De Tele2 community stopt op dit domein
Alles over wifi
Recent actief
Modem van Tele2 staat in de woonkamer. Ook bij gebruik in diezelfde woonkamer valt de verbinding steeds weg, op meerdere apparaten tegelijk (telefoons en laptops).Ik heb al meerdere harde reboots van het modem geprobeerd. Ook heb ik handmatig het WIFI kanaal aangepast naar kanalen die niet door buren gebruikt worden.Probleem blijft echter bestaan. Zells op 2 a 3 meter afstand, zonder muren ertussen, is de verbinding via WIFI instabiel. TV blijft wel signaal ontvangen wanneer het internet via WIFI wegvalt op de telefoons en laptops.Tot kort geleden hadden we internet en TV via een andere aanbieder en daarmee hadden we nooit problemen. Het lijkt er sterk op dat ons huidige modem/router van Tele2 om de paar minuten alle WIFI connecties dropt.Graag hulp bij het oplossen hiervan. En nogmaals: harde reset en aanpassen van WIFI kanaal zijn al uitvoerig geprobeerd.Bij voorbaat dank!
Hallo,ik zit sinds donderdag ochtend met een zeer onstabiel internet.medere malen de router herstart en gereset.Enook via 192.168.1.1 een reboot gedaan maar probleem houdt aan.
Heeft iemand ervaring met TP-Link Archer T1U - Mini wifi-adapter? mijn laptop ondersteunt het 5G netwerk niet en ik overweeg deze adapter aan te schaffen
Ik heb wel verbinding met het ssid maar geen internettoegang, op mijn smartphone heb wel internettoegang zo ook op andere devices.
Beste, Ik heb nu 3 jaar internet van tele2. Afgelopen jaren heb ik gemerkt dat het wifi wekelijks zo nu en dan uitvalt. Op zich geen probleem, lichtelijk irritant… vandaag valt het keer op keer uit. Het is nu zeker 10 keer uitgevallen en dan duurt het weer enkele minuten voor ik verbinding heb. Ik wil graag werkend internet hebben. Dat het internet door een storing uitvalt begrijp ik en heb ik geen probleem mee… maar 10 keer uitvallen op een dag in een drukke woonwijk en het nieuwe thuiswerken is gewoon vervelend. De modem staat niet in een meterkast. Mijn laptop is 3 meter van de modem verwijderd. Verder kan ik gebruik maken van 2.4 ghz en 5 ghz. Ik zelf zit op 5 ghz. Het maakt overigens niks uit voor het bereik en/of wifi haperen. Gebeurt nu bij beiden tegelijk. Wie kan me verder helpen?
na een reset geen internet? meer
Sinds een week of 2 valt mijn WiFi steeds weg. Het is op alle apparaten. Ik heb al een reset van het modem gedaan en het kanaal aangepast. Ik wilde ook voor de zekerheid mijn wachtwoord aanpassen, maar dat werkt alleen via WiFi en aangezien die steeds wegvalt, lukt het niet het nieuwe wachtwoord op te slaan. Internetten, privé en zakelijk, is een drama geworden. Voorheen geen problemen. Ik kan alleen nog normaal op internet via telefoon, maar hij gaat steeds over op 4G, dus verbruik mijn abonnement.
Hoi, sinds ik een nieuwe modem heb, heb ik problemen. De wifi is goed alleen krijg ik steeds de melding van "niet verbonden met internet". Gisteren duurde dit 3 uur.
Dit krijg ik rechtsonder te zien. Het icoontje geeft het tevens verkeerd aan; ik ben niet verbonden met een internetkabel.Sinds een paar dagen doet de wifi erg raar. Ik heb een Tele2 ZTE modem. Ik heb de standaard oplossing al geprobeerd: uit en aan zetten, computer opnieuw opstarten, netwerken vergeten en opnieuw invoeren etc. De eerste paar seconden geeft het goede wifi icoontje weer, kort daarna verandert het in een het icoontje zoals in de afbeelding te zien. Voor het eerst zie ik iets staan dat ‘foret.nl’ heet, wat is dat? Iemand anders hetzelfde probleem ervaren?
