niet gereageerd wordt, en dat terwijl er volgens Rox binnen 24 uur gereageerd zou moeten worden! Ik ben er nu een stuk minder gerust op dat mijn mail in goede handen is. Nu maar hopen dat mijn mail adres per 1 oktober niet opeens alsnog verdwenen is ondanks het feit dat ik betalend tele2 klant ben.

Als het in de systemen maar duidelijk is dat je betalende klant bent. Dat zal op één of andere manier zichtbaar moeten zijn of gekoppeld moeten zijn aan je abonnement. Hoe dat precies zit (zodat je het kan controleren) kan Rox wellicht vertellen.

Dat begrijp ik. Maar uit het feit dat zonnet met tele2 heeft afgesproken dat ze binnen 24 uur op supportverzoeken zullen reageren, maar dat nu uit de praktijk blijkt dat ze na 2 weken nog steeds helemaal niet reageren geeft toch wel aan dat zonnet niet bepaald een betrouwbare indruk wekt.

Rox heeft zes dagen geleden intern al de problemen met het niet reageren op support verzoeken doorgezet, maar daar is nu 6 dagen geleden nog steeds geen uitsluitsel over, dus moet ik dan concluderen dat zelfs op interne communicatie van tele2 naar zonnet nu ook al 6 dagen niet gereageerd word?  Dit terwijl 1 oktober met rasse schreden naderbij komt. Als dit zo doorgaat zitten we hier straks met een heleboel boze mensen die opeens geen mail meer hebben terwijl ze geen support hebben kunnen krijgen bij zonnet.

Ik vind dit een ontzettend slechte indruk maken zo...Ik vind sowieso het niet direct contact op kunnen nemen met support al een twijfelachtige indruk maken. Dit terwijl andere (niet zonnet/versatel) mail afnemers bij hetzelfde bedrijf wel het bedrijf kunnen bellen voor support.

Reputatie 1

zoals ik las konden er geen mail adressen meer gekoppeld worden aan je betsaande account. Dus je zult bij zonnet moeten zijn. Of zorgen dat je alle mails die er op binnen komt gaat aanpassen naar een mail adres zoals gmail of je huidige mail adres.

 

Gmail heeft ook pop3 dus die kan je ook op je pc laten binnen komen.

Bedankt ! Gekloot allemaal. Waarom moet toch altijd alles anders 😞 …..

Reputatie 7
Badge +12

Zijn gewoon wat opstart problemen. De website ziet er dan weer netjes uit! Het is aangepast, dus gaat het helemaal goedkomen.

Reputatie 1

Update:
Zonnet had geen SPF-record ingesteld staan voor het domein zonnet.nl. Dit resulteerde in het niet juist afleveren van e-mails bij de klant. Dit betrof klanten met een Gmail-adres. Dit probleem is begin deze week opgelost. Heb je nog geen antwoord op je vraag gehad? Dan graag een nieuw verzoek indienen via de zonnet support pagina. We hadden het graag anders gezien en bieden excuses voor het ongemak! Zonnet zal je vragen zo snel mogelijk beantwoorden. 

Hartelijk dank, @Cas van Tele2. Dan begrijp ik het hopelijk goed - ik kan nu gewoon wel pakket 1 via de website bestellen ?

Ik heb trouwens een Zonnet.nl adres - juist op dat adres bleef die (automatische) bestelpagina vaststaan.

Reputatie 7

Ik vond die mail zeer sterke overeenkomsten hebben met eerdere ZONNET-phishingmails. Geen persoonlijke aanhef, en sprake van een Zonnet-team alsof het de scam spammers niet bekend is dat Zonnet-mail onder Tele2 valt of viel.

Het is dat ik zo'n bericht zou verwachten na de recente Tele2-prijsverhoging waardoor ik mijn internet moest opzeggen, dat ik het bericht toch maar las.

Mensen die tegenwoordig een Zonnet-mailadres hebben moeten inloggen via Tele2-webmail.

Ik zou de oproep nogmaals doen en in de titel tenminste iets over Tele2-(web)mail zeggen, als het teveel moeite is om nog persoonlijke aanhefgegevens te gebruiken. 

 

Het punt is dat er nog veel gratis Zonnet accounts zijn, waarbij mensen geen vast internet afnemen en geen (echte) gegevens hebben geregistreerd. Die gaan nu naar Zonnet en worden een betaald product. De reeds betalende klanten behouden hun account. Een persoonlijke aanhef is dus lastig als je geen (echte) gegevens hebt van de account houder.

Toch heeft RMast wel een punt hier, het zou veel sneller als legitieme mail gezien worden als de mail van officiële TELE2 kanalen zelf afkomstig zou zijn geweest of ze tenminste genoemd zou hebben. Als ik een mail van zonnet gekregen zou hebben, waarvan niet beter weet dat het al 15 jaar niet meer bestaat zou ik ook onmiddellijk twijfels over de legitimiteit van de mail hebben, en niet zonder vooronderzoek op welke link in de mail dan ook klikken. Dat een persoonlijke aanhef ontbreekt is zoals pipo zegt wel logisch bij mensen die geen betaalde dienst hebben.

