Hé Mexced,
Als je WAN ip-adres geblokkeerd door youtube dan ze je op geen enkel apparaat op je Tele2 verbinding meer youtube kunnen kijken, er zal dus iets anders aan de hand moeten zijn.
Je WAN ip-adres kun je hier vinden: https://www.watismijnip.nl/
Helaas kunnen wij je WAN ip-adres niet wijzigen, deze is statisch en zal dus ten alle tijden hetzelfde blijven.
Hopelijk gaat het je verder lukken, succes!
Hallo Kevin,
SVP maakt gebruik van de software youtube-dl en deze is bij YouTube op ip niveau geblokkeerd.
Met een 4G verbinding via een hotspot werkt het wel. Of via een vpn. Jammer dat je niet kan helpen.
Wellicht wordt het tijd voor een andere internet provider. Naast dit probleem, snap ik ook niet dat Tele2 met een oude wifi (2.4Ghz) techniek blijft werken. Waar de meeste andere providers ook 5 Ghz ondersteunen. En ja dat heb ik ook aan jullie helpdesk nagevraagd, er is geen ander type router beschikbaar die wel 5 Ghz heeft.
Helaas kan ik je ook niet helpen aan een modem welke 5Ghz ondersteunt, het zou jammer zijn dat je om die reden gaat overstappen.
Mag ik je uit nieuwsgierigheid vragen waarom je een 5ghz wifi verbinding nodig hebt en de 2,4ghz niet (meer) voldoet voor je?
Ik woon in een appartementen complex waar veel wifi zenders zijn. En waar routers / wifi zenders op automatisch staan en niet vast. Deze veranderen op willekeurig momenten van kanaal. Als ik de wifi zender op 1 b.v. vast zet gaat, een van de zenders in de buurt op 2 staan. Of als ik deze op 6 zet gaan er zenders op 5 en 7 staan. Met als gevolgd dat b.v. de wifi van de printer er uit gedrukt wordt en niet meer goed werkt. Of mijn wifi verbinding naar de kelder. Ik ben zelf ICT-Specialist. Bij mijn klanten is de oplossing een 5 Ghz zender plaatsen, het mooiste is van 5 Ghz dat de zenders met elkaar samen werken.
Ik heb nu een 5 Ghz wifi zender geplaatst, wat extra stroom kost. Vindt dit jammer dat de Tele2 dit niet standaard ondersteund.
Daarnaast vindt ik jouw advies niet bepaald behulpzaam. Je had b.v. kunnen voorstellen als optie, om het abonnement te laten wijzigen. Dan veranderd het ip nummer bij Tele2 namelijk wel!
De 5Ghz heb je dus al, nu nog een VPN die je WAN adres verbergt.
Ik woon in een appartementen complex waar veel wifi zenders zijn. En waar routers / wifi zenders op automatisch staan en niet vast. Deze veranderen op willekeurig momenten van kanaal. Als ik de wifi zender op 1 b.v. vast zet gaat, een van de zenders in de buurt op 2 staan. Of als ik deze op 6 zet gaan er zenders op 5 en 7 staan. Met als gevolgd dat b.v. de wifi van de printer er uit gedrukt wordt en niet meer goed werkt. Of mijn wifi verbinding naar de kelder. Ik ben zelf ICT-Specialist. Bij mijn klanten is de oplossing een 5 Ghz zender plaatsen, het mooiste is van 5 Ghz dat de zenders met elkaar samen werken.
Ik heb nu een 5 Ghz wifi zender geplaatst, wat extra stroom kost. Vindt dit jammer dat de Tele2 dit niet standaard ondersteund.
Daarnaast vindt ik jouw advies niet bepaald behulpzaam. Je had b.v. kunnen voorstellen als optie, om het abonnement te laten wijzigen. Dan veranderd het ip nummer bij Tele2 namelijk wel!
Bedankt voor je reactie. Gezien je zelf al een oplossing hebt voor je wifi problemen door een eigen router met 5Ghz te gebruiken heeft het geen meerwaarde dat ik je andere oplossingen ga aandragen om je wifi bereik te verbeteren, als ICT-specialist weet je natuurlijk al hoe het werkt.
