Sinds vorige week begon ons modem kuren te vertonen door zich regelmatig op een dag te resetten. Gevolg: geen constante Internet- of telefoon verbinding. Contact opgenomen met Tele2 en een nieuw modem aangevraagd (vorige was al 11 jaar oud!) Een paar dagen geleden nieuwe modem in ontvangst genomen en geïnstalleerd. Internet doet het beter dan ooit. Maar: vaste telefoon verbinding doet niets meer.
Ik heb de instructies van deze pagina gevolgd, zonder succes. Graag hulp van een medewerker. Eventueel mij bellen op mobiel nummer.
De situatie
- Wanneer ik met mijn mobiel naar mijn vaste nummer probeer te bellen wordt de verbinding onmiddelijk verbroken. Ik hoor geen bericht als: “Dit nummer is niet bereikbaar” o.i.d. Ik kom ook niet uit bij de voice mail.
- Wanneer ik met mijn vaste telefoon een nummer intoets brandt wel het groene lampje van Tel1 op het modem, maar er komt geen toon en geen verbinding tot stand.
- Ook wanneer ik het modem loskoppel en de telefoon direct verbind aan de stekker die uit de muur komt krijg ik geen gehoor. Dit doet mij vermoeden dat het niet per se een probleem met het modem is (of zit ik nu onzin te verkopen?)
- Andere kabels proberen heeft geen effect. Voor en tijdens de storing van het vorige modem deed de telefoon het prima.
- Er was en is geen storing bij Tele2 bekend.
Bij het aanvragen van het nieuwe modem is ook mijn abonnement verlengd. Misschien is er iets misgegaan van de kant van Tele2?
NB: het nieuwe modem is zo'n mooie witte Comtrend.
Ik hoop dat iemand kan helpen bij het herstellen van de telefoon verbinding. Zie profiel voor klantnummer. Ik heb al geprobeerd met mijn mobiel naar de klantenservice te bellen, maar heb bijna al mijn beltegoed verloren aan het wachten tot er iemand beschikbaar was (heb na 10 minuten maar opgehangen.) Helaas kan ik niet mailen met de klantenservice, dus ik dacht: ik probeer het forum.
Met vriendelijke groet,
--René Mulder