De Tele2 community stopt op dit domein
Alles over het gebruik van je eigen modem, router en andere hardware
Recent actief
Beste tele2/moderators , heb net een wijziging aangebracht aan de configuratie. Ik heb het modem nu rechtstreeks, dat wil zeggen de 2 ROOD/BLAUW kabels in een RJ11 stekker geknepen (speciale krimptang) en rechtstreeks in het modem gestoken. Hiermee elimineer ik de vorige configuratie. Dit bestond uit: 1. halve meter kabel van modem naar een stekker. 2. de Stekker die aangesloten was op 3. een hele oude PTT contactdoos uit de jaren 80. De bekabeling van KPN is dus nu rechtstreeks op het modem aangesloten dus uit de grond op het modem. Mijn gegevens nu in het modem: Actual rate (up/down): 10095/16383 KBPS Atainable rate (up/down): 10500/30995 kbps Als ik download dan download ik ook maar met een snelheid van 1,8MB/sec. IN februari downloadde ik nog met 3,9-4 MB. Sinddien hebben mijn ouders een nieuw modem aangesloten (het nieuwe witte modem van tele2). Misschien was ook het modem niet blij met wat er in 1 stond. Dit heb ik gefixed. MIJN verzoek is dan een DLM reset. Wan
Wij hebben onlangs het installatiepakket voor internet van Tele2 ontvangen en alles aangesloten (type 1 aansluiting). Het DSL lampje brandt echter niet. ik heb de aansluiting gecontroleerd, beide poortjes van de ISRA aansluiting geprobeerd en gereset, maar niets lijkt te helpen. Het WiFi netwerk is wel zichtbaar op mijn telefoon en ik kan ook inloggen, maar ik heb vervolgens geen internettoegang. Hoe kunnen we dit oplossen?
Volgens de klantenservice moest ik op dit forum zijn voor mijn vraag. Ik moet voor mijn werk op een vpn server, maar daarvoor moet ik mijn IP-adres veranderen. Als ik op mijn modem inlog kan ik alleen het IP-adres niet veranderen. Volgens de klantenservice kan dit niet vanwege de veiligheid van het netwerken. Weet iemand hoe ik mijn IP-adres alsnog kan veranderen?
Mijn modem maakt geen verbinding meer, ik heb al meerdere keren een reset uitgevoerd, maar ook dat helpt niet. Ik kan wel met mijn telefoon netwerkverbinding maken, maar er is ook geen internet verbinding. Heeft iemand een oplossing?Mijn verbinding loopt via type 2.
Beste Tele2 . Ik kreeg een mail een week geleden dat alles opgeleverd zou zijn, dus ik met volle moed alles aangesloten, helaas nu blijkt dat er geen signaal naar mijn woning komt vanuit de telefoon centrale in de buurt, dus ik contact opgenomen met Tele2 die sturen mij door naar KPN en KPN zegt nee dit moet Tele2 doen🤷🏻♂️ je kent het wel van het kastje naar de muur nu wil ik graag dat er een monteur naar het kastje van KPN gaat en het signaal naar mij toe kan sturen en dan is het klaar nu al een week helemaal niks helaas niet omdat het kan maar omdat het moet 😅
Goedemiddag. Volgens mijn zoon is vannacht net na 24 uur het internet uitgevallen. Ik kwam daar pas vanmorgen achter. Ik moest werken en heb nu pas tijd om dit te melden. Ik heb nu alleen een mobiele telefoon om mee te communiceren.Ik heb een groen Powerlampje. En een rood internet lampje. Een ZTE modem. Alle kabels er al af gehad en voldoende tijd genomen om weer op te starten. Het mag niet baten. Dsl link informatie :Link status is upDsl connection :Op adres 0.0.0.0/0.0.0.0Dns: 0.0.0.0/0.0.0.0/0.0.0.0Graag uw hulp om weer online te komen. Met vr. groet, Fimmy
Ik wil graag mijn wachtwoord van mijn modem veranderen. Maar ik weet mijn user name niet meer. Hoe kan ik het dan veranderen? Mvg
2dg geen toegang
