Modem is defect. Repareren of omwisselen?

  • 16 June 2023
  • 0 reacties
  • 124 x bekeken
Modem is defect. Repareren of omwisselen?
Reputatie 7
Badge +12

Je kunt geen gebruik meer maken van onze diensten doordat je modem defect is. Maar is ‘ie echt defect of valt de modem nog te repareren?

 

In dit artikel leg ik je uit wat je precies kunt doen als je modem defect is.
 



Wat kan ik zelf doen om het modem weer aan de praat te krijgen?

Er zijn een paar stappen die je zelf kunt controleren, voordat je zeker weet dat de verbindingsproblemen aan je modem liggen of dat het modem defect is.

  • Geef het modem een harde reset of check de stappen in dit artikel
  • Haal het modem uit het stopcontact en sluit deze na 30 seconden weer aan
  • Bel met de klantenservice en loop de troubleshoot met hen door

Vraag de klantenservice-medewerker naar de opties: modem laten repareren of het modem vervangen

 

Wanneer moet ik het oude modem terugsturen?

We vragen je de apparatuur zo snel mogelijk naar ons terug te sturen. Vanaf het moment dat je de vervangende apparatuur hebt gekregen heb je hier twee weken de tijd voor. Heb je de apparatuur dan nog niet teruggestuurd? Dan ontvang je van ons een herinnering. Als we de apparatuur daarna niet terugkrijgen kan het zijn dat we een boete van € 99 in rekening brengen. Meer weten over het retourneren van je apparatuur? Bekijk dit artikel.

 

Ik heb het modem teruggestuurd, maar ik heb alsnog een herinnering ontvangen. Wat nu?

De kans is groot dat de herinnering wordt verstuurd, terwijl je het modem recent naar ons terug hebt gestuurd. In dat geval kun je de herinnering negeren. Bewaar wel altijd het verzendbewijs. Neem na een paar dagen contact op met de klantenservice om te controleren of wij het modem hebben ontvangen.

 

Kunnen jullie een afspraak inplannen met de monteur of een nieuw modem opsturen?

Ja, een van onze moderators heeft de mogelijkheid om een afspraak in te plannen met een monteur, of om jouw modem te vervangen. De moderator doet eerst de nodige checks om te kijken wat er precies aan de hand is en bepaalt vervolgens of er een monteur langs moet komen of dat je een nieuw modem opgestuurd krijgt.

Vul je klantnummer in je profiel om sneller geholpen te worden. Een moderator zal je ook vragen extra gegevens via een privébericht toe te sturen.

Een andere mogelijkheid om dit te regelen is via de klantenservice (020-7544444) of via de Chat.

 

Heb je nog andere vragen over je modem? Laat hieronder een reactie achter – we helpen je graag verder!

 

Relevante kennisartikelen

 


0 reacties

Geen reactie

Reageer