De Tele2 community stopt op dit domein
Alles over het gebruik van je eigen modem, router en andere hardware
Recent actief
Kan ik mijn MediaAccess TG789bvn omruilen voor een apparaat wat 5Ghz wifi bandbreedte ondersteund?
Sinds vanochtend tot in de avond heb ik thuis een internet gehad. De modem is uit het niets gestopt met werken. Ik heb meerdere malen een reset uitgevoerd, maar helaas zonder succes. Het powerlampje geeft een rode kleur aan, en het internetlampje is ook niet groen. Ik heb geen internet, waardoor de tv het ook niet doet. Wel werkt de telefoonlijn. Ik heb de technicolor tg789bvn modem en in de media acces gateway geeft hij deze melding weer: Your DSL connection is down. Verify that your MediaAccess Gateway is correctly connected to your phone line. If the problem persists, check your documentation. Ik heb het volgende geprobeerd: -Soft reset met het knopje aan de zeikant -Hard reset met een naald aan de achterkant van de router in het reset gaatje -Laptop met ethernet kabel geconnect en manual setup gedaan Niks verhielp het probleem Vanwege feestdagen is de telefoonlijn van Tele2 gesloten. Ik heb nu een heledag geen internet gehad waardoor ik veelal gebru
Hallo, mijn modem krijgt de laatste tijd kuren, internet 'bevriest' dan een tijdje en werkt dan weer. Het apparaat (Davolink DV-2020) stamt nog uit mijn zonnet-periode dus meer dan 15 jaar oud. Krijg nu internet na een volledige reset helemaal niet werkend. Zal me hopelijk wel weer lukken maar zouden jullie na al die tijd geen vervangend modem voor me zouden willen regelen? Ik hoor graag van jullie. Groeten, Richard
Ik ben verhuisd en internet van tele2 meegenomen. Ik krijg nieuwe modem en die werk niet op de nieuwe adres. Ik heb alles goed ingesteld.
Hallo, Ik heb van jullie een brief ontvangen dat de oude modem wordt vervangen. 3 weken later niets meer vernomen. Wat gaat er gebeuren? Klantnummer: **Verwijderd door moderator, let op dit is een openbaar forum** mvg.
Hoi.... Is er iemand meer weet over de lampjes op Modem/Router Hiermee bedoel ik als ze rood branden Power/Stand-by (wat valt hier precies onder ) Voorbeeld voedings spanning niet goed / instabiel Internet symbool rood kan ik me wel is bij indenken Kan iemand mij dit vertellen Alvast Bedankt
Hello, Today I've received both - an email and an SMS message that I can now install my modem. Tried to do the installation now, DSL link is UP, but connection status always remains "Connecting" and there is no internet connection: Already tried and didn't work: - Connecting to a different DSL socket (Type 2) in the apartment - Performing a "hard reset" The issue seems to be identical to this one discussed previously: https://forum.tele2.nl/vast-internet-188/dsl-connection-status-blijft-connecting-74573 What could be the problem here?
Beste Tele2 klanten, Sinds maandag Tele2 internet + TV met de ZTE H369A modem. Werkt gedeeltelijk goed BEHALVE de port forwarding welke ik nodig heb om mijn eigen web site te tonen. In principe heb ik de Tele2 handleiding gevolgd, maar dit werkt niet. Een goede vriend heeft mijn adres gescand met Nmap en daaruit bleek dat alle ports worden gefiltered. Dit kan door Tele2 gebeuren, maar natuurlijk ook door de modem zelf. Hieronder een netwerk plaatje. De firewall's IP adres (maar ook MAC geprobeerd) staat in LAN Host en wordt middels MAC adres "gebonden" via DHCP. De firewall is ook te zien in het netwerk diagram onder "Home" op de ZTE. Interessant detail, de "Nmap" vriend heeft behalve de TV exact dezelfde setup bij Tele2 en bij hem werkt het prima. Een Nmap naar hem toe laat ook zien dat de gedefinieerde ports open staan. Dit doet vermoeden dat Tele2 de boel bij mij (maar waarom niet bij hem?) blokkeert. Ik las op dit forum dat je ook een soort van bridge-mode hebt: Assign P
Hallo, Ik speel al lange tijd op mijn PlayStation. Ik doe dit doormidden van een lan kabel. Sinds een half jaar heb ik telkens het volgende: ik start de playstation op en ik speel een spelletje online. Dit gaat gewoon goed. Telkens als ik even aan het spelen ben dan valt het internet weg en staat er lan kabel niet verbonden en gelijk doet het internet het erna weer en kan ik weer opnieuw een potje online spelen. Dit heb ik altijd de eerste paar potjes. Op een gegeven moment stopt het en kan ik gewoon non-stop online spelen. Ik moet altijd mijn PlayStation aanzetten en pas na een uur kan ik er eigenlijk pas goed op spelen. Hoe kan ik dit probleem oplossen, ik word er knetter gek van. Ter info (misschien heeft het hiermee te maken) ik heb handmatig mijn nat type van nat type 3 naar 1 gezet toen ik mijn PlayStation kocht. Misschien heeft het hiermee te maken, i dont know.
