De Tele2 community stopt op dit domein
Alles over het gebruik van je eigen modem, router en andere hardware
Recent actief
Beste, Onze decoder type A532 gaat niet meer aan: er branden geen lampjes. We hebben de voeding doorgemeten en deze geeft gewoon spanning. Wie heeft er een oplossing? Groet, Kaatje
Hallo, Als ik mijn internet via mijn modem gebruik van ochtend tot avond, dan komen er problemem in de avond. Namelijk komt er ongeveer om de minuut het rode lampje van geen internet verbinding. Dit modem heb ik sinds 2014 en het begon te gebeuren maand geleden. Nu is het erger. Kan ik een vervangende modem krijgen? Met vriendelijke groet, Mario
We hebben de modem eigenlijk altijd zonder passwoord staan/ hoe zet ik alsnog een paswoord erop? hij is zeeeeer langzaam...
Hallo allemaal, Aangezien de meneer aan de telefoon mij niet kon helpen, de vraag hier maar stellen... Sinds kort trots eigenaar van een Nintendo Switch. Paar dagen geleden online pass aangeschaft en wat blijkt; foutcodes. Constant. Paniek! 20 euro voor niks uitgegeven? Ik heb geprobeerd de Nintendo help al te volgen, daar kwam ik ook niet uit. Tele2 zegt, wij hebben je switch niet geleverd dus kunnen wij je ook niet helpen (terwijl het probleem niet in de switch ligt, maar bij het internet... Fine) dus kom ik bij jullie uit. Help!!! Wat moet ik doen??? Trouwens: ik maak gebruik van een MediaAccess TG789bvn, wellicht nuttige informatie :) Hoor graag van jullie! Bram.
Hallo, Na het beëindigen van mijn Tele2 thuis abonnement heb ik een pakket ontvangen met een brief om alle apparaten retour te sturen. Dit netjes gedaan in de aangeleverde doos. Na vakantie weer een zelfde brief met doos in de brievenbus… Het pakket heb ik op 20-12-2019 opgestuurd via PostNL. Tot op heden nog steeds geen bevestiging van ontvangst. Pakket is 21-12-2019 om 14.08 afgeleverd…. Het bewijs van de verzending heb ik gelukkig nog niet weggegooid. Maar een beetje vreemd is het wel. Ook bellen met de klantenservice lukt niet ivm de drukte. Zou iemand hier naar kunnen kijken?
Hallo twee vraagjes, Wat is de juiste url voor in te loggen op mijn router? Het was iets met http://192……. (http://192.168.1.1 werkt namelijk niet) Vraag twee: Ik ga op 16 Maart verhuizen naar een adres in de plaats Echt. Wanneer moet ik dit adres doorgegeven aan Tele2. (Moet ik hiervoorbellen of gaat dit ook via dit forum? Hartelijk dank voor een en ander. M.v.G. Marc Heijthuijsen
Ondanks dat mijn verwachtingen er zijn dat ik op Internet verbinding op alle 4 Ethernet-ports heb, is dit niet het geval. Wat kan ik doen om deze vervelende situatie te verhelpen? Bij voorbaat dank!
Allen, sinds een paar maanden overgestapt van KPN naar Tele2 Light. Werkt helemaal prima ( we zijn sowieso lichte gebruikers) maar….. mijn TG789bvn modem heeft problemen met m’n Chromecast en mn Brother WiFi printer. beetje zoals hier https://forum.tele2.nl/randapparatuur-193/chromecast-werkt-niet-tenzij-ik-de-modem-reset-69506 en hier https://forum.tele2.nl/randapparatuur-193/chromecast-werkt-niet-meer-na-nieuw-modem-61653 modem resetten helpt typisch een dag voor de problematiek. Daarna weer zelfde liedje. deReset-oplossingen zijn sowieso een tijdelijke houtje-touwtje oplossing voor een structureel modem probleem. Heb dit ook nog nooit gehad met vorige modems van KPN: het lijkt echt aan de TG789bvnte liggen. zou toch graag m’n printer en chromecast kunnen gebruiken thuis: had ik dit geweten, had ik toch wel even nagedacht over een overstap.… heeft iemand nog tips? Of is de enige oplossing een ander model modem? ik hoor graag van jullie!
