Problemen met Vaste Telefonie

  • 8 July 2021
  • 2 reacties
  • 4445 x bekeken
Problemen met Vaste Telefonie
Reputatie 7
Badge +12

Je bent in dit artikel beland omdat je problemen hebt met je vaste telefoon. Kan je niet meer bellen of kan je niet gebeld worden? Lukt het allebei niet? Of heb je slecht ontvangst? Geen zorgen, we gaan ermee aan de slag! Ik heb een stappenplan voor je klaar zodat het binnen no time gefixt wordt. Je kan gauw weer bellen!

 

Check als eerste of er een algemene storing is waardoor je niet kan bellen. Als dit zo is dan ben je niet de enige die niet kan bellen. We houden je up-to-date en zullen er alles aan doen om dit op te lossen. Je hoeft er verder niets voor te doen. 

Zodra het opgelost is laten wij het direct weten!


 

Stoorzenders

Heb je slecht ontvangst als je aan het bellen bent met je vaste telefoon? Het kan zijn het ontvangst verstoord wordt door wat apparaten die in de buurt zitten. Dit noemen wij stoorzenders. Het kan gaan om deze apparaten:

  • Draadloze vaste telefoon
  • Satellietontvanger
  • Magnetron
  • Luidsprekers en subwoofers
  • Openliggende elektronica (zoals een Home Cinema set)

Als één van deze apparaten dicht in de buurt van de telefoon en het modem staan, verplaatst of verwijder dan een van de apparaten. Je verbinding zou dan beter moeten zijn.

 

Heb je alleen vaste Telefonie, zonder internet?

Stap 1

  • Controleer de volledige aansluitsituatie. Als het mogelijk is, sluit je toestel zo dicht mogelijk aan bij het ISRA punt. Zo weet je zeker dat je een goede verbinding hebt! 

 

 

Stap 2

  • Check het aantal toestellen. Er kunnen tot maximaal 5 toestellen aangesloten worden op een telefoonlijn.
  • Maar soms kunnen veel toestellen op de lijn weer zorgen voor slechte kwaliteiten of zelfs storingen veroorzaken. Dit moeten we niet hebben!
  • Als je gebruik maakt van meerdere toestellen, probeer deze dan terug te brengen tot 1 toestel. Kan je dan wel bellen?

 

Heb je een compleet abonnement met Internet, Telefonie en/of TV?

  1. Check het modem. Het is belangrijk dat de juiste lampjes op het modem branden. Zowel het powerlampje (pwr) en het ADSL (dsl) lampje moeten groen zijn. Het status lampje (sts) moet knipperen. Als je meetelt zijn dit 3 seconden aan, 1 seconde uit. Branden de lampjes niet op deze manier? Doe dan een modem reset! Dit doe je door het modem 30 seconden van het stroom af te halen.
  2. Sluit je telefoon aan op het juiste kanaal. Is je telefoon aangesloten op TEL2, dan is dit het verkeerde kanaal. Haal de kabel uit TEL2 uit je modem en stop de kabel in TEL1 of FXS1. De poortnaam verschilt weer per modem.
  3. Controleer je kabel. Het kan zijn de kabel het probleem is. Verwissel de kabel die in de poort TEL1 of FXS1 zit. Als je de andere kabel hebt aangesloten, haal dan de hoorn van de haak.
  4. Probeer een ander toestel aan te sluiten. Heb je deze toevallig ergens liggen of kan je het misschien lenen van iemand? Zo kan je kijken of het aan je toestel ligt of dat het probleem misschien ergens anders ligt.

 

Kom je er met bovenstaande stappen toch niet uit, dan staat onze Community voor je klaar. Maak een topic aan en laat het ons weten of laat hieronder een reactie achter!

 

Relevante kennisartikelen

 


2 reacties

Hallo, 

Wij hebben een vervangend modem gekregen en ik heb de boel overgezet… Alles pijnloos, internet, televisie deden het meteen, maar de telefoon is zo dood als een pier

Als ik me goed herinner heb we een jaar of vijf, zes geleden, bij het vorige modem eenzelfde probleem gehad...Toen was het telefoonnummer gekoppeld aan, of voorzien van een Waalwijks nummer… En zijn we uren bezig geweest dat om te zetten… Is zoiets weer aan de hand? Hoe kom ik erachter? Of beter: hoe verhelp ik het euvel?

mvrgr,

Willem Hoogendoorn

Haarlem

klantnr. B0002269848

Reputatie 7
Badge +12

Hi @whdoornoog, jouw reactie is ons denk ik ontglipt! Werkt de telefoon inmiddels weer? De snelste manier is om even contact op te nemen met de klantenservice via 020-7544444 of via de Chat. Ik had je het liefst zelf geholpen, maar ik heb geen toegang tot onze Thuis-systemen. Mijn collega's van de klantenservice hebben deze toegang wel en ik weet zeker dat ze je direct kunnen helpen. Laat je het me weten of het is gelukt? Ik hoor het graag van je!

Reageer