De Tele2 community stopt op dit domein
Alles over wifi
Recent actief
Dear All,I am new here and order Tele2 connection with comes with 4 pin adaptor with telephone line. But in my house there is no point where i can connect that. I have Tratec adaptor installed attached screenshot here. But no idea how to connect that telephone line wire to this.Please help to install my new connection
Hallo, Ik ben sinds 2003 klant bij Tele2 maar de laatste tijd (maanden-jaar) zijn we absoluut niet tevreden over de wifi snelheid in huis. Hij varieert enorm en is vaak eind van de middag/begin van de avond heel laag (2mb/sec), waardoor het hele gezin moppert. Ik denk er over om over te stappen naar een ander pakket en zie nu dat nieuwe internetpakketten worden aangeboden door T-Mobile. Kan iemand mij zeggen welke voordelen dit kan hebben? Alvast bedankt, Arine
Beste, Ik heb sinds 23 september de 100Mbps verhoging in laten schakelen. Ik dacht gisteren hey laat ik eens een speedtest doen en ik kwam uit op 40Mbps (Ookla speedtest app android) Modem staat op nog geen 30 cm van mijn telefoon af in een open ruimte. Dus ik bel zojuist met de klantenservice wat is dat slecht bevallen zeg!!!! 35 minuten gewacht tot ik iemand aan de lijn krijg. Ik krijg vervolgens een medewerker aan de lijn en die stelt mij de standaard "beveiligings"-vragen. Daarna de vragen of het L1 lampje brandt (Ik ben verbonden met mijn camera dus internet werkt sws). Of ik het al met een kabel geprobeerd heb, antwoord NEE. Hij doet wat testjes en geeft aan dat er 108Mbps snelheid bereikt wordt (kabel) Vervolgens geef ik aan dat wij allemaal SMART/IoT apparaten aan de WiFi hebben hangen en dus geen kabels meer hebben. Wat denk je? De verbinding wordt spontaan verbroken of diegene heeft opgehangen. Al met al is de service !@#$%^. Ik zou graag een nieuwe goede modem opgest
De HEOS app maakt geen verbinding met het netwerk via de wifi router ( het zelfde ook met de musicCast app van Yamaha, die op een bepaald moment wegviel en kon ook geen netwerkverbinding meer leggen met de tele-2 router). Opvallend dat bij de 2 apps op de smartphone er nu geen verbinding meer met het tele2 netwerk mogelijk blijkt ? Kan aan de telefoon liggen Kan aan de wi fi router liggen De wi fi kanaal sterkte zou goed moeten zijn heb ik 2 weken terug laten controleren bij Tele 2 Wat zou de oorzaak zijn dat het niet werkt?
Ik heb sinds een paar dagen internet van Tele2 op een nieuw adres. Nu heb ik feilloos connectie met de laptop, maar mijn mobiel geeft telkens aan dat ik het wachtwoord verkeerd heb ingevoerd, wat gewoonweg onmogelijk is na 300x proberen. Ik heb het wachtwoord geprobeerd, drie dubbel gecheckt, uiteindelijk maar gewijzigd en vervolgens is het weer verkeerd. Ik heb ergens gelezen op het forum waar iemand hetzelfde probleem had dat ik binnenin de MediaAccesGateway het vinkje 'wireless wizard' moet uitzetten, maar waar staat dit vinkje? Of zijn er andere oplossingen?
Ik wil een modem versterker aansluiten aan mijn Tele2-modem om in mijn slaapkamer mijn mobiel en I-pad te kunnen gebruiken. Ik kan de WSP knop nergens vinden op mijn modem waardoor ik de installatie van mijn versterker niet kan configureren. Wie kan me hier een handje helpen? Alvast bedankt! Giovanni
Goedemiddag, Mijn internet (WIFI) doet het vaak niet, tv loopt vast, of valt helemaal weg. Hierdoor moet ik iedere alles opnieuw starten. dat helpt vaak wel maar niet voor lang, maar vandaag al de hele dag geen Wi-Fi en tv loopt vaak vast, nu doet alles het weer gelukkig, maar weet niet voor hoelang. Een paar maanden geleden had een medewerker ( Jasper) aangegeven dat er wat fouten op de verbinding was en als dat zo blijft ik een bericht mocht versturen om te kijken of er nog fouten zijn als dat het geval is zou iemand langs komen om naar de lijnen/ verbinding te kijken. Alvast bedankt. Groetjes hakima
Sinds kort is mijn internet klaar om gebruikt te worden maar krijg ik het na veel proberen, lezen en filmpjes kijken nog niet voor elkaar. In de foto's is mijn aansluiting te zien in de muur (tenminste als het goed is moet het hier kunnen). In de meterkast zie ik zelf niets. Ik heb dus een blauwe, rode, witte en oranje kabel en een vijfde zonder kleur (omhulsel). Heb al meerder combinaties geprobeerd op de binnensta a & b. Zoals te zien zijn er ook nog andere aansluitingen zoals de buitenste á en ´b maar weet ook niet precies wat waar bij hoort of waar voor dient. Kan iemand mij vertellen welke kabel waar moet of ik het ergens anders moet vinden? Mocht er nog meer informatie nodig zijn om dit te beoordelen dan geef ik dat natuurlijk graag.