Beste leden, Graag jullie hulp cq advies bij het volgende. Ons zoontje wil graag een eigen netwerk ( server) aanmaken, zodat hij samen met zijn vrienden Minecraft kan spelen op de i-pad ( of tablet). Dus op afstand met elkaar spelen. Ik heb al het een en ander gelezen maar vind het best lastig om het goed te begrijpen. Wie zou mij enig zins op weg kunnen helpen daarbij? Ik lees dat de router van Tele-2 geen optie heeft om een eigen netwerk te maken, klopt dit? zoja, wat dan te doen? Alle info is welkom. Het lijkt me een aardige klus om het te realiseren, maar ook uitdagend en leuk om te doen, dus laat maar weten hoe te beginnen!!! Een eigen netwerk aanmaken voor vrienden en beveiligen! Alvast hartelijk dank!!! Groet Tremonti
M'n vader is overgestapt van Ziggo naar Tele2 en heeft afgelopen dinsdag bericht gehad dat de aansluiting actief zou zijn. Het gaat om een woning uit de jaren '30 dus altijd wat spannend, de telefoonaansluiting was voor zover ik weet namelijk nooit gebruikt of al een hele lange tijd niet meer. In de meter kast zit dus een lasdop wat in de handleiding een Type 3 aansluiting wordt genoemd. Naar de lasdop loopt de dikke blauwe kabel zoals ook in de instructie staat maar er komen vreemd genoeg 2 telefoonkabels uit. 1 gaat naar de woonkamer (zit direct achter de meterkast) en zit aangesloten op een wandcontactdoos, type 2 aansluiting. De andere kabel is afgeknipt en gaat nergens heen. Ik vermoed dat die vroeger naar boven liep. Probleem is nu dat bij het aansluiten er geen verbinding komt, als ik op de modem zelf inlog dan staat er bij de "DSL Link status" ook echt disconnected en bij de 2 internet netwerken Connecting... Ik heb de modem op beide kabels geprobeerd die uit de las
Mijn internet doet het nu al niet meer. Sinds gisteren mocht ik mijn apparatuur installeren. Alles deed het gewoon tot vanochtend. In de middag merkte ik dat de wifi het meer deed en toen zag ik dat geen een van de dsl lampjes branden. Ik heb de modem al uit/aan gedaan, gereset, telefoonkabel eruit maar nog steeds niks! Kunnen jullie aub controleren wat hier gaande is? Bvd
Beste Tele2, Bij installatie heb ik ontdekt dat er geen ISRA punt aanwezig is in mijn huis. Wel is er iets dat lijkt op een blauwe hoofdkabel van kpn, maar deze is op knullige wijze vastgemaakt aan een telefoon contactdoos. Is dit iets waarvoor ik kpn moet inschakelen of doet een monteur van Tele2 dat ook? Groetjes Joris
Beste mensen, Door de brand in ons keldercomplex op 8 mei 2019 zijn zoals jullie weten ook een aantal telefoonkabels verbrand waar KPN verantwoordelijk voor is. Na nu 7 weken heen en weer contact tussen Tele2(onze provider), KPN en de Vereniging van Eigenaren weten we eigenlijk geen raad meer. Ook de brandweer hebben we benaderd, maar daarvan hebben we nog geen reactie. Volgens de VVE moeten we melding blijven maken bij Tele2 en moeten zij zorgen dat KPN actie onderneemt. KPN kan pas actie ondernemen zodra de brandweer de ruimte “in het systeem” heeft vrijgegeven. Omdat we nu nog steeds moeten leven zonder internetaansluiting vroegen we ons af of we meer informatie kunnen krijgen of dat we iets kunnen doen?
Bij tele2 kan je eenvoudig portforwarding instellen volgens de handleiding. Ik probeer tcp port 14156 en 14157 te openen op mijn desktop maar krijg deze niet geopend voor buitenaf. Mijn destop is aangesloten op lan poort 1 van mijn ZTE H369A . Maar als ik de port tcp 14156 en 14157 forward naar mijn desktop. Is deze niet te bereiken van buitenaf. Mijn firewall staat uit. Ook heb ik dmz geprobeerd. Ook heb ik geprobeerd het werkend te krijgen met dhcp binding en asign public ip. Wie kan helpen?