Wat betreft mijn behulpzaamheid over de mogelijkheid tot het verkrijgen van een nieuw IP-adres zal ik voor de goede orde even een opsomming maken waarbij je binnen Tele2 een nieuw IP-adres kunt krijgen:
- Je wijzigt je abonnement van internet Light naar Basis/Extra
- Je wijzigt je abonnement naar glasvezel
- Je zegt je abonnement op en vraagt daarna een nieuw abonnement aan
Gezien je je klantnummer in je profiel hebt gezet heb ik al kunnen zien dat je voor punten 1 en 2 niet in aanmerking komt gezien je geen internet Light hebt en er in je omgeving geen glasvezel gelegd is. Daarnaast heb ik bewust gekozen om optie 3 niet met je te bespreken gezien ik mij niet kan voorstellen dat je zit te wachten om 2-3 weken verstoten te zijn van internet.
Groet, Kevin
Je vergeet een optie:-) Internet met telefonie of tv. Ik heb met telefonie gehad, deze gebruikte ik niet en de prijs was nagenoeg gelijk aan wat ik nu heb.
Groet Erwin
Je vergeet een optie:-) Internet met telefonie of tv. Ik heb met telefonie gehad, deze gebruikte ik niet en de prijs was nagenoeg gelijk aan wat ik nu heb.
Groet Erwin
Je kunt tv en internet combineren met elke vorm van internet acces. Maar als je nu al een lijn hebt met meer dan “tot 20 Mbit” snap ik dat de moderator je die keuze niet voorlegt. Anders ga je voor een ander IP adres naar zo'n instap lijntje toe.
Het idee om een VPN te nemen is best een goede. Zelf gebruik ik tweaknews voor usenet access en die leveren dan VPN access dienst mee met pop's over de hele wereld.
Hallo Eric,
Bedankt voor je advies. Maar dit is een principe kwestie. Ik heb al een extra wifi zender moeten aanschaffen, omdat Tele2 geen 5 Ghz ondersteund. Ik gaf al eerder aan in de berichten dat het met een vpn werkt.
Maar om een goede vpn verbinding te gebruiken. Moet je een abonnement aan schaffen. En om eerlijk te zeggen daar zit ik niet op te wachten.
Je kunt ook contact opnemen en je ip nr laten deblokkeren, dat wordt natuurlijk moeilijk als je jezelf bv misdragen hebt of zo.
Heb je geen VPN abo nodig om zo de boel te omzeilen.
Hallo Cypher,
Ik heb het al via de YouTube site geprobeerd. Als jij nog een andere site / email adres weet dan hoor ik dat heel graag.
Om eerlijk te zeggen ik heb totaal geen idee waarom ik geblokkeerd ben. Het enigste wat SVP doet is via youtube-dl, de YouTube video met MPC-HC video speler afspelen. Volgens een forum, zou het ook kunnen dat de provider zelf is geblokkeerd.
Je vergeet een optie:-) Internet met telefonie of tv. Ik heb met telefonie gehad, deze gebruikte ik niet en de prijs was nagenoeg gelijk aan wat ik nu heb.
Groet Erwin
Het lijk erop dat je verkeerde geïnformeerd bent, je krijgt namelijk geen nieuw IP-adres wanneer je je abonnement uitbreidt met telefonie of TV, je internet dienst blijft namelijk onveranderd.
Wat eric aangeeft kan helaas niet, het omzetten van een Internet Basis/Extra abonnement naar een Internet Light abonnement is technisch niet mogelijk.
Het zou handig zijn om uit te zoeken waarom je ip-adres in eerste instantie geblokkeerd is, kan het zijn dat youtube dit gedaan heeft omdat je gebruik maakt van software om de video's te streamen/downloaden? Dan helpt een nieuw IP-adres ook niet want dan zul je opnieuw geblokkeerd gaan worden.
Wat bleek Google heeft zijn beveiliging aangepast waardoor (SVP) youtube-dl geblocked wordt op ip niveau. Dankzij de programmeur van SVP, was er ook een optie om met SVP te verbinden alsof het een browser is. En dat werkt perfect!
Deze topic kan gesloten worden.
Bij een andere provider had je met dezelfde acties ook geblokkeerd geworden. YouTube is redelijk paranoia voor programma’s die zich vreemd gedragen o.a. uit angst dat de filmpjes geript worden. Fijn dat je toch een oplossing hebt weten te vinden!
Topic gesloten, fijn dat het weer werkt Erwin!