Schijnbaar dus nog steeds geen reactie op support verzoeken. Dat zou nu toch al in orde moeten zijn @Rox van Tele2 @Cas van Tele2 ?

Jullie kunnen het toch niet maken om per 1 Oktober e-mail adressen te gaan verwijderen terwijl er geen enkele reactie van support komt? Absoluut schandalig dat dit na 22 dagen nog steeds niet geregeld is. Het onklaar maken van zonnet accounts zou zeker naar 1 November opgeschoven moeten worden nu, en nog verder als zonnet binnen 2 weken nog steeds zijn zaakjes niet voor elkaar heeft.

En dan de reden dat er niet gereageerd werd. Deze professionele e-mail en domein provider is niet in staat gebleken zijn eigen e-mail en domein correct in te stellen en daarom kwamen mails van support niet binnen? Dat is toch eigenlijk op het lachwekkende af? Of laat dat woord eigenlijk maar weg. Gaat Tele2 hier nu echt werk van maken om dit goed te laten verlopen want dit vind ik echt niet kunnen.

Reputatie 1

Het gaat er morgen (1 januari 2021) om spannen, hoe gaat het ‘mailscript programma’ reageren van de nieuwe ‘Zonnet provider., zal het alle mailberichten eindigend op ‘@zonnet.nl verwijderen , zelfs die een ‘hoofdaccount adres’ vormen in een ‘tele2abonnement’.

 

Dus vanaf morgen, opletten of het gaat om ‘alias adressen’ met  @zonnet.nl, of dat ook ’hoofdaccount’ adressen met @zonnet.nl zal treffen…!!

 

Ik heb in ieder geval voorzorg maatregel getroffen…!!

 

 

Update:
Zonnet had geen SPF-record ingesteld staan voor het domein zonnet.nl. Dit resulteerde in het niet juist afleveren van e-mails bij de klant. Dit betrof klanten met een Gmail-adres. Dit probleem is begin deze week opgelost. Heb je nog geen antwoord op je vraag gehad? Dan graag een nieuw verzoek indienen via de zonnet support pagina. We hadden het graag anders gezien en bieden excuses voor het ongemak! Zonnet zal je vragen zo snel mogelijk beantwoorden. 

 

Wacht even, dus als je mail het niet doet moet je een support formulier invullen en wachten tot je terug gemaild wordt? Is dat niet van dezelfde klasse als ‘doet je telefoon het niet, bel ons dan’?

Reputatie 7
Badge +12

Ik denk dat het niet op 1 janauri gaat gebeuren, maar in de loop van volgende week, als er weer mensen op kantoor zijn.

Reputatie 7
Badge +12

Het onklaar maken van zonnet accounts zou zeker naar 1 November opgeschoven moeten worden nu, en nog verder als zonnet binnen 2 weken nog steeds zijn zaakjes niet voor elkaar heeft.

 

Dat vind ik een goede suggestie, al zou ik 1 januari nog beter vinden. Verwacht alleen niet dat Tele2/T-Mobile er zich iets van aan zal trekken. Vermoed dat men voor 1 oktober heeft gekozen om zo nog wat omzet te genereren in het derde kwartaal. En dat men daarom niet naar de consument zal luisteren.

Heb 2 keer een vraag gesteld via het formulier en geen antwoord gekregen.

Zonnet is in maart 2020 verkocht aan internnlnet stond op Telecompaper. Dat is een bedrijf buiten het fusie bedrijf van t-mobile. Extra omzet heeft geen invloed op de boeken van t-mobile. Met 6 euro per jaar waar de kosten nog vanaf moeten is zo ie zo karig. 

Reputatie 7
Badge +12

Zoals ik al had verwacht, ondanks de dagelijkse count-down mails die Zonnet ruim voor 1 januari al in mijn mailbox liet vallen is de box nog steeds actief. Zouden ze het toch niet aandurven zo'n

“DEL *.* ”  te geven? :grin:

Grappig dat je g-mail noemt terwijl dat juist de mensen zijn die geen support mails kregen/krijgen volgens Cas. Wat is een nas?

1.1 InterNLnet: een handelsnaam van T-mobile Nederland B.V.

https://internl.net/app/uploads/2020/02/Bijlage-III-Algemene-Voorwaarden-InterNLnet-vanaf-07-jan-2020.pdf

 

Wow, en dat terwijl er hier tig keer het tegenovergestelde werd beweerd. Nu snap ik er echt helemaal niks meer van.

En als je via de officiele interNLnet webpagina naar hun twitter gaat: https://twitter.com/internlnet

 

Daar staat dat ze onderdeel zijn van tele2. Nu snap ik het helemaal niet meer. En dit is wel het bedrijf met het KvK nummer dat op de zonnet pagina staat.

 

Ik neem maar aan dat er een hele hoop informatie bij dit bedrijf verouderd is, waaronder hun eigen algemene voorwaarden?

Reageer