De Tele2 community stopt op dit domein
Alles over het gebruik van je eigen modem, router en andere hardware
Recent actief
beste tele2, ik ben mijn inloggegevens vergeten om in te loggen bij de modem, ik zie ook geen optie om deze op te vragen, is er een manier om mijn inlog gegevens te krijgen. bij voorbaat dank. mvg khalid
Hello Few days ago RIPE officially announced its last IPv4 prefix assignment and since all my devices at home are IPv6 capable, I would like to start running dual-stack. When would IPv6 be available for home users? Thanks, Eva
Hi since receiving my Tele 2 internet box and some other information with details on installation, I was given a time and date on which it was activated for my use. Over two hours past that time it has not been activated and any time I try to establish the dsl connection from my PC I receive an error code the media access page. The money also hasn’t been taken out of my account I’m thinking mainly this is the reason?? Any help appreciated!!
De laatste dagen valt mijn internet steeds weg, op ongeregelde momenten.Wanneer ik de stroom van het modem haal en weer aansluit brandt enkel het power lampje.Na enkele malen herhalen doet alles het weer. Enkele uren later herhaalt zich dit weer.Ik heb internet en bellen. De telefoon blijft het doen omdat de splitter vòòr het modem zit.WiFi van het modem is uitgeschakeld omdat ik een TP-Link mesh systeem heb.Mijn vermoeden is dat het modem defect is. Het is een ZTE Tele2 ZXHN H369A modem.Klantnr. *** Privégegevens weggehaald: Let op! Dit is een openbaar forum. ***Graag spoedig een reactie.Dank en vriendelijke groet.
Sinds een flinke tijd zijn wij klant bij Tele2. De laatste maanden hebben wij echt te veel last van een modem die vastloopt. Uiteraard resetten wij dan de modem, maar dit werkt ook maar van korte duur. Dit is bijna niet meer werkbaar. Mijn zoon zei dat wij beter konden overstappen, dan zouden we een nieuwe modem krijgen...is er geen betere oplossing? Wij zijn jaren heel tevreden geweest over het internet en bellen via Tele2.
Beste,Ik krijg het niet voor elkaar om de modem aan te sluiten aan een oud ptt kastje, kunnen jullie mij helpen?
Hallo allemaal, bij de titel wordt het een beetje raar gezegd maar ik heb problemen met mij internet bij de ps4. Ik had 2/3 weken geleden had ik er geen last ervan omdat het al verbonden was met 5ghz en niet 2.4ghz, maar 2 dagen had ik mij wifi extender (tp-link) van plaats veranderd en nu ben ik verbonden met 2.4ghz in plaats van 5ghz ik heb het geprobeerd om te inloggen in de router en kijken of het mij van dienst kon zijn maar niet veel succes daar. Ik heb ook via google gezocht maar heb niet echt gevonden waar ik naar zocht. weet iemand hoe ik 5ghz gebruik in plaats van 2.4ghz. btw, ik gebruik kabbel en ik weet mijn probleem is vaag uitgelegd maar ja ik ben geen expert in dit.
Beste mensen Ik ben een echt newbie in VPN /NAT / ports …. Ik heb een virtual network in Azure en ik wilde Site-to-Site VPN verbinding maken met het. Ik heb een aangeraden door Microsoft router/vpn server (die kan op de juiste manier geconfigureerd worden), die aangesloten aan de tele2 router is via LAN, dus eigenlijk achter de modem. Ik heb ook andere devices aangesloten aan de tele2 router via andere LAN en WIFI. In beschrijving staat: "The VPN device cannot be located behind a network address translation (NAT) device" Kan optie Assign the public IP address... mij daarin helpen? Krijg ik een tweede public IP address voor de router? Zullen andere devices die aangesloten aan de modem verder toegang naar internet krijgen? Alvast bedankt voor meedenken.
