De Tele2 community stopt op dit domein
Alles over het gebruik van je eigen modem, router en andere hardware
Recent actief
Beste mensen, Ik heb via mijn nieuwe werk thuiswerken via VPN maar deze wil maar niet werken via mijn ZTE modem. Het moet ergens in het modem zitten, klantenservice van Tele2 zegt daar niet bij te kunnen/willen helpen (echt heel slecht!). Via de hotspot van mijn telefoon kom ik er probleemloos in, dus het moet ergens in het modem zitten. Wie kan mij helpen?
Het groene lampje power en het groene lampje wifi branden. Alleen 't rode lampje internet brand ook, ik heb dus wel wifi maar kan niet op internet.Stekker er al uit gehad, kleine reset knopje aan de achterzijde ingedrukt, maar nog steeds geen internet. Hoe los ik dit zsm op? Klantenservice bellen gaat helaas niet op zaterdag na 17.30
Ik heb momenteel een modem die niet meer aan gaat. De lampjes branden niet meer.De voeding heeft een knipperend groen lampje, waar dit voorheen een constant lichtje was.Ik heb van alles geprobeerd, zoals andere stopcontact en stekkerblok eruit halen. Het ligt echt aan de voeding of aan de modem. Een reset had geen effect. Iets wat ik niet aan kan zetten kan ik ook niet resetten. Het betreft een ZTE Home Gateway ZXHN H369AIk heb dringend voor bijv werk internet/tv nodig.
Mijn modem, ZTE, had laatst de geest gegeven. Ik zou een "nieuw" modem krijgen. Wat schetste mijn verbazing, ik kreeg een modem met nogal aardig wat gebruikssporen. Gezien ik aan mijn verplichtingen moet voldoen verwacht ik dat van Tele2 ook en niet een modem, dat nog vies is ook te krijgen. Ben dan ook van plan dit modem terug te sturen. Overweeg ook om mijn abonnement op te zeggen. Dit is op z'n minst zeer ongezond in deze tijd!!!Goran
Ik wou een eigen DNS server opstellen met dnsmasq op mijn Debian gebaseerde Linux distro omdat ik een lokale domeinnaam wil hosten op mijn lokale netwerk, maar wanneer ik naar de default gateway 192.168.1.1 ging om de DNS te configureren, zach ik helaas onder de Local Network tab in de side-menu en onder Local Network>LAN>DHCP Server helemaal niks dat met DNS te maken had. Er is geen DNS item in de side-menu van de Local Network tab, en er zijn geen instellingen die ik kan veranderen voor DNS onder Local Network>LAN>DHCP Server. Heeft de H369A ZTE router geen instelling om de DNS te configureren, of is er wel een oplossing om dat te doen? Alvast bedankt.
Goedemiddag, Afgelopen donderdag gebeld met de melding dat m'n internet traag is de laatste tijd. Zelf een speedtest gedaan en kom dan tot 10Down/0,8Up. (Heb een 20Mbps abonnement). Vooral die snelheid voor uploaden is een probleem bij vergaderingen de laatste dagen. Dacht dat ik in het verleden wel eens speedtest had gedaan en dacht toen tot 3,5Down te komen. Maar goed geen bewijs daarvoor. Dit is allemaal nog met het oude zwarte modem wat ik al een jaar of 10 heb.Dame aan de lijn kon zelf de speedtest niet uitvoeren. Ze kwam niet in mijn modem. Dus volgens haar lag het aan het modem. Zou een nieuwe toegestuurd krijgen.Die zaterdag ontvangen en aangesloten. Werkte. Speedtest gedaan. Zowel met als zonder kabel. Dit leverde dezelfde snelheden op helaas. Dus het lag niet aan het modem.Zaterdagavond viel het internet helemaal uit. Nieuwe modem stond heel druk te knipperen en ik had wel wifi maar geen internet. Zondagmorgen was dat nog steeds het geval. Uiteindelijk het modem een harde res
heb van tele 2 een brief gekregen waarin nogmaals gevraagd wordt om de apparaten terug te sturen.Dit heb ik 10 mei al gedaan en post nl zegt dat het 17 mei afgeleverd is.Kun je voor mij nakijken of het binnen is want ik wil niet dat er 99 euro afgeschreven wordt voor iets wat niet waar is.Aangezien dit de enige manier is die ik kan verzinnen om contact met jullie te krijgen doe ik het op deze manier.Hoop snel iets te horen / lezen
Hallo, ik heb een TP-Link Deco M5 aangeschaft om het wifi signaal in huis te versterken. Nu wordt er bij installatie via de app gevraagd om het verbindingstype (dynamisch, statisch IP, L2TP, PPTP...) en de IPTV/VLAN- instellingen. Ik heb geen idee wat ik hier zou moeten invullen, dus graag jullie hulp.Ik heb een ZXHN H369A modem van tele2.Alvast bedankt voor jullie reactie!
