Skip to main content

Hey Apple-lovers! Hét moment van het jaar als je een Apple-enthusiast bent is weer geweest. Na veel speculeren en gedraai van de geruchtenmolen weten we eindelijk wat Apple voor ons in petto heeft. Ze hebben weer 4 prachtige toestellen gelanceerd!  

 

Dit is ons topic met veelgestelde vragen over de iPhone 13, iPhone 13 mini, iPhone 13 Pro, en iPhone 13 Pro Max.

 

Tijdens de Keynote zijn deze toestellen onthuld en uiteraard willen we je alles vertellen over hoe jij zo snel en makkelijk mogelijk de jouwe in handen kunt hebben. Daarom hebben wij veel van jullie vragen gebundeld in deze FAQ. We begrijpen dat je niet kunt wachten om één van de toestellen te bemachtigen! 

 

GEWELDIG NIEUWS! Vanaf 17 september om 14:00 kun je jouw iPhone 13, iPhone 13 mini, iPhone 13 Pro en iPhone 13 Pro Max bestellen in de pre-sale. Dit kan betekenen dat je een van de allereerste bent! #Goals 

 

 

Informatie over Apple iPhone 13 

Actuele levertijden: 

Check onderstaande topics voor de actuele levertijden. Wanneer er nieuws is over de levertijden zullen wij dit met jullie delen in deze topics. 

Apple iPhone 13

Apple iPhone 13 mini

Apple iPhone 13 Pro

Apple iPhone 13 Pro Max

 
Hoe kan ik mijn iPhone bestellen? 

Vanaf 17 september kun je jouw iPhone heel eenvoudig en snel bestellen!  
► Verlenging: Ga snel naar MijnTele2 (via laptop of computer), zodat je direct kunt verlengen!  
► Nieuw abonnement: Je kunt gelijk naar onze webshop om jouw nieuwe iPhone te bestellen! 

 

Bestelling en levering 

Zodra het toestel op voorraad is ontvang je automatisch een e-mail om een bezorgafspraak te maken. Via www.mijnafspraak.nl kun je vervolgens zelf een bezorgdag kiezen. We informeren je hierover zowel vóór als na je bestelling. 
 
We delen de actuele levertijden met jullie via onze Community. Zodra deze informatie bekend is, zullen we het levertijdentopic ook van een update voorzien. Let op: plan je afspraak met AMP zodra je de mail hebt ontvangen. Des te sneller heb je het toestel in huis.  

 

Hoe kan het dat 'mijn buurman' de nieuwe iPhone eerder heeft ontvangen, terwijl ik eerder heb besteld? 

We leveren de toestellen uit op basis van het tijdstip van bestellen. Ook gaat dit op basis van het type toestel, de kleur en het aantal GB geheugen. Dit kan betekenen dat je wellicht een erg populaire variant hebt en dan kan het langer duren voor het toestel geleverd wordt.  
 
Hoe eerder je de bestelling geplaatst hebt, hoe eerder je het toestel ontvangt. Hier zijn we strikt in. Maar doordat sommigen eerder bezorgafspraken maken met de koerier en anderen later, of doordat mensen niet thuis zijn bij de bezorging, kán het gebeuren dat iemand die later besteld heeft, het toestel eerder ontvangt. 

 

Ik heb een iPhone besteld, maar nog geen bevestiging via e-mail ontvangen! 

Door de drukte kan het langer duren voor je een bevestiging(smail) ontvangt. Binnen 48 uur na het plaatsen van je bestelling ontvang je deze e-mail. Dit is niet de e-mail die je van onze bezorgpartner AMP krijgt om een bezorgafspraak te maken. Het gaat hier dus om de bevestiging van je bestelling. 
 
Heb je de bevestiging niet ontvangen na 48 uur? Check dan eerst even jouw spambox. Staat de bevestigingsmail daar niet? Laat dan even een bericht achter in dit topic. 
 
Je krijgt een e-mail vanuit AMP zodra de telefoon bij de koerier ligt, dit kan enkele dagen/weken duren. Dit is namelijk afhankelijk van de levertijd van jouw toestel. Zodra jouw toestel bij de koerier ligt krijg je een e-mail. Met behulp van deze e-mail kan je een bezorgafspraak maken. Zelf contact opnemen met AMP Logistics zal geen extra informatie opleveren. Zolang de telefoon door ons nog niet naar hen is verzonden, hebben zij ook geen informatie over de bezorgdatum. 