Hello, My internet connection supposed to be activated yesterday but till now the ADSL light of my modem (TG789bvn) is off. I checked the modem via LAN and it is working fine. I connected the modem to different sockets but nothing changed. Only the power button is red and the TV light is blinking in green. Actually, I cannot understand the cabling in my energy room. So, I do not know that the telephone sockets are connected to the demrac point (ISRA punt) or not. The only thing I know is that the previous tenant was using the fiber optics internet and its router is still there. Would you please help how can I fix the problem? Thank you in advance. Armin
Goede avond, Tele2 is tot de conclusie gekomen dat mijn DSL defect is en stuurt nu een KPN monteur. In de bijlage de waarden die mijn modem aangeeft. Verder zegt mijn modem ''connecting'' en heeft een IPadres van ''0.0.0.0'' op het WAN. Omdat ik vorige week WEL kabel problemen had en mijn modem is omgeruild, vermoed ikzelf eerder dat het iets is van het modem dat niet goed geregistreerd is bij Tele2. Kan iemand mij verder helpen? Het groene ''internet'' lampje brand dus niet, maar alle waarden in de bijlage zijn volgens mij prima.
Bij het aanzetten vh modem, heb ik na 10 minuten wifi en tv ontvangst. Streaming van muziek via mijn Heos boxen werkt dan nog niet. Pas na circa 1 uur, zie ik dat bij het modem ook "unix lan" actief is. Het modem heeft dan dus 2 ip adressen en ja, dan werken mijn Heos boxen. Waarom die "getrapte" opstart vh modem?
Port forwarding ingesteld op comtrend2 router: hoe wachtwoord in te stellen op toegang tot poort 80 Fantastisch hoe live camerabeelden rondom het huis te zien terwijl je elders in het land bent. Maar: hoe kan ik toegang tot poort 80 beveiligen met een wachtwoord? Op een Comtrend 2 router.
Ik heb jullie installatiepakket ontvangen en ben na de activatie SMS begonnen met installeren. Ik heb in mijn huis een type 2 hoofdaansluiting en heb alles volgens de handleiding aangesloten. Maar het lampje van dsl verbinding blijft knipperen en wordt niet aaneengesloten. Kunnen jullie mij verder helpen?
Hoi, Ik ben verhuisd en heb een nieuwe modem ontvangen. Deze probeer ik aan te sluiten. Volgens de handleiding zouden we een type 4 aansluiting moeten hebben. Deze geeft aan dat de telefoonkabel met een wit groene en oranje draad in 1a en 1b aangesloten moet worden. De geleverde telefoonkabel heeft 4 kleuren: geel, zwart, groen en rood. (Vreemd!) Welke kleur ik ook aansluit, ik heb geen internet. Het lampje bij de dsl aansluiting gaat ook niet branden. Wie kan mij helpen? 🙂
Als ik "Assign the public IP addres of a connection to a device " probeer, staat er nog steeds "Not assigned". Ik druk op edit, druk op de naam, dan druk ik op apply en dan op ok en dan staat er nog steeds Not assigned. Het rare is dat toen ik dit voor de eerste keer probeerde lukte het wel en nu ineens niet. Wie kan mij hier mee helpen? (Ik heb internet exploor en google chrome geprobeerd )
Over meerdere weken ongeveer 20.30 avonds heb ik geen internet met Tele2 server, geen DNS of "network chance detected". Duurt 30 min tot 1 uur. Ongeveer 23.30 dezelfde en duurt tot 03.00. TV werkt oke, maar het internet is "down". Wat kan dat zijn.
Ik ben al bijna 8 jaar klant bij Tele2. Ik heb altijd al slecht internet gekregen 10 a 15 procent minder dan dat ik al zou moeten krijgen. Hierbij voornamelijk via WIFI. Ik kan begrijpen dat bij WIFI internet minder kracht geeft. Helaas daalt dit 1 muur later tot 90 procent dan wat ik moet krijgen. Ik woon in een kleine huis maar heb afschuwelijke internet. Ik heb letterlijk 6 keer gebeld en elke keer half uur aan de lijn gezeten. De ene keer zeiden ze dat ik mijn internet kanaal op handmatig moest zetten ( wat al zo was) en de andere keer zei hij gewoon U MOET ZELF MAAR UITZOEKEN EN PROBEREN met uw extender. Deze extender heb ik zelf aangeschaft en dit verlaagt de 90 procent naar 60 procent krachtverlies. Ik geef het op en wil dat Tele2 dit zelf maar oplost want ik ben het zat om achter jullie afschuwelijke klantenservice te lopen. Jullie moeten nu gewoon iemand sturen die dit gaat fixen op jullie kosten. Want ik betaal al zo lang voor een afschuwelijke service.
Vanmorgen mijn modem geinstalleerd. Alles werkt. Top. Maar nu wil ik het ww van het modem instellen. Ik kan niet inloggen met de gegevens van het modem via http://192.168.1.1 Heb als eerste oplossing het modem gereset naar fabrieksinstellingen, probleem niet opgelost. Vraag 1: Username en wachtwoord bij 192.168.1.1 daar bedoeld Tele2 toch zijn networkname en wirelesskey van het modem mee? Zo ja, waarom zet je dit dan niet in je handleidingen. Maakt het weer meer logisch. Zo nee, welke gegevens heb ik dan nodig achterop het modem? Vraag 2: Als bij vraag 1 beide niet beantwoord kan worden. Is er iemand van tele2 die me verder kan helpen.
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.