De laatste maanden gaan op 3 locaties regelmatig de Tele2 's nachts om 2.00 - 3.00 's down. Het nadeel is dat mijn router tijdens de down een interne IP-adres krijgt van de modem, waardooor mijn router niet naar mijn backup-internetverbindingen switch. Ik wil daarom een eigen modem plaatsen voor de Tele2 verbinding, helaas heb ik nog geen gegevens kunnen krijgen van Tele2. Volgens de wet op "Besluit eindapparaten", ingetreden op 28.12.2016 (zie http://wetten.overheid.nl/BWBR0038908/2016-12-28), moet elke provider medewerking verlenen voor het gebruik van een eigen eindapparaat (bv. modem), sterker nog volgens artikel 2 van dit besluit moet de provider de technische gegevens op internet publiceren en zorgen dat andere eindapparaten (bv. modem) werken en blijven werken op hun netwerk (artikel 3). Kortom Tele2, maar ook andere providers moeten de alle informatie leveren om je eigen modem op hun netwerk aan te sluiten. Dit geldt dus niet alleen voor je internet verbinding, maar ook
Ik probeer port forwarding mogelijk te maken, zodat ik met ssh verbinding kan maken met mijn raspberry pi als ik niet thuis ben. Ik heb een ZTE router en heb de beschrijving hier gevolgd: https://www.tele2.nl/klantenservice/thuis/portforwarding-instellen Bij Internet → security → DMZ → LAN Host heb ik het lokale ip-adres van de raspberry pi ingevuld. Dit is een statisch ip-adres.Bij Internet → security → port forwarding heb ik gekozen voor TCP, opnieuw hetzelfde ip-adres ingevuld en bij alle vier de port-vakjes 22 ingevuld.Dit werkt helaas niet.Ook geprobeerd: bij Internet → security → port forwarding → LAN Host het externe ip-adres invullen ipv het lokale ip-adres. Helaas zonder succes. Heeft iemand een idee wat ik fout doe?
Edit. Heb net gebeld en blijkt storing in regio te zijn. Ik wacht nog even af wat t doet Hallo, Vandeweek had ik hier al eens over gebeld maar toen sprong de power spontaan op groen.Nu blijft de power van m'n davolink dv2020 op rood staan. Ook na een paar keer de stekker uit stopcontact te hebben gehaald. het statuslampje knippert (om de seconde). Dsl is groen. Tv staat op 'tele2 een moment geduld' al 10 minuten. Wi-Fi en vaste telefoon doen het niet.Ben ik toe aan een vervanging voor de davolink? Wat is er aan de hand ? Kunnen jullie dit checken?
Hier ook in Wageningen geen internet en rood lampje. Uiteraard alles geprobeerd mbt. Resetten. Wat kan ik verder doen? Lekker geregeld dat er geen enkele klantenservice aanwezig is..
Rode lampje internet brand op onze modem. Wifi brand wel groen, maar doet het dus niet. meerdere malen gereset , zonder resultaat. Iemand enig idee wat te doen?? medewerker heeft geen zin, is hemelvaartdag.
