Ik heb sinds vanmorgen het probleem dat steeds mijn internet en bellen steeds met tussenpozen uitvalt.
De power en wifi lampjes op mijn modem blijven branden, maar het internet en het bellen lampje gaan dan helemaal uit. Deze blijven dan zo'n 10 seconden uit, dan flits het internet lampje een fractie van seconde rood en dan groen, en 3 seconden later is ook het bellen lampje weer groen. Dit is vanmorgen nu zo'n 20-30 keer gebeurd, soms is het een half uurtje goed, soms maar een paar minuten voordat het weer gebeurt.
Modem reset is gedaan en bekabeling gecontroleerd. Kan iemand van tele2 een blik werpen? Bellen is ondoenlijk omdat de telefoon ook steeds mee uitvalt.
Bladzijde 4 / 4
@Shilka Krijg jij ook veel CRC errors?
En misschien niet dat het veel uitmaakt maar dit is mijn software versie:
@Shilka Ik heb dat ook een paar keer gehad waar mijn modem gewoon zijn uptime behield maar er geen internet was. Ik kan niet concluderen of dat nou een storing was vanuit hun kant. Sinds 1 februari is mijn internet maar 3x uitgevallen. 2x in de avond en 1x in de middag. Verder heb ik niets veranderd aan mijn setup/bekabeling.
De monteur komt pas op vrijdag.
Mijn modem staat met een 1 meter snoer aangesloten op het isra punt. Ik heb geen ptt doosje in de meterkast, bij mij zit gewoon een stekker aansluiting in de muur op 10cm naast mijn pc. Laten we ook niet vergeten dat mijn modem het 2 jaar lang prima gedaan heeft zonder dit reconnect gedrag, wat een paar maanden geleden begonnen is. Heeft bij jou het modem het eerst ook gewoon goed gedaan totdat dit gereconnect een paar maanden geleden begon @Fais ?
KPN heeft tegen mij gezegd dat er niks mis ws met de aansluiting binnenshuis. Die zag er prima uit, en bovendien heeft de KPN monteur de aansluiting binnenshuis ook nog eens opnieuw gemaakt.
De telefonische helpdesk medewerker van tele2 neem ik altijd met een korreltje zout, die vroeg me de gegevens van de voedingsstekker (hoeveel volt staat er op) op te lezen en beweerde dat het aan de voeding lag, terwijl ik gewoon de door tele2 bij het modem meegeleverde voeding gebruik...
@Fais Probeer eerst eens even met een verlengsnoer of de verbinding inderdaad stabieler wordt. De verwachting is er zeker. Een modem moet je eigenlijk binnen 1.5 meter van het ISRA punt plaatsen voor het beste resultaat.
Wow dat is best wel vaak inderdaad, nog vaker dan bij mij zo te zien. Geen overeenkomst in tijden in ieder geval, wel beiden internet met bellen op het ZTE modem als overeenkomst.
Mocht er al een oplossing komen voor je via de helpdesk, dan hoor ik graag wat het probleem en oplossing zijn geweest. Andersom zal ik dit natuurlijk ook melden :)
Hier zijn de momenten van de afgelopen week waarop ik de connectie verloor en het modem een reconnect deed (en dit zijn natuurlijk alleen de tijden waarop ik het gemerkt heb doordat het een telefoongesprek onderbrak, of de stream die ik host plat ging, mijn zoontje uit zijn teams gegooid werd tijdens thuisscholing etc, het kan natuurlijk vaker voorgekomen zijn).
zo 17-1 om 20.09u
ma 18-1 om 10.48u
ma 18-1 om 19.52u
ma 18-1 om 21.38u
di 19-1 om 20.26u
za 23-1 om 20.41u
Ik vind het wel jammer dat ik niet meer op mijn internet en telefoon connectie kan vertrouwen. We hangen hier nog wel eens met de spoeddienst of 112 aan de lijn en dan zou het fijn zijn dat een vaste connectie (op een zeldzame sporadische storing na) te vertrouwen is en je niet het gevoel hebt dat elk moment je connectie verbroken kan worden.
Mijn ping is redelijk stabiel (heb vandaag niet echt gecontroleerd), mijn snelheden zijn niet altijd even stabiel de laatste maanden. Ik doe niet zo veel online gaming meer de laatste tijd, wel stream ik nog wel eens (singleplayer) games op twitch, en dan zijn die disconnect/reconnect momenten vervelend omdat de stream dan gewoon ophoudt en kijkers naar groenere weides vertrekken voordat de stream weer het weer doet.
Dit zijn mijn down en upload van de laatste tijd (21 december tot nu), je ziet dat het niet zo stabiel is als DSL hoort te zijn;
KPN.
Ja als het KPN glasvezel is en de KPN koper lijn, dan zou het zo maar eens met elkaar te maken kunnen hebben.
Ik hoop het van harte, want dat zou betekenen dat er uiteindelijk een einde zou komen aan deze onderbrekingen in connectie van zowel internet als telefoon…
@Shilka Hey,
Ik heb inderdaad ook een ZTE modem sinds vorig jaar, mijn problemen zijn ook meestal in de middag en in de avond. Vaker in de avond. Heel af en toe in de ochtend.
Rond de kerstvakantie was het wel wat minder als ik me dat goed herinner.
Hmm, vandaag heb ik ook precies 3 uitvallen gehad en dat was rond 16:00-17:00
@Fais mijn uitvallen op Maandag waren rond andere tijden (10:48, 19:52 en 21:38) dus het lijkt er op dat we daar geen exacte overeenkomst in gaan vinden. Maar wel hetzelfde modem dus.
Zijn er bij jou in de omgeving ook werkzaamheden die van invloed zouden kunnen zijn (aanleg glasvezel, aanbouw complete wijk in oplever fase etc?) waardoor er veel veranderingen zouden kunnen zijn aan het lokale netwerk, wijkkast (aan en afsluitingen van andere connecties) etc?
Voel je niet verplicht tot antwoorden, maar ik heb het gevoel dat we zelf op onderzoek uit zullen moeten. Ik hoop nog steeds op iemand met expertise die eventuele oorzaken nog zou kunnen aandragen, misschien een foutje in de laatste firmware voor het ZTE modem, waardoor een bewerking die normaalgesproken geen her-connectie zou moeten veroorzaken dit nu toch per ongeluk doet, of zoiets…
Wellicht melden zich nog meer mensen met hetzelfde probleem waardoor we dit toch nog aangekaart kunnen krijgen op een ander niveau bij de technische dienst.
KPN.
Ja als het KPN glasvezel is en de KPN koper lijn, dan zou het zo maar eens met elkaar te maken kunnen hebben.
Hallo @Fais , als je dat zou willen doen graag!
Heb je ook een ZTE modem? En normaliter ook vooral last op doordeweekse dagen rond einde middag / begin van de avond?, Soms in het weekend idem? En had je ook tijdens de kerstvakantie tijd weinig tot geen last, maar daarna weer wel? Ik ben benieuwd of we overeenkomsten vinden…
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.