De Tele2 community stopt op dit domein
Alles over het gebruik van je eigen modem, router en andere hardware
Recent actief
Vanochtend wilde mijn router, Technicolor TG789bvn, niet verder opstarten. Als ik de stekker in het stopcontact doe, en de router aan zet, lichten alle lampjes heel kort op van links naar rechts en daarna blijf het linkse lampje rood flikkeren. Na een uur blijft het nog steeds zo knipperen, het is het enige lampje dat brandt. Achter brandt geen lampje bij de DSL-ingang, ook al zit er wel een kabel in. Opnieuw aan- en uitzetten heeft niet geholpen en resetten lijkt niet eens effect te hebben. Ik heb niet gelezen dat er een storing in mijn omgeving is. Ik vermoed dat de router de beste tijd gehad heeft. Nieuwe vervangende router of is er nog iets anders mogelijk?
Beste, Laatst heb ik een brief ontvangen van Tele2 dat ik alles moet terugsturen (modum etc). Maar heb ik daar in het begin niet al een kleine 100 euro voor neergeteld? Waarom moet ik die terugsturen dan? En met welke retourdoos? Graag een reactie
Goedemorgen, Ik probeer al 2 dagen een steam server op te zetten met de oude davolink 2020 modem. ik heb echt alles geprobeerd maar portforward (virtual servers) werkt gewoon niet. en ben er wel vrij zeker van dat het aan de modem ligt. wat moet ik doen?
Geachte, Hoe kan ik het wachtwoord van mijn modem 'Technicolor' veranderen? Dit vanwege veiligheids-overwegingen. Men heeft namelijk ingebroken bij mij, en is achter mijn E-mail inlog-wachtwoord gekomen. Dit liet men mij zien, ook toen ik dit wachtwoord veranderd had. Men dreigde mijn adressen aan te schrijven met nep-mails. Misschien heb ik niet goed gezocht, maar ik kon dit niet vinden op uw site. Bij voorbaat dank. Gr. Jean
Hello kan ik mijn eigen modem aansluiten? ik gebruik thuis allen internet
Ik draai een aantal server applicaties op een dedicated Linux machine. Deze moeten aanspreekbaar zijn door iedereen die mijn IP address benaderd op de juiste poort. Ik heb alle porten in mijn firewall opengezet en getest en de dedicated machine maar een assigned IP address gegeven, want anders is hij gewoon weg niet te benaderen. Ookal staat de server applicatie te draaien, te luisteren naar de juiste poort en de firewall correct ingesteld. Ik kan hem wel binnen mijn LAN op extern IP benaderen, maar vanaf buiten wordt hij ergens gereject. Nu heeft deze machine een tijdje gedraait, maar was oppeens niet meer te benaderen. Ik ben toen weer netwerk troubleshooting gedaan. en kwam erachter dat de machine geen Assigned public IP address had en de portforwarding niet meer geassigned was aan die machine. Daarnaast werkt de portforwarding tool op de router niet goed en heb geen administrator toegang. Ook krijg ik niet de PPPoE inlog gegevens om mijn eigen router aan te sluiten om deze pr
Het inloggen in het zwarte modem van Tele2 lukt niet. Weet de gegevens niet meer. Graag wil ik er weer in komen hoe doe ik dat? Een harde reset is dat de oplossing, zo ja hoe moet dat.