Hallo, Sinds een poos heb ik geen internet meer als ik mijn computer via een netwerkkabel met het modem verbindt. De tv doet het nog wel via de netwerkkabel. Als ik de computer via wifi verbindt, doet hij het op de ene computer wel, op de andere weer niet. Het modem is een technicolor TG789bvn. Kan het zijn dat het modem is verouderd? Alvast bedankt voor het meedenken.
Ik ben al lang klant en op zich tevreden met mijn bescheiden internet verbinding van 20mb. was altijd genoeg voor wat ik doe. Nu heb ik mijn nieuwe tv aangesloten via wifi (ethernetkabel kan ik niet makkelijk bij de tv krijgen) en ik gebruik geen topdesk of tv-abbo dus direct tv via internet. Maar de verbinding valt er soms elke 2 uur wel uit en dan stagneert mijn tv. Ik kan nu dus pas merken hoe slecht mijn verbinding is. Het moment dat de verbinding afvalt zie ik dat ook op mijn pc en gsm, het was me gewoon niet eerder opgevallen. Ondanks dat ik maar 20mb internet heb mag ik toch wel verwachten dat de verbinding optimaal is? Hoe is dit op te lossen volgens jullie?
Hallo Tele2, Sinds begin April heb ik tijdens het spelen van bijvoorbeeld games zoals league of legends extreme lag als bijvoorbeeld mijn zusje youtube zit te kijken. Ik heb al contact opgenomen met de support van de game zelf en die zeiden dat het probleem bij mijn router ligt. Ik heb de router al meerdere keren opnieuw opgestart maar zonder resultaat. Het betrefte probleem bevat Packet Loss, soms lijkt het alsof mijn internet gewoon goed is en speel ik rond de 20/30 MS wat ik een prima verbinding vind maar dan kan hij opeens naar 400/800/1000 ms springen en gaat daarna wel (meestal duurt dit dan een minuut) weer omlaag maar meestal spring hij dan naar 30 seconden weer naar de hoge ping. Wat ik zo gek vind is dit probleem zich voor APril nooit heeft afgespeeld en dat ik toen gewoon altijd 19 ms had hoeveel mensen er ook op de wifi bezig waren.
Recentelijk overgestapt van glasvezel Tele2 naar glasvezel T-Mobile. Op de dag van de overstap stond er opeens in mijn telefoon een boodschap van Tele2 dat ik tijdelijk was afgesloten van internet vanwege niet betalen van de rekening (zie ook bijlage). Beetje vreemd, omdat het maandbedrag allang geïncasseerd was. Het vervelend is nu dat als ik probeer om verbinding te maken met openbare wifi ik ook deze melding van Tele2 krijg en dus geen verbinding kan maken met bijvoorbeeld NS of AH. Al een klacht bij Tele2 neergelegd, maar die kwamen niet verder dan cache legen. Dat heeft niet geholpen. Iemand een idee?
Onze Nefit thermostaat was altijd aangesloten op ons WiFi netwerk maar na een stroomstoring krijg ik deze niet meer gekoppeld. Ik lees op internet dat er meer mensen dit probleem hebben maar voor Tele2 gebruikers zie ik geen oplossing. Ik heb de volgende zaken al geprobeerd: - thermostaat reset - thermostaat van de muur - security van netwerk aangepast naar WPA2 Wie weet de juiste oplossing?
Middag, Sinds een dag of 4, erg slechte WiFi verbinding. Via de vaste verbinding (bedraad) gewoon volle snelheid, draadloos totaal niks tot bijna niks... Al diverse WiFi kanalen geprobeerd, modem al diverse keer gereset... Na een reset lijkt t even beter te gaan, en dan weer terug bij af. Het gaat om een Comtrend 2 modem. Help?
Ik heb een vraagje. Ik heb wel eens gehoord dat je wifi tijd kunt instellen. Wil nl m'n dochter beperken in wifi tijd anders is ze de hele dag online. Weet iemand hoe dit moet? Ik ben al ingelogd in m'n modum en dan?
Sinds gisteren merk ik dat sommige apps niet werken op WiFi. Ze laden simpelweg niet. Ook werkt internet soms slecht. Deze site kan ik bijvoorbeeld niet laden op WiFi. Heel vervelend. Heeft iemand een oplossing? (ik ben trouwens absoluut niet technisch).