Dag Tele 2, Ik heb (ongevraagd) een nieuw modum thuis gestuurd gekregen om te installeren en daarbij mijn oude internet modum te retourneren. Echter heb ik problemen met het nieuwe modum. De wifi doet het namelijk niet en samen met de klantenservice ben ik bezig om dit op te lossen. Echter is de termijn reeds verstreken dat ik het oude modum moet retourneren en anders worden er kosten in rekening gebracht. Graag zou ik deze retour termijn willen laten uitstellen. Ik hoor graag van u
Goedenavond, Mijn internet is al een tijd erg traag. Ik heb mijn modem (Davolink DV-2020) al vanaf het 2009 in gebruik. Een tijdje geleden heb ik hem ingesteld op een ander kanaal in de hoop dat dit zou helpen, maar ook dat maakt niets uit. Kan mijn modem omgewisseld worden voor een nieuwer model? Met vriendelijke groet, Hilde
Goedenavond beste mensen ik heb sindskort een Nintendo switch lite met het spel Animal crossing gekocht en ik heb hem gekoppeld aan mijn tele2 4G onbeperkte abonnement van mijn smartphone wou ik online iemand op bezoek laten komen op mijn eiland en ik wou iemand bezoeken om haar te helpen met iets Gaf die een fout code aan dat er iets met de NAT is ik heb geen budget om naar een duurdere provider te gaan
Het lukt mij niet om in te loggen op mijn router. Ik heb het wachtwoord en gebruikersnaam als user gedaan maar kom er niet in.. Mijn NAT is naar strict verandert en geen idee waarom eigenlijk. Is er iemand die kan helpen
Ik heb naar volle tevredenheid adsl gehad van Tele2. Nou wilde ik naar vdsl en moest overstappen naar t-mobile. Ik kreeg een doos opgestuurd van tele2 om de router op te sturen.(tot zover ok) Router verzonden, en volgens track/trace ook aangekomen. Vandaag een nieuwe doos, met dezelfde brief.. Wat nu te doen?? ik heb m’n router al verstuurd, en ook nog geen mail van tele2 gehad dat ie ontvangen is. Graag reaktie. Groetjes, Frank
Hi! Ik heb recent bij Tele2 het ADSL internet besteld, wat leverbaar was op dit adres. Ik kan in de meterkast of op andere plekken echter geen hoofdaansluiting vinden. Wel zitten in de woonkamer de twee volgende dingen: Een aansluiting voor, ik denk, kabel televisie? Een Genexis Gigabit (ik geloof voor glasvezel). Kan iemand mij uitleggen of links sturen naar een bron die uitlegt hoe ik het ADSL aansluit? Ik hoor het graag.
Chromecast aangesloten op tv, app geinstalleerd van google en alles gaat goed tot dat hij wifi verbinding moet maken. De melding is: kan geen verbinding maken met wifi. Geprobeerd in te loggen in modum wat ook niet mogelijk is aangezien AP-isolatie volgens informatie uitgeschakeld moet zijn. Zelfs de klantenservice kon mij niet helpen. Alleen het advies modem resetten maar ik heb meer apparaten zoals ipad en telefoon ingesteld op wifi en vind het lastig en moeilijk om dat opnieuw te moeten instellen. Wie heeft er raad?
Beste Lezer, Ik heb een Technicolor TG789bvn modem van Tele 2. Op mijn nintendo switch zou ik graag online een spel willen doen, je hebt hiervoor NAT-type B nodig. Helaas geeft dit modem NAT-type D aan mijn Nintendo switch. We hebben al ingelogd op het modem en UpnP aangezet. Ook hebben kanalen toegevoegd voor de Switch… Niks helpt, op een gegeven moment veranderde hij naar NAT-type F… dit was ook weer niet de bedoeling. Kan iemand mij helpen om mijn NAT-type van D naar B te krijgen? Ik zou er zowat door overstappen. Groetjes Lianne
Onlangs heb ik een nieuw modem gekregen, het oude modem was kapot. Ik moet vlg de handleiding hetoude modem + stroomadapter retourneren, echter, de oude stroomadapter was kapot en heb ik al weggegooid. Ik kan nu alleen het oude modem retourneren. Is dit een probleem?