Goedemiddag, Sinds een tijdje heb ik af en toe problemen met mijn internetverbinding. Hij is soms traag en de verbinding valt soms weg. Ik dacht eerst dat het misschien aan mijn (oude) laptop lag, maar toen ik vanmorgen mijn nieuwe laptop wilde installeren kon ik helemaal geen internet verbinding maken. Ik kreeg de melding: dit wifi-netwerk maakt gebruik van een oudere beveiligingsstandaard. Op het forum zag ik dat meerdere mensen problemen hebben met dit modem (Davolink DV-2020). Ook ik heb dit modem al vanaf het begin. Kan het zijn dat mijn modem ook toe is aan vervanging? Met vriendelijke groet, Hilde
Ik heb een tweede Interactieve TV-ontvanger ontvangen voor mijn slaapkamer. Het internetsignaal van de modem in mijn woonkamer is zwak en dus bereikt mijn slaapkamer niet. Ik heb een tweede modem aangevraagd om er de ADSL kabel en netwerkkabel aan te sluiten en uiteindelijk de tv te kunnen zien. De klantenservice zegt dat het onmogelijk is om een tweede modem te krijgen. Hoe kan me helpen? Alvast bedankt! Giovanni
Internet doet het niet. Probleem ligt extern: lampje op modem is rood en die is meteen aangesloten op kabel die van buiten komt. Tv deed het maar na modem resetten, uittrekken en dit soort trucjes doet die het ook niet meer. Internet is de laatste tijd sowieso al dramatisch dus graag een blijvende oplossing
Ik ben overgestapt van internet van Ziggo naar Tele2. Nu blijkt dat ik geen van de vier types hoofdaansluiting heb voor dsl. Ik ben bang dat het niet mogelijk is om het modem aan te sluiten. Volgens de postcodecheck zou dat wel moeten kunnen. In de buurt van de meterkast heb ik een coax aansluiting en komen er twee blauwe kabels uit de grond, zie foto. De ene kabel is 8-aderig: oranje/oranjewit/groen/groenwit/blauw/blauwwit/rood/roodwit. De andere kabel bevat ook 8 draden maar is 6-aderig: de oranjewitte en rode draad zijn niet aangesloten op het uiteinde. Ik weet niet waar deze kabels voor zijn. Zou het kunnen dat het modem aansloten moet worden met behulp van deze kabels en een aansluitdoos, zoals bij hoofdaansluiting type 3 of 4?
Beste Tele2, mijn internet valt af en toe weg, helaas gebeurt dit steeds vaker. Ik werk thuis en heb een stabiele internet verbinding nodig, dus knap irritant als het steeds wegvalt. De router die ik gebruik is de Technicolor BVN en volgens mij is dit een verouderd model. Is hier iets aan te doen, mischien een nieuwe/updated router ? Mvg Chris
Weet iemand wat voor type aansluiting dit is? Geen van de types sluit helemaal aan bij de instructies van Tele2. Ik zie geen dikke blauwe kabel maar in mijn meterkast zit een kabel die eindigt met een aansluiting die past in de WAN of ethernet maar niet in DSL. Er zitten ongeveer acht draadjes in, waaronder oranje en groen-wit. Kan ik hiermee aansluiten?
Dus ik heb al meer dan 8 maanden nat type 3 ( strict ) ik heb alles geprobeerd. Heb tele 2 gebeld en microsoft gebeld maar nee hoor ze konden niet helpen. Dus tele 2 ik wil gewoon gamen. Ik vind dit helemaal niet kunnen
Beste Tele2, Ik heb al een poosje geen route meer naar de DNS service van Cloudflare met IP 1.1.1.1 : code:dehakkelaar@laptop:~$ nslookup tele2.nl 1.1.1.1;; connection timed out; no servers could be reached code:dehakkelar@laptop:~$ traceroute -n 1.1.1.1traceroute to 1.1.1.1 (1.1.1.1), 30 hops max, 60 byte packets 1 10.0.0.1 0.958 ms 1.296 ms 1.557 ms 2 192.168.1.1 1.996 ms 2.000 ms 2.364 ms 3 62.58.240.1 18.190 ms 18.216 ms 18.196 ms 4 * * * 5 * * * 6 * * * 7 * * * 8 * * * 9 * * *10 * * *11 * * *12 * * *13 * * *14 * * *15 * * *16 * * *17 * * *18 * * *19 * * *20 * * *21 * * *22 * * *23 * * *24 * * *25 * * *26 * * *27 * * *28 * * *29 * * *30 * * * De route naar de redundant DNS server van Cloudflare met IP 1.0.0.1 werkt wel naar behoren: code:dehakkelaar@laptop:~$ nslookup tele2.nl 1.0.0.1Server: 1.0.0.1Address: 1.0.0.1#53Non-authoritative answer:Name: tele2.nlAddress: 82.175.98.45 code:dehakkelaar@laptop:~$ traceroute -n 1.0.0.1traceroute to 1.0.0.1 (1.0.0.1), 30
Hallo! Ik heb twee modems/routers zxhn h369a, die een wlan port hebben. Ik wil graag een van deze als modem gebruiken en de ander op de zolder gebruiken als een router. Dit zou kunnen door degene die als router moet dienen met de wlan port aan te sluiten op de modem. Echter als ik dit doe, geeft de router aan dat die geen internet heeft. Ik heb dit geprobeerd op te lossen door het volgende te doen: https://forum.tele2.nl/tips-vanuit-de-community-328/zte-h369a-met-eigen-router-gebruiken-75245 Dit heeft helaas niet gewerkt. Is er een andere manier om dit op te lossen?