 

Als ik de betaling voor mijn bestelling probeer te voldoen, dan krijg ik de melding ‘Ongeldig betalingsverzoek’. Wat nu? 

Betalen van je bestelling en de thuiskopieheffing kan via iDeal, creditcard of betalen bij ontvangst. Moet je betalen, maar maak je geen keuze voor de betaalwijze? Dan zetten we deze na 2 uur automatisch op 'betalen bij ontvangst'. Je kunt het bedrag dan pinnen bij de koerier. Als je na 2 uur een keuze wilt maken voor de betaalwijze, krijg je de melding 'Ongeldig betalingsverzoek'. Je kunt dan betalen aan de deur als jouw toestel wordt geleverd. 

 

Ik heb een iPhone besteld en mijn contract is al afgelopen of loopt binnenkort af. Nu zie ik dat de startdatum veel later is. Hoe kan dat? 

Geen zorgen: de startdatum sluit straks naadloos aan op jouw huidige contract als je het toestel hebt ontvangen. Een nieuw contract of verlenging moet binnen vier maanden na afsluiten ingaan. Vandaar dat je in eerste instantie een andere startdatum ziet staan. Zodra je jouw toestel in ontvangst hebt genomen, wordt deze startdatum automatisch aangepast. 

 

Ik heb per ongeluk een nieuw abonnement afgesloten in plaats van een verlenging! Wat moet ik doen? 

Wanneer je nog geen e-mail van AMP hebt gekregen om een bezorgafspraak te maken, kun je het beste de bestelling van het nieuwe abonnement annuleren. Check eerst even of annuleren nog mogelijk is (voornamelijk of je nog binnen de termijn van 14 dagen zit). Na het annuleren kun je inloggen op MijnTele2 om vervolgens jouw abonnement te verlengen. 
 
Wil of kun je niet meer annuleren of heb je al mail gehad van AMP? Dan kun je twee maanden voor de einddatum van jouw huidige contract nummerbehoud aanvragen. Jouw nummer wordt dan overgezet naar het nieuwe abonnement. Houd er wel rekening mee dat je hiermee een nieuw klantnummer krijgt. 

 

Ik heb een bestelling geplaatst, maar ik wil deze annuleren. 

Wanneer je een bestelling hebt geplaatst en je het toestel tóch niet wilt, omdat je bijvoorbeeld een ander model of kleur toestel wilt hebben, dan kun je de pre-sale order annuleren. Ook geldt natuurlijk de Wet Koop op Afstand. Houd er wel rekening mee dat je, als je een nieuwe bestelling plaatst, weer achteraan in de rij komt en de kans groot is dat je langer moet wachten op je toestel. Op deze pagina vind je alle informatie over het annuleren van je bestelling. 

 

Ik heb per ongeluk een verkeerde kleur/type/geheugenvariant besteld, kan ik deze wijzigen? 

Nee, een gemaakte order kan niet gewijzigd worden. Het is dus na het bestellen niet meer mogelijk om een ander model, kleur of geheugen te kiezen. Wat uiteraard wel kan, is je order annuleren en een nieuwe plaatsen. Zo krijg je precies het toestel dat je wilt! Let wel: omdat het om een nieuwe bestelling gaat, kom je achteraan in de rij te staan. Op deze pagina vind je alle informatie over het annuleren van je bestelling. 

 

Heb je na het lezen van alle informatie nog vragen, laat het hier in het topic weten! 

Gewoon weg schandalig hoe er met klanten om wordt gegaan. Duidelijkheid is niet te krijgen en je wordt maar van het kastje naar de muur gestuurd. 9 oktober heb ik mijn telefoon bestelt. Ik zag gelijk al dat de levertijd 2 tot 4 weken was. Begrijpelijk, iedereen wil graag een nieuwe telefoon. Later wordt dit aangepast naar 4 tot 6 weken. Vervelend, maar ja kan gebeuren. Afgelopen vrijdag 12 november eindelijk een afspraak kunnen maken om mijn telefoon te leveren. Eerst volgende mogelijkheid was echter pas 22 november (!!). Prima, dan zijn we net de 6 weken gepasseerd. Was al blij dat er eindelijk een afspraak gemaakt kon worden. Krijg ik tot mijn grote verbazing vandaag een e-mail dat de afspraak verzet moet worden. Eerst volgende mogelijkheid 29 november?! 27 november kan ook, maar dan moet je wel 10 euro betalen voor de bezorging. Tele2 wilt niets doen en AMP is niet te bereiken. Fijne service dit. 