Ik ben eigenlijk benieuwd of als er in de buurt een nieuwe “wijkkast” geplaatst wordt, adsl2+ er ook vanaf komt ipv de oude “telefooncentrale”. Groet, Frank
Waarom kan het zijn dat na de internet storing van afgelopen maandag nog steeds mijn luxe VDSL 100Mbit abonnement zo tergend langzaam (gemeente Opsterland) is? Daar betaal ik toch niet voor? Hoe kan dit gebeuren en wat is de oplossing voor dit probleem?
Goedemiddag, ik heb de kringloop een router van Tele2 ZTE gekocht. Ik krijg hem alleen niet aangesloten. Het rode lampje van internet blijft branden. Wij hebben geen abonnement bij Tele2. Is dit modem alleen geschikt voor Tele2? Doet hij het daarom niet?
In ons studenthuis is een internet voorziening getroffen via Tele2, op de eerste verdieping staat een Tele2 modem. Deze valt geregeld uit hoe kan ik een nieuw modem aanvragen?Ons huisbaas is gevestigd in de US en laat ons zelf alles afhandelen, vandaar langs deze weg.
Ik heb op 21 oktober een nieuw modem gekregen van Tele2. ‘s middags meteen het oude apparaat inclusief stekkers/kabels teruggestuurd. Nu kreeg ik gisteren een herinnering dat ik mijn spullen nog niet retour had gezonden. Ik heb nagekeken op Track&Trace bij PostNL en de zending is op 22.10 bezorgd. Graag iemand van Tele2 die hierover met mij contact op wil nemen. Als ik het namelijk via de klantenservice doen, ben ik bij telefonisch contact mijn beltegoed kwijt voor de rest van de maand aangezien ik elke keer een half uur in de wachtrij heb gezeten en als ik het via contactformulier online doe, duurt het gemiddeld 2 weken en dan krijg ik waarschijnlijk ondertussen een nieuwe aanmaning. Bij voorbaat dank voor een reactie.
Hallo, Net contact gehad met de Tele2 helpdesk. Deze gaven aan dat ik hier deze vraag moest stellen.Ik maak gebruik van SVP (Smooth Video Player) software. Deze software laat o.a. YouTube beelden zien in 60 fps. Mijn evenwicht organen werken niet meer. Bij langzame beelden 25 fps of lager, wordt ik snel misselijk. Sinds kort werkte deze SVP software niet meer. De software programmeur zegt dat ik bij YouTube ben geblokkeerd. Wat op zich vreemd is want ik kan wel YouTube in de browser of op de Smart TV bekijken. Volgens de programmeur is mijn wan ip geblokkeerd. Kan iemand van Tele 2 mijn IP nummer vrijgeven zodat ik met een restart van de router een ander ip nummer kan laten opvragen.Dan kan ik uitsluiten of dit inderdaad aan het WAN IP nummer ligt.
Ik probeer de tele2 installatie te doen van Ziggo naar tele2. Nu zat er bij Ziggo een kabel die je erin moet draaien maar bij tele2 zit dit niet. Nu weet ik niet hoe ik een netwerkverbinding tot stand moet krijgen.
Help, mijn internet werkt niet meer. Gister hadden we een korte onderbreking van het internet, nu doet de modem helemaal niks meer. Er brand geen enkel lampje, terwijl er wel stroom op het stopcontact staat. Meerdere geprobeerd.
Hallo iedereen,Gisteravond opeens internetuitval. Half uur gewacht, misschien storing?Daarna oud zwart modem aangesloten (Tele2 adviseerde mij lang geleden om dit weg te gooien). Geen internetstoring dus.Daarna het normale witte modem weer aangesloten en gereset. Het internet deed het weer. Wel na zeer lang wachten op connectie (meer dan 5 minuten in elk geval).Vanmorgen kwamen alle problemen weer terug: het witte modem doet niets, het oude zwarte werkt wel. (Valt wel steeds kort uit).Er is dus iets mis met mijn “nieuwe” modem.Graag hulp/advies!