Sinds 18 december is mijn nieuwe abonnement ingegaan. Vanaf dat moment valt mijn internetverbinding herhaaldelijk uit en dan voornamelijk 's avonds laat. De DNS server is onjuist of bestaat niet. Als ik mijn modem dan reset of de kabel er uit haal dan heb ik weer internet, maar dat valt dan na een poosje weer uit. Alle lampjes op het modem branden gewoon groen. Mijn pc (Windows 10) is bekabeld met het modem verbonden. Mijn factuur zou in twee delen zijn opgebouwd, een deel van mijn oude abonnement en een deel nieuw. Dit is niet het geval, ik betaal nog gewoon het bedrag van mijn oude abonnement. Tevens kan ik niet meer inloggen op Mijn Tele2, ik krijg de melding: Oeps, er is iets misgegaan. Er gaat volgens mij inderdaad iets mis, maar wat? Graag een oplossing!
Hoi, Ik heb 25 november mijn modem retour gestuurd,maar kreeg mail dat jullie die niet ontvangen hebben. vlgs. postnl is deze wel door jullie ontvangen. Ik heb geprobeerd te bellen en contact formulier ingevuld, maar jullie zijn erg traag met antwoorden en klantenservice werkt geloof ik niemand,want ik krijg nooit iemand aan de lijn hoe lang ik ook wacht…….. ik probeer het nu dus maar zo, want ik heb geen zin om 99,00 voor niks te betalen. Renske
is meer dan twee weken voor een verhuizing bij tele2 normaal?
Hoi, mijn services zijn geactiveerd en heb het installatie pakket ontvangen. Ik weet alleen niet hoe dit is aan te sluiten. De vorige bewoner deed dit via kabel en dit ging allemaal prima. Ik heb de grond kabel gevonden. Deze komt voor aan het huis naar binnen, vervolgens is deze kabel gestript en een van de kabels via een kroonsteen aangesloten. Aan de andere kant van de muur komen dan twee kabels uit, volgens mij gaat het om de kabel die op de varkenssnuit is aangesloten. Zie foto's, iemand tips?? Oude kabel aansluiting, werkt niet met tele2 2e foto waar de grondkabel door de grond komt 3e foto varkenssnuit
Regelmatig, als ik m'n ouders bezoek, wil ik bijv casten of draadloos internetten wat niet wil. Ligt het draadloos netwerk er weer uit. Ook kan ik middels mijn eigen laptop de dan de voor mij bekende SSID name niet zien/vinden. Wat te doen: inloggen op de router 192.168.1.1. en 5GHz aanzetten en opslaan. Werkt daarna prima. Hij is weer zichtbaar. Paar dagen later ligt hij er weer uit. Hij lijkt de instellingen van de WLAN dus niet op te slaan…………….. Remedie: router vervangen ? of zijn er nog andere optie's ?
Ik heb mijn PS4 verbonden met een UTP kabel via een powerline adapter. Dus een adapter in de woonkamer verbonden met de modem en de andere adapter in mijn kamer die in verbinding staat met de PS4. Ik krijg echter de laatste dagen alleen maar de melding Lan kabel niet aangesloten terwijl die dat wel is. De PS4 verliest dan ook 1 seconde de verbinding en verbind dan weer opnieuw. Bij een ander apparaat wat ook zo verbonden is heb ik dit probleem niet. Ik kan niet bedenken wat het probleem is. Ik heb de UTP kabel in een andere poort op de adapter geprobeerd maar dit heeft niks opgeleverd. Wat zou kunnen is dat de UTP kabel in de woonkamer die uit de adapter naar de modem gaat niet goed meer is? De adapters zijn trouwens van Tele2.