 

Wat een gedonder, a.s vrijdag ben ik 4 weken aan het wachten. Kijk enorm uit naar het bericht. Ik kan bijna de iPhone 14 gaan preorderen met zulke wachttijden. Als ik deze week geen bericht krijg van amp dan zeg ik m'n contract op en dan ga ik ergens anders kijken.


20 oktober mijn iphone 13 pro max goud 128gb besteld nog steeds helemaal niks van gehoord terwijl ik lees dat mensen die hem later besteld hadden hem nog eerder gekregen hebben!


Hi, ik heb een iPhone 13 pro Max besteld bij jullie via Ritel. Zij vertelde mij dat het toestel geleverd wordt vanuit jullie. Van hun krijg ik geen echt antwoord. Ondertussen zit ik al sinds 27 september te wachten, dat is dus al 7,5 week. Nou voel ik me redelijk genaaid ik had de telefoon voor de release datum bij jullie besteld. Zij zeiden dat ze eerder konden leveren , dus daar overnieuw besteld en bij jullie geannuleerd. Zij gaven indicaties maar kwamen die niet na. Nou ben ik gewoon benieuwd of jullie mij antwoord op deze vraag kunnen geven, wanneer krijg ik nou mijn toestel? 
 

Mvg


Hey @Dagmar1977 , mooi model heb je gekozen! De regel is, wie hem eerder besteld, ontvangt hem eerder. Ik gok dat andere klanten net een iets ander model hebben (ander aantal geheugen), ik zie namelijk dat die voor de Goude iPhone een kortere levertijd hebben. Ik heb jouw bestelling er gelijk eens bij gepakt en ik gok dat je op of rond woensdag 1 december de mail ontvangt om een bezorgafspraak te kunnen maken. Ik hoop dat je nog heel even geduld hebt, want ik weet zeker dat jouw nieuwe toestel het helemaal waard zal zijn!

Hoi @Laura andrieu , ik heb bij ons in het systeem gekeken en ik zie bij ons inderdaad alleen een geannuleerde bestelling op 27 september. Wat apart dat er gezegd wordt dat zij via ons leveren. Ik kan de bestelling bij Ritel niet inzien en je daarom ook niet meer inzicht geven. Je zou dit toch nog even bij Ritel na moeten vragen. Ik stuur je niet graag naar een (andere) klantenservice en ik had je graag zelf antwoord willen geven, maar in dit geval ligt de bestelling echt bij hun. Laat je het me weten wat ze hebben gezegd? Ik hoor het graag!


Hi allemaal,

Op dit late tijdstip heb ik zojuist de levertijden geüpdatet. Zoals gewoonlijk staan de updates weer in de topics!

Fijne avond!


Hi! Zojuist heb ik de levertijden weer bijgewerkt. In de topics zie je of er iets voor jouw toestel is verandert. Mochten er vragen zijn, laat het zeker weten! 


Hi allemaal, zojuist zijn de levertijden weer aangepast! Check snel of dit ook invloed heeft op jouw bestelling, in de topics! 


Hi! Ik heb zojuist de levertijden weer aangepast, bekijk snel in de topics of dit ook invloed heeft op jouw toestel! 


Hi! Zojuist heb ik de levertijden weer aangepast, check snel of dit ook voor jouw toestel geldt! Fijne kerstdagen gewenst. 🎄


Hi allemaal, zojuist zijn de levertijden weer aangepast! Kijk snel of dit ook invloed heeft op jouw bestelling. 

Zodra er weer een update is, komt die natuurlijk jullie kant op! 😊


Hi allemaal, zojuist heb ik de levertijden weer bijgewerkt. Check snel of dit ook invloed heeft op jouw bestelde toestel! 


Hi allemaal, zojuist heb ik de levertijden weer een update gegeven! Check snel of dit ook invloed heeft op jouw bestelling. Zodra er een nieuwe update is laat ik dat natuurlijk weten. 😊


Hi allemaal, zojuist heb ik de levertijden weer een update gegeven! Check snel of dit ook invloed heeft op jouw bestelling. Zodra er een nieuwe update is laat ik dat natuurlijk weten. 😊


Hi! 

Net op de valreep voor het weekend hebben we nog een update, kijk dus snel of dit ook invloed heeft op jouw toestel. Zodra er een nieuwe update is delen we dit natuurlijk!