Hallo, ik heb een modem van tele2. Daaraan heb ik een wifi-versterker gekoppeld omdat we in een tijdelijke woonunit zitten ivm een verbouwing. De versterker heb ik gekoppeld aan het modem via wps. Dat werkt prima. In de gebruikshandleiding van de versterk staat dat ik hetzelfde wachtwoord in moet typen als mijn tele2 wachtwoord maar dan bij deverbind8ng waar .ext achter staat. Als ik het juiste wachtwoord intyp krijg ik de melding ""onjuist wachtwoord". Ik heb hierop mijn directe wifi verbinding met het modem verwijderd en opnieuw ingelogd, dat ging wel. Hierdoor weet ik.dus dat het wachtwoord juist is. Daarna heb ik een andere versterker, van hetzelfde merk (netgear 2700 ex geloof ik) aangesloten. Hierbij krijg ik dezelfde melding. Ik heb 3 collega's van u van de klantenservice aan de lijn gehad en alles is al een keer gereset maar nog steeds krijg ik de melding dat het wachtwoord onjuist is. Kunt u mij helpen? Zonder de versterker hebben we geen wifi in de tijdelijke woonunit en dat
Hoi! Sinds vanavond doet mijn WiFi het niet meer: hij geeft uit zichzelf aan dat mijn wachtwoord (dat al 3 jaar hetzelfde is na de eerste wijziging) niet langer klopt. Herstarten van de modem (Comtrend2) werkt niet. Inloggen via de wijzigpagina (al die cijfers als url) werkt ook niet, omdat de server waarop de pagina zich bevindt niet reageert. Via chat is niemand bereikbaar, en als ik op mijn laptop via mijn persoonlijke hotspot wil inloggen wordt er een constante foutmelding over mijn mailadres gegeven. Ik weet het even niet meer:) kunnen jullie me helpen?
Hoi, Al geruime tijd heb ik last van instabiele wifi. Resetten om weer verbinding te kunnen krijgen, bekabeling vervangen, schoonmaken... het werkt niet. Vaak geeft hij aan verbonden te zijn maar heb ik geen verbinding. En nee, er zijn geen stoorbronnen in de buurt, het modem staat vrij en geen andere apparatuur in de buurt wat interferentie zou kunnen veroorzaken. Dit betreft ook een oud type modem (non dualband) ik zou graag een dualband ontvangen.
Hallo, ik heb een probleem met mijn technicolor bvn router. ik heb met mijn router echt HEEL HEEL slecht bereik voor Wi-Fi in mijn woonkamer ( waar de router staat ) is het bereik oke maar als ik in de hoekjes ( en zo groot is de woonkamer niet ) ga staan heb ik al minder streepjes. op de bovenverdieping rechtboven mijn router heb ik 1 streep tot geen bereik en met de 1 streep wacht ik 5 minuten om een 420P youtube video te laden... in de keuken ( naast woonkamer ) is het oke met de helft van mijn streepjes. in mijn tuin heb ik helemaal geen bereik. hoe kan het bereik zo slecht zijn? en hoe kan ik het fixen? alvast bedankt mvg Quentin
Goede avond, sinds een week geeft de wifi aan dat geen internet verbinding is. Ik heb de router inmiddels 5x gereset, maar zonder resultaat. Iemand enige idee wat ik nog meer kan doen
Hi! My apartment has 2 rooms. The router is in the living room and in the bedroom there is a smart tv. I can't connect it to internet why the rv see the signal too low (only one line). What I can do? The apartment is only 45mq! Thanks
Bij iedereen in ons huis valt constant de WiFi verbinding weg en moeten we steeds opnieuw aanmelden. Met beide verbindingen geeft hij hetzelfde probleem. (2.4 en de 5 g) Ik heb de router al ingesteld op andere kanalen maar hij blijft dit doen. Op de laptop blijft de WiFi wel gewoon werken. We maken allemaal gebruik van een iPhone (weet niet of dit relevante info is maar je weet maar nooit. Mvg Laura
Ik heb een aantal smart stopcontacten die via de app Ewe link verbonden moeten worden met je WIFI. Ik ben net overgestapt van Ziggo naar Tele 2, en bij Ziggo werkte dit feilloos. Bij Tele2 krijg ik steeds de melding dat internet offline is. Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen? De stekkers kunnen alleen via 2.4G worden verbonden.
Sinds afgelopen Juli wederom klant geworden van Tele2 omdat wij eigenlijk steeds zeer tevreden waren over jullie service en jullie zelfs aanprezen. Helaas is daar de afgelopen maanden een ommekeer in gekomen. Eerste maanden geen problemen met internet (tv heeft tevens ook wat issues met pauzeren). Laatste 2 maanden daarintegen wordt ik gillend gek van het internet. Overdag en begin van de avond geen problemen maar na 22.00 begint het wat te haperen en rond 00.00 is het einde zoek. ELKE avond is het raak de internetverbinding verslechterd immens waardoor mijn computer niet eens meer in staat is een speedtest uit te voeren... Ik heb al vanalles bekeken het kastje, eco mode( wat ik toevallig eerder hier tegen kwam) en andere instellingen van het modem maar ik kom er niet uit en het frustreert mij enorm. HELP MIJ!
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.