Beste tele2 en community, Kunnen jullie mij uitleggen hoe het komt dat in de avonduren (na 18/19 uur) de download snelheid zeer traag is ( max 5mb/s)? Ik heb een lan verbinding op mijn ps4. Dit is heel vervelend omdat er vaak updates zijn van games die gedownload moeten worden en dat duurt de hele avond waardoor ik niet kan gamen. Ik heb 50mb snelheid overdag. Groet, Michael
kan iemand mij vertellen hoe je een verhuizing regelt bij tele2,of welke afdeling je moet hebben,want mijn vriendin wacht nu al meer dan 2 weken op de aansluiting voor tv en internet op het nieuwe adres,2019/2020,en 2 weken zonder internet!!!! bellen en mailen helpt niet.
Mijn tele2 tv is ge-update vorige week door een medewerker van tele2 nu heb ik geen internet meer op mijn smart tv. Heb een aansluiting van pc naar tv met een kabel + VGA-HDMI converter. Nu wordt er gevraagd om een wachtwoord. Maar ik weet niet welk wachtwoord ik moet gebruiken, van modem of ????? NB: het was goed totdat de update was gedaan. Help aub ?
sinds vandaag kan ik mijn modem aansluiten alleen het werkt niet. het enige lampje wat in het begin oranje brand en daarna rood knippert is het aan en uit knopje. ik heb het modem aangesloten via de telefoonstekker. heeft iemand enig idee wat er mis kan zijn?
Sinds ongeveer een week herstart onze modem meerdere keren per dag. Ik heb de stekker er al meerdere keren uitgehaald om te resetten. De stekker uit de stekkerdoos gehaald en rechtstreeks in het stopcontact gedaan. We hebben al een paar jaar dat de modem af en toe uitvalt. We worden er een beetje moe van, en hopen dat er een oplossing voor is. Groet, Lonneke
Bij het samenstellen zie ik staan dat je 37,50 betaald voor het installatie, Maar ik zou graag zelf alles willen installeren. Ik wil alleen dat de monteur de lijn voor mij activeert de rest ben ik wel in staat om in te stellen en omdat ik andere apparatuur zou willen gebruiken dan dat je standaard krijgt en komt goedkoper voor mij uit. Tenzij ik het verkeerd heb begrepen en lijnactieveren onder de installatie valt. Zou dit mogelijk zijn?
Mijn huidige modem begint slechter te worden heb ik gemerkt. Continu verlies van de verbinding, vooral bij de PS4 (bekabeld) wat ervoor zorgt dat er niet meer normaal gespeeld kan worden al een maand lang. Wifi is slechter geworden op locaties waar die eerst gewoon goed was. Ik zou graag het nieuwe modem willen. Ik heb nu een Technicolor als het goed is. Zo'n platte. Ik kwam deze pagina tegen: https://www.tele2.nl/modemwissel. Is dit nog steeds geldig en kan ik hier een ZTE modem aanvragen? Of kan ik daarvoor ook bellen? Ik ben al jaren klant van Tele2 als dat wat uitmaakt.
Hi, I have a type 2 connection. I tried installing modem as per the instructions. However, the Power and DSL 1 lights on my modem are red instead of green. Not sure how to solve the problem. Thanks in advance for the help.
Zoals tientallen topics op dit forum. Ik heb ze allemaal gelezen, snap er niks van. Waarom kan de Tele2 technimodem box niet vanzichzelf al gewoon normaal verbinding maken via online spelconsoles? upnp staat aan, net zoals andere zooi. Moet ik nu handmatig allemaal dingen om gaan zetten waar ik geen verstand van heb? Heb al port forwarding geprobeerd evenals vast ip adress maken voor consoles, en fin. Niet gelukt. Iemand een idee of gewoon overstappen?
Sinds vanmorgen heb ik geen internet en tv meer. Het modem lijkt ook niet meer aan te staan. Alle lampjes zijn uit, ondanks dat er gewoon stroom op staat. Ik denk dat hij stuk is. Zo voor de feestdagen is dat wel vervelend. Kan ik een nieuwe krijgen?
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.