Skip to main content
beantwoord

Internet en bellen valt steeds uit

  • 21 December 2020
  • 85 reacties
  • 1456 x bekeken

Ik heb sinds vanmorgen het probleem dat steeds mijn internet en bellen steeds met tussenpozen uitvalt.

De power en wifi lampjes op mijn modem blijven branden, maar het internet en het bellen lampje gaan dan helemaal uit. Deze blijven dan zo'n 10 seconden uit, dan flits het internet lampje een fractie van seconde rood en dan groen, en 3 seconden later is ook het bellen lampje weer groen. Dit is vanmorgen nu zo'n 20-30 keer gebeurd, soms is het een half uurtje goed, soms maar een paar minuten voordat het weer gebeurt.

 

Modem reset is gedaan en bekabeling gecontroleerd. Kan iemand van tele2 een blik werpen? Bellen is ondoenlijk omdat de telefoon ook steeds mee uitvalt.

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

85 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Klinkt inderdaad als een schoolvoorbeeld hoe storingen opgelost kunnen worden. Het blijft techniek, dus soldeer kan los laten, maar die reparatie kan neem ik aan weer een tijdje mee :)

Ok, de KPN monteur is vanmorgen langs geweest. De aansluiting en signaal was thuis op moment van meten prima in orde, daarna is de monteur naar de aansluitingskast 400 m verderop gereden. Vandaar heeft hij mij gebeld dat de aansluiting daar niet in orde was, zo gauw hij mijn aansluitingskabel in de kast vastpakte had hij hem los in zijn hand. Het betrof nog een ouderwetse soldeerstrook aansluiting. Hij heeft de aansluiting opnieuw gemaakt en gesoldeerd. Het lijkt dus dat dit de oorzaak van mijn internet onderbrekingen geweest was, een slechte soldeer connectie in een aansluitkast. Ik hou de vinger aan de pols en zal laten weten als er weer problemen zijn, maar ik neem aan dat het nu verholpen is.

 

Ben blij dat het zo vlot verlopen is, met complimenten voor de tele2 helpdeskmedewerker die zo vriendelijk was mij terug te bellen op mijn mobiel zodat ik mijn prepaid tegoed niet op hoefde te souperen, en voor KPN voor de vlotte monteurs afspraak en professionele afhandeling :)

Ja ik ben ook benieuwd. Vanmiddag heb ik heel de middag online kunnen zijn maar nu in het laatste uur weer 2 keer verbinding verlies.

Ik heb 1 keer eerder kabel issues gehad. Toen bleek volgens de kpn monteur dat “iemand mijn aansluiting in een straat kast met geweld had losgetrokken.” KPN heeft toen gewoon de aansluiting in de kast opnieuw gemaakt en was het geheel in 5 minuten opgelost. Ik hoop dat het nu weer wat simpels is.

Reputatie 7
Badge +12

Heel vervelend @Shilka . Ja, dan wil je niet met deze zaken bezig zijn. Hoewel kabel issues ook nog wel eens wat doorloop en onderzoek tijd kan kosten. Zeker met de feestdagen nu. Maar laten we het eerste bezoek eens afwachten.

De glasvezel verbinding zit hier inmiddels in de meterkast. Dat zal er vast wel eens een keer van komen, maar we zitten echter in het midden van het regelen van een uitvaart en de nasleep er van, dus wil net nu even niet met dat soort omzettingen bezig gaan met toch altijd een risico dat het net even niet goed gaat om de een of andere reden. Het is nogal stressen hier dus kan er even geen verbindingsproblemen bij hebben nu… maar ja, die komen nooit gelegen...

Reputatie 7
Badge +12

Tja, het is te hopen dat ze het dan kunnen vinden. KPN kan met dezelfde lijnmeting ook vaststellen op hoeveel meter van de centrale de verstoring zich bevind. Hopenlijk is het op een soort verbindingspunt, dan is het snel te verhelpen. Een “verzopen kabel” vinden is veel lastiger. 

Maar jij gaat dus nog niet aan de glasvezel, of is dat ook in aantocht?

Inderdaad eric, keurig geregeld door tele2!

 

Op dit moment blijft het modem wel online, maar zie nog wel instabiliteit in de snelheidsmetingen (bij sommige metingen halveren opeens de down of upload snelheid, of zie je tijdens de meting opeens de snelheid naar beneden vallen), en ook de helpdesk medewerker gaf aan nog steeds instabiliteit in de lijnmeting te zien, ook na een harde reset.

Ik wacht de sms voor het afspraak maken met (kpn) monteur af :)

Er wordt behoorlijk aan het netwerk gewerkt hier aangezien mijn hele woonplaats op dit moment op glasvezel wordt aangelegd, dus ik denk dat dat er eventueel iets mee te maken kan hebben.

Reputatie 7
Badge +12

Kijk, dat is meedenken met de klant!

Inmiddels al een uur aan de lijn met helpdesk, harde reset gedaan en alles, lijn blijft instabiel, we gaan een monteursafspraak maken. Helpdesk heeft me teruggebeld op mijn mobiel zodat ik geen uur aan belkosten heb, prima.

Reputatie 7
Badge +12

Lijnmetingen, nieuwe appatuur verzenden of eventueel monteurs aansturen doen ze alleen via de telefonische helpdesk. Voor zo'n troubleshoot moet je ook zelf even terplaatse zijn. Het makkelijkst is het als je even met een mobiel toestel belt.  Dan wordt je ook gelijk geholpen door de afdeling met de juiste tools.