Skip to main content
Hoi,



Ik ben verhuisd en heb een nieuwe modem ontvangen. Deze probeer ik aan te sluiten.

Volgens de handleiding zouden we een type 4 aansluiting moeten hebben. Deze geeft aan dat de telefoonkabel met een wit groene en oranje draad in 1a en 1b aangesloten moet worden. De geleverde telefoonkabel heeft 4 kleuren: geel, zwart, groen en rood. (Vreemd!) Welke kleur ik ook aansluit, ik heb geen internet. Het lampje bij de dsl aansluiting gaat ook niet branden.



Wie kan mij helpen? 🙂
Hoi Liess



Ik zie op de rechtse foto op de behuizing rood , blauw staan deze moet je veel kans hebben.

en dan TYPE 4 volgen



Let op de draadjes Oranje , Groen/wit aan sluiten waar op de behuizing rood ,blauw is bij geschreven



Modem/Router herstarten ( uitschakelen en wachten en daarna aan zetten )



zou moete werken
Hoi Liess



Ik kan niet zien of je de telefoon kabel uit kasje ( rechts op foto ) hebt verwijdert

maar de kleuren Geel en groen is een kleine kans dat je die nodig hebt



normaal is het Rood en blauw .

als de telefoon kabel lang genoeg is kun je misschien een klein stukje van de buitenkabel af halen ,

om te kijken of zwart niet blauw is

of door ouderdom donkerblauw



en anders rood en zwart gebruiken
Hoi IPTJE, dankjewel voor je reactie.



De meegeleverde telefoonkabel heeft de kleuren rood, zwart, geel en groen. Zojuist rood en zwart aangesloten zoals aangegeven maar geen geluk.



De oude telefoonkabel die hier lag heeft wel groen/wit en oranje. Ook als ik deze aansluit doet hij het niet.



Nog andere tips?
Hé Liess,



De kleuren die je nodig hebt zijn de twee middelste kleuren die je kunt zien waar het plugje nog aan zit die in het modem moet. Als je deze twee kleuren op 1A en 1B aansluit zou je na maximaal 3 minuten het DSL of L1 lampje moeten zien knipperen of branden, zo niet is er nog geen signaal. Je zou dan nog even kunnen proberen of het signaal om 2A 2B staat (ook dan gebruik je de middelste 2 kleuren)



Mocht je daarop ook geen verbinding hebben stuur mij dan een privébericht zodat ik de lijn voor je kan meten, ik heb dan het de volgende gegevens van je nodig:



- Naam

- Adres

- Postcode + Woonplaats

- Klantnummer

- Geboortedatum

- Laatste 4 cijfers van je bankrekeningnummer



Gebruik deze link om mij een privébericht te sturen: Privébericht naar Kevin.



Bedankt voor je medewerking en ik zie je gegevens graag tegemoet.



Groet, Kevin
Hi Kevin,



Jullie klantenservice heeft al doorgemeten, er is iets mis aan de kpn kant. Er komt morgen een monteur langs. Bedankt voor je bericht.



Groet,
Hé Liess,



Fijn dat er een oplossing onderweg is! Ik ben benieuwd of het werkt na de monteur geweest is, laat je dat nog even weten?



Groet, Kevin
Topic gesloten vanwege een gebrek aan nieuwe reacties