Wifi werkt niet meer, al een paar x gereset maar dat hielp helaas niet. Chromecast kan geen verbinding maken en via mn telefoon krijg ik de melding ip adres niet gevonden. Iemand een idee wat het kan zijn?
ik heb vorige week voor een collega ivm internetproblemen haar 16 jaar oude modem vervangen voor een net zo'n oude comtrend met een wifi van niets. heb net een beetje zitten struinen door dit forum maar is al een tijdje bekent zie ik. hoe durven jullie eigenlijk dit op te sturen?? op 2,8 meter 40% bereik op de 2,4ghz met een dramatische snelheid dus er naast maar een 5Ghz extender neergezet 10 cm ervan af en 100% bereik op de zelfde afstand. ik zeg ga je schamen stuur dan niets, en geef aan de je klant beter iets zelf kan kopen.
Beste Tele2, graag zou ik de wifi bereik in huis willen vergroten door twee modems te koppelen in LAN-LAN configuratie met een ethernet/UTP kabel. We hebben drie verdiepingen en op de bovenste verdieping staat een Tele2 Comtrend VI-3223u modem. Graag zou ik een Tele2 Davolink DV-201AMR op beganegrond willen plaatsen. Is dit mogelijk? Ik begrijp dat ik het IP-adres van het slave-model iets aan moet passen en dat ik de DHCP van de slave uit moet zetten. Het lukt mij niet om DHCP van de Davolink uit te zetten omdat er geen vakje met een vinkje ernaast staat. Is er een workaround? Bij voorbaat bedankt voor uw hulp!
Ik heb al sinds enige tijd hele slechte wifi. Ik heb van alles geprobeerd resetten en ook via jullie site de kanalen nagekeken. Het probleem is dat het dan weer even goed is maar korte tijd daarna weer het zelfde zeer slechte wifi. Mijn vraag is kan ik een nieuwe modem krijgen? Ik ben al jaren klant en heb nog steeds de zelfde modem. Ik vind dat ik wel recht heb op een nieuwe. Ik heb eerder al met jullie gebeld. En kreeg toen geen nieuwe. Is toch raar terwijl ik al jaren klant ben. en zal de wifi-snelheid verbeteren? Het is toch moeilijke tijden voor mensen, we moeten toch thuis blijfen dus het is erg ongemakkelijk dat het internet slecht is
Hoi, sinds een week ongeveer werkt het internet niet meer. De computer lijkt wel verbinding te maken (via het wireless icoontje op de mac), maar vervolgens maakt de computer geen verbinding met het internet. Op het (zwarte) modem brandt het linkse icoontje (aan uit icoon) oranje. En Wireless knippert groen. De TV knippert trouwens ook groen. We hebben een abonnement voor internet. (Meermaals) Resetten heeft niet geholpen. Wat kunnen we nog meer doen? Het gaat om internet in Rotterdam Noord.
Gisteravond na een vraag over mijn TV decoder geplaatst te hebben, nog een paar mogelijke oplossingen van oude gerelateerde topics geprobeerd. Een oplossing van die topics was om de Modem en de decoder op nieuw op te starten. Na beide apparaten ongeveer 2 min van de stroom gehaald te hebben eerst de modem aan tot dat die weer internet groen had branden (witte modem). Daarna de TV decoder aan en wachten of het gelukt was, helaas moet ik nog meer geduld hebben. Maar nu voor het rare, daarna probeerde ik weer via wifi op het forum te komen of er nog reacties zijn geweest alleen lukte dat niet meer. Ik heb andere tele2 sites geprobeerd maar geen probleem andere dingen gegoogeld ook geen probleem. Nu heb ik dat probleem nog steeds (volgende morgen) En dat ik nu toch op het forum schrijf komt omdat ik via de hotspot van mijn telefoon (ook Tele2) internet gebruik. Hebben meer mensen hier last van? mvg JP
waarom is de wifi de laatste weken echt belachelijk slecht mijn telefoon schakelt zelfs binnenshuis vele malen per dag op 4g omdat de wifi gewoon te onstabiel is en ik zit nog geen 3 meter van de modem? en ja resetten opnieuw opstarten enz. is al lang meerdere malen gedaan dus geef dat niet als oplossing
Gister terug gekomen van een week weg en nu doen sommige apps het niet op mijn android devices. Gek genoeg ben ik er net achter gekomen dat ik dit ongeveer een jaar geleden ook al had, precies dezelfde apps: https://forum.tele2.nl/vast-internet-188/sommige-android-apps-lijken-sinds-zaterdag-geen-internet-verbinding-meer-te-hebben-74856 Helaas kan ik mij niet meer herinneren wat de oplossing was, misschien was het wel gewoon wachten op updates… Opnieuw opstarten heb ik al geprobeerd, zowel modem als devices. Zie wel dat er afgelopen week onderhoud is geweest bij mij in de buurt, kan dit er mee te maken hebben? 21-01-2020 Eindhoven - Strijp Werkzaamheden voltooid 21-01-2020 Eindhoven - Stratum Werkzaamheden voltooid Iemand een idee? Alvast bedankt,
Hallo ik heb echt supper traag wifi in huis Download MBPS is 10 en soms lager upload MBPS is altijd onder de 1 nooit hoger ik heb hier vaker last van. Iemand die me kan helpen?