Sinds kort krijg ik de Tele2 wireless wizard te zien wanneer ik op een link klik en dan kan ik niet verder! Hoe kan ik dat oplossen?
Hallo, Ik heb een probleem met mijn Nintendo Switch. Ik kan namelijk bijna niet online spelen door NAT type D. Nu heb ik geprobeerd om via een aantal forums dit te fixen. Ik heb port forwarding geprobeerd, maar nu krijg ik het volgende bericht. “The port configuration of the game or application conflicts with an already assigned game & application. Assigning this game or application is not possible. “ Ik heb ook gelezen dat UPnP uit moet staan en dat heb ik ook. Ik weet dat dit probleem al eerder is opgelost, maar de links die in de oplossingen worden gedeeld kan ik ook niet bekijken. Ik hoop dat iemand me snel kan helpen.
Hoi ik heb een nintendo switch, maar ik krijg nat type D of F ik heb mijn upnp al aangezet en geprobeerd te poorten van switch te openen ook heb ik mn switch naar een publieke ip gezet ik heb een technicolor router hoor graag hoe ik dit fix gr max
Beste mensen, Mijn huidige modem heb ik per 21-08-2013 ontvangen ter vervanging van mijn eerste en identieke modem. Mijn televisie-decoder werkt prima. De produktomschrijving is amino_132 en de ordertype is SWAP. De reden om hier mijn bericht achter te laten is dat ik sinds een paar weken erg veel last heb van het steeds vaker wegvallen van wifi-verbinding, zelfs bij weinig gebruik daarvan om te testen. Ook valt het mij op dat de modem de laatste weken steeds warmer (bijna heet) wordt dan normaal. Dit terwijl deze modem in de donkere en koele meterkast zit. Ik heb allerlei dingen gedaan om de wifi-verbinding weer te normaliseren en dat de modem niet meer zo heet wordt zoals toentertijd. Dus alles uitzetten en alle stekkers uitgetrokken en expres een uurtje gewacht. Dan weer alles aanzetten. Ook bij de elektronica met wifi-verbinding zoals smartphone en smarttelevisie. Alles gereset. Maar tot nu toe heeft niks geholpen en de wifi-verbinding valt nu om de haverklap weg, dus steeds va
Beste mensen, Ik wilde graag een gastennetwerk aanmaken, maar de tele2 modem heeft dit niet iemand ideeën? Groetjes
Ik kreeg 3 juni een sms dat mijn internet zou werken echter brandt het DSL lampje niet. Ik heb de modem gereset maar het enige wat knippert is het groene tv lampje.
KPN heeft het mogelijk gemaakt om eindelijk je eigen Fritzbox te gebruiken voor je internetverbinding. Ik ben benieuwd of Tele2 nu ook deze mogelijkheid aanbied of gaat aanbieden op korte termijn. Kan ik mijn eigen Fritzbox gaan aansluiten?
Mijn moeder heeft nu al 3 modems gekregen en niks werkt . We hebben tig keer gebeld maar er is nog steeds geen oplossing. Ze woont in Hilversum en heeft een netnummer uit Waalwijk . Sinds de laatste modem heeft ze nog steeds geen internet en nu ook geen telefoon meer. Ze heeft al maanden problemen maar er word zo ver we merken niks opgelost. Ze heeft ook weken gehad dat ze geen TV en geen internet en geen Telefoon. Het zou allemaal uitgezocht worden maar helaas. Mijn moeder is 80 en word er behoorlijk onrustig van en zenuwachtig. Ze moet al zoveel binnen blijven en dan ook vaak nog zonder TV Internet en telefoon
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.