beantwoord

Internet en bellen valt steeds uit

  • 21 December 2020
  • 85 reacties
  • 1447 x bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

85 reacties

KPN. 

Ja als het KPN glasvezel is en de KPN koper lijn, dan zou het zo maar eens met elkaar te maken kunnen hebben.

Ik hoop het van harte, want dat zou betekenen dat er uiteindelijk een einde zou komen aan deze onderbrekingen in connectie van zowel internet als telefoon…

 

@Shilka Hey,

Ik heb inderdaad ook een ZTE modem sinds vorig jaar, mijn problemen zijn ook meestal in de middag en in de avond. Vaker in de avond. Heel af en toe in de ochtend.

Rond de kerstvakantie was het wel wat minder als ik me dat goed herinner.

Hmm, vandaag heb ik ook precies 3 uitvallen gehad en dat was rond 16:00-17:00

@Fais mijn uitvallen op Maandag waren rond andere tijden (10:48, 19:52 en 21:38)  dus het lijkt er op dat we daar geen exacte overeenkomst in gaan vinden. Maar wel hetzelfde modem dus. 

Zijn er bij jou in de omgeving ook werkzaamheden die van invloed zouden kunnen zijn (aanleg glasvezel, aanbouw complete wijk in oplever fase etc?) waardoor er veel veranderingen zouden kunnen zijn aan het lokale netwerk, wijkkast (aan en afsluitingen van andere connecties) etc?

Voel je niet verplicht tot antwoorden, maar ik heb het gevoel dat we zelf op onderzoek uit zullen moeten. Ik hoop nog steeds op iemand met expertise die eventuele oorzaken nog zou kunnen aandragen, misschien een foutje in de laatste firmware voor het ZTE modem, waardoor een bewerking die normaalgesproken geen her-connectie zou moeten veroorzaken dit nu toch per ongeluk doet, of zoiets…

Wellicht melden zich nog meer mensen met hetzelfde probleem waardoor we dit toch nog aangekaart kunnen krijgen op een ander niveau bij de technische dienst. 

 

Dank je wel @Cas van Tele2 

 

Dan kun je meteen aan mijn case toevoegen dat vandaag (24ste) rond 18.50 uur wéér mijn internet en telefoon uitviel en 20 seconden later weer online kwam zoals beschreven in de eerste post. Het probleem speelt dus nog steeds. 

Ik had gisteravond nog 1 reconnect (terwijl ik mn modem aan t monitoren was en maar 22 CRC errors had in 25 uur), dit is hoe het er bij mij uitziet nu:

 

Er valt echt geen lijn op te trekken… 

Wat me nu ook opviel is dat bij speedtests m'n IP niet meer als tele2 IP herkend wordt maar als t-mobile IP. Gaat de KPN nu ook nog weer bij jou kijken of weten ze het nu bij jou ook niet meer.. @Fais 

Reputatie 6
Badge +2

Goed om te lezen dat het gelukt is @Shilka en dat de lijn stabiel is.

Dat is echt een hele prestatie! :grin:

Ja ik zat er aan te denken wat er nu eigenlijk voor ons veranderd is, want de modem gegevens gaan ons niet helpen volgens mij. Het enige wat er is veranderd is de overgang naar t-mobile. Misschien moet tele2 maar eens gaan kijken naar wat er toen veranderd is aan vast internet met het ZTE modem en of dat eventueel oorzaak is van onze reconnects. (andere carrier?)

Ik had overigens afgelopen nacht weer een reconnect volgens mijn modem stats, terwijl ik maar op gemiddeld 3 CRC errors per uur zat.

Mijn ping is redelijk stabiel (heb vandaag niet echt gecontroleerd), mijn snelheden zijn niet altijd even stabiel de laatste maanden. Ik doe niet zo veel online gaming meer de laatste tijd, wel stream ik nog wel eens (singleplayer) games op twitch, en dan zijn die disconnect/reconnect momenten vervelend omdat de stream dan gewoon ophoudt en kijkers naar groenere weides vertrekken voordat de stream weer het weer doet.

Dit zijn mijn down en upload van de laatste tijd (21 december tot nu), je ziet dat het niet zo stabiel is als DSL hoort te zijn;

 

De hele vakantieperiode mijn modem niet op uitval kunnen betrappen, maar nu de werkzaamheden met aanleg van glasvezel in mijn woonplaats weer hervat is vandaag 5 januari om 15.41 weer een korte uitval (30 seconden) van internet en telefoon.

Aangezien er geen uitval was toen de glasvezelwerkzaamheden in mijn woonplaats stil lagen vermoed ik nog steeds een samenhang met die werkzaamheden. (Alsof er aan het eind van de dag van de werkzaamheden een hele cluster nieuwe connecties wordt aangesloten waardoor er even een piek belasting op het net is die voor kortstondige uitval/connectie reset leidt of zo). Ook voordat ik mijn OP had gepost had ik regelmatig aan het eind van de dag last van een eenmalige korte uitval (Het is meer een her-connectie). Toen niet over geklaagd aangezien ik verband vermoedde met de werkzaamheden en door medische en familie omstandigheden wat anders aan mijn hoofd had.

Nah ja, als het bij eens per 1 a 3 dagen blijft en ook uiteindelijk ook weer ophoudt als het glasvezel circus hier vertrekt valt er mee te leven in ieder geval.

En wederom 5-1-2021 om 19.28u

za 09-01-21 om 18.02u

zo 10-01-21 rond 18.50u

za 16-01-21 om 13.28u

za 16-01-21 om 14.20u

 

Iemand enig idee wat dit soort reconnects forceert? Het lijkt niet op een firmware push want dan blijft het internet lampje meestal langer rood terwijl de firmware gedownload wordt. Het is echt alleen maar iets van een reconnect. Het is echt iets van de afgelopen maanden.

 

Hoe gaat het bij jou @Fais ? Hier valt het modem, ondanks het lage aantal CRC errors toch nog wel eens uit (tot nu toe 3 keer deze week).

En ik eens even op het t-mobile forum gekeken, en als je daar leest zie je nog veel meer meldingen van mensen die hier ook last van hebben, reconnectende modems; https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-489

We zijn duidelijk niet alleen!