Ik heb port forwarding ingesteld voor mijn minecraft server en met mijn ip als lan host werkt het niet alleen met mijn mac address en als ik een port checker doe dan zegt hij port gesloten en als mijn vriend probeert te connecten met de server doet hij het ook niet
Aangezien mijn oude topic is gesloten en Cas van tele 2 blijkbaar moeite heeft met lezen, zie de rode tekst, en wie heeft dat als het beste antwoord gegeven gezet? Een antwoord dat de vraag niet beantwoord. Medewerkers van tele 2 jullie mogen natuurlijk ook de inlog gegevens voor de modem geven aan mij via mail, dan kan ik die TG789bvn eruit gooien, T-mobile die nu het internet van tele2 regelt doet dit wel, maar omdat ik een oud abonnement heb kan het niet????Ik wil dus graag mijn fritzbox 7590 achter de MediaAccess TG789bvn,Ik heb dit topic gevonden:GEigen router achter het modem plaatsen, zinvol of onzin?( en veel meer natuurlijk ) Echter bij: Assign the public ip address of a connection to a lan device, krijg ik de melding:Internet over adsl : Not assigned and no compatible device foundInternet : Not assigned and no compatible device foundDe fritzbox zit aangesloten via de lan 1 poort van de Mediaaccess Tg789 naar de wan poort van de fritzboxHoe krijg ik de modem in dmz naar de fri
Is het mogelijk om de DNS servers in de ZTE router aan te passen? Op basis van antwoorden op dit forum lijkt dit te kunnen, zie o.a. https://forum.tele2.nl/vast-internet-188/dns-server-reageert-niet-meer-79410 Als ik echter inlog op mijn router, dan ziet het er niet naar uit dat de DNS kan aanpassen. Zie ik iets over het hoofd?
Lamp blijft knipperen bij status...
Beste Tele2,mijn modem gaat niet meer aan en ik heb alles geprobeerd om hem aan te krijgen.
Wat kan/moet ik doen met een ‘oud’ modem inclusief voedingsadapter van een opgezegd Tele2 Internetabonnement?
Ik zou graag toegang willen krijgen tot mijn router met volledige rechten.Met welke gebruikersnaam en wachtwoord kan ik inloggen om admin rechten te krijgen?
Camera,Chromecast en internetradio vallen regelmatig weg. Wanneer ik modem reset is alles weer (tijdelijk) in orde
Al enige tijd heb ik last van een wegvallende en trage Internetverbinding, zowel LAN als WLAN.abbonement is 20Mb/s , realiteit is tussen de 3 en 5 Mb/s download.Inmiddels alle gebruikelijke stappen meerdere malen doorlopen;-modem resetten-verschillende kanalen proberen-firmware update dit allemaal helaas zonder resultaat, het probleem lijkt alleen erger te worden. Enigste waar het naar mijn inziens nog aan kan liggen is de modem, een oud beestje; DavoLink dv-2020. iemand soortgelijke problemen met desbetreffende modem? (En een positief verhaal na het vervangen van deze)?
Als ik mijn WIFI verbind met mijn router kan ik geen VPN verbinding opzetten (type PPTP) met mijn werk, maar als ik gewoon even wissel naar de Ziggo wifi van de buren werkt het wel. Hoe kan dat nou? Ik zie meer vragen over dit onderwerp.Ik vermoed dat het ZTE H369A modem geen zogenaamde ESP of GRE pakketjes doorlaat. Dat is iets anders dan TCP of UDP pakketten. @tele2: klopt het dat het ZTE modem geen ESP pakketten door laat? Alle antwoorden met verwijzingen naar poorten forwarden en dergelijke zijn niet van toepassing, want dat onderwerp betreft verkeer van buiten naar binnen. Ik wil van binnen naar buiten. Trouwens ook op dat Ziggo modem is er niets bijzonders ingesteld voor verkeer van binnen naar buiten. Wie weet een oplossing voor het opzetten van een PPTP VPN verbinding naar buiten via het tele2 modem?Overigens een “openvpn” verbinding (ipv pptp) opzetten naar een externe server gaat wel, maar mijn werk heeft geen openvpn server.
What is default Netgear Cable modem IP Address if unable to access routerlogin.net how to find out if IP address already changed. Thanks is Advance
Ik wil dus graag mijn fritzbox 7590 achter de MediaAccess TG789bvn,Ik heb dit topic gevonden:( en veel meer natuurlijk ) Echter bij: Assign the public ip address of a connection to a lan device, krijg ik de melding:Internet over adsl : Not assigned and no compatible device foundInternet : Not assigned and no compatible device foundDe fritzbox zit aangesloten via de lan 1 poort van de Mediaaccess Tg789 naar de wan poort van de fritzboxHoe krijg ik de modem in dmz naar de fritzbox?
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.