Mijn wifi deed het opeens niet meer. Mijn oude macbook erbij gepakt om te testen of het aan wifi ligt of aan het internet zelf. Oude macbook deed het prima, en heel kort nog even op wifi, en toen niet meer. Vervolgens heb ik een hotspot aangemaakt op mijn oude macbook, die verbonden is met een lan-kabel aan m’n router (de witte comtrend). Mijn nieuwe macbook pakt dat prima op en mijn huawei mobiel ook. Wat kan ik doen? ik heb mn router al een paar keer gereset. en de diagnostische test geeft ook niet veel info.
Hi! Sinds afgelopen vrijdag heb ik geen Wi-fi meer. Het modem staat nog wel aan, met groene lampjes maar de lampjes van de WLAN en Wireless branden niet. Ik heb de stroom er al een paar keer vanaf gehaald en met een paperclip het resetknopje ingedrukt, maar geen resultaat. Graag hoor ik mogelijke manieren om dit te fixen :)
Goedemiddag,Ik heb sinds gister net na middernacht(omstreeks 01:00) geen WiFi meer thuis via mijn Tele2 modem.Ik heb de modem meermaals opnieuw opgestart, maar dat heeft niet tot het gewenste effect geleid.Het onderste lampje(power dacht ik), is groen.In het begin is het lampje internet rood en na enkele minuten wordt die ook groen, maar het middelste lampje(WiFi) blijft uit.Ik ben maar gaan slapen met het idee dat het de volgende ochtend wel goed zou komen, maar dit was dus niet het geval.Nog steeds hetzelfde probleem.Is er een storing? Of doe ik iets verkeerd?Graag jullie hulp!Groeten,Kay
Heb geen Wifi verbinding met router Contrend 2Op 23-10-2019 18.30 uur had ik geen wifi verbinding met de router Comtrend 2. Heb klantenservice gebeld en daar is een cases van gemaakt. Op vrijdag 25-10-2019 12.30 uur zou het probleem zijn opgelost. Ik had toen weer een Wifi verbinding.Op Zaterdag 26-10-2019 17.00 uur viel weer de Wifi verbinding uit. Heb de stroom van de router gehaald en meer dan 10 seconde gewacht. Maar dat hielp niet. In router SSID en wachtwoord gewijzigd en helpt niet. Via een instructie filmpje de kanalen gewijzigd maar ook dat helpt niet. Het probleem blijft.Heb vanaf 26-09-2019 niks anders dan problemen en wil die graag opgelost zien.Ben al 17 jaar klant bij Tele2 en voorheen bij Zonnet en Versatel. Voor mij is een goede wifi verbinding belangrijk omdat de meeste apparaten alleen maar een wifi verbinding kunnen hebben en geen vaste Lan verbinding op mogelijk is.
Hoi, ik wil graag weten of er een storing bekend is in Hengelo Overijssel. Ik heb mijn modem gereset. Dat helpt niet. Klantenservice bereiken lukt ook niet. Eerst te druk, nu is geen contact mogelijk?!
Ik heb sinds ongeveer 2 uren geen internetverbinding meer. Sint nicolaasga Friesland. Is er iets bekend over een storing?
Als ik mijn laptop via wifi met de router verbind heb ik gewoon toegang tot internet, verbind ik de laptop echter via de kabel met de router dan geeft ie aan inderdaad met het netwerk verbonden te zijn maar vervolgens geen toegang te hebben tot internet
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.