Ik wil dus gamen met me vrienden, maar dat gaat niet mt nat tye strict. Ik speel op xbox. Ik heb contact opgenomen met microsoft maar zij kunnen niks doen. Iemand enige idee hoe ik dit kan oplossen
Hallo, Ik heb een e-mail ontvangen die aangeeft dat ik de oude modem nog niet retour gezonden heb. Die heb ik echter wel verzonden, op 3 juli heb ik deze via mijn postkantoor verstuurd. Het gaat om een modemwissel. Ik ga liever niet die 99 euro betalen die jullie dreigen in rekening te brengen.
Ik ben een nieuwe klant. Vanmorgen rond 8 uur bericht gekregen dat ik internet kon gaan instaleren. Alles aangesloten, keurig 10 minuten gewacht tot powerlampje en dsl 1 niet meer knipperden, maar helaas geen internet. (En geen telefoon) Alle draden gecontroleerd, klopt allemaal. Stroom eraf, minuut gewacht en opnieuw aangezet. Wederom 10 minuten gewacht maar helaas resultaat hetzelfde. Nu lees ik hier dat powerlampje groen hoort te branden. Dat is dus niet zo. Het is het technicolor-modem: Powerlampje brandt constant rood, dsl1 brandt constant groen, internet brandt constant rood. Tv knippert groen (heb geen tv bij abonnement en dus ook geen tvkastje aangesloten) en wifi knippert groen. De rest van de lampjes zijn uit. Wat nu?
Hallo, Kan ik (of technische helpdesk) ip passthrough of Bridge mode aanzetten in jullie modem? Ik wil het wan ip toekennen aan mijn eigen modem namelijk. Ik hoor graag van jullie. mvg Martijn
Hoe 2de router als wifi versterker/extender te gebruiken ZONDER LAN-kabel, dus draadloos! Goede handleiding gevonden hoe een eigen router achter de modem te plaatsen. https://forum.tele2.nl/tips-vanuit-de-community-328/eigen-router-achter-het-modem-plaatsen-zinvol-of-onzin-52822 Door middel van een kabel worden de router en de modem aan elkaar geplugd. Mijn vraag is: werkt het ook zonder kabel? Oftewel de verbinding tussen modem en router is wireless?
Kan iemand me helpen deze kabel te identificeren? Ik zit in een nieuwbouw woning die dit jaar gemaakt is en ik wil graag internet van Tele2 (als mogelijk is) maar de hoofdaansluiting ziet er als geen van de voorbeelden uit. Het is alleen dit kabeltje.
Sinds een week of 2 kan ik niet meer normaal via FTP naar mij websites bij verschillende providers. Zodra ik een hotspot maak van mijn telefoon met een mobiel abonnement (ook van tele2) dan gaat alles zoals in het verleden. Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen? Heeft Tele2 FTP geblokkeerd? Heb de modem al eens herstart etc maar daar zit het hem niet in. Ook heb ik dit Via Wifi en via vaste utp bedrading getest maar dit maakt allemaal niets uit. Ook zijn alle FTP settings in orde want als ik dus met de hotspot inlog werkt alles naar behoren. Het zit dus echt in mijn vaste internet aansluiting. Het zou wel prettig zijn als ik mijn websites weer via de vaste aansluiting kan benaderen. Alvast bedankt, Ron.
Hallo, wie kan mij vertellen hoe ik een oude splitter kan verwijderen en de kabels van de telefoon op de juiste manier kan aansluiten in het modem ? Heb foto's gemaakt maar kan ze niet uploaden
Kan iemand mij vertellen of hier een hoofdaansluiting aanwezig is om internet mee te installeren?
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.