Hallo,Mijn vraag is deze ; Ik zie in de router op sidd1 een telefoon van mijn buurman staan betekent dit dat hij toegang heeft op mijn router ? Met vriendelijke groet ,C.Oosterwijk
Technisch dienst is langs geweest en geeft aan dat we een nieuwe modem nodig hebben. Wanneer kan ik een nieuwe modem verwachten?
Laatst heb ik mijn modem aangesloten, maar het DSL lampje brandt niet. Ik kan de Wi-Fi wel zien, maar als mn apparaten er mee verbinden staat er "internet misschien niet beschikbaar" en werkt het niet. Ik heb alles al vaak opnieuw geprobeerd aan te sluiten en te resetten en heb ook al beide ISRA poorten geprobeerd maar niets werkt. Kan iemand me helpen?
Hallo allemaal, ik heb een maand geleden een Nintendo switch gekocht daarbij heb ik een abonnement voor online, maar elke keer als ik online probeer te spelen krijg ik een error. Ook heb ik al een adapter gekocht zodat ik op een bekabeld netwerk kan spelen, maar ik krijg nog steeds dezelfde error ik word niet veel wijzer van. Bij het testen van mijn netwerk geeft hij ook aan dat ik een nat-type D heb
Mijn vraagHiIk wil mijn modem van tele2 vervangen door Frtizbox 7581, maar krijg elke keer de melding: the internet connection check failed. the internet service provider is not responding to PPPoE packet.Wat ik al gevonden of geprobeerd hebSluit de Fritzbox aan op de telefoonlijn.Stel de Fritbox in met het username en wachtwoord van de DSL lijnZet VLAN ID op 32.Zet VPI op 1Zet VCI op 32Zet Encapsulation op PPPoE
Onlangs kreeg ik een nieuw modem toegestuurd. De oude moet ik terugsturen. Ik krijg dan beter en stabieler internet, zo las ik in het begeleidend schrijven. Dat had ik al, maar ok het modem is een stuk mooier dan het oude kastje. Ik heb het modem aangesloten en alles werkte. Een uurtje. Sindsdien heeft het modem niet meer gewerkt. Ik heb daarop de helpdesk gebeld (ruim een uur voor in de wacht gehangen) en volgens hen maakte het modem geen contact met de wijkcentrale. Er kon een monteur langskomen en wel op een werkdag tussen 08.00 en 17.00 uur. Het rottige is, dat ik fulltime werk en pas rond de kerstdagen weer een dagje vrij heb. Ik gaf de helpdesk aan dat ik mijn oude modem dan maar weer zou plaatsen. Dat had geen enkele zin, werd mij gezegd, want die zou dan ook geen contact maken met de wijkcentrale.Toch maar het oude modem geïnstalleerd en…. jawel, gewoon internet. In de tussenliggende tijd heb ik herhaaldelijk gemaild naar Tele2, maar ik krijg geen reactie. Het nieuwe modem heb
Mijn telefoon abonnement biedt 2 lijnen (1 nummer). Een PSTN poort doet het prima, maar nu ik de tweede wil gebruiken werkt deze niet. Via het MediaAccess menu kan ik nergens terugvinden hoe ik e.e.a. moet configureren. Weet iemand misschien hoe dit zit?
Beste Tele2, Al maanden hebben wij last van slecht wifi bereik in huis en wanneer wij beiden tegelijk op het internet moeten valt de verbinding ook steeds weg. Tevergeefs proberen we telefonisch contact te krijgen, maar de wachttijden zijn absurd (je krijgt niet eens te horen hoe lang het ongeveer nog gaat duren) en na meerdere mailen 30 minuten in de wacht te hebben gestaan proberen we het via deze weg. We hebben al bijna 9 jaar dezelfde oude modem (Davolink) en we zouden graag een nieuwe willen ontvangen. We denken dat het de modem is de voor problemen zorgt, aangezien we alle andere ‘oplossingen’ al geprobeerd hebben. Met vriendelijke groet, Fam. Van Unen
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.